11. 12. 2015, 13:54:44 - Konečně jsem se dohnal k tomu, abych v sekci Ke stažení aktualizoval GrayFace patche na verze 2.0, které vyšly letos v září. Jak je vidět, pořád je na nich co vylepšovat. Verze pro MM6 vám třeba nyní umožní volitelně si "zapnout" pár známých bugů, např. nevyčerpatelné svitky. Když už jsem byl přitom, tak jsem k UGE editoru připojil upozornění, že pod novějšími systémy ho lze spustit už jen v DOSBoxu. Svým způsobem je to i pohodlnější.
Jinak jsem už pár týdnů ponořený ve světě World of Xeen a s tím se znovu vyrojila otázka, zda-li na dříve rozdělanou práci na webu navázat, nebo už to prostě nechat být. Důvody proti jsou tu totiž dva, no vlastně tři. Z toho technického pohledu jde o to, že část informací je přímo na webu a část v Corakovo zápiscích. Jde tedy o to, kterou formu nakonec upřednostnit. S tím souvisí i to, že v případě pokračování Corakovo zápisků bych se musel adaptovat na nové prostředí. Pro mě je ovšem významnější ten třetí, čistě praktický důvod: "A bude to vůbec ještě někoho zajímat?" Nejsem si jistý, zda-li má stále ještě smysl se v dnešní době staršími díly nějak podrobněji zabývat. Ten kdo je má v úmyslu hrát, jistě ví, co dělá, popř. sáhne po cluebooku. Cluebooky sice nejdou do přílišných podrobností a na můj vkus je v nich dost chyb, ale jako rychlá orientace jsou zcela dostačující. Na druhou stranu mi za těch několik týdnů vzniklo tolik materiálu, že by možná bylo škoda toho nevyužít. Každopádně mě nejspíše čeká dlouhé volno, takže na definitivní rozhodnutí mám stále čas :)
19. 11. 2015, 07:58:49 - Před pár dny vydalo studio Numantian Games oznámení o novém update k Lords of Xulima v rámci prvního výročí hry, viz MEGA UPDATE: Workshop and much more! Krom několika vylepšení se v něm konečně dočkáme i editoru, což přináší do hry nové možnosti. A aby to nebylo málo, tak jsou tu k dispozici hned 3 nové mody k vyzkoušení (jeden od vývojářského týmu, další dva od fanoušků). Upravena byla i obtížnost určitých částí hry a limit odolností byl nastaven na 90 (hra prý měla předtím problémy s resistencemi postav). Na vylepšování hry se bude stále pracovat, ale tím to rozhodně nekončí. Numantian Games začali pracovat i na nové hře, která by opět měla stavět na old-school RPG. Snad se již brzy dozvíme více.
04. 10. 2015, 19:51:04 - S včerejší půlnocí skončila na Elemir's Page soutěž o trojici hodnotných cen, které nám do soutěže věnovala společnost Playman, jíž bych chtěl tímto poděkovat. Jak to dopadlo, se dozvíte právě na výše uvedeném soutěžním odkazu.Výhercům gratuluji a Vy ostatní nesmutněte, určitě to není poslední soutěž, která se zde objevila, takže se třeba štěstí příště usměje zrovna na Vás :)
20. 09. 2015, 07:24:13 - Původní nadšení z aktualizací a rychlost opět opadly :) Zatím jsem se dokopal akorát k pár drobným úpravám, jako je založení článku Zajímavosti, nápady, triky v sekci sedmého dílu. Postupně bych chtěl podobným způsobem rozšířit i díly ostatní. Článek je v podstatě výsledkem poptávky po zveřejnění některých tipů, které nejsou zahrnuty v jiných částech sekce, popř. jsou zmíněny například jen na fóru. Krom toho jsem po letech konečně doplnil správnou informaci k tomu, jak to bylo s World of Xeen (viz Poznámka ke světu Xeen a unifikaci). Mnohem potěšující pro vás bude asi zpráva, že datové soubory Lords of Xulima nejsou zas tak nedostupné, jak se na začátku jevilo. Milhaus objevil, že se v podstatě jedná o zazipované archivy, pod kterými pak lze najít např. obyčejné xml soubory a tedy docela slušně nahlédnout pod pokličku hry. Zároveň se pustil do zkoušky překladu, takže máme i jistou představu, jak to pak ve hře vypadá a zda-li je to vůbec možné. Češtinu určitě slibovat nebudu :), ale pro teď to je pro mě ideální způsob, jak se dostak k některým informacím, které hra běžně nezobrazuje (např. podrobné statistiky bossů).
