Dopracoval jsem se až na level 55, splnil všechna druhá povýšení a pokořil jsem lokaci známou z originálu jako hrad Darkmoor. V první chvíli jsem si myslel, že nové osazenstvo hradu bude schůdnější, ale místní nekromantky a čarodějnice oplývají celou plejádou debuffů, takže ta původní oka a lichové jsou možná sympatičtější
Úkol s hradem souvisel s novou várkou úkolů, které už vedou do finále hry. Podle všeho mě teď povětšinou čeká celá řada rozlehlých dungeonů, takže se mám opravdu na co těšit. I když mapu Darkmooru považuju vedle sídla Pána ohně a hrobky VARN za ten top "otravných" lokací ve hře. Jednak to je jejich velikostí a pak osazenstvem potvor.
Z vedlejších úkolů mi zbyly asi dva, jeden s urnami s popelem a další se týká skrytého pokladu. Urny už mám všechny, u pokladu je to horší, protože netuším, kolik svitků budu celkem potřebovat (musí se na nich dekódovat zpráva). S úkolama jsem jinak obecně neměl žádný problém, urny se např. pořešily tím, že jsem prostě prošmejdil všechny volně dostupné dungeony a něco málo bylo i v truhlách ve východních venkovních lokacích (vlastně to sledovalo můj úvodní postup z Katanu do Avalonu, plus močál na jihu, kde žije i samotná zadavatelka úkolu). Horší je, že vlastním cca 3 předměty, které zřejmě patří k nějakým úkolům, ale zatím jsem nenašel zadavatele (popravdě jsem se zprvu snažil vedlejší úkoly moc nebrat, takže mě spíš čeká nové kolečko po obyvatelých Port Sleigonu atd.).
Vlastně si nyní uvědomuju, že jsem vynechal ještě jeden volně dostupný dungeon a to sídlo Kostěje v Chernobogu (původní Blackshire). Všechny ostatní dungeonu už vyžadují nějaký klíč nebo ostranění magické bariéry. V lokaci Dobré vody (nyní Glacier's End) je taky jeden dungeon, ale u něj jsem ještě nezkoušel, jestli je volně dostupný (spíš ne). V Dračích píscích (nyní Baalova zahrada) chybí pro změnu pyramida (vůbec tu není) a nejde vstoupit do NWC dungeonu. Na postevníkův ostrov (nyní The Far Reaches) jsem se zatím ještě nedostal, ale tam asi nějaký příběhový dengeon taky bude.
Když to sesumíruju, tak první nedostupný dungeon je hláska v Ellesii (původně Mist), další je Gharikova kovárna v Sutter's Bay (původně Nový Sorpigal) a pak až Stínová gilda v Bílé čapce (nyní Demonclaw) a Snerglovy železné doly v Močálu prokletých (nyní Bog of Tuonela). A zřejmě i hrad Kriegspire (původní lokace Kriegspire, nyní Norseland) a původní Pevnost démonů. S lokacemi The Far Reaches a Glacier's End by to bylo celkem 8 dungeonů. Předpokládám, že když chybí hrobka VARN, tak v rámci příběhu bude chybět i Kontrolní centrum, čímž by těch 8 dungeonů mělo být už vše.
Jen pro úplnost vypíšu seznam, co se kde změnilo a předem upozorním, že to bude lehce spoileroidní ...
