Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Leden 17, 2025, 06:58:30
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26

Autor Téma: mm 6/7/8 merge mod shrnutí  (Přečteno 68262 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #330 kdy: Červen 04, 2023, 21:12:02 »

V MM6 koukám, se trošku rozbili, respektive asi ztratili smysl ty různé cechy, kde bylo třeba zaplatit poplatek a následně hrdiny naučili dovednostem :). Ostatně třeba luk učí každý kovář, není ani nutné jezdit do hradu Ironfist :).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #331 kdy: Červen 10, 2023, 09:52:02 »

Zrovna jsem koukl do Nového Sorpigalu a ty cechy mě taky praštily přes oči :). Funguje jen členství v magických gildách, ostatní gildy jsou přístupné hned, ale jejich smysl je opravdu na pováženou (ale budiž, stačilo by, kdyby dotčeným NPC jen zmizely příslušné dialogy se žádostí o vstup, které beztak nic nedělají).

A teď pár otázek. To rozhlížení myší je default chování? Při výběru MM6 jsem začal jen s jednou postavou, najdu někde poblíž Nového Sorpigalu nějaké NPC k najmutí? Zatím jsem na nikoho nenarazil a moje postavička má docela problém, protože potvory mají vylepšenou AI, takže např. goblini se mi nezasekávají o zídky, ale normálně je obcházejí :D.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #332 kdy: Červen 10, 2023, 11:15:44 »

NPC k najmutí se občas objeví u trenérů, ale nejsou tam hned od začátku, ale objeví se tam až časem, třeba Sorpigalu se nějaký objevil až asi po splnění hlásky. Nemyslím si, že je dobré tu hru začínat s 1 postavou, zvlášť, když se kdykoliv ty postavy dají vyhodit a ty najmutelné bývají náhodně generované a nedávají moc smysl. Místo, kam se přesouvají vyhození, je ve Svobodném přístavu, konečně jsem tu krčmu dobrodruhů našel.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #333 kdy: Červen 10, 2023, 12:15:45 »

Nevýhoda NPC k najmutiu v MM6-7 časti je že keď ho chceš dostať do krčmy dobrodruhov, musíš ho najprv prijať do party a následne prepustiť. V MM8 časti pokiaľ máš partiu plnú, automaticky putuje do krčmy.
V MM6-7 môžeš náhodne stretnúť aj NPC ktoré sa taktiež vie pripojiť do partie ako člen.
Inak krčmu dobrodruhov používam ako skladisko :)  Jeden má u seba bylinky, iný zase momentálne nepoužívané predmety a pod.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #334 kdy: Červen 10, 2023, 12:19:35 »

Já to pak celé nainstaluji znovu a s aktuální češtinou, takže začnu ještě jednou a tentokrát s plnou družinou. Souběžně si tu ještě doinstalovávám jednotlivé verze MM6, abych mohl otestovat to, co jsem měl původně v plánu, takže to vezmu při jednom.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #335 kdy: Červen 10, 2023, 12:47:48 »

Zajímavě fungují NPC, co nejsou přímo součástí party, ale dávají ty různé bonusy, nebo jsou součástí úkolů.

Příklad - najmul jsem instruktora kvůli expům a učence kvůli identifikaci předmětů. Pak jsem v Mistu zachránil dámu v nesnázích, ale nemohl jí předat, protože Nicolai zmizel.

V rámci úkolu pro kněze jsem najmul tesaře (tedy třetí ne-úkolovou NPC), zajmul prince zlodějů a vzal prince Nicolaie v cirkusu.

Když chci ale nyní najmout kameníka, kvůli opravě chrámu, musím vyhodit instruktora i učence.

Normálně to bylo tak, že hráč mohl mít jen dvě neúkolová NPC a kvůli opravě chrámu je musel vyhodit a najmout ty dva řemeslníky. Tady to funguje zřejmě tak, že lze najmout tři neúkolové postavy, ale pokud chce hráč najmout čtvrtou, už ta podmínka zkoumá, aby měl max 1ho v partě (aby nepřešel limit dvou NPC po přijetí) :)

Jinými slovy po splnění opravy chrámu, si asi budu moci najmout tři užitkové NPC s bonusy (třeba učence, instruktora a třeba mistra vody kvůli bráně), ale čtvrtou už hra asi nedovolí.

A taky tedy nejde najmout kameníka, který má domeček nedaleko chrámu ve svobodném přístavu (mám za to, že to v původní hře šlo a že tak bylo třeba shánět jen tesaře).

Každopádně moje současná "parta", se kterou jsme procestovali skoro celý svět, vybouchali venkovní lokace Sorpigalu, Ironfistu, Mistu, Zátoky, Svobodného přístavu, Zamrzlé vrchoviny, Stříbrné zátoky a Blackshire, činí 11 členů :).

Jen je škoda, že nemohu moc trénovat postavy, jelikož ten čas tam běží hodně rychle a chtěl jsem povýšit druida již v březnu a Nicolai vzít v dubnu a taky pokud možno projít každý měsíc svatyně (nestihl jsem tu v lednu). Kvůli tomu jsem pořád na 6levelu u všech postav a pokud bych je nyní šel trénovat, tak by utekl tak půlrok :).

