Artefakty, relikvie, speciální předměty

 

V osmém díle nejsou unikátní předměty striktně rozdělené na artefakty, relikvie a ostatní unikátní předměty. Částečně je možné se řídit cenou, tak jak tomu bylo i v předchozích dílech, ale došlo by přitom k několika nejasnostem. Proto jsem následující seznam vytvořil na základě popisu v datovém souboru, který považuji za směrodatný.

 

Artefakty (Zpět na obsah)

 

Jméno: Archandělova křídla
Zbroj: +10
(Pád pírka, inteligence +30, všechny magické odolnosti +10) Když andělé upadnou v nemilost, přijdou o svá křídla. Toto se stává jen ve vyjímečných případech a tak jsou křídla andělů velmi vzácná. Křídla archandělů v podstatě ještě skoro nikdo neviděl. Když se použijí jako materiál na výrobu nějakého předmětu, je výsledný produkt obdařen fantastickými vlastnostmi.
Cena: 20000

 

Jméno: Brnění temnoty
Zbroj: +48
(+10 do všech statistik, +10 do všech odolností, Temný elf) Temní a světlí elfové žijí v míru po celá staletí. Ale předtím mezi sebou válčili. Několik brnění Temných elfů odolalo zubu času a ta, která se dochovala, jsou dnes pochopitelně velmi žádaná.
Cena: 20000

 

Jméno: Dalekonosný luk
Střelba: +10
Zranění: 5d2+10
(Přesnost +50, dovednost luk +4, rychlosti) Legendy vyprávějí o mnoha proslulých lukostřelcích, ale neni nad slavného Brennana Morlanda, o kterém se říká, že na střeleckém turnaji dokázal trefit zlatou minci na vzdálenost 300 kroků. Teď, když držíš v ruce jeho luk, máš pochybnosti, zda legenda nevznikla spíše kvůli luku než kvůli člověku.
Cena: 20000

 

Jméno: Dračí kopí
Útok: +14
Zranění: 1d9+14
(Odolnost +20, Zhouba draků, rychlosti) Toto mocné kopí nosil na všechny své výravy pravděpodobně nejlepší lovec všech dob, pan Ryan Smedly. Tvrdil, že s kopím v ruce může porazit v duelu jakéhokoliv draka. Byla to pravda, ale bohužel byl zabit více než tuctem draků, kteří ho přepadli u Shadowmarshského průsmyku.
Cena: 20000

 

Jméno: Drogova helma
Zbroj: +12
(Osobnost +15, inteligence +15, regenerace zdraví) V celé historii barbarských kmenů z Vori je jen velmi těžké najít dlouho vládnoucího náčelníka. A ještě těžší je najít takového, který si svoji pozici udržel za pomoci magie a ne síly. Jedním z nich byl bojový mág Drogg, který dokázal celé roky obstát v soubojích se svými vyzyvateli. Říká se o něm, že svoji helmu nesundaval ani ve spánku. Nyní, když se ocitla ve tvých rukou, je ti zcela jasné proč.
Cena: 20000

 

Jméno: Drtič
Útok: +12
Zranění: 3d3+12
(Síla +20, odolnost +20, 10-20 bodů tělesného zranění) Trolí historie je plná pověstí o Sevenstrongu Burlfistovi, který s Biterem, svým věrným vlčím druhem, a svým mocným kyjem Drtičem zasvětil svůj život hledání Stříbrné růže. Pověsti? Pokud existuje Drtič, tak proč by také nemohla existovat i Stříbrná růže?
Cena: 20000

 

Jméno: Elsenrail
Útok: +14
Zranění: 3d3+14
(Přesnost +40, 10-20 bodů zranění magií Světla) Výheň chaosu byla zničena při výrobě mečů Rovnováhy. Legendy říkají, že meč Světla Elsenrail a meč Temnoty Glomenthal budou hrát rozhodující roli v posledních chvílích vesmíru.
Cena: 20000

