Představení patche 1.4
Patch 1.4 vyšel 19. února a prakticky není třeba se o cokoliv starat. Uplay si sám ověří integritu dat a poté nabídne možnost si jej stáhnout a nainstalovat. Jedná se zhruba o 1,1 GB dat, takže pro některé nic příjemného, ale rozhodně se mu nevyhýbejte. Oprava se týká i jádra hry a časem by to vedlo spíše k problémům. Ostatně podobných patchů se dočkáme i v budoucnu, protože na optimalizaci hry se stále pracuje.
Opraveno bylo celkem dost bugů, včetně nekorektního chování kouzla Duchovní maják. Neviditelných nepřátel se už tak bát nemusíte, navíc maják již nepůjde nadále používat v dungeonech nebo pokud budete stát příliš blízko nepřátel. Přesto se neopravilo vše a např. u problémů s přechodem do Aktu II se stále hledají všechny příčiny, které by to mohly způsobovat. Jak uvidíte dále, ono i u některých "opravených" bugů se ukazuje, že se ve skutečnosti neopravilo nic. V Limbicu to ale nevzdávají a pokračují dál :)
Přehled změn a oprav
Nové dungeony:
- Úlomek snů (exklusivní dungeon, dostupný je pro Delux edici hry)
- Pevnost vran (komunitní dungeon)
- Zapomnění (Limbo)
Změny:
- podpora rozlišení 16:10
- tipy pro nastavení detailů textur
- asijské fonty se načítají pouze, je-li to potřeba (snížení paměťových nároků)
- zjednodušení hledání cest u monster (menší množství potřebných výpočtů)
Vyvážení hry:
- Zrůdám bez tváře přidána abilita Temná nova (v datových souborech jsem o tom nic nenašel)
- rozdělení ability Bojový duch do tří odlišných druhů: pro Kapitána milice, Kapitána černé gardy a Nagského náčelníka
- zvýšení poškození a šance na kritický zásah u obouručních zbraní
- zvýšení poškození a šance na kritický zásah u střelných zbraní
- zvýšení poškození u obouručních magických ohnisek
- snížení nárůstu kritického zásahu u magických ohnisek (v datových souborech jsem změnu nepostřehl, bonus je pořád 0,8% za bod dovednosti)
- snížení nárůstu poškození u magických ohnisek (u velmistra už není bonus 400%, ale jen 200%)
Oprava bugů:
- problémy reportované komunitou (asi moc dobře nefungovalo online reportování, přesně netuším oč jde)
- oprava chyby u listování v dokončených úkolech (chybné stránkování)
- dovednost Boj se dvěma zbraněmi neposkytovala údaj o počtu útoků pro hlavní ruku
- léčitelka Alesia (najmutelné NPC) neobnovovala manu
- kouzlo Zářicí zbraň nefungovalo korektně, protivníci mohly stále blokovat příchozí útok
- u úkolu povýšení křižáka bylo možno získat znovu druhý úlomek od pašeráka
- velmistrovští trenéři Luku a Kuše měli nesprávně nastavené dialogy pro dokončení úkolů
- kouzlo Sprška kyseliny se nechovalo správně (snižovalo třídu zbroje o 50% a snižovalo pravděpodobnost bloku o 50%)
- překlep u jednoho slova při použití Elixíru moci
- chybný popis u trenérů střední zbroje (expert x mistr)
- úkolový dopis z prvního aktu nezmizí po jeho dokončení
- chyba v popisu ability v bestiáři u minotaura
- barel s pavoukem v Karthalských stokách teleportoval na jiné místo mapy
- při najmutí vyjednavače Romualda se chybně vypočítávala cena lektvarů many
- po dokončení úkolu Nagský čaj bylo možno získat vzorky čaje znovu
- u najmutého doktora léčení postav během boje nestálo žádný tah (ostatně u Alesie bylo to samé, nyní ji nelze během boje použít vůbec, což je ale spíše považováno za bug, protože nekorektně se v patchi 1.4 chová řada jiných NPC-pomocníků)
- sochy s posílením Hodina moci nefungovaly korektně - místo 10 bodů poskytovaly jen 4 body
- chybně uvedená cena tréninku experta Uhýbání v Seahavenu
Opravy obecných bugů:
Bugů je opravena opravdu hezká řádka a nechce se mi to vypisovat celé, něco je navíc jen opakováním předchozího, tak uvedu jen to nejzajímavější.
- povyšovací úkol Obránce nešlo dokončit, pokud jste zabili Davrose ještě před zadáním úkolu
- v přehledu loore knih nefungovalo korektně listování stránkami
- nedodefinovaná animace Řetězového blesku u Manco
- Lev neumožňoval dopravu družiny zpět do hradu Portmeyron
- do Jassadova bestiáře se nepočítaly elitní verze monster a bossové
- Lovcova abilita Harpuna uspěla i když cíl minula nebo byla blokována
- u úkolu Partneři ve zločinu nastal problém, pokud družina získala požadovanou truhlu dříve, než-li bylo "očekáváno"
- při použití kouzla Duchovní maják došlo k resetování navštíveného dungeonu
- závěrečná animace obsahovala obě varianty splnění úkolu okolo Lorda Haarta
- bojová hudba hraje i když už je po boji (hlavně, že to vědí, ani patch 1.4 to neopravil!!)
- bossové, kteří měli před bojem s družinou dialog, mohli provést jednu extra akci navíc (boj začal v podstatě ještě při otevřeném dialogu)
ModdingKit update:
- sladění se současnou verzí hry (mody ze starších verzí nejsou bez rebuildu kompatibilní s novou verzí hry)
- městské assety rozšířeny o budovy ze Seahavenu, Karthalu a Skalního útesu
- set dungeonu Zrůd bez tváře
- set dungeonu Noční hlídky
- a ještě několik vylepšení použitelnosti, ale to si zájemci už jistě najdou sami
copyright 2002 - 2025 by Petr 'Elemir' Levák všechna práva vyhrazena