Vítejte na Elemir´s Page, stránkách věnovaných světu Might and Magic a hrám z jeho prostředí, zejména sérii Might and Magic a hře Crusaders of Might and Magic. Stránky jednotlivých dílů naleznete pod tlačítky v horním menu. V levém menu pak naleznete odkazy s obecnějším zaměřením a odkazy na hry Arcomage a příběhovou linii strategií Heroes of Might and Magic. Pokud budete mít potíže s korektním zobrazením stránek, navštivte nejprve FAQ.

Novinky

31. 12. 2014, 13:00:45 - Po událostech z letošního jara a při následujících úvahách nad budoucností webu, jsem dostal možnost vylézt ze zdejší pomyslné ulity a podívat se, jak to vlastně v dnešním herním světě chodí. Ať už se jednalo o sledování herních portálů (zejména diskusí a to jak českých, tak i anglických (namátkou RPGCodex nebo RPGWatch)), aktivní účasti na Databáze-her.cz nebo exkurzi do světa dungeonů prostřednictvím DJ-ovo stránky DJ OldGames. Každá z těchto zkušeností byla něčím zajímavá a každá mě zas o nějaký kousek posunula a rád na to budu vzpomínat. Nicméně doba pokročila a jsou věci, se kterými už se nějak nedokážu ztotožnit ... eh, to není nekrolog, prostě: "starého psa novým kouskům nenaučíš :)".

Zjistil jsem, že se nechci měnit a nechci se přizpůsobovat. Elemir´s Page začínaly jako prostá stránka bez jakýchkoliv ambicí a očekávání. Chtěl jsem si prostě jen dokázat, že něco podobného zvládnu a vždy mě potěší, když zdejší informace pomohou i někomu jinému. A u toho bych chtěl také zůstat. Jsem rád, když vidím, že komunita okolo Might and Magic je stále živá a i po těch letech je o čem diskutovat, byť už se tu samozřejmě diskutuje i o jiných hrách. Chtěl bych Vám za to poděkovat a popřát vše nejlepší do Nového Roku.

A co nás čeká v novém roce? Podzimně-zimní smršť RPG způsobila, že jsem v ještě větším skluzu, než-li na konci minulého roku :) Díky tomu se neodvážím zmínit jediný odhad, byť by byl seberealističtější. Po Lords of Xulima mě čekají Pillars of Eternity, pak Witcher 3, Wasteland 2 a Divinity: Original Sin (Dragon Age: Inquisition raději ani nezmiňuju :)). Na druhou stranu, jak se znám, ani jeden z titulů mi neuteče, takže stejně tak je možné, že by nakonec mohlo dojít i na dokončení sekce o MMX. Nechme se překvapit.

14. 12. 2014, 13:33:04 - Už jsou to nějaké 3 neděle, co jsem se pustil do přepracování sekce o Arcomage. Impulzem mi byl příspěvek Zombiefreak na fóru, která hledala přehledný soupis startovních podmínek pro všechny hospody v sedmém a osmém díle. Nejprve jsem chtěl jen původní návod z roku 2006 doplnit, ale nakonec jsem ho celý překopal a vytvořil z něj v podstatě manuál (viz Manuál k Arcomage). Krom popisu samotné hry jsem do něj zakomponoval i rozdíly mezi stand-alone verzí a ingame verzí Arcomage ze sedmého a osmého dílu. Při té příležitosti jsem si všiml mírné odlišnosti v druzích karet, takže jakmile se mi to podaří ve hře ověřit, doplnil bych ještě to. Jako bonus jsem přidal přehled karet ve formátu PDF, které jsem kdysi v rámci jedné akce předělával do většího formátu. A aby nebylo těch pozitivních zpráv moc, tak tu mám i jednu smutnou. BonusWeb pro změnu překopal svůj server cestiny.cz, takže jsem musel upravovat odkazy i u sebe, což by ani tak nevadilo, ale češtinu na Arcomage už nelze z BonusWebu stáhnout vůbec. Pokud budu mít štěstí, zkusím jí pohledat ve vlastních zálohách.

