Zbraně

Meče (Zpět na obsah)

Všechny meče ve hře se dělí celkem do čtyř samostatných kategorií - na dlouhé meče, obouruční meče, široké meče, šavle a tesáky. Krom obouručních mečů se všechny ostatní drží jen v jedné ruce. Mezi šavlemi a tesáky prakticky neexistuje rozdíl a tak jsou uvedeny společně. Každá z kategorií je pak opět seřazena podle kvality od nejhoršího po nejlepší.

Dlouhé meče

Jméno: Obyčejný meč
Útok: 0
Zranění: 3d3
Bez ohledu na četné zuby a zářezy je tento meč účinnou zbraní.
Cena: 50
Jméno: Elfí šavle
Útok: 3
Zranění: 3d3+3
Běžná zbraň elfů. Smrtící, leč ničím výjimečná.
Cena: 200
Jméno: Břitký meč
Útok: 6
Zranění: 3d3+6
Ačkoliv tento meč vypadá poměrně staře, jeho čepel je neobyčejně ostrá. Pravděpodobně je to způsobeno nějakým okouzlením při jeho výrobě.
Cena: 350
Jméno: Elegantní meč
Útok: 9
Zranění: 3d3+9
Meč vysoké kvality, označený monogramem pod hlavicí, který vypovídá, že byl ukován mistrem zbrojířem Mekorigem Slepým mezi lety 780-800.
Cena: 500
Jméno: Soubojový meč
Útok: 12
Zranění: 3d3+12
Tyto vzácné čepele byly ukovány před dobou Ticha a po staletí byly používány vznešenými duelanty, kteří toužili po smrti na úrovni. Žádné dva meče nejsou stejné, ke všem se váží krvavé příběhy.
Cena: 650

Obouruční meče

Jméno: Obouruční meč
Útok: 0
Zranění: 4d5
Prostý obouruční meč s koženým jílcem a vzhledem běžným po celé Erathii.
Cena: 400
Jméno: Skvělý meč
Útok: 2
Zranění: 4d5+2
Efektivní smrtící zbraň používaná v průběhu času více či méně ukázněnými armádami. Kovář, který tento meč ukoval, si dal záležet i na krevním žlábku, táhnoucím se prostředkem čepele.
Cena: 500
Jméno: Hrdinský meč
Útok: 8
Zranění: 4d5+8
Jakýsi šermíř kdysi přišel na to, že vlnitá čepel je pevnější nežli přímá, i na to, že při zásahu způsobí rozsáhlejší zranění. Možná je to pravda, možná ne, jedna věc je ale jistá. Jde o jednu z nejpreciznějších řemeslných prací, jaké kdy byly viděny.
Cena: 800

Široké meče

Jméno: Široký meč
Útok: 0
Zranění: 3d4
Leštěný široký meč, běžně používaný všemi vojsky po celé Erathii.
Cena: 100
Jméno: Ocelový široký meč
Útok: 4
Zranění: 3d4+4
Skvělý Erathijský ocelový meč je pozoruhodný jak svou vytříbenou kvalitou, tak i ostrostí.
Cena: 300
Jméno: Meč šampiónů
Útok: 10
Zranění: 3d4+10
Spíše šavle nežli meč, přesto ale bez ohledu na své stáří vyniká mimořádně ostrou čepelí.
Cena: 600

Šavle a tesáky

Jméno: Tesák
Útok: 0
Zranění: 2d4
Černěný povrch tohoto tesáku měl protivníka zmást při odhadu délky čepele. Mnoho nezkušených šermířů podlehlo této zákeřné úpravě.
Cena: 40
Jméno: Gobliní tesák
Útok: 5
Zranění: 2d4+5
Podivná slitina mosazi a nějakého dalšího červenavého kovu dodala této zbrani nezvyklou barvu i neobyčejnou pevnost. Gobliní kováři se obvykle nezabývají vzhledem, ale pokud jde o zabíjení, jsou neomylní.
Cena: 290
Jméno: Regnanský tesák
Útok: 11
Zranění: 2d4+11
Mistrně skryté iniciály u hlavice tohoto tesáku prozrazují, že jeho tvůrcem byl Alec Teling, kovářský mistr Harecka IX, pána na Regně a císaře Nekonečného oceánu.
Cena: 590

Dýky (Zpět na obsah)

Podobně jako je tomu u mečů, tak se i dýky dělí do dvou samostatných kategorií - na obyčejné dýky a na dlouhé dýky. Každá z kategorií je opět řazena podle kvality od nejhorší po nejlepší.

