Bestiář

Bestiář je uveden v původní podobě beze změn. Krom monster, na která jsem ve hře narazil, jsem v něm uvedl i monstra, která jsem ve hře nezahlédl, ale která jsou popsána v datových souborech. V bestiáři jsou to vesměs ta, která nemají uveden obrázek, popř. chybí některé údaje v popisu. Možná, že se s nimi dá setkat v Aréně, ale nikdy jsem to neověřoval. Ke změně ve složení monster ve hře může dojít po každém respawnu, takže se mohou objevit nové nebo silnější verze namísto původních. Pěkným příkladem je Yanmirova pevnost. Tu jsem zcela náhodou navštívil ještě po splnění questu pro frostgardského jarla a po proběhlém respawnu se zde čile procházeli lesní obři. Normálně bych na ně tedy nenarazil, takže je také možné, že jsem některá monstra přehlédl jenom tím, že jsem se na řadu míst nepodíval opakovaně. Následující seznam je roztříděn podle hlavních kategorií/typů monster. Každá kategorie obsahuje tři verze jednoho typu, tak jak je pro Might and Magic typické - většina monster má tři verze, ale jsou zde samozřejmě vyjímky. Pokud dáváte přednost spíše abecednímu seznamu monster, podívejte se sem.

Banditi Harpyje Magribové Thrallové
Šlechtici Hrůzy Medůzy Trellborgové
Bazilišci Impové Mniši Troglodyti
Nagate Ještěroskřeti Mumie Upíři
Dagrellové Kejhovité Netopýři Válečníci
Strašidla Koloidi Mořské obludy Vážky
Démoni Kostlivci Obři Vlci
Démoni ženy Kostlivci Oka Yetti
Čarodějové Kostlivci Trpaslíci Zjevení
Gezzampti Lichové Stráže Zombie
Ghúlové Lobbeři Poloskřeti Ostatni

Musím zde ještě zmínit jednu věc k popisu monster. Protože ve hře je u povolání hraničáře nějaký bug, nelze ani na velmistrovské úrovni identifikace nestvůr vidět u monster rezistence. Veškeré uvedené údaje rezistencí jsou tedy opisem z datového souboru češtiny.

Připomínku mám také k údaji Zkušenosti. Jedná se o počet bodů, které postavy získají zabitím příslušného monstra. Číslo uvádí celkový počet, takže každá postava ve skutečnosti dostane v základu 1/4 uvedených zkušeností. V základu proto, že s dovedností vzdělávání je počet získaných zkušeností vyšší. K uvedenému údaji je tedy třeba po vydělení čtyřmi ještě přičíst případné bonusy.