Další novinky se týkají přehledu odkazů na jiné weby. Opravdu dlouhou dobu jsem se připravoval na jeho rozšíření, dokonce tak dlouho, až mezitím některé weby přestaly existovat :) Rozhodl jsem se proto přehled nejenom rozšířit v rámci odkazů na samotnou RPG sérii, ale zahrnul jsem do něj i odkazy, které se nějak vztahují k Univerzu Might and Magic a považuji je za zajímavé. Vzhledem k tomu ani nevylučuju, že se přehled bude i nadále rozšiřovat.

Na závěr si pak ještě dovolím upozornit na nový přírůstek na stránkách a tím je sekce Lords of Xulima, která je věnovaná stejnojmenné hře od španělského indie studia Numantian Games. Založil jsem jí už před nějakou dobou a v současnosti v ní naleznete Bestiář. Nechci teď slibovat, že z toho vznikne plnohodnotná sekce, ale LoX je poměrně zajímavou hrou, hlavně díky inspiraci herními sériemi Wizardry a Might and Magic, takže si myslím, že by tu nějaké info o ní být mělo ;)

16. 11. 2014, 21:17:36 - Nedávno se mi v Knize návštěv ozval Duff s odkazem na další emulátor pro OS Android. Tentokráte se jedná o emulátor ExaGear, který umí spouštět díly 6-8 a krom toho umí pracovat i s hrami Fallout 1 a 2 od společnosti Bioware. Rozhodl jsem se proto založit samostatnou kapitolku, která by se spojením Might and Magic a OS Android zabývala, viz M&M a Android v levém menu.

10. 09. 2014, 16:22:27 - Dnešním updatem Heroes of Might and Magic Online se naplno ukázalo, jak vážně to vývojáři s hrou myslí, tedy jak moc chce Ubisoft ždímat peněženky hráčů, takže je na čase se začít věnovat smysluplnějším věcem ;) Pokud jsem si někdy stěžoval na rebalancing u Might and Magic X, tak se musím dodatečně omluvit, to byla proti tomu v podstatě jen kosmetická úprava. Ale nechme MMHO být ...

Před pár dny jsem do sekce Ke stažení (Editory savů) přidal odkazy na editor k MMX (bohužel jen pro verzi hry 1.3, autor mi na email s dotazem na novou verzi ještě neodpověděl) a odkaz na konvertor save pozic. Dále jsem do sekce Might and Magic I-V přidal kapitolku Starší díly na mobilních zařízeních s OS Android, kde je představen program MagicBox od Bruenora.

30. 06. 2014, 23:22:09 - Dneska tu mám jednu speciální novinku, kterou jsem si vzhledem k podmínkám jejího uplatnění nechával opravdu až do poslední možné chvíle. Na fóru jsem otevřel thread s názvem Heroes of Might and Magic Online - uzavřená beta. Studio Blue Byte Ubisoft už nějakou dobu pracuje na novém online dobrodružství Heroes of Might and Magic a dostal jsem k dispozici sadu klíčů do uzavřené bety. Měl jsem několik možností, jak je rozdat, ale nakonec jsem se rozhodl, že první sadu klíčů rozdám klasicky formou "kdo dřív přijde". Veškeré informace naleznete ve zmíněném threadu.

22. 06. 2014, 18:41:24 - Před čtyřmi dny vyšel na OpenDev článek MMX, The End of a Chapter. Vývojářský tým v něm balancuje poslední rok od oznámení vývoje desítky na PAX, až po release v lednu letošního roku. Nechybí ani poděkování komunitě za vydatnou podporu. Samotný tým byl v současné době převeden na jiné "zajímavé" projekty, které ovšem nebyly blíže specifikovány. Pro nás to znamená, že Might and Magic X je zcela dokončena a žádné další updaty pro ní vycházet nebudou. Otázkou je, zda-li se tím myslí jen samotný obsah, nebo se jedná i o opravné patche, protože těch je stále ještě třeba. Bohužel to spíše vypadá na tu horší variantu, neboť nic nenaznačuje, že by na to byl kdokoliv z vývojářského týmu vyčleněn. Každopádně to už je na Ubisoftu a my s tím mnoho nenaděláme.