Jméno: Dýka
Útok: 0
Zranění: 2d2
Prostá dýka, jakou lze nalézt v rukou zlodějů a rváčů prakticky kdekoliv.
Cena: 8
Jméno: Trpasličí dýka
Útok: 2
Zranění: 2d2+2
Pro trpaslíka je to spíše krátký meč než dýka, přesto je to vynikající příklad skvělé trpasličí práce a umělecké tvořivosti.
Cena: 100
Jméno: Žraločí dýka
Útok: 3
Zranění: 2d2+3
Čepel této dýky je ve skutečnosti zubem žraloka vyloveného z vod Klidného oceánu a upevněným do zdobného jílce. Je velmi ostrá a lehká.
Cena: 150
Jméno: Vrahova dýka
Útok: 5
Zranění: 2d2+5
Záštita této dýky je skládací, což umožňuje její snadné ukrytí. Tlačítko na hlavici dýky otevře příčky záštity velmi rychle, jakmile je zbraň vytažena z pochvy.
Cena: 250
Jméno: Mágova dýka
Útok: 6
Zranění: 2d2+6
Zbraň z časů Zázraků. Dnes již nelze vyrobit ostřejší nebo pevnější čepel.
Cena: 300

Dlouhé dýky

Jméno: Dlouhá dýka
Útok: 0
Zranění: 2d3
Dlouhá dýka spojuje výhodu dosahu meče s výhodou snadného ukrytí dýky.
Cena: 15
Jméno: Erathijská dlouhá dýka
Útok: 4
Zranění: 2d3+4
Spíše krátký meč než dýka, úzká čepel této zbraně je pozoruhodná svou pevností i pravděpodobně okouzleným břitem.
Cena: 200
Jméno: Honosná dlouhá dýka
Útok: 7
Zranění: 2d3+7
Úsporný, ale přitažlivý vzhled této dýky je typický pro památky z časů před dobou Ticha. Tento konkrétní styl byl v dané době velmi oblíbený, ale vzhledem k tomu, že od těch dob uplynulo více než tisíc let, dochovalo se jen pár takových zbraní. Stejně jako všechno z doby Ticha, i tato dýka vypadá stejně nově jako v den, kdy byla vyrobena.
Cena: 350

Sekyry (Zpět na obsah)

Aby to nebylo tak snadné, tak i sekyry mají své dvě samostatné kategorie. Krom běžných seker se ve hře setkáme i s obouručními sekyrami, které se zcela dle očekávání drží oběma rukama. Nemůžete je tedy používat společně s meči. Každá z kategorií je opět dělena podle kvality od nejhorší po nejlepší.

Jméno: Obyčejná sekyra
Útok: 0
Zranění: 4d2
Tato obyčejná sekyra je spíše nástrojem než zbraní.
Cena: 30
Jméno: Bojová sekyra
Útok: 2
Zranění: 4d2+2
Oblý břit této zbraně je běžný mezi levnými lidskými armádami a bandity.
Cena: 100
Jméno: Trpasličí sekyra
Útok: 5
Zranění: 4d2+5
Typická trpasličí výroba: silná, praktická a jednoduchá.
Cena: 250
Jméno: Ocelová sekyra
Útok: 8
Zranění: 4d2+8
Jedna z několika beden plných podobných sekyr byla trpaslíkům ukradena nighonskými čarodějnicemi. Každá z těchto zbraní byla vytvrzena a okouzlena v kovárně Kamenného města a označena jeho značkou.
Cena: 400
Jméno: Minotauří sekyra
Útok: 11
Zranění: 4d2+11
Dvojbřité sekyry jako je tato jsou mocně okouzleny minotauřími kouzelníky v tajném procesu, který je známý pouze jim. Tyto sekyry jsou lehké, ačkoli by měly být těžké, a proniknou kovem stejně snadno jako suknem.
Cena: 550