 

Jméno: Glomenthal
Útok: +14
Zranění: 3d3+14
(Síla +40, 10-20 bodů zranění magií Temnoty. Výheň chaosu byla zničena při výrobě mečů Rovnováhy. Legendy říkají, že meč Světla Elsenrail a meč Temnoty Glomenthal budou hrát rozhodující roli v posledních chvílích vesmíru.
Cena: 20000

 

Jméno: Hůl bažiny
Útok: +10
Zranění: 3d4+10
(Krytí, imunita vůči nemoci, ochromení a jedu) Nemerit, jinak zcela obyčejná čarodějnice posledních let, byla proslulá svou výrobou holí. Dokázala vyrobit mnohaúčelovou hůl pro jakékoliv použití. Povídá se, že tuto hůl používala při sbírání magických přísad v bažinách.
Cena: 20000

 

Jméno: Koruna věčné nadvlády
(Inteligence +50, magie temnoty, Lich) Koruna je pojmenována svým stvořitelem a jediným svrchovaným majitelem Mederonem, prvním a posledním císařem Nighonu z řad Lichů. Věčná dynastie, kterou si přál založit, trvala sotva pár desetiletí. Mederon utekl osudu, který potkal jeho království, a říká se, že zešílel a hledá po celém světě svou ztracenou korunu.
Cena: 20000

 

Jméno: Kurýrovy boty
Zbroj: +10
(Rychlost +30, imunita vůči usnutí, rychlosti) Jerico Ironfist získal trůn v První válce o následnictví Enrothského trůnu, vyslal mezi lid posly, aby roznesli tuto novinu. Poslové byli vybaveni těmito botami, takže se zprávy mohly šířit rychle a brzy utišit občanské nepokoje.
Cena: 20000

 

Jméno: Mačeta spravedlnosti
Útok: +13
Zranění: 2d4+13
(Odolnost +40, štěstí +40, Zabiják zlobrů) Ještě před vznikem Regnanského císařství předkové dnešních trolů z pouště Železných písků žili na ostrově Regna. S tímto mečem a hordou mořských nájezdníků Hareck I. vyhnal troly a vytvořil pirátskou zemi.
Cena: 20000

 

Jméno: Mezník
Útok: +14
Zranění: 3d4+14
(Dovednost mistr zbraní +7, odolnost proti vzduchu +30) Lars Eilief, vládce barbarského království z Vori, našel v mládí v ledové jeskyni tento meč. Když zemřel, meč mu dali do jeho pohřební lodi. Je záhadou, jak se ztratil z Jadame.
Cena: 15000

 

Jméno: Prsten rovin
(+40 do odolonosti vůči ohni, zemi, vodě a vzduchu) Když kartografka Alvia Morrania vyrazila na misi s cílem zmapovat elementární roviny, byla na ni velmi dobře připravena. Tento prsten zaručující ochranu proti základním živlům byl jedním z mnoha speciálních artefaktů, kterými ji vybavili zástupci enrothské šlechty, aby tak podpořili její expedici.
Cena: 20000

 

Jméno: Prvotřídní brnění
Zbroj: +70
(Rychlost +15, přesnost +15, rychlosti, Rytíř) Každý velmistr blackshirského cechu zbrojířů vyrobil mistrovské plátové brnění, aby prokázal, že je ten pravý na svém místě. Pro člena cechu neni neobvyklé, aby při výrobě takového brnění strávil deset až dvacet let.
Cena: 20000

 

Jméno: Rukavice hbitých prstů
Zbroj: +3
(+8 do dovedností odstraňování pastí, luk a mistr zbraní) To, že si pojmenovala svoje rukavice, svědčí o velké, avšak zasloužené domýšlivosti Darcie Darby, která se nejvíce proslavila krádeží jednoho z korunovačních klenotů Enrothu, Hole práva.
Cena: 20000

 

