Předevčírem jsem se na popud Karola v diskusi o MM6 na DJ Oldgames dokopal k tomu, že jsem se konečně začal aktivně zajímat o The Chaos Conspiracy (TCC). Ono teda v té diskusi nešlo primárně o TCC, celé to vlastně začalo díky modifikaci The Chaos Conspiracy Redone (Redone), ale i tak to vyvolalo sled událostí, které jsem rozhodně nečekal
8 let to trvalo ... bylo prima se do celého topicu začíst hezky od začátku, plus dalším překvapením pro mě bylo, že už i o Redone se tu na fóru psalo (
Mm6 chaos conspiracy REDONE). A do třetice jsem jaksi zapomněl, že StriderCZ svého času začal na TCC psát deník (
Herní deník Might&Magic VI: The Chaos Conspiracy) - Karolovi jsem tvrdil, že StriderCZ TCC rozhodně nehrál
No prostě paráda
Začnu odzadu (od Redone), protože jak jsem již psal, Redone má svůj vlastní topic, takže to nebudu kombinovat s TCC a vše okolo Redone budu pak psát tam. Počátek hry navíc ukázal, že se nejedná jen o graficky vylepšený TCC, ale Redone má i jinak poskládané úkoly atd., takže je to opravdu samostatný počin. Nejprve však chci odehrát TCC, abych měl co porovnávat.
Jako základ jsem použil GOG verzi z Limited Edition a TCC ve verzi z roku 2011. Jediný problém nastal ve chvíli, kdy jsem se přes to pokusil nainstalovat GrayFace patch, protože ten TCC rozbije! Čeština zatím funguje bezchybně.
Původně jsem si myslel, že se jen podívám, porovnám úvod TCC vs Redone a pak si zas půjdu po svých, ale nějak mi to nedalo. Něco velmi povědomého mě neustále nutilo zkusit si alespoň kousek, no a od kousku jsem se přes počáteční úkoly dostal až k záchraně Tamary
Hodně velkou roli tu zřejmě hraje podobnost s originálem, protože Part 1 vychází z leveldesignu Mandate of Heaven, nový je akorát příběh a úkoly, takže to ně mě na jednu stranu dýchlo velmi podomácku, ale na tu druhou je to zas něco nového, co láká k vyzkoušení. A opravdu to není tím, že jsem šestku už léta nehrál.
Musím říci, že je to poměrně neobvyklý zážitek, protože hra v případě TCC pracuje hodně s triggery, takže často slyším po opuštění nějaké budovy/dungeonu zvoneček signalizující splnění nějakého bodu. Přitom si ale nikdy nejsem jistý, s čím to vlastně souvisí, protože ten jediný zrovna plněný úkol už mám a najednou mi to na dvou dalších místech zase cinkne. Podle některých příspěvků zde jsem zjistil, že to jsou nejspíše různé události, které odemykají další možnosti postupu, takže oproti originálu je tu potřeba mnohem více udržovat pozornost - např kde jsem co viděl, abych si to mohl dát do souvislosti.
Počátek hry mě mile překvapil. Příběh začíná v Katanu, což je v originále Hrad Ironfist, kde na nás v místní hospodě čekal Věštec. Ten tu má celkem dvě funkce, za 1) slouží k volbě obtížnosti a 2) zadává hlavní úkol (najít Tamaru). Pak se přesune do svého sídla v horách.
Věštce jsem poslech a zamířil lodí do Ellesie, což je v originále oblast Mistu. Hra s tím tak nějak počítá, protože obtížnost mi přišla celkem vyrovnanější, než tomu bylo v originále (je tedy pravdou, že jsem zvolil obtížnost dobrodruha, protože jsem původně neplánoval, že u hry zůstanu). Podle rady jsem vyhledal Tamařin dům, ale Tamaru jsem v něm neobjevil. Nevytáhl jsem ani žádnou kloudnou indicii z místních, navíc radnice je v rekonstrukci a od hlásky jsem neměl klíč. Jo a místní vládce se odmítl se mnou sejít. Zbyla mi tedy jediná cesta a to skrze teleport na místní ostrůvky.
Zde jsem našel v jednom táboře lapků uvězněného kněze, který mě požádal o doprovod do chrámu a krom toho jsem se od něj dozvěděl, že Tamara odcestovala do Sutter's Bay (původní New Sorpigal). V Sutter's Bay jsem nejprve potrénoval a pak se to tu pokusil vzít systematicky. Ostatně jsem byl zvědavý na dungeony, protože zatím jsem všude viděl jiné potvory než v originále a o dungeonech jsem už předtím četl, že jsou taky jiné. No, jiné nejsou, jsou akorát jinak využité.