03. 09. 2015, 17:42:47 - Za posledních pár dní se mi podařilo hned několik věcí. Ne, Heroes VII mi stále nejedou jak mají :D, ale když už jsem je načal, vývojáři se rozhodli druhou betu protáhnout až do 7.9. Spíše jsem měl na mysli něco jiného. Do Síně slávy za poslední půlrok přibyla jedna jediná výsledková listina, takže mě potěšil nedávný příspěvek na fóru od Richmonda, který měl dokonce zájem poslat mi závěrečnou obrazovku z prvního dílu. Slíbil jsem tedy její rozšíření a taky se do toho hned druhý den pustil. Krom série Might and Magic jsem vytvořil záznam i pro Lords of Xulima. První dva díly Might and Magic jsem doplnil ještě o výsledkové listiny uvedené v denících na Corakových zápiscích. Asi u toho nebude úplně souhlasit datum, takže se mi kdyžtak ozvěte pro doplnění (Ali, StriderCZ).
Druhá část novinek se týká už jen Lords of Xulima. Včera sem pokořil hru v obtížnosti Old-School Veteran, o čemž jsem vedl podrobný deník na fóru, doplněný o videodokumentaci na svém YouTube kanálu. Jak už jsem psal v předminulé novince, v průběhu rozehrávky jsem začal postupně doplňovat, nebo dokonce přepracovávat, určité části sekce Lords of Xulima. Nová rozehrávka sebou přinesla řadu nových poznatků, takže jejich zapracování bude ještě nějakou chvilku trvat. Rád bych to dokončil co nejdříve, ale poslední dny hraní byly opravdu perné, takže to nakonec asi tak rychlé nebude :)
27. 08. 2015, 18:27:04 - Včera odpoledne začala druhá uzavřená beta Might & Magic Heroes VII, ale díky pro mě nevhodnému načasování jsem se ke hře dostal až dnes ráno. Playman k této příležitosti spustil extra stránky http://heroes7.cz, níže pak přikládám oficiální oznámení Playmanu.
Začíná druhé kolo uzavřené bety Might & Magic Heroes VII
Pro všechny hráče, kteří si předobjednali hru Might & Magic Heroes VII, se spustilo druhé kolo uzavřené bety. Jejím cílem je hru otestovat do nejmenších detailů a získat zpětnou vazbu od samotných hráčů, kteří si zároveň mohou hru vyzkoušet a díky uzavřené betě se stát důležitým hlasem ve vývoji hry.
Druhé kolo beta testu bude obsahovat herní frakce Haven a Academy z předchozího kola bety a tentokrát k nim přibyde Dungeon a Sylvan, které si zvolila sama komunita. Hráči si užijí buď sami, nebo v multiplayerovém módu (Skirmish: Players vs A.I., Hot Seat, Sim Turn, LAN) na čtyřech rozdílných mapách.
Uzavřená beta startuje 26. srpna a končí 2. září. Pokud máte zájem se i vy přidat mezi hráče, kteří si hru vyzkouší ještě před vydáním hry, předobjednejte si Might & Magic VII na Playclub.cz a získáte navíc exklusivního hrdinu a speciální mapu do hry.
Příběh Heroes VII popisuje občanskou válku, která změnila vládní síly Svatého impéria. Vražda imperátora přivedla k nestabilnímu světu spoustu rivalů prahnoucích po usednutí na trůn. Je povolána šestice rádců, kteří mají ukončit válečný konflikt a vyřešit nastalou situaci. Tvůrci slibují respektování tradic, důraz na strategický element, silný příběh a velmi detailní grafiku. Kampaň pro jednoho hráče zabere více než 60 hodin, ve více lidech si pak zahrajeme jak lokálně, tak po síti. Hra vychází 29. září 2015.
Za mě se bohužel naplnily mé obavy o optimalizaci hry, takže více jsem z dneška shrnul v patřičném tématu na fóru - Might & Magic Heroes VII. Věnoval jsem hře nakonec o něco více času, ale byť pocit ze hry jako takové mám zatím dobrý, optimalizace (konkrétně AI) je jasný přešlap. Nezbývá, než-li počkat na oficiální release hry a posoudit až finální kvalitu.