Jméno: Sekyra starších
Útok: +12
Zranění: 4d2+12
(Síla +20, 6-12 bodů zranění chladem, rychlosti, Minotaurus) Když temní trpaslíci vykutali první chodby minotauřího labyrintu do srdce hory Ashenbane, vykovali také tuto sekeru pro Xaxiuse, prvního vůdce stáda.
Cena: 20000

 

Jméno: Serendinova ochrana
Zbroj: +34
(Obnova many, odolnost +30) Serendine z Freehavenu, mág známý spíše pro svoji slabost těla, než pro své magické dovednosti, vyrobil toto brnění pro zvýšení svých silných stránek a snížení svých slabostí.
Cena: 20000

 

Jméno: Strážce
Útok: +15
Zranění: 3d6+15
(+10 do všech atributů, 10-20 bodů tělesného zranění) Největší upír Korbu byl známý tím, že používal ke strážení své krypty během denního světla živé muže. Donucené kouzlem zotročení, obcházely tyto ubohé duše okolo krypty, nosíce tyto mocné halapartny. Když Korbu tajemně zmizel a kouzlo zotročení pominulo, pár těchto zbraní se objevilo v širém světě.
Cena: 15000

 

Jméno: Štít zatmění
Zbroj: +21
Úkolový předmět: (Magie ducha, těla, mysli, Klerik) Když byl první Chrám Slunce spálen ve válce Holubice a Vrány mezi kleriky Chrámu Slunce a Měsíce, byl jeho svatý oltář roztaven. Kov z oltáře byl později sebrán a použit při výrobě tohoto štítu, neseného knězem Slunce Dericem během rozhodujících bojů války.
Cena: 0

 

Jméno: Vulkán
Útok: +15
Zranění: 3d7+15
(10-20 bodů zranění ohněm, odolnost proti ohni +40) Tuto sekyru vykoval šílený řemeslník Cornelius z Blackshire, aby vymítil ze svého pozemku všechny stromy. Chlubil se, že "jeden úder stačí k poražení stromu a k jeho rozsekání na palivové dříví". To, že byl brzy nalezen mrtev a jeho sekyra zmizela, znamenalo, že někdo jiný znal lepší způsob použití pro tento nástroj.
Cena: 15000

 

Jméno: Zakřivený tesák
Útok: +10
Zranění: 2d3+10
(Upíří, 10 bodů zranění jedem, Upír) V závěru upíří války o Kalich se Korbu strašlivě odplatil svému poraženému nepříteli, Caldenu Fainovi. Pro tento svět je lepší, že znalost umění nekromancie, které zaklelo Fainovo tělo a duši do této dýky, je dávno zapomenuto.
Cena: 20000

 

Jméno: Žezlo králů
Útok: +14
Zranění: 2d4+14
(Osobnost +40, regeerace zdraví) Král západních elfů Uri Hossana, nazývaný také "Opilý král", byl sesazen ten den, kdy neopatrně založil své žezlo na loveckém výletě. To byla poslední chyba neschopného vládce. Jeho rádcové ho zbavili koruny a zanechali ho jeho osudu v Ohromné mokřině. Od té doby již nikdy nebyl spatřen.
Cena: 20000

 

Relikvie (Zpět na obsah)

 

Jméno: Dokonalý kyrys
Zbroj: +19
(Osobnost +80, inteligence +70, -30 odolnost proti mysli a duchu) Poslední stadium přeměny z lidské podoby zanechá licha zcela bez duše a ten se tak stává imunním proti některým druhům magie. Toho s oblibou lichové využívali a uvrhli na své osobní věci kletbu, která snižovala odolnost právě proti těmto druhům magie. Tento fakt měl odradit ostatní tvory od používání takto zakletých předmětů.
Cena: 30000

 