Obouruční sekyry

Jméno: Dlouhá sekyra
Útok: 0
Zranění: 3d7
Tento styl dlouhé sekyry má delší dosah a je ničivější než běžná jednoruční sekyra.
Cena: 225
Jméno: Válečníkova dlouhá sekyra
Útok: 3
Zranění: 3d7+3
Tato dlouhá sekyra má ostřejší čepel vybavenou veškerými vojenskými vynálezy - žlábkem na krev, píšťalami, protizávažím i drobnou čepelí za ratištěm pro náročné a složité kryty.
Cena: 450
Jméno: Popravčí sekyra
Útok: 9
Zranění: 3d7+9
Pojmenována po oblíbeném nástroji katů. Je vybavená dlouhou čepelí, která má zamezit výskytu nepříjemných a choulostivých chyb katů.
Cena: 900

Kopí (Zpět na obsah)

Jméno: Obyčejné kopí
Útok: 0
Zranění: 1d9
Přestože je toto kopí tvořeno jen ostrým úlomkem kamene, zasazeným do hrubého ratiště, dokáže tato zbraň způsobit vážná zranění. (+1D9 při držení oběma rukama).
Cena: 15
Jméno: Vojákovo kopí
Útok: 1
Zranění: 1d9+1
Podobná kopí lze nalézt všude tam, kde je vyžadována jak výhoda dřevcové zbraně, tak zbraně pro boj zblízka.
Cena: 50
Jméno: Elfí kopí
Útok: 5
Zranění: 1d9+5
Elfí zbraně jsou téměř vždy stejně vznešené jako praktické. Elegance a vytříbenost tohoto kopí neohrozila jeho praktické vlastnosti, jako například pevnost nasazení hrotu na ratiště nebo výběr materiálu pro obě součásti.
Cena: 250
Jméno: Zákeřné kopí
Útok: 9
Zranění: 1d9+9
Trojúhelníkový tvar hrotu způsobuje obzvláště vážná zranění, která se nehojí lehce ani snadno. Runová zaříkadla vyrytá na jeho ratišti vypovídají o okouzlení, jehož účelem bylo zesílit účinek trojúhelníkového hrotu.
Cena: 450
Jméno: Prvotřídní kopí
Útok: 13
Zranění: 1d9+13
Kovářská značka a letopočet prozrazují, že toto kopí bylo ukováno v magických zbrojířstvích vládce Padishe 12 let před dobou Ticha.
Cena: 650

Halapartny (Zpět na obsah)

Jméno: Halapartna
Útok: 0
Zranění: 3d6
Stejně jako všechny halapartny je i tato ve skutečnosti sekyrou na velmi dlouhém ratišti. Je to všestranná zbraň sdružující výhody kopí pro boj v omezeném prostoru nebo hole vhodné pro obranu. Tento exemplář je běžného materiálu i zpracování.
Cena: 200
Jméno: Těžká halapartna
Útok: 4
Zranění: 3d6+4
Ratiště této halapartny je vydlabané a naplněné olověným jádrem. Při úderu zbraní se olověné jádro vymrští s hlasitým rachotem k čepeli a zesílí tak sílu a švih rány.
Cena: 400
Jméno: Mocná halapartna
Útok: 10
Zranění: 3d6+10
Malá značka na hrotu halapartny prozrazuje, že byla ukována v proslulé mekorigské výhni samotným mistrem Mekorigem Slepým. Těžko v širém světě najdeš lepší halapartnu.
Cena: 700

Trojzubce (Zpět na obsah)