Update 28.8. - V noci jsem se prohrábal Shadow Councilem a ráno zhlédl Video a foto report z bety Heroes VII od Lord Graa. Porovnával jsem poté ještě minimální požadavky k hraní Heroes VII a dospěl jsem k závěru, že hlavní problém spočívá v používaném procesoru (CPU). Doporučovaný Phenom II X4 955, resp. celá řada procesorů Phenom II X4, není v žádném případě konkurentem procesorů i5. Tohle platilo ještě tak v dobách C2D, ale i5 je nová a rychlejší architektura. Pokud i5 zápasí s výpočtem skriptů AI, Phenomy budou logicky zápasit podstatně více. Minimální požadavky hry jsou tak nastaveny špatně a varianta s Phenom II X4 by v seznamu vůbec neměla být! I kdyby vývojáři "vyladili" hru pro i5, což považuju za ještě celkem reálné, Phenomy budou mít stále problém. Mě tedy nezbývá, než-li konstatovat, že jsem za současných podmínek ze hry a Heroes VII se tak pro mě stávají spíše otázkou budoucnosti. Celkem mě to mrzí, ale takový už je trend dnešní doby. Nějak se zapomíná, že generace, na kterou tyhle nostalgické kousky míří, už dávno nedrží krok s high-endem ... tedy alespoň u mě ;)
23. 08. 2015, 08:37:12 - Pomalu se blížíme do posledního srpnového týdne, což nepotěší zejména školou povinné, ale pro fanoušky série Heroes to má zároveň jedno pozitivum - blíží se datum druhé uzavřené bety Might & Magic Heroes VII. Termín je naplánovaný na středu 26.srpna a končit se bude po týdnu, tedy 2. září. Je to relativně krátká doba, ale protože datum vydání plné hry je stále plánováno na konec září, je to tak akorát na to, aby se opravily případné vetší bugy, protože hra půjde vzápětí do lisovny. Zpoždění by podle mě mohlo nastat jedině tehdy, pokud by se beta ukázala opravdu hodně zmršená. Určitě si ale nedělám iluze o stejné verzi hry na DVD a Uplay v den vydání, čekám, že v tomto ohledu to dopadne stejně jako u Might & Magic X. Každopádně se rád nechám mile překvapit.
Svou měsíční dávku Heroes jsem tedy vyčerpal, takže teď zas k webu ;) Je tomu už nějaký pátek, co jsem znovu rozehrál Lords of Xulima, tentokráte s o stupínek vyšší úrovní obtížnosti. Díky tomu jsem se dokázal opět dokopat k dodělávkám a úpravě sekce LoX. Ne, že by mi chyběly materiály, naopak. Už během první rozehrávky jsem jich pořídil tolik, že problém je spíš jejich zpracování. Vzhledem k tomu, jak je hra vnitřně vystavěná, je řada věcí na dlouhé lokte, zejména ověřování a doplňování těch, které závisejí na zvolené obtížnosti hry. Hodně je znát i absence save editoru, popř. jakéhokoliv editoru, který by zlepšil práci s ověřováním efektu dovedností nebo bonusů předmětů. V oficiální příručce jsou popsány akorát zbraně, ale to není zcela aplikovatelné na další výzbroj. Navíc jsem v příručce našel i nějaké rozpory oproti hře. Další věcí jsou nepřesnosti, kterých jsem se původně dopustil a jistá anarchie při tvorbě popisků map. Na druhou stranu mi nová rozehrávka zároveň potvrdila některé předpoklady (např. výstavba příběhu a posloupnosti úkolů). Rozhodl jsem se proto pár věcí přepracovat a upravit určité pasáže stávajících článků. Zároveň jsem odstranil i jistou schizofrenii, vzniklou kombinací angličtiny a češtiny, což třeba původně vedlo k anglickému pojmenovávání souborů. Jsme na českém webu, tak by to tak mělo i vypadat :D
01. 08. 2015, 20:52:30 - Vydání Might & Magic Heroes VII se kvapem blíží a naplno se rozjíždí i předobjednávky, kde se jednotlivé obchody začínají předhánět v bonusech. Playman v rámci svého Playclubu nabízí standardně výhodné ceny a neméně zajímavé bonusy, viz Stylový svícen k předobjednávce hry Might & Magic Heroes VII a Předobjednejte si Might and Magic Heroes VII a získejte stylový dárek. Ke každé předobjednávce je automaticky poskytnut přístup k betě a ingame bonusům. Pro podrobnosti o bonusech a jednotlivých nabídkách doporučuji nakouknout do příšlušného topicu zde na fóru - Might & Magic Heroes VII.
Druhé kolo Bety je plánováno přibližně na přelom srpen/zaří.
22. 07. 2015, 08:21:27 - První betu Might & Magic Heroes VII jsem v podstatě prošvihl a na obzoru se objevila druhá šance v podobě druhé uzavřené bety. Před pár dny doběhlo hlasování o obsažených frakcích, kde vyhrál dungeon a elfové (Sylvan - za ty jsem hlasoval i já ;)). Akorát chybí konkrétní datum spuštění bety. Tentokráte bych to nechtěl ponechat náhodě a opravdu bych se na to chtěl podívat zblízka. Přeci jen času už bude více a nehrozí, že mi do toho skočí vydání jiného zajímavého titulu, jako se to nyní přihodilo se Zaklínačem 3.