Jméno: Had
Útok: +12
Zranění: 3d4+12
(Zpomaluje cíl, odolnost proti vodě -50, osobnost -15) Jílec tohoto meče je příšerně zohaven zmenšeninou hlavy medúzy. I když o dost menší, síla medúzy vyzařuje z hadí čepele na cíle jejího útoku - dobrý nápad, ale jaksi neúspěšně realizovaný, protože záporné síly mají vliv i na uživatele meče.
Cena: 30000

 

Jméno: Herondaleův ztracený štít
Zbroj: +14
(imunita vůči strachu, zkamenění, ochromení a spánku, osobnost -15, štěstí -15) Mocný rytíř Gerrald Herondale opustil svůj štít poté, co odrazil hlavní nápor temné smrtelné kletby. I když si stále uchoval své unikátní vlastnosti, je také zatížen zlomyslnými energiemi.
Cena: 30000

 

Jméno: Hůl živlů
Útok: +4
Zranění: 2d4+4
(Magie vzduchu, ohně, vody, země, Třída zbroje -40) Vlastník hole se nachází ve stavu hlubokého soustředění a dochází k jeho sladění s magií základních živlů. Samozřejmě není to vždycky dobré, když se mysl přestane soustřeďovat na bezprostřední nebezpečí.
Cena: 30000

 

Jméno: Klobouk štěstí
(Štěstí +90, osobnost -50) Jediným důvodem, proč by někdo nosil takovýto klobouk je štěstí, které svému majiteli přináší. Jinak je to ta poslední věc, která by někoho mohla zkrášlit!
Cena: 30000

 

Jméno: Kuše blesku
Střelba: +12
Zranění: 4d2+12
(Přesnost -50, rychlosti, Temný elf) Důmyslná kombinace mechanické části a magie umožňuje této samonatahovací kuši vystřelovat šipky neskutečnou silou. Ta samá síla však způsobuje, že kuše při výstřelu kope jako osel. Proto ji mohou s úspěchem používat jen ti nejlepší z nejlepších.
Cena: 30000

 

Jméno: Meč práva
Útok: +15
Zranění: 4d5+15
(10-20 bodů zranění ohněm, zpomalení, rychlost -20) Když byl mazaný vrah Demetri Razen konečně lapen a odsouzen k trestu smrti, zjistilo se, že jeho kůže je neobvykle tvrdá v důsledku očarování. Poprava obyčejným mečem byla nemožná a tak byl vykován Meč práva, který vykonal rozsudek Enrothského soudu.
Cena: 30000

 

Jméno: Opasek berserkerů
(Síla +100, imunita vůči strachu, přesnost -30, Třída zbroje -15) Experiment cechu blackshirských zbrojířů. Tento opasek byl vyroben proto, aby proměnil svého majitele v perfektního bojovníka - silného a nebojácného. Výroba byla ukončena, když se při testech zjistilo, že "střeštěnost" a "bezstarostnost" nejsou vlastnosti, kterými by se měl perfektní bojovník pyšnit.
Cena: 30000

 

Jméno: Ostří milosrdenství
Útok: +15
Zranění: 2d2+15
(Síla +40, 4-10 bodů zranění vzduchem, přesnost -40, Nekromant) I když dnes již vyšly mezi nekromancery živé oběti z módy, kdysi byly velmi rozšířené. Aby se snížilo utrpení obětovaných na minimum, vytvořil nekromant Ferredin Milosrdný tuto dýku, která přinášela rychlý a takřka bezbolestný konec.
Cena: 30000

 

Jméno: Pekelný sekáček
Útok: +12
Zranění: 4d2+12
(Síla +70, přesnost +70, osobnost -50, inteligence -50) Nezvyklé pojmenování má na svědomí jeho vlastnost postupně proměňovat svého majitele v démona. Stále je však mnoho těch, kteří ochotně tuto cenu zaplatí, jen aby mohli vlastnit "Pekelný sekáček".
Cena: 30000

 

