Postavy k najmutí do družiny

 

Pokud nejste nováčky v sérii Might and Magic, tak jste si zcela jistě povšimli výrazné změny a to, že hru začínáte jen s jednou vybranou postavou. Ostatní postavy si postupně vyberete z předpřipravených charakterů až v samotné hře. Na výběr budete mít opět všech 7 základních povolání a nově se objeví možnost najmout postavu draka. Každé z povolání/ras obsahuje postavy na ruzných úrovních (levelech) a povýšení v daném povolání. Typicky je to level 5 a 15 pro základní úroveň povolání a level 30 a 50 pro povýšené postavy. Vzájemně se samozřejmě liší i naučenými dovednostmi a dosažené úrovni v příslušných dovednostech.

Z počátku si nebudete moci vybírat postavy libovolně. Na začátku hry se k vám ochotně přidají jen postavy s levelem 5. Bez ohledu na malý level se k vám dokonce přidá i pár postav na levelu 15 (i když tady musím upozornit na rozpory mezi různými údaji z jiných stránek o mm8, které se místy rozcházejí, ale mě osobně to fungovalo přesně takto). Pro většinu ostatních postav však platí, že budete muset mít nejprve splněn určitý úkol z hlavní dějové linie. Jmenovitě jsou to úkoly "Přivést do Cechu obchodníků v Alvaru svědka, který na vlastní oči viděl vznik ohnivého jezera", "Vytvořit alianci mezi největšími frakcemi Jadame" a úkol "Potopit regnanskou flotilu a podat o tom zprávu Radě na Havraním pobřeží". V závislosti na výběru řešení aliančního úkolu pak nebudete moci některé postavy najmout vůbec, protože se k vám odmítnou přidat kvůli nepřátelství. V následujících několika tabulkách je uvedeno všech 35 herních charakterů, které si můžete do družiny najmout a to včetně konkrétních podmínek, za kterých se k vám přidají. Jména charakterů pak zároveň slouží jako odkaz na samostatnou stránku, kde se o vybrané postavě dozvíte veškeré další podrobnosti.

Rytíři (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Simon Templar 5 Rytíř Opuštěný chrám na Soustroví Dýky Přidá se bez jakýchkoliv podmínek (přidá se po vašem vstupu do Opuštěného chrámu)
Leane Stormlace 15 Rytíř Garrotova rokle Přidá se poté, co osvobodíte jejího otce Blazena Stormlace a přinesete kopí Ebonest
Nelix Uriel 30 Šampión Garrotova rokle Přidá se jedině tehdy, pokud uzavřete spojenectví s Drakobijci
Blazen Stormlace 50 Šampión Laboratoř šílené nekromancerky v Zemi stínů Přidá se poté, co mu donesete lék od Dervise Chevrona (po vyléčení se přesune do Krčmy dobrodruhů)
Tempus 50 Šampión Garrotova rokle Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily

Klerici (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Frederic Talimere 5 Kněz Soustroví Dýky Přidá se poté, co mu doručíte teleportační kámen
Dyson Leyland 15 Kněz Cech nekromancerů v Zemi stínů Je třeba mít nejprve zadaný alianční úkol od Chrámu Slunce nebo od Chrámu Temnoty (Dyson je jeho součástí)
Maylander 15 Kněz Havraní pobřeží Přidá se poté, co splníte úkol se svědkem vzniku ohnivého jezera pro obchodníky z Alvaru
Verish 30 Kněz Slunce Šeptající lesy Přidá se jedině tehdy, pokud uzavřete spojenectví s Chrámem Slunce
Dervis Chevron 50 Kněz Slunce Havraní pobřeží Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily (nejprve však musíte mít osvobozeného Blazena Stormlace, jinak se vám nezobrazí příslušná nabídka v dialogu)

Temní elfové (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Rohani Oscleton 5 Temný elf Alvar Přidá se bez jakýchkoliv podmínek
Jasph Thelbourne 15 Temný elf Alvar Přidá se poté, co splníte úkol se svědkem vzniku ohnivého jezera pro obchodníky z Alvaru
Adric Stellare 30 Patriarcha Alvar Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů
Cauri Blackthorne 50 Patriarcha Šeptající lesy Přidá se poté, co ji v Šeptajících lesích vysvobodíte (najdete ji poté v Krčmě dobrodruhů)

Nekromanceři (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Devlin Arcanus 5 Nekromancer Krčma dobrodruhů Přidá se bez jakýchkoliv podmínek
Karanya Memoria 15 Nekromancer Havraní pobřeží Přidá se poté, co splníte úkol se svědkem vzniku ohnivého jezera pro obchodníky z Alvaru
Nathaniel Roberts 15 Nekromancer Země stínů Přidá se bez jakýchkoliv podmínek
Hevatia Deverbero 30 Lich Země stínů Přidá se jedině tehdy, pokud uzavřete spojenectví s Nekromancery
Vetrinus Taleshire 50 Lich Země stínů Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily

Minotauři (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Arius 5 Minotaur Havraní pobřeží Přidá se bez jakýchkoliv podmínek
Thanys 15 Minotaur Baltazarovo doupě Přidá se poté, co odvodníte Baltazarovo doupě
Rionel 30 Pán minotaurů Baltazarovo doupě Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů
Ulbrecht 50 Pán minotaurů Baltazarovo doupě Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily

Trolové (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Overdune Snapfinger 15 Trol Železné písky Přidá se poté, co doručíte ostatky jeho bratra Vilebita do trolí hrobky (Overdune je součástí jednoho z hlavních úkolů)
Volog Sandwind 15 Trol Železné písky Přidá se poté, co najdete Prastarý trolí domov
Sethrc Thistlebone 30 Válečný trol Železné písky Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů
Thorne Understone 50 Válečný trol Havraní pobřeží Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily

Upíři (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Elsbeth Lamentia 5 Upír Krčma dobrodruhů Přidá se bez jakýchkoliv podmínek
Gethric Mercutura 15 Upír Země stínů Přidá se bez jakýchkoliv podmínek
Infaustus 30 Nosferatu Země stínů Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů
Artorius Veritas 50 Nosferatu Země stínů Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily

Draci (Zpět na obsah)

Jméno Level Povolání Kde ho najdete Podmínky přijetí
Ithilgore 5 Drak Dračí jeskyně v Garrotově rokli Přidá se bez jakýchkoliv podmínek
Flamdrink 15 Drak Ilsingorova jeskyně v Železných píscích Tohoto draka ohromí už jen vaše odvaha vstoupit do Ilsingorovo jeskyně a tak se k vám s radostí přidá. Ostatně, s malým levelem zde beztak dlouho nepřežijete a budete rádi, když vůbec doběhnete k jeho obydlí a zvládnete i cestu zpět ven z jeskyně :)
Brimstone 30 Velký Wyrm Yaardrakova jeskyně v Zemi stínů Přidá se poté, co se vám podaří vytvořit alianci tří národů
Duroth the Eternal 50 Velký Wyrm Jeskyně starého Loeba na Regně Přidá se po splnění úkolu s potopením regnanské flotily

Pokud nějakou postavu v družině už nechcete, nebo ji potřebujete dočasně propustit, tak ji opět naleznete v Krčmě dobrodruhů v Ravenshoru (Havraní pobřeží)) nebo v Krvavé vesnici (Souostroví Dýky). Zde se budou také shromažďovat všechny ostatní postavy, které se k vám nemohly přidat z důvodu obsazenosti družiny.

Když si seznam prohlédnete, tak mi dáte za jisté za pravdu, když budu tvrdit, že nejvýhodnější je najmout postavy max. do levelu 15, protože si je sami dokážete vytrénovat lépe. Ve chvíli, kdy si budete moci najmout postavy s levelem 50, tak budou oproti vašim vycvičeným charakterům působit poněkud slabě. Tabulky seznamu samozřejmě uvádějí statistiky samotných postav, tedy bez bonusových předmětů, zbraní a zbrojí. Některé z postav však mají právě kromě zbroje a zbraní ještě bonusové předměty, které výsledné statistiky mírně upravují. Nečekejte však nic převratného, nejsou to opravdu tak výrazné rozdíly.

V souvislosti se statistikami, anebo jinak řečeno charakteristikami postav mě napadá ještě jedno. Po celou dobu jsem vám zatajoval jednu podstatnou věc, která tady však může hrát mnohem výraznější roli. Je to vliv stáří postavy. Do věku 50 nenaleznete na postavách žádné změny, ale jakmile padesátku přesáhnete, zjistíte, že postavě klesla síla a vzrostla inteligence a osobnost. Velikost této změny závisí na původní velikosti příslušných základních atributů. U nízkých hodnot by to pak mělo výrazný vliv na příslušné sekundární atributy. Jakmile postava přesáhne rovnou stovku let, pak vás čeká změna nejdramatičtější. Klesnou hodnoty všech základních atributů a to v takovém poměru, že za každou desítku původní hodnoty obdržíte nově jen jeden bod. Pokud tedy byla původní síla 50, nově bude pouhých 5. Krom toho, že v seznamu naleznete i "krásné" padesátníky, tak mohou být vaše postavy vystaveny i magickému stárnutí, které lze odstranit příslušným lektvarem.