Pomalu jsem se vrátil i k webu samotnému a včera se konečně dokopal k dodělání bestiáře pro Lords of Xulima. Nejhorší na tom je, že veškeré podklady jsem měl dávno hotové, jen to prostě dát dohromady :) Na řadu přijde ještě přehled bossů a unikátních potvor, které se ve hře vyskytují, akorát to bude čistě jen v podobě obrázkové galerie. Bohužel, slibovaný editor hry ještě nevyšel, takže nemám odkud čerpat jejich statistiky. Postupně jsem doplnil a upravil některé stávající texty a nejspíše se vrhnu i na dodělávky dalších částí. Čas se pomalu nachýlil, takže si hru nejspíše zopakuji za vyšší obtížnost a zaznamenám rovnou i rozdíly.
26. 05. 2015, 08:22:16 - Dnešní novinka měla být na pořadu dne už včera, ale nakonec nebylo kam pospíchat. Ovšem hezky popořádku. Closed beta Heroes VII měla začít právě včera a tak trochu jsem doufal, že bude dostupná už od rána. Oficiální oznámení však hlásilo 18:00, což bylo také dodrženo - v 18:05 mi dorazil aktivační mail. Vzhledem k tomu, že jsem vyrazil do práce na noční, nechal jsem to být, ráno bude přeci času dost ;) Netuším tedy, co přesně se poté dělo, ale v noci mě napadlo kouknout na Shadow Council, abych se podíval, jak vypadají první dojmy hráčů v diskusi. Dojmy jsem našel, poněkud jiné a u celkem nečekaného oznámení - Important information: Beta Delay. Beta ještě ani pořádně nezačala a už byl oznámen její odklad :) Vlastně ani nevím, čemu se ještě divím.
Důvodem odkladu jsou technické problémy, které už se tým snaží pár dní řešit. Oficiálně se jedná o tendence poškozování save pozic, potíže se synchronizací multiplayeru a paměťovou propustností (po určité době hraní začne docházet k citelným propadům výkonu). Zaráží mě na tom dvě věci: 1. je to přeci beta, v betě se s bugy počítá, to není důvod k jejímu odkladu a 2. tohle jsou celkem fatální věci, které měly být už dávno pořešené. Začínám se o technický stav hry docela obávat, už zase to šijou horkou jehlou místo toho, aby to udělali pořádně od začátku. Myslel jsem, že se blýská na lepší časy, ale Limbic Entertainment je prostě banda tragédů. Nový termín bety je zatím otevřený a nemám v úmyslu ho nijak bedlivě vyhlížet.
Ale teď k tomu příjemnějšímu. Na fóru jsem založil samostatné téma pro nabídku digitálních klíčů k hrám - Nabídka volných klíčů k hrám (Steam, Uplay apod.), kam jsem přesunul původní nabídkové příspěvky z diskuse o Might & Magix X Legacy. Jenom pak dejte kdyžtak vědět, že jste si něco vzali, abych to mohl z nabídky odmazat. Téma je jinak samozřejmě otevřené, přispívat může každý.
30. 04. 2015, 16:28:11 - Dnešní novinkou asi nikoho nepřekvapím, neb vývoj Might & Magic Heroes VII není žádným tajemstvím. Čas od času jsem se podíval na info o vývoji, zkoukl nějaké to video, ale jinak jsem si od toho držel odstup. Nakonec není to přeci předmětem Elemir's Page ... nebo snad ano? ;) Hezky postupně :)
Těžko se tajit vlastními sympatiemi k ashanskému univerzu, ostatně u Might & Magic X jsem se o tom již zmiňoval. Bohužel, Ubisoft nám sérii Might and Magic zas poměrně rychle utnul a moje pozornost se proto obrátila k oznámení případného pokračování série Heroes, kterého jsme se o pár měsícu později vskutku dočkali. Od oznámení neuběhl ani rok a za pár dní má sedmička vstoupit do uzavřené bety, která je dostupná předplatitelům. Neměl jsem v úmyslu do této fáze nijak vstupovat, můj postoj k předobjednávkám a Early Accessům se změnil až v averzi. Ale asi tomu náhoda chtěla a do bety se podívám. Tímto musím poděkovat společnosti Playman za poskytnutý klíč.
A co to znamená pro Elemir's Page? V podstatě nic zásadního. Představa kompletního webu o sérii Might and Magic a Heroes je sice lákavá, byly dokonce doby, kdy jsem s touto myšlenkou silně koketoval, ale je nereálná. Technicky mi nic v jejím provedení nebrání, ale tvorba takového pojektu vyžaduje mnohem více, než-li jen někam bezmyšlenkovitě sázet data. Chce to hlavně dané věci rozumět a tady musím přiznat, že v sérii Heroes mám velké mezery. Nehledě na to, že jsou tu jiné weby, které problematiku Heroes rozebírají dopodrobna.