Závěr článku se snaží vyznít poněkud pozitivně, když jasně naznačuje, že o Might and Magic zase brzy uslyšíme, neboť naše cesta Ashanem není ještě u konce. Z toho, co bylo napsáno, se dá usuzovat, že nějaká hra z univerza Might and Magic se sice připravuje, ale pravděpodobně jí bude vyvíjet už jiný tým. Lze se jen dohadovat, na co se máme či nemáme těšit, ale můj osobní tip jsou Heroes 7. Tak se nechme překvapit :)

I když se cítím tak trochu podveden, každý vztek jednou přejde a jedno se vývojářskému týmu upřít nedá. Byť je Limbic nezkušeným studiem, pomohlo poměrně úspěšně splnit Julienu Pirou jeho vizi a společně zas na chvilku oživili svět Might and Magic. A za to oběma děkuji. Myslím si, že mají být po právu na co hrdí. Dnes už nepochybuju, že si desítku na Ubisoftu museli opravdu vydupat a nešlo jen o komerční záležitost, jak s minimem vkladu vydělat na známé značce co nejvíce peněz. Bohužel to dopadlo tak, jak dopadlo a za to tahle parta lidí nemůže.

Ovšem teď k sekci desítky samotné. Ubisoftí oznámení mi paradoxně zjednodušilo práci, protože nyní lze bez problému cokoliv dokončit a nemusím se obávat, že by se to s následujícím patchem změnilo. Horší je to z pohledu podpory. Nejspíš zkusím sesumírovat nějaký FAQ, nyní už je to holt čistě na nás. Vývojářský tým sice přislíbil určitou pomoc se sdílením takového obsahu, jako jsou např. neoficiální (komunitní) patche, ale zapomněli na ten drobný detail, že k tomu nám nechybí jen Unity3D Pro ;) Druhou věcí je svázanost s Uplay účtem, která tu už nejspíše zůstane. Teď je spíš otázkou, odkud začít? :)

13. 05. 2014, 15:16:09 - Před nějakou dobou jsem na fóru umisťoval výzvu ohledně chystaného Festivalu Fantazie. Kaliend mě požádal, zda-li bych nemohl uveřejnit i propagační textík, níže přeposílám příslušnou část korespondence:

Ahoj komunito! Ve spolupráci s Playmanem pořádáme akci pro fanoušky her Ubisoftu. Máš rád Assassin’s Creed? Těšíš se na Watch_Dogs? Nebo se třeba zajímáš o next-gen multiplayerovou akci The Division? Tak právě UbiCon je přesně to pravé pro Tebe! Tahle super akce se pořádá 2.-3. července v Chotěboři na Festivalu Fantazie. Jedná se o takový sraz fanoušků. Můžeš se těšit na zajímavé přednášky o hrách od Ubisoftu. Budeme soutěžit o hodnotné ceny, poznáš ostatní fanoušky svých oblíbených her a společně si prostě užijeme fajn pár dní. Co Ty na to? Pokud máš čas, tak rozhodně neváhej přijet. A pokud se na to cítíš, tak se neboj nám napsat a sám můžeš přednášet. Není k tomu nic třeba. Stačí jen znát svou oblíbenou hru a napsat nám, že máš zájem. Na dalších detailech se určitě domluvíme. Stačí napsat na mail kiulpekidis@gmail.com. Více informací o Festivalu Fantazie najdeš na jeho oficiálních stránkách, kde se rovnou můžeš přihlásit. J

05. 04. 2014, 14:18:57 - Když jsem přeci jen před pár týdny sekci o desítce na stránky vrátil, byť osekanou a neaktualizovanou, tušil jsem, že mi to nedá a budu mít tendence se v tom vrtat :). Nejprve drobné aktualizace, doplnění a upřesnění několika pojmů, pár obrázků, nové podklady apod., až nakonec 27.3. vyšlo DLC Sokol a Jednorožec. Nechal jsem se docela zvyklat a rozehrál. Ostatně podrobnosti jsem sepsal do Recenze DLC Sokol a Jednorožec. Protože DLC vyšlo jako součást patche 1.5, můžete si v Představení patche 1.5 přečíst podrobnosti o změnách, které přinesl. Rozhodně nechci slibovat, že se tím nyní něco mění a práce na desítce se znovu rozjedou, to by bylo předčasné. Prozatím jsem si DLC vybral jako testovací model pro tvorbu map a návodu. Co bude dál, se teprve uvidí ;).