Druid je ještě ultimátnější povolání, než byl původně, díky tomu, že může být velmistrem v magiích.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #336 kdy: Červen 10, 2023, 12:51:49 »

To rozhlížení myší je default chování?

To se asi dá nastavit v ini souboru, nicméně je lepší to nechat zapnuté a pokud chceš ovládat myš, tak použít capslock. Taky je kvůli tomu dobré přenastavit ovládání hry, hlavně co se týče pohybu na klávesy wasd. Ono je potíž, že šipkami vlevo-vpravo, se skupina neotáčí, ale dělá úkroky vlevo-vpravo a nepřišel jsem na způsob, jak to změnit. Pokud tedy směr neovládáš myší, pak nevím, jak se dá postavy otočit.

A tedy jsem si v extra nastavení módu ještě změnil klávesy pro rychlá kouzla. Ve hře je možné nastavit 5 rychlých kouzel. Jedno - útočné (co bylo v původní hře), se ovládá běžně a další 4 se ovládaly přes klávesy F5-F8, což bylo dost nešikovné. Tak jsem to přenastavil na klávesy 1-4. Na nich mám kouzla jako čarodějovo oko, chůze po vodě, léčení a podobně. Je to docela užitečné.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #337 kdy: Červen 10, 2023, 14:32:12 »

Tak u těch NPC je to ještě jinak. Po té, co jsem vzal do party i prince Nicolaie a mám tedy 3 úkolové postavy a tesaře, nemůžu do party vzít kameníka, i když jsem učence a instruktora vyhodil.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #338 kdy: Červen 10, 2023, 15:28:01 »

Už vím, jak to s těmi NPC je. Limit těchto postav je 4 a počítají se jak úkolová, tak neúkolová NPC. Úkolová se ale přidají vždy a nekontrolují počet. Tedy po splnění úkolů s Nicolaiem, dámou v nesnázích a princem zlodějů, jsem měl 3 postavy (učence, instruktora a tesaře) a mohl najmout kameníka. Ale pokud jsem měl v partě některou z těch úkolových postav, tak to nešlo.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #339 kdy: Červen 10, 2023, 16:46:52 »

Presne ako píše Milhaus. NPC si môžeš najať 4, pokiaľ sú sloty prázdne. Zo začiatku hry ich bežne mávam presne toľko. Keď chcem najať tesára a kamenára, dvoch musím prepustiť. Pokiaľ tam mám aj nejakú questovú postavu tak musím vyhodiť troch. Ale questových postáv sa tam môže pripojiť spústa. Napríklad keď som bol už v MM7 tak som v slotoch mal 4xNPC 1xGolem 7xTrpazlíci a 1xSir Quixot = 13ks
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #340 kdy: Červen 10, 2023, 19:14:05 »

Rozhlížení myší jako takové mi nevadí, ale vadí mi ten vycentrovaný kurzor :).
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #341 kdy: Červen 12, 2023, 00:09:37 »

Hra má docela dobrý smysl pro humor, co se týče generování těch najmutelných hrdinů. Už jsem viděl černého draka zloděje, nebo nekromacerku paladina a podobně :D.

Pořád jsem nepřišel na to, jak se dostat z jednoho světa do jiného. Městskou bránu už umím, ale skrz ní to asi nejde a žádný spešl předmět jsem na to nenašel.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2357
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #342 kdy: Červen 12, 2023, 00:39:58 »

Jde to, ale musíš jí sesílat v naprosto konkrétních místech. V mm6 je to u sloupku v oáze v dračích pískách, v MM8 je to tušim druidskej kruh. MM7 se mi naprosto nevybavuje. Já vždycky používala ty fialový knížky, dropujou z draků a titánů, občas se daj koupit v obchodech... nebo alespoň to tak fungovalo, když jsem to kdysi hrála, čert ví.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #343 kdy: Červen 12, 2023, 06:22:45 »

Jo, potkal jsem ve hře nějakou cestovatelku času, ta o tom něco v tom smyslu taky říkala. Jen jsem tedy doufal, že městskou bránou by to mohlo jít odkudkoliv. Ale pokud bych si udělal majákem značku v jednom světě a přesunul se do jiného, tak by to pomocí něj mohlo jít, ne? :D
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #344 kdy: Červen 12, 2023, 07:11:58 »

Jo, potkal jsem ve hře nějakou cestovatelku času, ta o tom něco v tom smyslu taky říkala. Jen jsem tedy doufal, že městskou bránou by to mohlo jít odkudkoliv. Ale pokud bych si udělal majákem značku v jednom světě a přesunul se do jiného, tak by to pomocí něj mohlo jít, ne? :D

To samozrejme funguje. Môžeš tam mať značky zo všetkých troch kontinentov. Okrem špeciálnych miest kde sa dá zakúzliť špeciálna brána, dá sa v obchodoch kúpiť špeciálna (taká fialová) kniha čo to dokáže zakúzliť. Bohužiaľ je to jednorázovka.
Keď sa už dostaneš na iný kontinent, automaticky sa ti prepne mestská brána na aktuálny kontinent.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26