Nicméně, Might & Magic Heroes VII podle mě stojí na rozcestí, které rozhodne o osudu Might and Magic univerza a k tomu prostě nelze zůstat lhostejný. Po vzoru starších dílů bych rád přispěl svou troškou do mlýna a chtěl bych se zaměřit na souvislosti a dějovou linku. Sedmička proto dostala svůj odkaz v sekci strategií a na fóru jsem připravil extra topic, viz Might & Magic Heroes VII.
16. 04. 2015, 12:39:42 - Nedávné obtíže s přetěžováním databáze jsou nejspíše pořešeny, graf zatížení se drží krásně při zemi a já zvažuju, co teď dál :) V posledních týdnech jsem rozdělal několik samostatných věcí, ale ani v jedné z nich nejsem schopen pořádně pokračovat, natož je pak dodělat. Plácám se tu tak nějak na místě a přemýšlím, zda-li má vůbec ještě smysl něco dělat. Po těch devíti letech intenzivnější práce mě přeci jen ta únava "znovu" dostihla, tentokráte to však má trochu jiný kontext.
Když jsem v prosinci minulého roku na stránky začlenil Lords of Xulima, sledoval jsem celkem dva cíle. Ten první byl čistě jen pro mě a to odpočinout si na chvilku od Might and Magic. Smyslem druhého bylo otestovat, jak by to vypadalo, pokud bych se rozhodl web rozšířit o další hry/herní série. Jenomže pak přišlo poměrně slušné vystřízlivění. Nejde ani tak o to, nakolik by to bylo náročné, ale jde spíše o to, zda-li to má v dnešní době ještě vůbec nějaký smysl. A to i v případě, pokud bych se věnoval jen novým hrám. Víte, ta doba přelomu milénia a jeho první dekády je nenávratně pryč. Klasické fanweby už jsou dávno na ústupu a hlavně tak nějak mizí jejich význam. Souvisí to jak s pokrokem techniky, tak i se změnou hráčských preferencí.
Můžu se tu rozčilovat nad novodobými recenzemi a stejně tak se můžu rozčilovat nad přihlouplými komentáři pod články herních portálů, ale prostě faktem je, že doba se změnila a je potřeba to akceptovat. Snažit se o něco jen z pouhé nostalgie je holý nesmysl. Sice bych rád viděl některé projekty znovu ožít, ale otázkou je, zda-li bych se i já sám na ně dneska díval stejně, jako tomu bylo v době jejich vzniku.
Lords of Xulima jsou tedy posledním titulem mimo téma stránek, který se zde objevil. Pokud chci celou tu únavu nějak zažehnat, je potřeba, abych se soustředil jen na jedno téma a hlavně abych našel další smysl ve stránkách pokračovat. Předtím jsem vždycky alespoň nějaký plán měl, všechno to vázlo jen na mé lennosti. Dneska už ani ten plán nemám a lennost je ještě větší ... snad je to jen tím jarem :D
05. 04. 2015, 07:35:31 - Předem se omlouvám za vzniklé komplikace, ale opět se na scéně objevilo přetěžování databáze. Nemám moc možností k řešení, tak mě napadl ten nejjednodušší pokus, který v současné chvíli mohu provést. Od 8:00 zhruba do 14:00 vypnu veškeré služby, které ke svému chodu využívají databázi, což je Kniha návštěv, Fórum a Corakovy zápisky. Nicméně nevylučuji ani delší odstávku. Smyslem je sledovat odezvu serverové služby, která monitoruje využití serverových prostředků. Dle předpokladu by tam měla naskočit nula. Jakákoliv odchylka by tedy mohla ukázat na případný problém. Je mi stále divné, že by cokoliv na stránkách mohlo databázi takto vytěžovat, ale chci mít nejprve jistotu, že to opravdu nepramení odtud. Děkuji.
Edit 06.04.: Test se nakonec protáhl na plných 24 hodin, ale opravdu hned po odstávce veškerých služeb vše naplno utichlo a na databázi nemířil jediný dotaz. Krom výše zmíněných aplikací jsem postupně našel ještě několik skriptů, které databázi využívají. Všechny jsem je prozatím odstavil a v nejbližších dnech jejich kód přepíšu. Jedná se např. o Síň slávy, do které jste původně mohli zasílat výsledkové listiny sami. Bohužel to byla jedna z aplikací nejvíce napadaných spamboty. Spamboti jako tací jsou problém, je to vidět třeba teď na Fóru. Je teprve pár minut spuštěno a už eviduje 11 hostů. Vůbec to nekoresponduje s návštěvností webu. V současné chvíli jsem tedy obnovil provoz jak Fóra, tak i Knihy návštěv a Corakových zápisků. Ovšem nevylučuju, že v případě nárůstu zátěže, se opět uchýlím k testům.