10. 03. 2014, 10:50:32 - Nejprve trochu k té administraci. Při čtení emailů jsem měl dost času popřemýšlet nad tím, zda-li to opravdu nechat utnuté úplně, nebo to zachovat alespoň jako archiv. Původně jsem zvažoval web přesunout zpět na WebZdarma, ale jeho velikost je opravdu už za hranicemi tamějšího freehostingu. Nechat to tady, znamená platit hosting a doménu. Ke vší smůle jsem tohle už stihl v únoru a hosting je předplacený rovnou na 3 roky dopředu. Po dlouhém zvažování všech pro a proti zachovám na webu nejenom Knihu návštěv, ale vrátím dokonce i fórum a to v původní podobě. Nemám potřebu cokoliv upravovat, za celá ta léta jsem smazal max. 2 vysloveně urážlivé příspěvky, tedy spam samozřejmě nepočítám. Pokud bude někdo jiného názoru, je to jeho problém. Ostatně jaké si to fórum uděláte, takové bude. O stránkách chci slyšet opravdu minimálně a to se týká i různých nefunkčností. Jestli se rozhodnu vrátit, tak si čas a způsob vyberu sám. Jediné, co na stránky nevrátím, je sekce o Might and Magic X a k tomu se hned dostanu.

Myšlenka ukončit projekt není nová, napadlo mě to už párkrát v minulém roce a nejvíce v souvislosti právě s Might and Magic X. Kdo to dobře sledoval, tak ví, že jsem neměl v úmyslu sem desítku začleňovat. Dneska vůbec lituju toho a mám kvůli tomu sám na sebe vztek, že jsem to nedodržel. Recenzi jsem napsal takovou, jaká je, ale s patchem 1.4 mi došla absurdita celého toho recenzování. Na jedné straně tu máme hru jako takovou a její zpracování, na druhé straně pak je Ubisoft/Limbic, kteří se bijou v prsa, co za bezchybný skvost stvořili. Ostatně jejich poslední článek s přehledem pochvalných recenzí je přesně to, co mám na mysli. Do toho všeho ještě rozhádaná komunita. Já tyhle věci prostě od sebe oddělovat nemůžu. Díky tomu si připadám za poslední půlrok jak na houpačce a dost mě to otrávilo. Je vcelku pravděpodobné, že jsem jen hledal způsob, jak se z toho vymanit, ale je také fakt, že mě ani v současné chvíli neláká desítku znovu rozehrát, nebo čekat na DLC. Možná se k tomu někdy vrátím, ale to bych značně předbíhal. Vemte si, že nejrychleji se na stránkách objevila sekce o devítce, trvalo to "jen" 4 roky. V základu musím být nejprve pevně přesvědčen o smyslu toho celého. Nicméně na fóru diskusi o desítce ponechám, stejnak by dříve či později někoho napadlo, tam příslušné téma umístit.

Doufám, že nedělám chybu.

18. 02. 2014, 15:12:47 - Od oficiálního vydání desítky neuběhl ani měsíc a na obzoru je již první post patch, který by měl vyjít zřejmě v následujícím týdnu. Na Open Dev se společně s jeho oznámením objevil i stručný výtah obsahu (Changelog), který jsem shrnul v Představení patche 1.4. Obsahem patche budou i 3 nové dungeony, jejich stručné představení najdete v článku Nové dungeony v patchi 1.4. Určitě nečekejte zázraky v optimalizaci hry, patch je věnován hlavně bugům.

Edit: Patch 1.4 nakonec vyšel dnes (19.2.) a má něco málo přes 1 GB. Zatím jsem se k němu nedostal, ale počítám s tím, že zítra si čas určitě najdu. Celý den jsem místo toho upravoval ingame mapu Agynského poloostrova, tak se na ní můžete rovnou kouknout. Nejedná se ještě o finální verzi, ale jak vidno, stačí jen přidat čtvercový rastr a změnit barvu pozadí ... no hned, to vypadá jinak ;). Mapa je v originální velikosti, je však potřeba jí otevřít v samostatném okně - zatím jsem nedořešil, proč to neumí i používaný skript pro galerii obrázků.

