Něco málo o mě ...

Podle rodného listu se jmenuji Petr Levák a podle všeho jsem se narodil v roce tragického úmrtí Johna Lennona ... 15.9.2015 - sakriš, přemýšlím, kolik let Vás tu vlastně už mystifikuju, v době jeho úmrtí mi byly ve skutečnosti bezmála 3 roky :), ale nic, jdeme dál ... Vynechám podrobnosti a všechny zajímavé milníky mého života a přesunu se rovnou kamsi do období střední školy. Polovina mého studia už je za mnou a do kartičky o budoucím povolání si už píšu to samé a shodou okolností při jedné nehodě v laboratoři chemie dostávám svou první přezdívku - Formaldehyd (z čistě praktických důvodů však zejména ve světě fantasy vystupuju pod přezdívkou Elemir nebo Ulgar). Chemie se nakonec stala mým osudem a po menším rychlokurzu matematiky se dostávám z pozice kandidáta na propadnutí do neutrální oblasti a hrdě si podávám přihlášku na Vysokou školu chemicko-technologickou (VŠCHT) v Praze, kam jsem podle výsledků přijímacího řízení přijat. V roce 2002 jsem dokončil studium v oboru Obecná a aplikovaná biochemie a jako většina úspěšných absolventů skončil na Úřadu práce ... :) V nastálém volnu jsem na podzim téhož roku bez větších znalostí html založil tento web (taky to podle toho vypadalo).

Přestože jsem už v létě 2002 zahájil s několika stránkami spolupráci na Might and Magic IX, jsou počátky webu ve skutečnosti spojeny s jiným RPG. Tím byla Baldur´s Gate a má snaha ovládnout AI Compiler, resp. jsem se tehdy věnoval skriptování umělé inteligence v této sáze. Projekt jsem však brzy opustil pro jeho nepříliš jasnou užitečnost. Samotný web několikrát změnil podobu a současně s tím i obsah a postupně se spíše stal jen místem pro experimentování při webové tvorbě a skladištěm návodů k linuxové distribuci Slackware. Teprve na jaře roku 2003 se zrodil nápad vytvořit přehledný web o celé sérii Might and Magic, ale tomuto cíli jsem se začal plně věnovat až počátkem roku 2006. V té době jsem k nově vytvořeným stránkám o Crusaders of Might and Magic připojil i veškeré materiály k devátému dílu, které jsem původně vytvářel pro mightandmagic.bonusweb.cz. Vzhledem k rozsáhlosti tohoto projektu jsem samozřejmě několikrát zápasil i s myšlenkou to celé vzdát, ale jsem rád, že jsem tak nakonec nikdy neučinil.

A proč série Might and Magic? Na to nemám zrovna jednoduchou odpověď. Už na gymnáziu jsem se seznámil se strategií Heroes of Might and Magic (konkrétně 2 dílem) a dobře si pamatuju, jaký převrat tahle fantasy hra způsobila a hlavně na to, kolik hodin jsme u ní dokázali s kolegy prosedět. S vydáním třetího dílu Heroes jsem se shodou okolností dozvěděl o existenci Might and Magic. Tehdy jsem to považoval za nějakou odnož Heroes a více jsem se tomu nevěnoval. Nakonec cena nových her v této době nebyla zrovna nejnižší a nechtěl jsem nijak riskovat, že by hra nakonec mé očekávání nesplnila. V tomto jsem se trochu mýlil, protože na podzim roku 2000 byla v plné verzi distribuována v příloze časopisu LEVEL, jehož cena byla více než příznivá. Proto jsem nijak neváhal a časopis zakoupil. Musím říci, že mé obavy byly zcela zbytečné. Dodnes si zcela jasně vybavuju své první kroky Novým Sorpigalem a nadšení po úspěšné likvidaci goblinů v hlásce. Do té doby jsem se žánru RPG nevěnoval, ale to se po objevení světa Might and Magic změnilo.

Jsem rád, že jsem se k RPG dostal právě díky sérii Might and Magic, protože celá složitost herního systému je zde elegantně ukryta za zdánlivou jednoduchostí herního rozhraní. Poutavý příběh mě pak dokázal uvázat na dlouhé hodiny k monitoru. Kdyby se mi tehdy místo toho dostala do rukou podprůměrná hra, zajisté bych na RPG zanevřel pro jeho složitost nebo nudnost. Might and Magic mi k tomuto naštěstí nedali příležitost. Jako začátečníci se totiž vůbec nemusíte zabývat řadou detailů, na to máte dost času později a pokud se jim nechcete věnovat vůbec, tak nemusíte, hra vás do ničeho nutit nebude. Změníte-li názor, naleznete řadu vodítek, které vám pomohou svět Might and Magic pochopit a časem budete schopni trénovat postavy přesně podle svých představ a budete umět z boje vytěžit maximum. Jedna z věcí, která se mi na hře líbí, je právě to, že před započetím hry nemusíte otevírat manuál. Avšak konec vychvalování, budete mít příležitost poznat to sami.

Elemir