Úvod do světa Might and Magic

Před delší dobou jsem v jedné z novinek slíbil, že bych se tu rád věnoval i jakýmsi tutoriálům pro začátečníky ve světě Might and Magic. Na druhou stranu by to bylo příliš jednostranné a tak bych zdejší místo chtěl využít spíše rovnou článkům, které svým charakterem pomohou nejen začátečníkům, ale mnoho cenných informací v nich naleznou i zkušení hráči. Řekl bych, že následující témata jsou a budou souhrnem poznatků o světě Might and Magic a doufám, že vám ho pomohou lépe pochopit.

Následující článek se již svým tématem od těch předchozích odlišuje a rozhodl jsem se ho proto od nich oddělit. Obsahem článku jsou obecné rady a tipy pro zdárné hraní série Might and Magic, kde se pokusím mimo jiné i zhruba nastínit, jakým způsobem lze hrou projít bez vážných zádrhelů a vysvětlit, proč se na internetu setkáváte s vysokým skóre na výsledkových listinách, přestože vy sami na tom zrovna nejlépe nejste. V žádném případě to nebude o používání cheatů a podvodů, i když o chybách enginu si také povíme, základem je stále udržet si hratelnost a dobrý požitek ze hry, což se s podvody příliš neslučuje.

V principu nelze vytvořit článek, který by pokrýval veškeré strategické možnosti v hraní Might and Magic a to už jen proto, že herní pravidla se v určitém rozsahu mění i s jednotlivými díly. Každý hráč si navíc volí svou vlastní cestu a podle toho si vybírá svou družinu jejíž možnosti může pilovat až do samé krajnosti. Já osobně preferuji družiny bojovníků v pozadí s klerikem a z toho také obvykle vycházím, nicméně na jaře 2008 pár příspěvků v Knize návštěv odstartovalo diskusi o atypických družinách. Byl jsem proto nakonec nucen svůj postoj trochu přehodnotit a začít se věnovat i tomuto tématu. S překvapením jsem zjistil, že díky jedné z takových družin jsem objevil další mě neznámé herní možnosti. Články jsou tak nyní dva. První popisuje opravdu obecné rady a tipy, druhý článek pak na něj v mnohém navazuje, ale je více zaměřen až na takměř extrémní přístup v herní strategii.