08. 02. 2014, 22:44:48 - Snažil jsem se vzdorovat, co to šlo, ale je tomu již 14 dní, co je desítka v plné verzi mezi námi a je na čase k tomu sesmolit nějakou recenzi. Neměl jsem úplně pevný koncept, takže jsem prostě jen někde začal a na konci nečekaně skončil ;). Výsledek si můžete prohlédnout v článku Recenze Might and Magic X: Legacy. Nepoužil jsem žádné číselné hodnocení, neboť si myslím, že obrázek si musí udělat každý sám. Desítka vyvolává natolik rozporuplné dojmy, že je těžké k tomu zaujmout objektivní postoj. Snad to na fóru za ten text neschytám :D.

28. 01. 2014, 20:35:06 - Ráno k mému velkému překvapení dorazila poštou krabička s Might and Magic X. Počítal jsem spíše s pozdějším termínem, ale mile mě to překvapilo. Obsahem se oproti oznámení nijak neliší - hezky provedená látková mapa, klíč k Duel of Champions a Might and Magic VI. Krabička je z pevného papíru a vypadá to opravdu dobře. Velikostí je o něco větší, než-li DVD Box. Takže kdo si krabicovou verzi objednal, má se opravdu na co těšit.

A teď k samotnému hraní desítky. Kdo čte fórum, tak už má asi celkem jasno, kdo ne tak ve stručnosti ... Po úvodním nadšení přišlo mírné rozčarování, ale to naštěstí brzy přešlo. Odehráno mám už určitě více jak 20 hodin (možná i 25+) a konec v nedohlednu. Holt nejsem zrovna kovaný kobkař a vsadil jsem až moc na intuici :D Není to zas taková procházka růžovým sadem (hraju na těžší obtížnost) a vyžaduje to trochu jiné postupy, než u dílů 6-9. Rád bych se dostal v dohledné době k souhrnnému článku, ale opravdu netuším, kdy se mi to podaří dohrát. Jediné co už mohu s jistotou říci, propadák to není :D Škoda jen té zmršené optimalizace, hardwarově je to opravdu náročnější.

23. 01. 2014, 08:22:34 - Dnes v 9:00 začne release digitální distribuce hry. U nás by měl být sice termín o den posunut, takže uvidíme, jak to bude ve skutečnosti vypadat. Včera k večeru jsem od Arnauda Fremonta (Ubisoft) obdržel PressKit + mám přístup do press verze hry (1.3), čímž bych mu tady chtěl poděkovat. V souladu s podmínkami však můžu začít informace publikovat právě až po 9:00. Proto zde nebudu uvádět žádné upřesnění, obsah budu aktualizovat průběžně. Po shlédnutí videa mám totiž spíš chuť hru rovnou rozehrát. Čeká nás opravdu dost změn. Pokud jsme třeba kdy pochybovali o magických povoláních v desítce, tak vězte, že to už je minulost :D

Edit: Novinářská verze odehrána :) Rozhodl jsem se ovšem nepsat k tomu nic extra, takže postřehy jsou uvedeny přímo na Fóru. Za dnešek došlo k pár změnám, např. plná verze je nakonec opravdu dostupná už nyní, takže to nechám spíše až po jejím odehrátí. O víkendu začnu postupně doplňovat příslušné kapitolky.

23. 12. 2013, 13:02:14 - K příspěvku o Might and Magic X ve fóru jsem připsal stručné shrnutí pátečního preview z portálu RPGCodex. Ubisoft jim totiž umožnil přístup i do Act II, takže měli šanci se podívat na hru mnohem podrobněji a získat komplexnější informace. Pořád to sice neodhaluje vše, ale ukazuje to další kus odvedené práce na hře. Je vidět, že v Limbicu na hře pracovali opravdu do poslední možné chvíle. Preview vyznívá velmi pozitivně a stejně jako jeho autoři i já doufám, že nás v lednu čeká milé překvapení v podobě vybalancované hry s výbornou hratelností.

A teď něco jiného. Netuším, zda-li bude do konce roku ještě o čem psát, spíše počítám s tím, že další novinky se tu objeví až po novém roce, takže ... Veselé Vánoce a Šťastný Nový rok všem :).

