Umístění učitelů

V následujícím seznamu jsou vypsány polohy jednotlivých učitelů dovedností. Seznam je sice ověřen, ale jsou tu drobnosti, které vyplývají z chybného překladu do češtiny a které by vás mohly zmást (záměny mistrů za experty apod., viz poznámky u dovedností). Ostatně některých českých názvů se vůbec neděste, opsal jsem to tak, jak to ve hře opravdu je. Pokud se učitel nachází ve volné oblasti Agynského polostrova, jsou v hranatých závorkách uvedeny souřadnice jeho polohy. To samé platí pro dungeony a některé neurčité lokace ve městech. Učitele najdete jak v domech, tak pár jich stojí i volně venku.

Pro získání velmistrovských úrovní obecně platí, že se je bude moci postava naučit až po povýšení do vyšší hodnosti v povolání. Několik učitelů dokonce vyžaduje splnit ještě dodatečné podmínky, což je uvedeno v poznámce u dovednosti.

Zbroje

Štít:

Střední zbroj

Gregor je v češtině uveden chybně jako expert, Tamotsu se pak hlásí pro změnu jako velmistr lehké zbroje.

Těžká zbroj

Zbraně

Kuše

Arnod se ve hře hlásí jako mistr, ale jedná se o velmistra. Navíc po vás bude požadovat nejprve sestřelit 5 terčů, rozmístěných různě v horách. Ve skutečnosti nebudete muset nikam daleko, terče jsou rozmístěné na té samé úrovni, jako je Arnodův příbytek. Chovají se podobně jako nepřátelé, jakmile se přiblížíte, zaktivní se vám možnost střelby nebo sesílání střeleckých kouzel (ohnivý šíp, ledová střela apod.). Rozmístění terčů je následující:

Sekera

Luk

Pro Yumiko je nejprve třeba splnit úkol - donést jí ukradený luk z Lebkové skály (Act III), který má u sebe královna vodních víl Iemanja.

Dýka

Yeshtar nejprve požaduje 1 bod Moudrosti od každého (v češtině se to hlásí jako 1 bod ducha).

Palcát

Meč

Velmistři meče jsou ve hře celkem dva - Carla a Lord Haart. Kdo z nich vás bude učit, je závislé na tom, jak splníte úkol pro inkvizici ohledně Lorda Haarta. Pokud ho neudáte, bude vás učit sám. Ovšem pokud ho udáte, bude muset uprchnout a vy si počkat na to, až v Methilských horách potkáte Carlu. Ta pak po vás bude požadovat, abyste ji nejprve porazili.

Kopí

Magie

Tajemná disciplína

K Mizuky se dostanete jedině s požehnáním Shalassy (je třeba přejít přes vodu). Jakmile s ní začnete rozhovor na téma velmistrovský trénink, požádá vás, abyste ji nechali nejprve nějaký čas meditovat. Nejdříve to bude jeden den. Když však druhý den přijdete, bude po vás chtít už týden a po týdnu vám oznámí rovnou celý měsíc. Jedná se totiž o zkoušku trpělivosti.

Magie vzduchu

Magie temnoty

Luna vyžaduje před tréninkem 1 bod Vitality od každého člena družiny (holt je to upírka :)).

Magie země

Magie ohně

Magie světla

Magické zaostřování

Luce je v češtině chybně uvedena jako expert.

Mystika

Falagar je dostupný až v Act III - je třeba ho nejprve osvobodit.

Základní magie

Magie vody

Kei po vás bude chtít před výcvikem ujít 100 kroků po vodě, což vyžaduje získat nejprve Shalassino požehnání.

Ostatní

Odolnost

Uhýbání

Wysthala není jednoduché dostihnout, budete se za ním plahočit kus mapy. Poprvé ho najdete ve Stínovém lese [91,38], odtud uteče do Lesa Yon-Chall [79,87] a nakonec do Wyslinské džungle [15,68]. Teprve tam ho dostihnete a bude ochoten vás učit.

Boj se dvěma zbraněmi

Boj s obouruční zbraní

V češtině je chyba v překladu, Yaksha se hlásí jako Velmistr obouručních mečů.

Válečnictví

Než budete moci u Sandora cvičit velmistrovský stupeň, budete mu muset ukázat svoje kvality. Ohrada před jeho domem slouží jako aréna. Jakmile budete připraveni, ocitnete se opět venku a po prvním pohybu družiny napochoduje z venčí první várka bojovníků. Kola jsou celkem 3, v prvním jsou to hromotluci a goblini, v druhém šamani a ještěří bojovníci, ve třetím se utkáte se dvěma kyklopy.