Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 21, 2025, 19:11:30
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: [1] 2 3 ... 26

Autor Téma: mm 6/7/8 merge mod shrnutí  (Přečteno 74572 krát)

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2419
mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« kdy: Září 07, 2019, 16:12:52 »

Takže. Pár lidí se tu ptalo na věci kolem módu na spojení mm 6/7/8, a tak jsem se rozhodla tady udělat něco jako seznam změn a poznámek. Hru jsem ještě nedohrála celou, ale postřehů je dost a lovit z fóra o dvouset stranách informace neni legrační, zvlášť když hodně lidí nemá angličtinu na nějak dramaticky velký úrovni.

Takže, odkaz na mód už tu byl několikrát, ale pro pořádek: https://www.celestialheavens.com/forum/10/16657
Mód umožňuje začít na kterymkoliv ze tří kontinentů a v průběhu hry přeskočit na další, a to buď městskou branou v konkrétní oblasti, nebo „svitkem“ (vypadá jako fialová knížka), kterej se dá koupit v nejlepších magickejch obchůdkách. Dějovou linku konkrétního kontinentu neni nutný dokončit, naopak se může vyplatit si zaskákat dřív. Mód má vlastní děj, ale pokud si člověk jen chce zahrát mm6 ve stylu osmičky a na všechno ostatní se vykašlat, taky může. Nepřátelé jsou místy zesílený, je tam nějaká funkce, která má zajišťovat, že hráč hru prostě nepřeválcuje, ale myslim že její funkci by autoři měli ještě trošku vychytat (viz moje rozhořčení nad modrejma gogama, který na dvě rány zabijou 2x povýšenou postavu na 35lv s ohnivou odolností 180).

Co se týče výběru postav, hráč má omezenej výběr portrétů a povolání podle kontinentu kde začíná, a třeba mm6 portréty nejdou vzít jako startovní na Jadame. Zvláštní je, že minotauři jsou v Enronthu. Teda.. zvláštní to neni, autoři viditelně brali rasy a živočišný druhy podle toho, co je reálně na kterym kontinentu, ale lidi z mm6 jsou asi považovaný za extra živočišnej druh (možná proto že nejsou z gumy). Stejně tak nejde vzít libovolný povolání k portrétu, a třeba temný elfové jsou omezený na lučištníka, rytíře a vidláka, kterej nemá žádný schopnosti, ale dá se povýšit na libovolný povolání v domečkách po startovnim ostrově. Trollové a upíři maj smůlu a jsou trollové a upíři. Ale.

Ze začátku člověk volí 1-5 postav, který si nakliká jak chce, s tim že každá postava má vlastní body na rozdělení, už žádný nefér dělení. Pokud člověk nemá plnou partu, může buď najímat lidi najmutelný po Jadame jako v základní hře, nebo sbírat náhodný společníky často k nalezení v tréningovejch halách a hospodách. Najímání NPC mm6/7 stylem funguje taky, i když ta ikonka která signalizuje najmutý lidi je taková otravná. Ale funguje a jdou tim dostat bonusy a samozřejmě plnit questy.

Ale nastupuje módování módu.
http://www.templayer.cz/storage/MMMerge%20Character%20selection%20Race%20and%20Classes%20Unlocker%20(Templayer%20+%20Kinthalas%20+%20Kliff)%20V3.7z
Ulož.to download: https://www.ulozto.net/!vlbYsTm52Fnh/mmmerge-character-selection-race-and-classes-unlocker-templayer-kinthalas-kliff-v3-7z

Tahle věcička umí odmontovat brzdy. Chcete si začít za sorcerera/drakolicha? Žádnej problém. Daj se s tim dělat legrácky, ale hlavně to dává svobodu v portrétech a povoláních, kterou by člověk očekával od začátku.

V zásadě si člověk tyhle věci může udělat sám, editovánim patřičnýho texťáku, dokonce je na to extra nástroj (https://grayface.github.io/mm/#Txt-Edit), ale proč nepřijít k hotovýmu, že.

Další zajímavost je možnost schopností vázanejch na rasu místo na povolání. I tady je k tomu tabulka, kterou si člověk může editovat sám, a nebo se dá zkusit tohle:
http://www.templayer.cz/storage/MMMerge%20Modification%20-%20Racial%20Skills%20Replacing%20Racial%20Classes%20(Templayer).7z
Ulož.to download: https://www.ulozto.net/!t4jThOwAss7e/mmmerge-modification-racial-skills-replacing-racial-classes-templayer-7z

Ideální pro vaše drakoliche/sorcerery.

Co se týče povyšování postav, je tu celá ta nefér věc mezi 6/7 a 8, která má jen jeden povyšovák. Takže pokud povýšíte svýho rytíře na Jadame, je to jeden quest, pokud na ostatních kontinentech, jsou to dva. Ale je to furt ten samej rytíř. Zajímavá novinka je možnost povýšit si třeba druida na warlocka, i když člověk hraje za dobro a drak kterýho za to dostanete je prej normálně jako společník. Netestovala jsem, ale chystám se. Přikládám dole obrázek systému povyšování, je to anglicky, ale ať vidíte ten salát, zvlášť u kouzelníků a kleriků.

