Postavy k najmutí do družiny
Pokud nejste nováčky v sérii Might and Magic, tak jste si zcela jistě povšimli výrazné změny a to, že hru začínáte jen s jednou vybranou postavou. Ostatní postavy si postupně vyberete z předpřipravených charakterů až v samotné hře. Na výběr budete mít opět všech 7 základních povolání a nově se objeví možnost najmout postavu draka. Každé z povolání/ras obsahuje postavy na ruzných úrovních (levelech) a povýšení v daném povolání. Typicky je to level 5 a 15 pro základní úroveň povolání a level 30 a 50 pro povýšené postavy. Vzájemně se samozřejmě liší i naučenými dovednostmi a dosažené úrovni v příslušných dovednostech.
Z počátku si nebudete moci vybírat postavy libovolně. Na začátku hry se k vám ochotně přidají jen postavy s levelem 5. Bez ohledu na malý level se k vám dokonce přidá i pár postav na levelu 15 (i když tady musím upozornit na rozpory mezi různými údaji z jiných stránek o mm8, které se místy rozcházejí, ale mě osobně to fungovalo přesně takto). Pro většinu ostatních postav však platí, že budete muset mít nejprve splněn určitý úkol z hlavní dějové linie. Jmenovitě jsou to úkoly "Přivést do Cechu obchodníků v Alvaru svědka, který na vlastní oči viděl vznik ohnivého jezera", "Vytvořit alianci mezi největšími frakcemi Jadame" a úkol "Potopit regnanskou flotilu a podat o tom zprávu Radě na Havraním pobřeží". V závislosti na výběru řešení aliančního úkolu pak nebudete moci některé postavy najmout vůbec, protože se k vám odmítnou přidat kvůli nepřátelství. V následujících několika tabulkách je uvedeno všech 35 herních charakterů, které si můžete do družiny najmout a to včetně konkrétních podmínek, za kterých se k vám přidají. Jména charakterů pak zároveň slouží jako odkaz na samostatnou stránku, kde se o vybrané postavě dozvíte veškeré další podrobnosti.
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Simon Templar |
5 |
Rytíř |
Opuštěný chrám na Soustroví Dýky |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek (přidá se po vašem vstupu do Opuštěného chrámu) |
Leane Stormlace |
15 |
Rytíř |
Garrotova rokle |
Přidá se poté, co osvobodíte jejího otce Blazena Stormlace a přinesete kopí Ebonest |
Nelix Uriel |
30 |
Šampión |
Garrotova rokle |
Přidá se jedině tehdy, pokud uzavřete spojenectví s Drakobijci |
Blazen Stormlace |
50 |
Šampión |
Laboratoř šílené nekromancerky v Zemi stínů |
Přidá se poté, co mu donesete lék od Dervise Chevrona (po vyléčení se přesune do Krčmy dobrodruhů) |
Tempus |
50 |
Šampión |
Garrotova rokle |
Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily |
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Frederic Talimere |
5 |
Kněz |
Soustroví Dýky |
Přidá se poté, co mu doručíte teleportační kámen |
Dyson Leyland |
15 |
Kněz |
Cech nekromancerů v Zemi stínů |
Je třeba mít nejprve zadaný alianční úkol od Chrámu Slunce nebo od Chrámu Temnoty (Dyson je jeho součástí) |
Maylander |
15 |
Kněz |
Havraní pobřeží |
Přidá se poté, co splníte úkol se svědkem vzniku ohnivého jezera pro obchodníky z Alvaru |
Verish |
30 |
Kněz Slunce |
Šeptající lesy |
Přidá se jedině tehdy, pokud uzavřete spojenectví s Chrámem Slunce |
Dervis Chevron |
50 |
Kněz Slunce |
Havraní pobřeží |
Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily (nejprve však musíte mít osvobozeného Blazena Stormlace, jinak se vám nezobrazí příslušná nabídka v dialogu) |
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Rohani Oscleton |
5 |
Temný elf |
Alvar |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek |
Jasph Thelbourne |
15 |
Temný elf |
Alvar |
Přidá se poté, co splníte úkol se svědkem vzniku ohnivého jezera pro obchodníky z Alvaru |
Adric Stellare |
30 |
Patriarcha |
Alvar |
Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů |
Cauri Blackthorne |
50 |
Patriarcha |
Šeptající lesy |
Přidá se poté, co ji v Šeptajících lesích vysvobodíte (najdete ji poté v Krčmě dobrodruhů) |
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Devlin Arcanus |
5 |
Nekromancer |
Krčma dobrodruhů |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek |
Karanya Memoria |
15 |
Nekromancer |
Havraní pobřeží |
Přidá se poté, co splníte úkol se svědkem vzniku ohnivého jezera pro obchodníky z Alvaru |
Nathaniel Roberts |
15 |
Nekromancer |
Země stínů |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek |
Hevatia Deverbero |
30 |
Lich |
