Najímání NPC
Najímání NPC, neboli Non Player Character (neherních charakterů), je pro Might and Magic typické. Jejich přítomnost pomáhá zejména v počátku hry nebo u nevyvážených družin, protože s jejich přítomností v družině se zvyšují určité dovednosti nebo družiny mohou využívat magických dovedností těchto postav (např. kouzla Létání a Chůze po vodě). Většina NPC však vyžaduje před najmutím určitý poplatek a krom povolání lupiče bude požadovat určitý obnos z každého množství nalezeného zlata. Některá NPC se tak mohou družině značně prodražit.
Celkem je charakterů k najmutí oproti šestému dílu méně, ale k najmutí zde máte jen taková NPC, která vám budou poskytovat nějaký bonus a těch je naopak v sedmém díle více. Bohužel je v překladu pár nepřesností a je možno některé z nich zaměnit. Jedná se o charaktery obchodníků, kouzelníků a bardů. V případě obchodníků se jedná v originále o Merchant versus Trader. Merchant je přeložen jako "Obchodování" a Trader jako Obchodník. Zřejmě tam vypadlo slůvko Mistr obchodování. U kouzelníků neni odlišení žádné. V originále jde o postavy Fallen Wizard a Spellmaster. První poskytuje družině kouzlo Hodinu moci, druhý přidává bonus +4 do dovedností elementární magie. Jak jsem vysledoval, Fallen Wizard se vyskytuje nejčastěji v Nighonu, kdežto jinde je spíše Spellmaster. Poslední případ se týká barda/bardů. Tady je oproti originálu velká změna, protože přeložený Bard odpovídá v originále Piperovi, tedy Dudákovi. Naopak, nepodařilo se mi ve hře nalézt charakter Diplomata a Barda jako takového, jak uvádí například seznam na Flamestryku. Domnívám se, že jsou nějak spjati s přeloženým charakterem Barda, ale potvrdit to nemohu.
Následujících několik tabulek charakterů je rozděleno podle skupin bonusů, které obsažená NPC poskytují. V případě NPC s více bonusy je uvažován jen ten hlavní. Naleznete je mezi obyvateli, kteří se volně pohybují po jednotlivých oblastech. Umístění NPC neni opět jako v šestém díle striktně vázáno na příslušnou lokaci, při každém načtení mapy (opuštění a opětovný vstup do oblasti, nová hra, load autosave apod.), se pohybujícím postavám náhodně změní charakter. Jakmile je nebudete nadále v družině potřebovat, můžete je propustit. NPC se nezapojují do bitev a ani nejsou monstry zraňována, nemusíte se o ně tedy nijak starat.
Obchodování a finance
obchodník |
4 body k dovednosti obchodování |
bere 1% z nalezených zlatých |
obchodování |
6 bodů k obchodování |
bere 2% z nalezených zlatých |
šejdíř |
8 bodů k obchodování, reputace klesne o jednu kategorii |
bere 2% z nalezených zlatých |
prostředník |
bonus 10% k nalezeným zlatým |
bere 5% z nalezených zlatých |
bankéř |
bonus 20% k nalezeným zlatým |
bere 10% z nalezených zlatých |
Jídlo
sluha |
spotřeba jídla se během táboření sníží o 1 jídlo |
bere 1% z nalezených zlatých |
ubytovatel |
spotřeba jídla se během táboření sníží o 2 jídla |
bere 2% z nalezených zlatých |
cikán |
snížená spotřeba jídla během odpočinku, obchodování se zvýší o 3 body, reputace se sníží o jednu kategorii |
bere 1% z nalezených zlatých |
kuchař |
vyrobí jedno jídlo denně (max na 14 dní) |
bere 3% z nalezených zlatých |
šéfkuchař |
vyrobí dvě jídla denně (max na 14 dní) |
bere 4% z nalezených zlatých |
Cestování
průvodce |
pohyb po mapě je o 1 den rychlejší |
bere 1% z nalezených zlatých |
stopař |
pohyb po mapě je o 2 dny rychlejší |
bere 2% z nalezených zlatých |
vůdce |
pohyb po mapě je o 3 dny rychlejší |
bere 3% z nalezených zlatých |
jezdec |
cestování koňmo se zkrátí o 2 dny |
bere 1% z nalezených zlatých |
pirát |
cesty lodí se o 2 dny zkrátí, bonus 10% k nalezeným zlatým, reputace klesne o jednu kategorii |
bere 5% z nalezených zlatých |
námořník |
cesty lodí se o 2 dny zkrátí |
bere 1% z nalezených zlatých |
lodník |
cesty lodí se o 3 dny zkrátí |
bere 2% z nalezených zlatých |
průzkumník |
všechny cesty se o 1 den zkrátí |
bere 1% z nalezených zlatých |
Kouzelníci