Záměna lokací:Nový Sorpigal - nyní Sutter's Bay
Hrad Ironfist - nyní Kat'an (pro jednoduchost Katan)
Mlžné ostrovy (Mist) - nyní Ellesia
Zátoka pašeráků - nyní Kastution Waters
Svobodný přístav - nyní Port Sleigon
Močál prokletých - nyní Bog of Tuonela
Stříbrná zátoka - nyní Avalon
Mrazivá vrchovina (Bílá Čapka) - nyní Demonclaw
Kriegspire - nyní Norseland
Blackshire - nyní Chernoburg (Chernobog)
Dračí písky - nyní Baal's Garden
Poustevníkův ostrov - nyní The Far Reaches
Úhoří vody - nyní Mystic Isles
Rajské údolí - nyní Serenity
Dobrá voda - nyní Glacier's End
Záměny dungeonů:Sutter's Bay - Gobliní hláska je Úkryt Stínové gildy (původně Hrad Ironfist), Opuštěný chrám je Chrám Slunce (původně Zátoka pašeráků), Gharikova kovárna je pro změnu Opuštěný chrám (původně stejná lokace - dungeon se odemkne až v rámci úkolu k nalezení ukradených lebek)
Kat'an - Jeskyně Dragounů zůstala designově stejná, Úkryt Stínové gildy je Dračí doupě (původně Močál prokletých), Chrám Baa byl zrušen (nyní je to domov pro NPC - škola Maive, dostupná po splnění druhého úkolu pro věštce - učí se tu expertní a mistrovská diplomacie), Corlagonovo panství zůstalo designově stejné, Snerglovy jeskyně je Pevnost démonů (původně Kriegspire)
Ellesia - Výspa Stříbrných helem (zatím nevím, příběhově uzamčeno)
Kastution Waters - Sídlo Pána ohně je Gobliní hláska (původně Nový Sorpigal), Chrám řádu Pěsti zůstal designově stejný, Chrám Tsantsa zůstal designově stejný, Chrám Slunce je Gharikova kovárna (původně Nový Sorpigal), nově přibyly stoky (původně Svobodný přístav - stoky propojují Kastution Waters, Port Sleigon, Demonclaw a Chernobog - fialová louče slouží jako teleport, později pak i Norseland - je potřeba odemknout teleport ze strany Norselandu v místě dungeonu Nejvyšší chrám Baa)
Port Sleigon - Stoky Svobodného přístavu zůstaly designově stejné, Pevnost Dragounů je Pevnost Stříbrných helem (původně Stříbrná zátoka), Hrobka Erika Šíleného zůstala designově stejná, Chrám Měsíce zůstal designově stejný, Orákulum Enrothu a Kontrolní centrum byly ze hry odstraněny (v sídle rady je místní vůdce), přibyly Snerglovy železné doly (původně Močál prokletých), které mají vstup v místě původního sídla Osrica Tempera
Bog of Tuonela - Hrad Darkmoor byl odstraněn (nyní tu sídlí mistr černé magie), Snerglovy železné doly jsou nyní Vojevůdcova pevnost (původně Stříbrná zátoka, dungeon se odemkne až po přijetí HodgePodge do družiny - úkol na zbylé 2 lebky), Dračí doupě jsou Snerglovy jeskyně (původně Hrad Ironfist)
Avalon - Pevnost Stříbrných helem je nyní Monolit (ten se tu původně nacházel, ale na jiných souřadnicích), Monolit je nyní Pevnost Dragounů (původně Svobodný přístav), Vojevůdcova pevnost byla odstraněna (nyní zde sídlí Lady Kathryn)
Demonclaw - Pevnost Icewind zůstala designově stejná, Stínová gilda je Sídlo Pána ohně (původně Zátoka pašeráků, dungeon se odemkne až po zadání úkolu s 2. lebkou od Magnuse), nově je namísto sídla Anthony Stona Hrad Darkmoor (původně Močál prokletých), nově je tu vstup do stok (2x)
Norseland - Hrad Kriegspire zůstal stejný (z počátku je uzamčený, odemkne se až později v rámci příběhu), Pevnost démonů je nyní Stínová gilda (původně Bílá Čapka, dungeon se odemkne až po přijetí HodgePodge do družiny - úkol na zbylé 2 lebky), Nejvyšší chrám Baa je Vyšší chrám Baa (původně Poustevníkův ostrov), Jeskyně dračích jezdců je Vlčí doupě (původně Blackshire), Agarova laboratoř zůstala designově stejná, v místě původního Nejvyššího chrámu Baa si lze otevřít teleport do stok, který pak lze využívat obousměrně, do oblasti přibyla Výspa Stříbrných helem, do které vede teleport skrze podstavec se soškou (sošku lze získat v rámci pozdějších úkolů v hlavní lince)
Chernobog - Chrám hada je designově stejný, Vlčí doupě je nyní Jeskyně dračích jezdců (původně Kriegspire), nově je tu vstup do stok
Baal's Garden - Hrobka VARN a Tajný NWC dungeon byly ze hry odstraněny
The Far Reaches - Vyšší chrám Baa je nyní Nejvyšší chrám Baa (původně Kriegspire)