Edit 08.04.: Snad už to nezakřiknu, po zprovoznění výše zmíněných aplikací se graf zátěže od nuly příliš nevychýlil a drží se velmi nízko. Je to opravdu diametrální rozdíl oproti předchozímu stavu. Chybu už zpětně hledat nebudu. Odstavené zůstaly jen 3 další aplikace, z toho jedna je nepoužívaným reliktem jiného projektu a druhá je na tom už také podobně. Zůstává tak jen Síň slávy a tu jsem v průběhu večera přepsal, tudíž je opět funkční. Nicméně jsem z ní rovnou odstranil záznamy, u nichž chybí (nebyl původně nahrán) obrázek.
01. 04. 2015, 14:52:23 - Mnoho se toho za poslední dva týdny neudálo, pokud tedy vynechám release Pillars of Eternity, ale hraní jsem tak nějak posunul na druhou kolej a rozhodl se zase trochu věnovat obsahu stránek. V noci jsem se vrhl na hádanky a rébusy v Might & Magic X, výsledkem je prozatím jeden populárně-naučný článek o dungeonu Limbo (Limbo a hrátky s čísly).
Když už jsem u toho MMX, včera jsem si opět posteskl při čtení OpenDev Heroes 7, jak to celé s MMX dopadlo a raději zas všechny články a zprávy zavřel. Ovšem KILLER měl očividně lepší náladu a povedlo se mu objevit něco, co zajisté všechny fanoušky potěší. Ubisoft to úplně nevzdal a ohlásil obnovení prací na Might & Magic X, v plánu jsou dvě nová DLC. Jejich vývoje se ujme studio Virtuos, známé z prací na datadisku Shades of Darkness pro Heroes 6. Je vidět, že naděje umírá poslední. Více viz topic Ubisoft obnovuje práci na MMX. na našem fóru.
13. 03. 2015, 17:18:34 - Myslel jsem, že toho za ten týden volna stihnu více. Možná je to tím pátkem třináctého ... :D anebo ... Zkrátka, plány byly velké, realizace některých mě ovšem zasekla na delší dobu, než jsem počítal. Začnu od těch větších změn. Předně, Kniha návštěv doznala lehkého faceliftu a rozšířil jsem jí rovnou o pár formátovacích tlačítek. Podstatně většího faceliftu se dočkalo fórum, které jsem kompletně přemigroval na Simple Machine Forum (SMF). U Knihy návštěv mi to přišlo jako dobrá volba, u fóra už šlo v podstatě o nutnost. Nedávný "záhadný" pád Coracových zápisků ukázal, že prostě už nemám nějak čas ani chuť se starat o údržbu zastaralého softwaru, neb mě to dost často odvádí od užitečnější práce. Ono je hezké tvořit si věci svépomocí, ale mladistvá léta a nadšení už mi pomalu dávají sbohem :D Vím, že je to mnoho změn najednou, ale můžu vám s klidným srdcem slíbit, že to byly na dlouhou dobu změny poslední. Poslední dobou jsem spíše rád, když se vůbec k něčemu dokopu. S tím souvisí i změna ve vzhledu pozadí - vrátil jsem zpět to původní s palmami. Nechci, aby to vypadalo, že na ankety kašlu, ale v tomto případě jsem se celkem unáhlil.
