Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Leden 17, 2025, 06:54:06
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 26

Autor Téma: mm 6/7/8 merge mod shrnutí  (Přečteno 68260 krát)

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #285 kdy: Březen 28, 2023, 23:28:46 »

Jo takhle. Že hra má vyčleněné řádky jen pro KONKRÉTNÍCH x úkolů..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #286 kdy: Březen 29, 2023, 09:11:05 »

Konkrétních asi zrovna ne, když se to míchá napříč díly, ale bude tam cyklus, který má pevně nastavené maximum na xy řádků výpisu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #287 kdy: Duben 02, 2023, 21:11:27 »

No, pokud se zadané a splněné úkoly zapisují do aktuálního sejvu a nikoli do verze hry, teoreticky by to šlo nastavit tak, že by se udělala jedna verze modu, kde se zapisovaly a zadávaly jen úkoly z MM8, druhou verzi pro MM7, třetí verzi pro MM6 a případně čtvrtou pro MM Merge nové questy, tak by se teoreticky po dohrání MM8 verze jen přetáhl sejv a v další verzi pokračovalo, ne?

Šlo by to?
IP zaznamenána

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #288 kdy: Duben 03, 2023, 15:36:44 »

Úplně nevím, jak to myslíš, ale jestli jsem to pochopil správně, tak to takto udělat nelze... Jak bys chtěl vyřešit přesuny v rámci jednotlivých her před jejich dokončením? Budeme mít merge mod pro MM6, merge mod pro MM7 a merge mod pro MM8? Podstata merge je v tom, že můžeš volně cestovat mezi kontinenty (hrami), nezávisle na tom, kde se v příběhových úkolech zrovna nacházíš...
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #289 kdy: Duben 03, 2023, 22:14:21 »

Samozřejmě, ty úkoly by tam byly ve všech. Já myslel jen upravit ten soubor, který zaznamenává, který řádek kterého úkolu se Ti kam zapisuje..

Protože problém v Merge není s úkoly, ale s jejich nezapisováním mezi zadané a splněné. Že na to není dostatek řádků, aby se to všechno vešlo do jednoho souboru.

Ale takhle by to vyřešit šlo, ne?
IP zaznamenána

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #290 kdy: Duben 03, 2023, 22:59:49 »

Pořád asi nechápu, jak to myslíš... V save můžeš mít třeba 1000 splněných úkolů (tam problém není), ale zobrazí se jich jen tolik, kolik adresního prostoru je pro ně vyčleněno. S velikostí adresního prostoru se podle mého názoru napřímo nic dělat nedá (tj. nelze změnit počet alokovaných řádků), protože tato část je součástí přímo zdrojového kódu hry (zkompilovaného), tudíž tudy cesta nevede. Úpravou může být například to, že v případě nahrání libovolné mapy z MM7 se v questlogu a výpisu splněných úkolů zobrazí pouze úkoly týkající se MM7. Na to ale nepotřebuješ nikam ručně mimo hru kopírovat save. To by podle mě šlo vyřešit nějakým  doplňujícím skriptem. Další varianta by byla, že by se přidala tlačítka do questlogu/splněných úkolů a po stisku tlačítka by se ti ve splněných a v questlogu zobrazily příslušné (zadané/splněné) úkoly vždy jen z jedné vybrané MM.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #291 kdy: Duben 04, 2023, 07:21:27 »

Do save sa neukladajú žiadne úlohy. Je to len akýsi register ktorý je pri hraní načítaný v RAM a pri sejvnutí sa do toho save zapíše. Okrem toho sa zvlášť ešte ukladajú aj foto náhľady pre load a L. maják. Keď dáš load tak sa len prestavia hodnoty registra v RAM podľa toho sejvu.
IP zaznamenána

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #292 kdy: Duben 04, 2023, 07:55:56 »

Čím se ten save dá otevřít? CHtěl bych si přidat do inventáře všechny klíče (včetně těch označených jako "unused" -> na Havraním pobřeží je na domě u krystalu balkon s dveřmi, které mají 2D entry -> "postava hlásí, že je třeba klíč. Rád bych věděl, co je za nimi. Třeba autoři jen znemožnili najítí klíče a některý nepoužívaný to odemkne....
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #293 kdy: Duben 04, 2023, 10:50:33 »

Čím se ten save dá otevřít? CHtěl bych si přidat do inventáře všechny klíče (včetně těch označených jako "unused" -> na Havraním pobřeží je na domě u krystalu balkon s dveřmi, které mají 2D entry -> "postava hlásí, že je třeba klíč. Rád bych věděl, co je za nimi. Třeba autoři jen znemožnili najítí klíče a některý nepoužívaný to odemkne....

Na jednotlivé diely existujú save editory, ale na merge asi nie. Dá sa použiť ten z MM8, ale dokážeš tam editovať len goldíky a potom ešte dátum a čas čo ale silne nedoporučujem používať. Ostatné je nefunkčné. A že by mi teraz ten save editor ušetril spústu času :(
IP zaznamenána

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #294 kdy: Duben 04, 2023, 13:33:51 »

Mno to jsem zkoušel a funguje jen to, co jsi popsal. Nakonec jsem nainstaloval MM8 z originálek z krabicové verze z roku 2000, přidal jsem si přes MMeditor všechny klíče, co editor ukázal + big brass ring (quest item) + arcane key + ogre key (Quest itemy nejspíš pro teleporty na Souostroví dýky), ale stejně jsem ty dveře neotevřel. V MM8 ale existuje ještě 8 dalších klíčů , které ale mmEditor neukáže a nechápu proč. Je to stejný případ jako s tou knihou, která je použita v Merge jako jednorázové "Dimmension Door". Jak se dá toto přidat do inevntáře?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #295 kdy: Duben 04, 2023, 14:22:13 »

V klasických MM8 se objevuje několik věcí, které souvisejí se zrušenými/nedodělanými úkoly, postavami apod. Některé ukáže editor, jiné lze najít jen v datových souborech. Editor podle mě ukazuje jen to, co bylo v té době známé. Když jsem třeba tvořil seznamy předmětů pro MMIX, tak jsem zkusmo projížděl určité rozsahy hexkódů. Jelikož jdou ta ID většinou za sebou, tak stačilo identifikovat patřičnou pozici a pak daný hex o jedna snižovat nebo zvyšovat. U MM8 může existovat schod(y), který už prostě tenkrát nikdo neotestoval.
IP zaznamenána
This is the end ...

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #296 kdy: Duben 04, 2023, 14:45:32 »

Dobrá, jak otevřu datový soubor hry?
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #297 kdy: Duben 04, 2023, 14:59:04 »

Buďto s pomocí Might and Magic 6-8 Level Editoru nebo MMArchive. První je k nalezení v sekci Ke stažení, druhý postoval ve svém příspěvku Tono na stránce 15.
IP zaznamenána
This is the end ...

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #298 kdy: Duben 04, 2023, 15:20:48 »

Díky, jdu se v tom hrabat. Otevřel jsem EnglishT.lod a jsou tam krásné poznámky -> "Tell James you see this 353". Možná dohledám přímo ten event, ale asi spíš až večer.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #299 kdy: Duben 05, 2023, 07:46:51 »

V Merge mi toho jde teda přes ten editor MM8 daleko víc. Jednak přidávat veškeré předměty z MM8 (postava nesmí mít v inventáři žádný předmět z MM6 ani MM7 ani nový z Merge, jinak editor padá).

Dokonce mi jdou editovat některá povolání, i když ne všechny. Tam asi záleží, jaké jim Merge přidělí číslo. Ale zase uvádím, že to musí být povolání, který byly v MM8, že jo..
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 26