Místní hlásku hlídá pár pirátů v čele s jedním minibossem, který u sebe má klíč. Trochu mě to zarazilo, boje venku nebyly úplně košér, protože místní potvoráci umí střílet, takže má oblíbená taktika mlácení přes plot nebyla ono
Vnitřek hlásky mě ovšem překvapil, protože jde o Úkryt Stínové gildy, která se v originále nachází u Hradu Ironfist. Původní rozlehlý dungeon tak nahradilo něco menšího, což je asi na úvod přijatelnější. Podobně tomu bylo s Opuštěným chrámem, místo kterého je tu designově Chrám Slunce ze Zátoky pašeráků. Namísto minotaura jsou tu dva slabší bossové - pavouk a kněz. Ostrovy v okolí jsem nezkoušel, protože mi v tuhle dobu chyběla Chůze po vodě. Z jednoho svitku jsem se však dozvěděl, že Tamara byla převezena z hlásky do jiného vězení, takže jsem se beztak vydal hned po stopě.
V Katanu se mi podařilo postupně vybít komplet venkovní osazenstvo potvor, ale z dungeonů jsem byl schopný nakouknout akorát na místo původních dolů, což je nyní malá aréna s trollím bossem (zatím mimo mé možnosti) a do úkrytu pašeráků, kde to začíná pro změnu přerostlou ještěrkou (taky mimo mě). Chrám Baa je nyní nějaká škola, toho času zamčená, a původní Corlagonovo panství si přivlastnila nekromantka Luftka a tam to právě teď čistím (je to zatím jediný dungeon, který zůstal na svém místě).
Před Luftkou jsem se vydal do Zátoky pašeráků, nyní Kastution Waters, kde jsem si to urychleně namířil do vesnice, protože okolí bylo poněkud nebezpečnější. Místní chrám opět hlídal miniboss z řad pašeráků. Ve vesnici není moc co k vidění, ale nachazí se tu vstup do dungeonu, který představuje původní stoky pod Svobodným přístavem. Ze stok se dá celkem pohodlně dostat do dalších dvou oblastí - Demonclaw (původně Bílá Čapka) a Port Sleigon (původně Svobodný přístav). O chvilku později jsem pochopil, proč tu tahle zkratka je - z důvodu hlavní linky, aby se nemuselo po kontinentu tak zdlouhavě pendlovat, odpovídají tomu totiž i konkrétní výstupy na povrchu.
Ve stokách jsem našel Tamaru a ta mě poprosila o urychlený přesun k Věštci. Původně se do domku Věštce nedalo dostat, ale nyní se odemknul a Věštec mi zadal další část úkolu, přičemž Tamara u něj zůstala. A právě odtud jsem vyrazil do panství Luftky, která sice nemá s tím úkolem nic společného, ale jelikož znám sílu nepřátelských jednotek v Demonclaw, tak jsem se rozhodl nejprve polevelit ...
Popsaný postup není úplně v souladu s tím, co jsem zde četl, ale zase jde o novější verzi, takže některé věci mohly být oproti původnímu release pozměněny. Bohužel dneska už ani není dostupný český návod, se kterým si před lety dal jeden hráč práci, takže mohu porovnávat akorát vůči walkthrough, které kdysi postoval BDJ (původní tvůrce TCC).
Krom možnosti nastavení obtížnosti mě na hře překvapilo ještě několik dalších věcí. V TCC lze poměrně snadno narazit na lepší předměty a některé interakce vedou k naučení nebo zlepšení dovedností. V Ellesii je třeba sud, který se navenek tváří jako bonus k odolnosti, ale po vypití se mi najednou u všech postav navýšilo zdraví a později jsem dokonce zjistil, že to snad vedlo k naučení expertní úrovně posilování. Ono celkově ty postavy po nějaké době uměly hodně užitečných dovedností, ale to si chci ještě prověřit vůči počátku hry.
Návod určitě smolit nebudu, ostatně to nemá smysl, stejně tak bych tohle nechtěl pojmout jako pravidelný deník. Jenom mě po té rozehrávce přišlo, že TCC by si připomenutí zasloužil, takže čas od času sem něco postnu
Edit: tak jsem v souvislosti s Redone přišel ještě na jednu věc (díky diskusi na Celestial Heavens). Novější GrayFace patch lze přes TCC nainstalovat, ono s tím bylo dokonce počítáno, akorát je potřeba zrušit zaškrtnutí u položky
Install LOD archives with fixes .... Hra se pak spustí bez problémů.