Mystic Isles - Hrad Alamos byl z této lokace odstraněn (v budově nyní sídlí mistr Bíle magie)
Serenity - nenašel jsem nic, tedy stejné jako v původní Rajské zahradě
Glacier's End - Úl zůstal designově stejný, v rámci Úlu pak lze vstoupit do dungeonu odpovídajícímu Hradu Alamos (původně Úhoří vody)
Z toho co znám, tedy mohu udělat přímý výpis dungeonů dle originálu, jak se nyní jmenují a kde se nacházejí:Gobliní hláska - nyní Sídlo Adeptů (Kastution Waters)
Opuštěný chrám - Underwald (Sutter's Bay, k odemčení je třeba amulet od Věštce - úkol k nalezení ukradených lebek)
Gharikova kovárna - nyní Slizová jáma (Kastution Waters)
Jeskyně Dragounů - nyní Jeskyně Timbol (Kat'an)
Úkryt Stínové gildy - nyní Tortuga Hall (Sutter's Bay)
Chrám Baa - ZRUŠENO
Corlagonovo panství - nyní Panství Luftky (Kat'an)
Snerglovy jeskyně - nyní Orfeův průchod (Bog of Tuonela)
Výspa Stříbrných helem - nyní Ched Rhinn (Norseland, do města vede portál, který se aktivuje vložením sošky na podstavec - pozdější úkol v hlavní lince)
Sídlo Pána ohně - nyní Zakázaná hrobka (Demonclaw, odemkne se až po zadání úkolu s 2. lebkou od Magnuse)
Chrám řádu Pěsti - nyní Útočiště Wrenford (Kastution Waters)
Chrám Tsantsa - nyní Hrobka Šílenství (Kastution Waters)
Chrám Slunce - nyní Jeskyně Babzot (Sutter's Bay)
Stoky Svobodného přístavu - nyní Stoky Port Sleigonu (Kastution Waters, Port Sleigon, Demonclaw, Chernobog a Norseland - až po odkrytí teleportu ze strany Svatyně Rozruchu v Norselandu)
Pevnost Dragounů - nyní Chrám druidů (Avalon)
Hrobka Erika Šíleného - nyní Hrobka Luftky Kruté (Port Sleigon)
Chrám Měsíce - nyní Doupě nepravosti (Port Sleigon)
Orákulum Enrothu - ZRUŠENO
Kontrolní centrum - ZRUŠENO
Hrad Darkmoor - nyní Chrám Klidu (Demonclaw)
Snerglovy železné doly - nyní Glastonbury Tor (Port Sleigon)
Dračí doupě - nyní Jeskyně Rogue (Kat'an)
Pevnost Stříbrných helem - nyní Pevnost žoldáků (Port Sleigon)
Vojevůdcova pevnost - nyní Haldegarnovo doupě (Bog of Tuonela, odemkne se po přijetí HodgePodge do družiny - úkol na zbylé 2 lebky)
Monolit - nyní Chrám Agrony zbožné (Avalon)
Pevnost Icewind - nyní Hradní ubytovna (Demonclaw)
Stínová gilda - nyní Quedagh Curse (Norseland, odemkne se po přijetí HodgePodge do družiny - úkol na zbylé 2 lebky)
Hrad Kriegspire - nyní Pevnost Antiků (Norseland, dungeon se odemkne později v rámci příběhu - nalezení Klenotu moci)
Pevnost démonů - nyní Mabonova jeskyně (Kat'an)
Nejvyšší chrám Baa - nyní Chrám Chaosu (The Far Reaches)
Jeskyně dračích jezdců - nyní Koscheiovo doupě (Chernobog)
Agarova laboratoř - nyní Garnizona (Norseland)
Chrám hada - nyní Doupě rusalek (Chernobog)
Vlčí doupě - nyní Doupě Norsů (Norseland)
Hrobka VARN - ZRUŠENO
Tajný NWC dungeon - ZRUŠENO
Vyšší chrám Baa - nyní Svatyně Rozruchu (Norseland)
Hrad Alamos - nyní Pevnost Anarchie (vstup je skrze Úl drowů v Glacier's End)
Úl - nyní Úl drowů (Glacier's End)
Na počátku se to vůbec nezdálo, ale TCC nakonec obsahuje skoro všechny dungeony z původní hry. Výjimkou jsou akorát ty, které přímo souvisejí se sci-fi linkou příběhu (tedy vyjma Úlu, ten v TCC je, ale sci-fi prvky z něj byly odstraněny).
Oltáře (Svatyně) - postupně doplním měsíce:Sutter's Bay - oheň ()
Kat'an - magie (prosinec)
Ellesia - síla (leden)
Kastution Waters - intelekt (únor)
Port Sleigon - odolnost ()
Bog of Tuonela - osobnost ()
Avalon - rychlost ()
Demonclaw - přesnost ()
Norseland - štěstí () a jed (listopad)
Chernoburg (Chernobog) - elektřina ()
Mystic Isles - chlad ()
Edit 1: na druhý den jsem prošel další kus mapy, abych zkompletoval další část dungeonů, takže jsem předchozí výpis mohl doplnit o všechny volně dostupné dungeony. Ty chybějící jsou uzamčené - zatím do nich nemám přístup. Přidal jsem seznam Svatyň s bonusy, u kterého časem postupně doplním měsíce pro modlení (platí tu jinak to samé, co v originále, pouť ke svatyni musíte mít nejprve zadanou Věštcem).
Edit 2: nově jsem se dostal kousek od konce hry, takže seznamy výše jsem doplnil do finální podoby. Chybět budou jen svatyně, ty pak projedu extra zvlášť a doplním je.