Alchemka!
Funguje 7/8 stylem, granda má druid. Jop, jen druid, lichové ostrouhali. Zvláštní, ve hře kde je tolik lektvarů by člověk řek, že by si to hráči měli mít možnost užít.
Zmiňovala jsem, že v alchemce jsou nový poťáky. Některý permanentní, některý ne. Měla jsem v plávu udělat a to tabulku a furt ještě mám, ale teď se mi nechce.
Spoiler: ukázat
Essence of Might=Remove Fear+Heroism
Essence of Intellect=Remove Curse+Shield
Essence of Personality=Remove Fear+Haste
Essence of Endurance=Remove Curse+Recharge Item
Essence of Accuracy=Cure Insanity+Stoneskin
Essence of Speed=Cure Insanity+Harden Item
Essence of Luck=Haste+Heroism, Recharge Item+Shield, Harden Item+Stoneskin
Potion of Doom=Remove Curse+Remove Fear/Cure Insanity, Remove Fear+Cure Insanity
Divine Boost=Divine Power+X (Stat) Boost
Divine Protection=Divine Cure+X (Element) Resistance
Divine Transcendance=Divine Restoration+Cure Insanity/Remove Fear/Remove Curse
Potion of the Gods=Essence of Might+Harden Item, Essence of Intellect+Stoneskin, Essence of Personality+Recharge Item, Essence of Endurance+Haste, Essence of Accuracy+Shield, Essence of Speed+Heroism
Pure Resistance=X (Element) Resistance+Essence of Luck
Protection from Magic= Remove Curse+Water Breathing


A přichází něco, z čeho nejsem nadšená. Takzvaný „rebalancování“ povolání.
Takže, střelba z luku a tedy i z blasteru má vzpamatování 30, už žádný kulomety. Proč to někomu vadilo, netušim, proč to neni prostě jen možnost nastavení taky ne.
Pak jsou tu změny v samotnejch povoláních. I přes to, že si člověk může udělat jednoduše změny jaký chce editací souboru, prostě považovali za nutný hráčům vysvětlit, že některý classy jsou špatně.
Druidi jsou teď velmistri ve všech svejch magiích. Společně s alchemkou to znamená, že neni důvod mít partu bez druida. Trošku moc, podle mě. Ale zase jim sebrali experta s lukem. Zní fér, ne?...
Ranger má z nějakýho zvláštního důvodu mistra s armsmasterem.
Kradení neni implementovaný, kdokoliv ho měl ho nemá.
Klerici maj jen mistra obchodníka, jako maj v osmičce. Naproti tomu lichové nemaj granda alchemky ani identifikace monster.
No, prostě udělali v tom guláš, viz tabulka.

Tolik prozatim k módu, když najdu něco zajímavýho, možná se ozvu.
« Poslední změna: Září 07, 2019, 16:18:07 od Yuyana »
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 844
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #1 kdy: Září 07, 2019, 21:01:00 »

Nedalo mi to a začal som to hrať odznova ale tentoraz od MM8. Som asi len v polovici ale aj tak tu sú moje postrehy.
- hra mi zatiaľ ani raz nespadla ! (dúfam že som to nezakrikol)
- pri výbere partie nejde pridať draka
- počiatočné truhly sú takmer prázdne (niekedy je tam len jablko, alebo prázdna flaštička :) )
- itemy vrátane artefaktov je možné nájsť(kúpiť) zo všetkých troch MM(mám 5 artefaktov a ani jeden nie je z MM8 :) )
- známy bug v dračej jaskyni nefunguje
- v inventáry mám nejaké nové predmety ktoré zatiaľ neviem k čomu sú :)
- v mestách sa mení počasie (dá sa to vypnúť)

IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2419
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #2 kdy: Září 07, 2019, 21:23:37 »

Když nelezeš do inventáře z truhel nebo se nesnažíš potvrzovat dialogy entrem tak je hra skutečně velmi stabilní, troufám si říct téměř? absolutně. Taky mi to jinak ještě nespadlo.

Jinak, taková maličkost, která z tabulky povyšování tak uplně nevyplývá. mm6 plně povýšenej klerik/mág má jak černou tak bílou. Naráz. Cokoliv povýšenýho v 7/8 světě si musí vybrat, nebo v případě nekromanta má smůlu.
« Poslední změna: Září 07, 2019, 22:55:28 od Yuyana »
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 844
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #3 kdy: Září 08, 2019, 09:00:24 »

Když nelezeš do inventáře z truhel

A čo ti to robí ? Teraz som to skúšal a u mňa je to v pohode ::)
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2419
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #4 kdy: Září 08, 2019, 09:54:10 »

A zkusil jsi něco přeskládat? Vlezení to někdy toleruje. Taky je možný že ti to třeba nedělá, kdo ví.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 844
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #5 kdy: Září 08, 2019, 11:48:54 »

Otvoril som bedňu, otvoril inventár a skúšal som aj prepínať medzi inventármi postáv a rôzne presúvať itemi. Takisto som aj vkladal predmety do bedni. Skúsil som to aj v MM6 aj MM7.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2419
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #6 kdy: Září 08, 2019, 12:16:29 »

Tak to ti celkem závidim. Já před každou bednou ukládám pro případ nehody.