Jméno: Trojzubec
Útok: 0
Zranění: 2d6
Trojzubec - určitá obdoba selských vidlí; byl od počátků používán rybáři. Nyní je to tradiční zbraň námořních bojovníků po celém světě.
Cena: 100
Jméno: Ostnatý trojzubec
Útok: 6
Zranění: 2d6+6
Konce hrotů tohoto trojzubce jsou vybaveny zpětnými ostny, což vylepšuje základní konstrukci zbraně. Při vytržení zbraně z oběti způsobuje tato úprava rozsáhlá zranění.
Cena: 400
Jméno: Válečný trojzubec
Útok: 12
Zranění: 2d6+12
Styl oblíbený u Regnanského císařského námořnictva. Dva postranní hroty tohoto trojzubce jsou tenké a ostré, což umožňuje jak sekání, tak bodání. K dalšímu vystrašení nepřítele slouží i zpracování hrotů v mosazi a ratiště pomalované žlutí; to vše vzbuzovalo dojem, že Regnané bojují se zlatými zbraněmi.
Cena: 700

Luky (Zpět na obsah)

Jméno: Obyčejný luk
Střelba: 0
Zranění: 5d2
Obyčejný dlouhý luk vyrobený z běžných materiálů v obvyklém provedení.
Cena: 100
Jméno: Dlouhý luk
Střelba: 2
Zranění: 5d2+2
Kvalitnější dlouhý luk vyrobený podle elfího luku, ale bez elfího umu.
Cena: 200
Jméno: Elfí dlouhý luk
Střelba: 4
Zranění: 5d2+4
Leptaný monogram na lučišti prozrazuje původ zbraně, vyrobené v dílně mistra lukaře Ivana Selvinga během Timberských válek kolem roku 600.
Cena: 300
Jméno: Kompozitní luk
Střelba: 6
Zranění: 5d2+6
Kompozitní luky jsou vyrobeny z rozličných materiálů a dílů namísto jednoho kusu dřeva. Obecně jsou všestrannější a silnější než běžné luky.
Cena: 400
Jméno: Gryfí luk
Střelba: 8
Zranění: 5d2+8
Hrůzu nahánějící součástky tohoto luku - gryfí lebka a díly páteře se používají k výrobě obzvláště pevných a silných luků. Netřeba dodávat, že tyto díly lze obtížně získat, neboť gryfové se brání zuřivěji než tisy.
Cena: 500

Kuše (Zpět na obsah)

Jméno: Kuše
Střelba: 0
Zranění: 4d2
Ačkoli mají kuše mnoho výhod, uzamčení tětivy, větší průraznost nebo snadné ovládání, nelze je srovnávat s dlouhým lukem, co se týká dostřelu a rychlosti.
Cena: 50
Jméno: Těžká kuše
Střelba: 3
Zranění: 4d2+3
Takové kuše nashromáždil Archibald krátce před vypuknutím Následnické války proti svému bratrovi. Jako v případě jiných rozhodnutí týkajících se smrti, i tentokrát zvolil Archibald moudře. Jde o nejlepší kuše na zemi.
Cena: 200
Jméno: Ideální kuše
Střelba: 7
Zranění: 4d2+7
Tyto mimořádné kuše, které jsou vybaveny natahovací klikou a mířidly, jsou lepší než kterékoliv kuše před nimi. Přesto je ale jejich původ dodnes zahalen tajemstvím?
Cena: 400

Palcáty a řemdihy (Zpět na obsah)

Jméno: Palcát
Útok: 0
Zranění: 2d4
Jen mírně vytříbenější než obyčejný sochor, ale i tak o něco účinnější a trvanlivější.
Cena: 50
Jméno: Ostnatý palcát
Útok: 2
Zranění: 2d4+2
Tato zbraň je navržena tak, aby dostatečně ohrožovala obrněné i neobrněné protivníky.
Cena: 150
Jméno: Palcát fanatiků
Útok: 5
Zranění: 2d4+5
Běžný palcát z Karigoru vyniká vyšší kvalitou, podobně jako všechny ostatní zbraně a výzbroj z tohoto ostrova.
Cena: 300
Jméno: Trpasličí řemdih
Útok: 8
Zranění: 2d4+8
Řemdih, určitá varianta palcátu, je typický sníženou rychlostí, ale zvýšenou účinností. Trny na kovové kouli zaručují, že zasažený ucítí sílu úderu bez ohledu na svůj pancíř nebo kryt.
Cena: 450
Jméno: Prvotřídní řemdih
Útok: 11
Zranění: 2d4+11
Tento řemdih je téměř stejně záludný pro majitele jako pro jeho protivníka. Tento druh patří mezi nejkvalitnější a navíc je očarován cechem čarodějnic z Nighonu.
Cena: 600