18. 12. 2013, 23:25:43 - Před Vánoci vás ještě potěším následující novinkou. Před nějakou chvílí jsem na Open Dev shlédl video u článku Devs talk about Deluxe Box & Release Date, kde Stephan Winter (CEO Limbic Entertainment) a Julien Pirou (vedoucí designér Ubisoftu) představují krabicovou verzi Delux edice Might and Magic X: Legacy a hlavně hovoří o datu jejího vydání. V klidu se posaďte ... oficiální datum je stanoveno na 23.1.2014. Krabicovou verzi lze zakoupit i přes Uplay Shop, ale upozorňuju na vyšší poštovné u této varianty. Cena zůstala na 29,99 EUR, doprava je ovšem 13,31 EUR, celkem tedy 43,3 EUR (cca 1208 Kč). Playman ji u nás nabízí stále komplet za 699 Kč (viz e-obchod).

Edit: V lednu nakonec došlo u Playmanu dle očekávání k úpravě ceny hry, ta je nově nastavena na 799 Kč, ovšem do 24.1.2014 ji stále můžete objednat za původních 699 Kč. Hra se objevila i v nabídkách dalších obchodů, ale moc velkou cenovou konkurenci nečekejte, ve hře je stále poštovné. Spolu s tím jsem se dozvěděl i novinku ohledně termínu vydání hry. Původní datum 23.1. totiž platí jen pro Velkou Británii, v ostatních destinacích hra vyjde až o den později, tedy 24.1.2014.

14. 12. 2013, 15:36:07 - Jedna technická. Dneska provádím úpravy velikosti stránek, je tedy dost možné, že bude blbnout jejich zobrazení. Pokud k tomu dojde, je třeba z webu načíst nové verze souborů a obrázky. Buďto klasicky refreshnutím okna nebo ctrl+F5 (v případě problémů pište do Knihy návštěv). Důvodem je začlenění odkazu pro Might and Magic X do horního menu. Předpokládám, že zítra už bych měl být komplet hotov - jó, takhle to dopadá, když si zapomenete uložit předlohy a musíte např. logo tvořit znovu :D

Edit 18.12.: Nakonec v úpravách vzhledu pokračuju dále, je toho k řešení přeci jen trochu více. Mezitím jsem upravil obsah Anket, tak kdyžtak můžete zatím kouknout tam ;)

09. 12. 2013, 11:08:54 - Od posledních novinek neuběhlo mnoho času a kdo pozorně sledoval sekci Might and Magic X, zajisté si všiml několika změn. Původně jsem chtěl celou práci pozastavit, ale nakonec jsem se nedlouho poté rozhodl vypisovat si tu rozdíly mezi patchem 1.1.1 a 1.2.2. Je to celkem zajímavé a řekl bych, že vzhledem k směřování MMX i posun k lepšímu. Hlavní rozdíl spočívá ve změně vybalancování hry - postavy vs. levely vs. monstra. Nejspíše se stále nejedná o finální podobu, ale na druhou stranu jde v principu už jen o hrátky s nastavováním konkrétních hodnot k různým věcem. Každý článek, který byl změněn, je doplněn o datum update (update bude aktualizován s každou další změnou, aby bylo hned vidět, že došlo k úpravě). Úplnou novinkou jsou dva články z počátku prosince - Preview z Early Access Might and Magic X: Legacy a technický článek Herní mechanika hry (krokování, kolové souboje). Postupně k nim přibudou další tak, aby se obsah sekce přiblížil ostatním dílům + se budou postupně nahrazovat původní tabulky z datových souborů.

Na závěr tu mám ještě jednu věc. Před pár dny jsem se po krátké úvaze rozhodl upgradovat operační systém a volba padla na Windows 8 (8.1). Poslední 4 dny jsem se tedy věnoval spíše různému nastavování a přenosu aplikací. Kupodivu to proběhlo bez problémů a na řadě už je jen otestovat kompatibilitu s hrami ;).