A teď k obsahu. Před nějakou dobou jsem diskutoval s Tyraforce výhody a nevýhody jednotlivých povolání v Lords of Xulima. Došli jsem k tomu, že moje save asi vykazují nějakou malfukci, takže jsem došel k poněkud nepřesným závěrům ;) Je možné, že těch několik patchů mi s tím hnulo, nebo autor nepočítal s tím, jak rozhodím atributy. Každopádně Tyraforce sepsal soupis kladů a záporů, který odpovídá skutečnosti nejlépe. Chybí tam jen Divine Summoner, kterého dopíšu sám (Tyraforce se tomuto povolání vyhnul). Další update přišel od Keepera, který se v Crusaders of Might and Magic dostal s postavou přes level 400. Aktualizoval jsem tedy údaje na stránkách a příslušný save si i vyzkoušel ... Necros padl po prvním "polokombu" :)
19. 02. 2015, 20:23:04 - Dnes jsem byl nucen odstavit z provozu Corakovy zápisky. Z nějakého důvodu přestaly korektně pracovat a vypadá to, že tento stav je zároveň příčinou přetížení databáze v posledních několika dnech, což vedlo ze strany hostingu k omezení její funkčnosti. Pokusím se to co nejrychleji vyřešit, ale nejprve potřebuji získat důkaz, že za problémy stojí opravdu jen chyba v zápiscích. Nebudu proto nijak specifikovat termín obnovení funkce zápisků, naopak, je dost možné, že nakonec odstavím i samotné fórum. Za vzniklé problémy se omlouvám, ale poslední dobou tu opravdu řeším jen problémy, u některých ani nevím, odkud se berou. Přiznávám, že už je to na mě nějak moc a namísto toho, abych se věnoval hrám, tak řeším úplně něco jiného. Nechci zatím ani jednu ze služeb definitivně odepisovat, ale pokud bych nenašel vhodné řešení, počítejte s tím, že je odstavím definitivně, případně se pokusím určité části transformovat do jiné podoby, jako např. deníky hráčů. Je to pořád lepší řešení, než-li koukat na polofunkční služby u kterých nevíte, zda-li zrovna poběží nebo jsou odstaveny.
Edit 20.02.: Nečekal jsem, že to proběhne až takto hladce, ale Corakovy zápisky jsou opět funkční. Celý ten problém pravděpodobně vzniknul aktualizací serverů ze strany hostingu, neboť původní verze Wiki vykazovala stejnou chybu i při pokusu jejího zprovoznění z čisté instalace. Namísto verze 1.18.1 je tedy na webu už rovnou verze 1.24.1. Doufám, že mám zas na pár let klid :)
Edit 21.02.: Bohužel, přetěžování databáze pokračuje dále, takže jsem se rozhodl pro další krok a na řadu přišlo odstavení fóra. Přijde mi to samozřejmě celé ujeté a nějak mi to pořád nejde do hlavy. Rád bych tomu přišel na kloub, ale na druhou stranu tím zas odříznu významný zdroj informací. Po několika hodinách odstávky jsem se proto rozhodl jinak. Fórum nechám funkční, umístím k němu ovšem upozornění a pokusím se přemigrovat na jiný software pro fórum.
03. 02. 2015, 18:52:16 - Ačkoliv se může zdát, že si Numantian Games udělali ve svém plánu volno, je tomu právě naopak. Studio dnes oznámilo release linuxového portu Lords of Xulima, viz Lords of Xulima is now available for Linux. Bohužel se nejedná o DRM-free verzi, hra je svázána se Steamem, ale zase by na oplátku mělo platit, že hra bude spustitelná na každé distribuci, kde lze spustit Steam klienta. Protože se z pohledu studia jedná o takový malý svátek, tak byla zároveň dočasně snížena cena hry o 25%. Společně s portem vyšel i patch 1.6, který opravuje pár bugů, mezi nimiž nechybí ani oprava bugu se souřadnicemi pro loď v Devonii. Díky tomu jsem dneska mohl dokončit mapu souostroví Varas Talak, čímž jsou tedy nyní mapy kompletní. Vývojáři také naznačili obsah dalšího update, který už by se měl věnovat postupnému zavádění modifikačních nástrojů. V první řadě se zaměří na možnost změny pravidel samotné hry (nebezpečné oblasti, povolání, dovednosti atd.).
A teď taky něco málo k aktualizacím webu. Předně se chci omluvit všem, kteří mi v poslední době poslali nějakou tu připomínku nebo podklady. Opravdu jsem na vás nezapomněl, vedu to stále v paměti. Akorát je trošku složitější skákat od jedné věci k druhé. Prioritou je teď hlavně sekce o Lords of Xulima, protože jak se znám, čím déle budu otálet, tím méně se mi do toho bude chtít :D Možná už jste také zaregistrovali, že do části strategií přibyli Heroes Chronicles. Podařilo se mi na Acid Cave získat jednotlivé kampaně upravené pro Shadows of Death, což znamená, že je lze zprovoznit právě i pod tímto datadiskem a hlavně s nimi lze pracovat pomocí jeho editoru. Společně s tím jsem znovu zauvažoval o předělání časové posloupnosti jednotlivých titulů z univerza Might and Magic a zařadit mezi ně i Ubisoftí tvorbu. Mám tu k dořešení i pár věcí technického rázu, tak doufám, že do konce týdne se tím vším prokoušu.
