Umístění učitelů
V následujícím seznamu jsou vypsány polohy jednotlivých učitelů dovedností. Seznam je sice ověřen, ale jsou tu drobnosti, které vyplývají z chybného překladu do češtiny a které by vás mohly zmást (záměny mistrů za experty apod., viz poznámky u dovedností). Ostatně některých českých názvů se vůbec neděste, opsal jsem to tak, jak to ve hře opravdu je. Pokud se učitel nachází ve volné oblasti Agynského polostrova, jsou v hranatých závorkách uvedeny souřadnice jeho polohy. To samé platí pro dungeony a některé neurčité lokace ve městech. Učitele najdete jak v domech, tak pár jich stojí i volně venku.
Pro získání velmistrovských úrovní obecně platí, že se je bude moci postava naučit až po povýšení do vyšší hodnosti v povolání. Několik učitelů dokonce vyžaduje splnit ještě dodatečné podmínky, což je uvedeno v poznámce u dovednosti.
Zbroje
Štít:
- Expert: Tristan, Posádka města Seahavenu, Seahaven nebo Inamoca, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: Gwendal, Hrad Portmeyron, Ashenské vrchy, Agynský poloostrov [118,62]
- Velmistr: Lord Kilburn, Les Yon-Chall, Agynský poloostrov [60,66]
Střední zbroj
Gregor je v češtině uveden chybně jako expert, Tamotsu se pak hlásí pro změnu jako velmistr lehké zbroje.
- Expert: Tristan, Posádka města Seahavenu, Seahaven nebo Tochiro, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven
- Mistr: Gregor, Gregorova zbrojnice, Seahaven
- Velmistr: Tamotsu, Karthalské stoky (2. patro [1,5]), Karthal (vstup z Chudinské čtvrti)
Těžká zbroj
- Expert: Thurmond, Jemná trpasličí zbroj, Sorpigal
- Mistr: Lihua, Elegantní zbroj, Karthal (Přístavní čtvrť)
- Velmistr: Sorli, Ztracené město (4. patro [20,11])
Zbraně
Kuše
Arnod se ve hře hlásí jako mistr, ale jedná se o velmistra. Navíc po vás bude požadovat nejprve sestřelit 5 terčů, rozmístěných různě v horách. Ve skutečnosti nebudete muset nikam daleko, terče jsou rozmístěné na té samé úrovni, jako je Arnodův příbytek. Chovají se podobně jako nepřátelé, jakmile se přiblížíte, zaktivní se vám možnost střelby nebo sesílání střeleckých kouzel (ohnivý šíp, ledová střela apod.). Rozmístění terčů je následující:
- [122,75] pohled směrem na východ (nahoře na skále)
- [128,69] pohled směrem na jih
- [132,66] pohled směrem na jih
- [134,61] pohled směrem na západ
- [142,58] pohled směrem na jih
- Expert: Aldin, Výcvikové středisko, Sorpigal nebo Lowell, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Torsten, Runy a řemeslo, Seahaven
- Velmistr: Arnod, Vantyrské hory, Agynský poloostrov [133,73]
Sekera
- Expert: Enora, Výcvikové středisko, Sorpigal nebo Brogan, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Inamoca, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Velmistr: Drengi, Naveaské pláně, Agynský poloostrov [68,59]
Luk
Pro Yumiko je nejprve třeba splnit úkol - donést jí ukradený luk z Lebkové skály (Act III), který má u sebe královna vodních víl Iemanja.
- Expert: Aldin, Výcvikové středisko, Sorpigal nebo Mabo, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: John, Boj na život a na smrt, Karthal (Přístavní čtvrť)
- Velmistr: Yumiko, Pustiny, Agynský poloostrov [23,15]
Dýka
Yeshtar nejprve požaduje 1 bod Moudrosti od každého (v češtině se to hlásí jako 1 bod ducha).