16. 11. 2013, 14:29:16 - Dnes tu mám dva druhy novinek, ta první se týká Might and Magix X: Legacy a ty druhé se opět vracejí k původnímu obsahu. Začnu tou první. Vzhledem k poslednímu dění okolo desítky a oficiálních patchů jsem se rozhodl veškeré práce na přípravě příslušné sekce pozastavit. Důvod naleznete ve Vyjádření k současnému stavu MMX, nicméně celá přípravná sekce zůstává nadále přístupná - zatím ještě doufám, že se práce opět rozběhnou.

A druhé novinky už jsou veselejší, neb jsem se po dlouhé době vrátil k aktualizaci původního obsahu a úspěšně odškrtávám nakupené resty :D Do sekcí sedmého a osmého dílu přibyl odkaz na lehce auktualizovaný článek Potíže s barevným zobrazením (bylo upraveno několik obrázků). U osmičky jsem konečně opravil v bestiáři podmínky dělení zkušeností, plus jsem tam našel několik drobných chybek vzniklých překopírováním z původního článku pro sedmičkový bestiář. Další změny teď budou následovat v krátkém sledu, takže je budu postupně doplňovat ještě sem, abych zbytečně neodsouval info o MMX ... Od Pavouka jsem k devátému dílu obdržel seznam kotlů s bonusy, plus mě upozornil na chybějící piedestal v Guberlandu (obojí doplněno). Podle poznámky od Johnnyho jsem doplnil mapku Stínové gildy (šestý díl) o nezakreslenou chodbu u bodu 3. Cybero mi poslal odkaz na vlastní konverzi midi files ze čtvrtého a pátého dílu. Jsou ve formátu flac a dostupné přes torrent, odkazy jsem doplnil pod obsah WoX v sekci I-V dílu. Od Wintersona mi přišel před delší dobou email s výpisem některých překlepů apod., tak jsem se k tomu konečně taky dostal :) Korekturu provádím jinak postupně hned při nových úpravách, je toho celkem dost a klidně se může stát, že to po sobě znovu přehlédnu, klidně mi to tedy reportujte. Spíš dokážu najít chybu po někom jiném, než-li po sobě :D Před nějakou dobou mi Ivo poslal odkaz na další mod pro šestý díl - Suicide Squad. Je sice menší, ale přináší celkem zajímavé změny. Není však ozkoušený. ... Jinak by to ohledně updatů mělo být zas na nějakou dobu vše.

29. 10. 2013, 06:52:41 - Pro ty, co nesledují fórum k Might and Magic X tu mám několik novinek v souhrnu. Předně tu mám jednu dobrou zprávu. Krabicová verze hry u nás k sehnání bude, postaral se o to český Playman (viz Jak je to vlastně s nákupem Might and Magic X?), v jehož e-obchodě si můžete předobjednat obě dostupné Deluxe edice. V případě krabicové verze dostanete v současné chvíli jen digitální verzi s přístupem do Early Access, krabička dorazí až po oficiálním vydání hry. Výhodou je, že neplatíte nic navíc za poštovné apod. (tedy tak tomu bylo alespoň u mě) a je možnost platit i PayPalem. Jedinou podmínkou hraní je potom registrace na Uplay, ale to vše přijde v mailu s aktivačním klíčem (jako bonus přijde klíč i na Might and Magic VI). Co potěší majitele starších Windows je to, že hra běží bez problémů na Windows XP s SP3 (Media Player verze 9), ostatně Playman už je má ve výpisu konfigurace uvedené jako podporované. Ostatně opravdu doporučuji si nejdříve dobře přečíst výše odkazovaný článek, ve kterém najdete aktuální informace.

Co se samotného obsahu webu týče, desítka ještě nedostala svou vlastní sekci, je stále zařazena v kolonce 3D Akce, viz Might and Magic X: Legacy. Nicméně obsah jsem včera rozšířil o návrhy kapitolek Rasy a povolání, Dovednosti a dnes by teoreticky mohla přibýt kapitolka Kouzla. Finální podoba se bude postupně měnit, stejně tak se budu snažit pro celou sekci najít lepší místo :)

A teď něco ke stávajícím úpravám. Za poslední měsíce mi přišlo několik připomínek a oprav k obsahu. Bohužel se k tomu nemůžu stále dostat, ale mám to vše na paměti. Jakmile bude čas, zkusím to vše postupně zpracovat.

Archiv novinek ...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
TOPlist