Kladiva (Zpět na obsah)

Jméno: Kladivo
Útok: 0
Zranění: 2d5
Hrubá zbraň, připomínající spíše nástroj, je doplněna zápěstním řetízkem, který má zabránit jejímu upuštění.
Cena: 120
Jméno: Válečné kladivo
Útok: 3
Zranění: 2d5+3
Tato zbraň je pokročilejší konstrukce a je oblíbená u všech humanoidních protivníků. Vzhledem k tomu, že všichni vědí, že tito humanoidi zbraně nevyrábějí, vzniká otázka, 'kde k těm zbraním vlastně přišli?'?
Cena: 300
Jméno: Trpasličí kladivo
Útok: 9
Zranění: 2d5+9
Jde o nejvyspělejší zbraň mezi kladivy. Trpasličí kladiva pocházejí z výhní Kamenného města a každá jejich vlastnost je vynikající - vyvážení, celková váha, materiál násady i konstrukce jeho hlavy. Představuje to nejlepší, čeho lze moderními metalurgickými postupy dosáhnout.
Cena: 600

Kyje (Zpět na obsah)

Jméno: Kyj
Útok: 0
Zranění: 1d3
Primitivní zbraň užívaná těmi nejhloupějšími monstry. Tento kyj byl vyroben ze dřeva Erathijského dubu.
Cena: 1
Jméno: Ostnatý kyj
Útok: 3
Zranění: 1d3+3
Vylepšením běžného kyje vzniká ostnatý kyj, kterým lze zasadit krvavější rány.
Cena: 40
Jméno: Ocelový kyj
Útok: 5
Zranění: 1d3+5
Symetrie a délka hlavice tohoto kyje je to jediné, co jej odlišuje od palcátu. Vyvážení je dobré, konstrukce solidní, ale stále je to jen kyj, a proto od něho nemůžeš mnoho očekávat. Pravděpodobně pochází od Goblinů.
Cena: 100

Hole (Zpět na obsah)

Jméno: Hůl
Útok: 0
Zranění: 2d4
Hůl je rozšířenou zbraní utlačovaných.
Cena: 40
Jméno: Hůl se železným jádrem
Útok: 3
Zranění: 2d4+3
Tato hůl je uvnitř vyplněna železem, což oproti běžným holím zvyšuje sílu úderu. Vzhledem se ale přesto nijak neliší od obyčejné parádní vycházkové hole. Vyrobena je z leštěného jasanového dřeva a zdobená krásným rytým vzorem.
Cena: 250
Jméno: Kouzelnická hůl
Útok: 7
Zranění: 2d4+7
Tajuplná kombinace dřeva, skla a hliníku tvoří základ hole korunované na horním konci křišťálovou lebkou. Celá zbraň je spojena lepidlem i silnými kouzly, pročež jde o nejlehčí a přitom nejpevnější hůl na světě.
Cena: 500

Blastery (Zpět na obsah)

Jméno: Blaster
Útok: 8
Zranění: 3d5+8
Zbraň úžasné síly byla zcela určitě vyrobena v Časech Zázraků.
Cena: 0
Jméno: Blasterová puška
Útok: 12
Zranění: 5d5+12
Nejskvělejší osobní zbraň, blasterová puška, byla vyrobena během Času Zázraků a dokáže rozsévat smrt rychleji než kterákoliv jiná zbraň.
Cena: 0