Země stínů |
Přidá se jedině tehdy, pokud uzavřete spojenectví s Nekromancery |
Vetrinus Taleshire |
50 |
Lich |
Země stínů |
Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily |
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Arius |
5 |
Minotaur |
Havraní pobřeží |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek |
Thanys |
15 |
Minotaur |
Baltazarovo doupě |
Přidá se poté, co odvodníte Baltazarovo doupě |
Rionel |
30 |
Pán minotaurů |
Baltazarovo doupě |
Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů |
Ulbrecht |
50 |
Pán minotaurů |
Baltazarovo doupě |
Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily |
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Overdune Snapfinger |
15 |
Trol |
Železné písky |
Přidá se poté, co doručíte ostatky jeho bratra Vilebita do trolí hrobky (Overdune je součástí jednoho z hlavních úkolů) |
Volog Sandwind |
15 |
Trol |
Železné písky |
Přidá se poté, co najdete Prastarý trolí domov |
Sethrc Thistlebone |
30 |
Válečný trol |
Železné písky |
Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů |
Thorne Understone |
50 |
Válečný trol |
Havraní pobřeží |
Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily |
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Elsbeth Lamentia |
5 |
Upír |
Krčma dobrodruhů |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek |
Gethric Mercutura |
15 |
Upír |
Země stínů |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek |
Infaustus |
30 |
Nosferatu |
Země stínů |
Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů |
Artorius Veritas |
50 |
Nosferatu |
Země stínů |
Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily |
Jméno |
Level |
Povolání |
Kde ho najdete |
Podmínky přijetí |
Ithilgore |
5 |
Drak |
Dračí jeskyně v Garrotově rokli |
Přidá se bez jakýchkoliv podmínek |
Flamdrink |
15 |
Drak |
Ilsingorova jeskyně v Železných píscích |
Tohoto draka ohromí už jen vaše odvaha vstoupit do Ilsingorovo jeskyně a tak se k vám s radostí přidá. Ostatně, s malým levelem zde beztak dlouho nepřežijete a budete rádi, když vůbec doběhnete k jeho obydlí a zvládnete i cestu zpět ven z jeskyně :) |
Brimstone |
30 |
Velký Wyrm |
Yaardrakova jeskyně v Zemi stínů |
Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů |
Duroth the Eternal |
50 |
Velký Wyrm |
Jeskyně starého Loeba na Regně |
Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily |
Pokud nějakou postavu v družině už nechcete, nebo ji potřebujete dočasně propustit, tak ji opět naleznete v Krčmě dobrodruhů v Ravenshoru (Havraní pobřeží)) nebo v Krvavé vesnici (Souostroví Dýky). Zde se budou také shromažďovat všechny ostatní postavy, které se k vám nemohly přidat z důvodu obsazenosti družiny.
Když si seznam prohlédnete, tak mi dáte za jisté za pravdu, když budu tvrdit, že nejvýhodnější je najmout postavy max. do levelu 15, protože si je sami dokážete vytrénovat lépe. Ve chvíli, kdy si budete moci najmout postavy s levelem 50, tak budou oproti vašim vycvičeným charakterům působit poněkud slabě. Tabulky seznamu samozřejmě uvádějí statistiky samotných postav, tedy bez bonusových předmětů, zbraní a zbrojí. Některé z postav však mají právě kromě zbroje a zbraní ještě bonusové předměty, které výsledné statistiky mírně upravují. Nečekejte však nic převratného, nejsou to opravdu tak výrazné rozdíly.
V souvislosti se statistikami, anebo jinak řečeno charakteristikami postav mě napadá ještě jedno. Po celou dobu jsem vám zatajoval jednu podstatnou věc, která tady však může hrát mnohem výraznější roli. Je to vliv stáří postavy. Do věku 50 nenaleznete na postavách žádné změny, ale jakmile padesátku přesáhnete, zjistíte, že postavě klesla síla a vzrostla inteligence a osobnost. Velikost této změny závisí na původní velikosti příslušných základních atributů. U nízkých hodnot by to pak mělo výrazný vliv na příslušné sekundární atributy. Jakmile postava přesáhne rovnou stovku let, pak vás čeká změna nejdramatičtější. Klesnou hodnoty všech základních atributů a to v takovém poměru, že za každou desítku původní hodnoty obdržíte nově jen jeden bod. Pokud tedy byla původní síla 50, nově bude pouhých 5. Krom toho, že v seznamu naleznete i "krásné" padesátníky, tak mohou být vaše postavy vystaveny i magickému stárnutí, které lze odstranit příslušným lektvarem.
copyright 2002 - 2025 by Petr 'Elemir' Levák všechna práva vyhrazena