Jméno: Pohroma
Útok: +15
Zranění: 3d3+15
(Rychlost +70, přesnost +70, Třída zbroje -20) Očarování Pohromy ji umožňuje ihned prorazit jakoukoliv obranu. Bohužel její útočný duch jaksi zapomíná na krytí sebe sama.
Cena: 30000

 

Jméno: Prsten spojení
(Magie vody, dovednost alchymie +5, inteligence +40, odolnost -20) Ztracená relikvie freehavenského cechu alchymistů. Až do svého ztracení sloužil jako pečetní prsten cechmistra. Byl určen na nošení jen při přípravě těch nejsilnějších lektvarů, protože ze svého nositele vysával velké množství energie.
Cena: 30000

 

Jméno: Trojzubec vlády
Útok: +13
Zranění: 2d6+13
(Dýchání pod vodou, +70 odolnost proti vodě, -70 odolnost proti ohni) Trojzubec vlády se nikdy neměl ocitnout na suché zemi. Ovšem po pádu mocného císařství tritónů, které se rozprostíralo přes všechny oceány, se i tato součást královského pokladu stala obětí drancování a jako jeden z mnoha artefaktů se ocitl v rukou suchozemců.
Cena: 30000

 

Jméno: Turnajový luk
Střelba: +10
Zranění: 5d2+10
(Přesnost +100, dovednost luk +5, Třída zbroje -20) Tento luk byl vyroben podle specifikací velkého elfského lukostřelce Terina Tourfeathera. Ten věnoval větší pozornost sváteční turnajové lukostřelbě než bitevní vřavě, a tak mu negativní vlastnosti tohoto luku tolik nevadily. Bežný uživatel by jim měl věnovat zvýšenou pozornost.
Cena: 30000

 

Jméno: Zabiják duše
Útok: +13
Zranění: 1d9+13
(Upíří, síla +50, štěstí -40) Mnoho z poddaných Luthinera Přísného věří, že existence jeho kopí Zabiják duše je důkazem existence ďábla. Jím způsobená zranění jsou něco více, než jen fyzické poškození. Každým zásahem je totiž z těla oběti odčerpávána část její duše.
Cena: 30000

 

Ostatní (Zpět na obsah)

 

Jméno: Baltazarova sekyra
Útok: +15
Zranění: 3d7+15
Úkolový předmět: Žádný z minotauřích králů nenosí korunu. Odznakem jejich postavení je velká sekyra toho nejlepšího provedení. Tato sekyra se ztratila, když Baltazara přepadli Mraziví obři z Vori. Je jasné, že je silně očarována; v bitvě její údery působí jak normální zranění, tak i mrazivé znecitlivující kousnutí chladu.
Cena: 0

 

Jméno: Ebonest
Útok: +13
Zranění: 2d9+13
Úkolový předmět: Osobní kopí Charlese Quixota k zabíjení draků je vskutku pozoruhodnou zbraní. Při boji proti drakovi to vypadá, jakoby kopí neomylně zamířilo přesně do mezírky mezi pevnými šupinami draka.
Cena: 0

 

Jméno: Luk z kosti šlechtice
Střelba: +12
Zranění: 5d4+12
Luky z kostí Kreeganů jsou velice vyhledávané; jsou ze silného materiálu a snadněji přijímají očarování. Většina vyhledávaných kostí pochází z Kreeganů, kteří vládli tomuto ďábelskému národu.
Cena: 15000

 

Jméno: Palcát Slunce
Útok: +7
Zranění: 3d4+7
Na první pohled vypadá stejně jako palcáty, které sebou všude nosí klerici Chrámu Slunce. Tento však vypadá, že vibruje protichůdnými energiemi.
Cena: 12000

 

Jméno: Whistlebonův meč
Útok: +12
Zranění: 4d5+12
Úkolový předmět: To, že se právě tento zabiják draků stal předmětem rodinného dědictví, nejlépe vypovídá o rodu Whistlebonů. Jsou plně oddáni zabíjení draků.
Cena: 0