Pán vod |
jednou denně vykouzlí kouzlo Chůze po vodě po dobu 3 hodin |
bere 10% z nalezených zlatých |
Pán větru |
jednou denně vykouzlí kouzlo Létání po dobu 2 hodin |
bere 20% z nalezených zlatých |
Pán bran |
jednou denně vykouzlí kouzlo Městská brána na mistrovské úrovni (Edit podzim 2016: ve skutečnosti kouzlí Pán bran Městskou bránu na velmistrovské úrovni) |
bere 20% z nalezených zlatých |
kartograf |
kouzlo Čarodějovo oko na expertní úrovni je trvale aktivní |
bere 2% z nalezených zlatých |
kaplan |
jednou denně vykouzlí kouzlo Požehnání na mistrovské úrovni po dobu 2 hodin |
bere 2% z nalezených zlatých |
bard |
jednou denně vykouzlí kouzlo Hrdinství po dobu 2 hodin na mistrovské úrovni |
bere 3% z nalezených zlatých |
léčitel |
jednou denně vyléčí celé družině body zdraví |
bere 5% z nalezených zlatých |
zkušený léčitel |
jednou denně vyléčí celé družině body zdraví a prokletí (kromě smrti a zkamenění) |
bere 20% z nalezených zlatých |
mistr léčitel |
jednou denně vyléčí celou družinu, všechna zranění a negativní stavy |
bere 50% z nalezených zlatých |
kouzelník (Fallen Wizard) |
jednou denně vykouzlí Hodinu moci po dobu 6-ti hodin |
bere 25% z nalezených zlatých |
Zbraně a zbroje
mistr zbraní |
2 body k dovednosti mistr zbraní |
bere 3% z nalezených zlatých |
šermíř |
3 body k dovednosti mistr zbraní |
bere 4% z nalezených zlatých |
mnich |
2 body k dovednostem uhýbání a beze zbraně |
bere 5% z nalezených zlatých |
zbrojnoš |
2 body k dovednostem se zbraněmi a zbrojemi |
bere 6% z nalezených zlatých |
Identifikace a opravování
učenec |
neomezená identifikace předmětů, +5% k získaným zkušenostem |
bere 5% z nalezených zlatých |
lovec |
4 body do identifikace nestvůr |
bere 5% z nalezených zlatých |
mudrc |
6 bodů do identifikace nestvůr a předmětů |
bere 7% z nalezených zlatých |
alchymista |
neomezená oprava magických předmětů |
bere 4% z nalezených zlatých |
kovář |
neomezená oprava zbraní |
bere 2% z nalezených zlatých |
zbrojíř |
neomezená oprava zbrojí |
bere 2% z nalezených zlatých |
Bonusy k magickým dovednostem postav
ministrant |
2 body do dovedností magie těla, mysli a ducha |
bere 5% z nalezených zlatých |
zasvěcenec |
2 body do dovedností magie těla, mysli a ducha |
bere 10% z nalezených zlatých |
Prelát |
4 body do dovedností magie těla, mysli a ducha |
bere 20% z nalezených zlatých |
adept |
2 body do dovedností elementární magie |
bere 5% z nalezených zlatých |
mystik |
3 body do dovedností elementární magie |
bere 10% z nalezených zlatých |
kouzelník (Spellmaster) |
4 body do dovedností elementární magie |
bere 20% z nalezených zlatých |
bylinkář |
4 body do dovednosti alchymie |
bere 4% z nalezených zlatých |
lékárník |
8 bodů do dovednosti alchymie |
bere 6% z nalezených zlatých |
Reputace a zkušenosti
Na reputaci mají vliv i další NPC, která jsou uvedena v jiných bonusech. Obvykle se totiž jedná o vedlejší efekt, najmutí takové postavy reputaci sníží o jednu kategorii (cikáni, piráti, šejdíři, lupiči). Na množství získaných zkušeností má vliv i učenec.
učitel |
bonus 10% k získaným zkušenostem |
bere 3% z nalezených zlatých |
instruktor |
bonus 15% k získaným zkušenostem |
bere 7% z nalezených zlatých |
Vnímání a odstranění pastí
médium |
5 bodů k bystrosti |
bere 4% z nalezených zlatých |
zvěd |
6 bodů k bystrosti |
bere 3% z nalezených zlatých |
dráteník |
4 body k odpasťování |
bere 2% z nalezených zlatých |
zámečník |
6 bodů k odpasťování |
bere 3% z nalezených zlatých |
lupič |
8 bodů k odpasťování a kradení, reputace klesá o jednu kategorii |
nebere nic z nalezených zlatých |
Bonusy k vlastnostem (Štěstí, odolnosti)
blázen |
bonus 5 bodů ke Štěstí |
bere 1% z nalezených zlatých |
kominík |
bonus 20 bodů ke Štěstí |
bere 2% z nalezených zlatých |
zaříkávač |
všechny odolnosti se zvýší trvale o 20 bodů |
bere 10% z nalezených zlatých |
copyright 2002 - 2025 by Petr 'Elemir' Levák všechna práva vyhrazena