- Expert: Oscar, Gobliní hlídka, Sorpigal nebo Mabo, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: Largo, Largovy zbraně z druhé ruky, Skalní útes
- Velmistr: Yeshtar, Hrobka tisíce hrůz (5. patro, poblíž východu z dungeonu [9,11], nebo po dokončení hrobky jsou přístupní i z venkovní mapy Agynského poloostrova [130,102])
Palcát
- Expert: Enora, Výcvikové středisko, Sorpigal nebo Mabo, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: Bao, Nagská banka, Seahaven
- Velmistr: Tao, Taův dům, Skalní útes
Meč
Velmistři meče jsou ve hře celkem dva - Carla a Lord Haart. Kdo z nich vás bude učit, je závislé na tom, jak splníte úkol pro inkvizici ohledně Lorda Haarta. Pokud ho neudáte, bude vás učit sám. Ovšem pokud ho udáte, bude muset uprchnout a vy si počkat na to, až v Methilských horách potkáte Carlu. Ta pak po vás bude požadovat, abyste ji nejprve porazili.
- Expert: Enora, Výcvikové středisko, Sorpigal nebo Tochiro, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven
- Mistr: Jon Morgan, Hrad Portmeyron, Ashenské vrchy, Agynský poloostrov [118,62]
- Velmistr: Lord Haart, Haartova rezidence, Seahaven nebo Carla (viz poznámka nahoře), Methilské pobřeží, Agynský poloostrov [16,55]
Kopí
- Expert: Tristan, Posádka města Seahaven, Seahaven nebo Guaora, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: Eldgrim, Eldgrimův dům, Seahaven
- Velmistr: Iason, Posádka prétorů, Karthal (Přístavní čtvrť)
Magie
Tajemná disciplína
K Mizuky se dostanete jedině s požehnáním Shalassy (je třeba přejít přes vodu). Jakmile s ní začnete rozhovor na téma velmistrovský trénink, požádá vás, abyste ji nechali nejprve nějaký čas meditovat. Nejdříve to bude jeden den. Když však druhý den přijdete, bude po vás chtít už týden a po týdnu vám oznámí rovnou celý měsíc. Jedná se totiž o zkoušku trpělivosti.
- Expert: Faris, Tajemná knihovna, Sorpigal nebo Yayoi, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven
- Mistr: Yahima, Dům zaklínání, Skalní útes
- Velmistr: Mizuki, Pustiny, Agynský poloostrov [20,33]
Magie vzduchu
- Expert: Aldin, Výcvikové středisko, Sorpigal nebo Shizuka, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven
- Mistr: Guaora, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Velmistr: Shiva, Wyslinská džungle, Agynský poloostrov [25,76]
Magie temnoty
Luna vyžaduje před tréninkem 1 bod Vitality od každého člena družiny (holt je to upírka :)).
- Expert: Selena, Měsíční srna, Seahaven nebo Grimbold, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Ahlam, Tajemná knihovna, Karthal (Chudinská čtvrť), Erunia, Hrobka tisíce hrůz (5. patro, poblíž východu z dungeonu [9,11], nebo po dokončení hrobky jsou přístupní i z venkovní mapy Agynského poloostrova [130,102])
- Velmistr: Luna, Hallotský lesík, Agynský poloostrov [41,40]
Magie země
- Expert: Shihab, Potulný obchodník, Ashenské vrchy, Agynský poloostrov [119,55] nebo Grimbold, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Bojekio, Léčitelská bouda, Skalní útes
- Velmistr: Caranthir, Les Yon-Chall, Agynský poloostrov [68,72]
Magie ohně
- Expert: Shihab, Potulný obchodník, Ashenské vrchy, Agynský poloostrov [119,55] nebo Grimbold, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Geilir, Geilirův dům v trpasličí čtvrti, Seahaven nebo Sayid, nepojmenovaný dům [7,26], Karthal (Chudinská čtvrť)
- Velmistr: Erika, Minhoské bažiny, Agynský poloostrov [43,64]
Magie světla
- Expert: Lisandre, Elrathova kaple, Sorpigal nebo Lowell, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Umberto, Elrathův kostel, Seahaven
- Velmistr: Orna, Delta Navey, Agynský poloostrov [66,27]
Magické zaostřování
Luce je v češtině chybně uvedena jako expert.