26. 01. 2015, 19:40:36 - Čas je mrcha, neúprosně letí kupředu a neohlíží se napravo ani nalevo. Jeden by se nenadál a je tu leden 2015, celých 20 let ode dne, kdy vyšlo první číslo LEVELu. Časopisu, který mě nenásilně přivedl od hraní akcí k hraní cRPG her a vlastně díky tomu tu skoro před 13-ti lety vznikl tenhle web. Stačilo opravdu jen málo a místo návodů, rozborů, rad, tipů a dalšího k Might and Magic tu mohla být klidně stránka plná IT poznámek anebo taky vůbec nic :)
Nostalgie je jedna věc, realita je pak ta druhá. LEVEL si prožil své krušné chvíle, své pády a vzestupy. Jenomže zavděčit se každému není možné. 20 let je v herním životě dlouhá doba, představuje to celé 3-4 herní generace a to je opravdu mnoho. Herní průmysl tohle všechno moc dobře ví a servíruje nám převážně to, co má šanci masově prorazit a je ochoten ustoupit v mnoha aspektech. Dokonce je to právě on, kdo nás nutí přijmout veškerá zjednodušení za standard a nepřemýšlet o tom, zda-li tohle opravdu chceme. Herní časopis se tomuto trendu prostě musí přizpůsobit, pokud má být úspěšný a to musím bez ohledu na své osobní pocity plně respektovat. Doby Samizdatu jsou pryč, dnešním světem vládne tvrdý kapitalismus. Jenomže tohle vše je zároveň kamenem úrazu.
Hráč jako já si prostě nechce připustit, že z pohledu dnešního hraní patří někam do prehistorie. Pokud bych to měl připodobnit dnešní realitě, je to totéž, co dnes a denně vídáme. Důchodci kritizují mladou generaci a mladá generace nedokáže důchodce pochopit. Jak jsem již napsal, u herní generace je tenhle interval mnohem kratší. Nechci nikoho kritizovat za jeho názory, nevadí mě nízká hodnocení některých titulů, ale co mi vysloveně vadí je vymýšlení si a nepravdy. Nedělám si iluze, dneska se recenze píšou na základě pár hodin hraní, ale to je prostě špatně! Navíc mi přijde, že většina těch recenzentů ani neumí číst a recenzované hře přisuzují něco, čím ani být neměla. Po hlavě se vrhnou do "dobrodružství", kterému nerozumí a srší přitom rádoby vtipnými poznámkami. Já nevím, ukázat vlastní hloupost v přímém přenosu bylo za našich "mladých" let přinejmenším trapasem.
Nakonec si opravdu uvědomíte, že jste už jiná herní generace a v ruce držíte časopis, který je psaný jiným jazykem a pro jiné publikum. Taková je prostě doba a jednou se i tihle "mladíci" dostanou do stejné situace, v jaké jsem se ocitl já. Nechci prostě číst nesmysly o Dragon Age: Inquisition a už vůbec ne o dungeonech jako je Lords of Xulima. Pomalu se dostávám do věku, kdy je rozčilování skoro životu nebezpečné :D A tak pánům z redakce LEVELu popřeju mnoho štěstí a pevné nervy. Pro mě je bohužel 20. číslo tečkou za jednou etapou mého života, ale díky za ni, užil jsem si ji naplno!
15. 01. 2015, 15:40:54 - Minulý víkend Numantian Games oznámili připravovaný release DRM-free verze Lords of Xulima prostřednictvím GOG, k čemuž došlo právě před chvilkou. Hra je dostupná jak ve Standard edici (samotná hra za necelých 12 EU), tak v Deluxe edici (necelých 18 EU). K dispozici je i samostatný upgrade, pokud by chtěl někdo základní verzi upgradovat na Deluxe - sice není v popisu vidět DLC Talisman of Golot, ale Deluxe edice se třeba ve skutečnosti skládá ze Standard edice + právě upgrade, takže je to nejspíše jen chyba popisku. Jedná se o promo akci, která platí do středy 22.1., pak se ceny zase zvednou. Pokud má někdo averzi ke Steamu, tak tohle je dobrá příležitost, jak získat Lords of Xulima za výhodnou cenu a bez nutnosti aktivace.
10. 01. 2015, 21:52:49 - A máme tu letošní drobný update. Před chvilkou jsem dokončil Recenzi Lords of Xulima, takže pokud vás zajímá, jak hra vypadá a jak se hraje, doporučuji se začíst. Herní doba se vyšplhala na úctyhodných 130 hodin, což považuji v dnešní době za menší zázrak. Postupně také updatuju jednotlivé části sekce. Další aktualizace se týká sekce modifikací. Od Šimona Bezvody mi předevčírem přišel email s popisem umístění učitelů v The Chaos Conspiracy, tak jsem ho přidal přímo mezi odkazy k samotné modifikaci (viz Seznam učitelů pro mod The Chaos Conspiracy).