Zajímavě fungují NPC, co nejsou přímo součástí party, ale dávají ty různé bonusy, nebo jsou součástí úkolů.
Příklad - najmul jsem instruktora kvůli expům a učence kvůli identifikaci předmětů. Pak jsem v Mistu zachránil dámu v nesnázích, ale nemohl jí předat, protože Nicolai zmizel.
V rámci úkolu pro kněze jsem najmul tesaře (tedy třetí ne-úkolovou NPC), zajmul prince zlodějů a vzal prince Nicolaie v cirkusu.
Když chci ale nyní najmout kameníka, kvůli opravě chrámu, musím vyhodit instruktora i učence.
Normálně to bylo tak, že hráč mohl mít jen dvě neúkolová NPC a kvůli opravě chrámu je musel vyhodit a najmout ty dva řemeslníky. Tady to funguje zřejmě tak, že lze najmout tři neúkolové postavy, ale pokud chce hráč najmout čtvrtou, už ta podmínka zkoumá, aby měl max 1ho v partě (aby nepřešel limit dvou NPC po přijetí)
Jinými slovy po splnění opravy chrámu, si asi budu moci najmout tři užitkové NPC s bonusy (třeba učence, instruktora a třeba mistra vody kvůli bráně), ale čtvrtou už hra asi nedovolí.
A taky tedy nejde najmout kameníka, který má domeček nedaleko chrámu ve svobodném přístavu (mám za to, že to v původní hře šlo a že tak bylo třeba shánět jen tesaře).
Každopádně moje současná "parta", se kterou jsme procestovali skoro celý svět, vybouchali venkovní lokace Sorpigalu, Ironfistu, Mistu, Zátoky, Svobodného přístavu, Zamrzlé vrchoviny, Stříbrné zátoky a Blackshire, činí 11 členů
.
Jen je škoda, že nemohu moc trénovat postavy, jelikož ten čas tam běží hodně rychle a chtěl jsem povýšit druida již v březnu a Nicolai vzít v dubnu a taky pokud možno projít každý měsíc svatyně (nestihl jsem tu v lednu). Kvůli tomu jsem pořád na 6levelu u všech postav a pokud bych je nyní šel trénovat, tak by utekl tak půlrok
.
Druid je ještě ultimátnější povolání, než byl původně, díky tomu, že může být velmistrem v magiích.