Takže jsem udělala čistej instal a zmizely mi některý portréty který tam před tim byly. Hmm.

Teď se "bavim" tim, že se hrabu v nastavení zvuků pro mm6 postavy. Prase co to dělalo by měli hodit do kotle a zaházet briketama. Zatim jsem našla asi dva nebo tři zvuky který jsou ok přiřazený, a přitom hra má velmi jasnej systém.
« Poslední změna: Září 08, 2019, 14:56:43 od Yuyana »
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 712
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #7 kdy: Září 08, 2019, 18:09:33 »

No zatím tomu Yuyana udělala takovou reklamu, že mě to absolutně neláká to vyzkoušet.:-) Přitom varianta zahrát si MM 6 - 8 s jednou partou zní fajn, ale to rebalancování, upravování a změna mě spolehlivě odrazuje. Půjdu se věnovat jiným restům.:-)
IP zaznamenána

flash

  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 264
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #8 kdy: Září 09, 2019, 21:27:36 »

Dik za shrnuti. Tezko rict. Na jednu stranu si z tech tri dilu uz tolik nepamatuju aby me ty zmeny iritovaly. Spis si myslim ze by mi plno veci bylo jedno pac uz nevim jak to bylo puvodne. Mozna trochu vic mi vadi jaaksi implementace noveho pribehu, na ktery nejsem moc zvedavy. Ale jak jsme pochopil hrat ho nemusim. No blizi se zima, a zrovna tyhle hry jsou na zimu idealni, tak uvidim. Do te doby to Juju jeste vic rozpitva a mozna budu moudrejsi :)
IP zaznamenána

Adam23

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 154
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #9 kdy: Září 10, 2019, 11:16:17 »

Též děkuji za rozbor.
IP zaznamenána

Uran

  • Mladší člen
  • **
  • Příspěvků: 62
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #10 kdy: Září 10, 2019, 13:02:01 »

Díky za rozbor. Zatím počkám. Vánoce to jistí.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2419
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #11 kdy: Září 10, 2019, 20:56:33 »

Rádo se stalo, chystám ještě nějakej post, ale celý to vázne na tom, že máme v práci blázinec a mě se nedaří dodělat tabulky a všechno to sepsat, natož abych někam hnula s hrou jako takovou. Celkem ráda bych se dostala k tomu novýmu příběhu a někam ho sem třeba lípla pod spoiler. Vidim to na víkend.
IP zaznamenána

Lord Owl

  • Host
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #12 kdy: Září 11, 2019, 08:06:49 »

Taky se připojím s díkem.
Každopádně ten rebalanc zní děsivě, na druhou stranu ten mod v modu aspoň upravuje tu počáteční volitelnost postav.
Nejvíc se děsím těch resistencí, jestli hra přibrala obecně na obtížnosti a resistence "nefungují", tak to už je hardcore.
Ze zvědavosti se tomu ale musí dát šance.
Jinak ten vývoj trošku asi kopíruje ty trendy v módech, jaké existují třeba na spektru HoMaM. Tam je taky snaha to celé disbalancovat a vpodstatě opustit ducha původní hry (Eqilibris, In the wake of Gods (ERA), Warlords of the Wastelands, Conquest of the underworld, ....), zejména přeplácáním kampaní a kreatur....
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2419
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #13 kdy: Září 11, 2019, 13:40:56 »

Jen bych ráda řekla, že se nemusíte bát toho rebalance, neni to nijak velký drama, až na ty gogy. v první chvíli mě to naštvalo, ale pak jsem to nějak vzala jako výzvu, myslim že je to ok, prostě se stala chybka. MM nikdy nebyla nijak drsná hra, ale hraju na jednoho (a půl) healera a dávám to.

Jak už jsem řekla, dějová linka navíc je ignorovatelná, a v zásadě slouží (alespoň zatím) k vysvětlení toho, proč proboha lítáte mezi třema světama navíc v různejch časech. Podle mě by hra nebyla kompletní bez nějakýho vysvětlení tohodle faktu.

Co se týče změn na povoláních, daj se velmi jednoduše zvrátit. Nebooo udělat další :-D.

Jsem teď v mm6 akorát po získání přístupu k orákuu. 30lv. Vyměnila jsem partu za něco, co mi víc vyhovuje a začala od šestky místo od osmičky.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 844
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #14 kdy: Září 11, 2019, 14:06:12 »

Včera som v MM8 potopil reganskú flotilu a mám už všetky 4 kamene pre Xanthora, ale stále sa neviem dostať preč z Jadame. Zistil som že čierne lektvary čo dávajú permanentné bonusy do 7 statov umožní hra jednej postave vypiť len jeden krát z každého typu.

No a nepodarilo sa mi nájsť klávesovú skratku pre quick load :)
IP zaznamenána
Strana: [1] 2 3 ... 26