- Expert: Johara, Johařiny talismany, Sorpigal nebo Guaora, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: Luce, Kostelní knihovna, Seahaven
- Velmistr: Berenice, Živelná kovárna - Oko (skrytá místnost na 2. patře [3,17])
Mystika
Falagar je dostupný až v Act III - je třeba ho nejprve osvobodit.
- Expert: Yayoi, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven nebo Lowell, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Ajit, Skrýš Černých tesáků, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Velmistr: Falagar, Velký dům, Skalní útes
Základní magie
- Expert: Shihab, Potulný obchodník, Ashenské vrchy, Agynský poloostrov [119,55] nebo Shizuka, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven
- Mistr: Hypatia, Velká knihovna, Karthal (Přístavní čtvrť) nebo Kastore, Hrobka tisíce hrůz (5. patro, poblíž východu z dungeonu [9,11], nebo po dokončení hrobky jsou přístupní i z venkovní mapy Agynského poloostrova [130,102])
- Velmistr: Nur, Věž Enigmy (3. patro, džinova lampa [10,10]), Delta Navey, Agynský polostrov
Magie vody
Kei po vás bude chtít před výcvikem ujít 100 kroků po vodě, což vyžaduje získat nejprve Shalassino požehnání.
- Expert: Shizuka, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven nebo Ryu, U visacího zámku, Karthal (Přístavní čtvrť)
- Mistr: Ciele, Pevnost, Skalní útes
- Velmistr: Kei, doky (poblíž hospody), Skalní útes
Ostatní
Odolnost
- Expert: Medvěd, nepojmenovaný dům [7,4], Seahaven nebo Guaora, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: Maximus, Posádka města Sorpigalu, Sorpigal
- Velmistr: Atlas, Buš Dubra, Agynský poloostrov [83,18]
Uhýbání
Wysthala není jednoduché dostihnout, budete se za ním plahočit kus mapy. Poprvé ho najdete ve Stínovém lese [91,38], odtud uteče do Lesa Yon-Chall [79,87] a nakonec do Wyslinské džungle [15,68]. Teprve tam ho dostihnete a bude ochoten vás učit.
- Expert: Medvěd, nepojmenovaný dům [7,4], Seahaven nebo Zloděj Černého tesáku, Skrýš Černých tesáků, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Every, Lidová zbroj, Skalní útes
- Velmistr: Wysthal, výskyt - viz poznámka výše, Agynský poloostrov
Boj se dvěma zbraněmi
- Expert: Tochiro, Seahavenská škola bojových umění, Seahaven nebo Tamina, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Hamato, Maják, Tyriaská zátoka, Agynský poloostrov [110,18]
- Velmistr: Changbo, Vantyrské hory, Agynský poloostrov [112,87]
Boj s obouruční zbraní
V češtině je chyba v překladu, Yaksha se hlásí jako Velmistr obouručních mečů.
- Expert: Chao, Nagská banka, Seahaven nebo Inamoca, Výcvikové středisko, Skalní útes
- Mistr: Arsene, Posádka města Seahaven, Seahaven
- Velmistr: Yaksha, Pustiny, Agynský poloostrov [32,37]
Válečnictví
Než budete moci u Sandora cvičit velmistrovský stupeň, budete mu muset ukázat svoje kvality. Ohrada před jeho domem slouží jako aréna. Jakmile budete připraveni, ocitnete se opět venku a po prvním pohybu družiny napochoduje z venčí první várka bojovníků. Kola jsou celkem 3, v prvním jsou to hromotluci a goblini, v druhém šamani a ještěří bojovníci, ve třetím se utkáte se dvěma kyklopy.
- Expert: Caldwell, Caldewllovy zbraně, Sorpigal nebo Brogan, Výcvikové středisko černé gardy, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Mistr: Zakaral, Rickardova Taverna de la Ricorne, Karthal (Chudinská čtvrť)
- Velmistr: Sandor, Pustiny, Agynský poloostrov [43,15]
copyright 2002 - 2024 by Petr 'Elemir' Levák všechna práva vyhrazena