Už i v rámci 6tky se začíná zřejmě projevovat ono levelování nepřátel. Například běžní lidé ve městech mají přes 100 životů, místo 5-10, co měli na začátku hry. Taky třeba šermíři ve vlčím dopěti byli víceméně silnější, než vlkodlaci, co tam jsou. Mistr šermíř měl třeba víc životů, než velký vlkodlak a podobně
, ale nejspíše to funguje jen tam, kde hráč ještě nebyl a kde se nové potvory generují při vstupu. To by mohlo obcně některé dungeony poměrně dost ztížit už v rámci 6dílu, hlavně ty, kde jsou paměťové šutry. Takový ti různí orkové, hunové, klerici a podobně, by asi mohli být o dost silnější. Ostatně pomalu ale jistě se k této fázi hry v 6tce blížím, jelikož už nezbývá moc věcí, co by se ještě dalo udělat. Chybí mi projít celé Kriegspire a všechny tamní dungeony a najít hodiny času. Pak už bych měl začít opravovat Orákulum.
Ale pořád si myslím, že díky tomu systému 4-7-10 je samotná 6ka překvapivě snadnější, především tedy, pokud má hráč v partě kouzelníky. To, že nemusí magie zvedat na 14 bodů, aby se stal mistrem a i ta možnost velmistrovské úrovně, jim to hodně usnadní. Díky tomu s kouzlem jiskry jsem zatím prošel úplně všechny dungeony (tedy i ty, kde jsem při normální hře přešel už na kouzla, jako zpopelnění a podobně). Běžně jedna jiskřička dělá poškození přes 60 životů.
Na druhou stranu s tímto systémem to zejména bojovníci a party s nimi, to budou mít asi o dost těžší.