Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Leden 16, 2025, 23:02:01
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 23 24 [25] 26

Autor Téma: mm 6/7/8 merge mod shrnutí  (Přečteno 68218 krát)

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #360 kdy: Červen 16, 2023, 17:00:12 »


Taky nevím, jestli je v 6tce učitel mistra zbraní. Mám dojem, že jsem někde viděl učitele na experta, ale nemůžu si vzpomenout kde.

Experta majstrovstva zbraní som dával tomu borcovi čo vykupuje gongy a majster a VM je v rovnakom meste niekde úplne na východe
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #361 kdy: Červen 23, 2023, 16:26:05 »

Už i v rámci 6tky se začíná zřejmě projevovat ono levelování nepřátel. Například běžní lidé ve městech mají přes 100 životů, místo 5-10, co měli na začátku hry. Taky třeba šermíři ve vlčím dopěti byli víceméně silnější, než vlkodlaci, co tam jsou. Mistr šermíř měl třeba víc životů, než velký vlkodlak a podobně :), ale nejspíše to funguje jen tam, kde hráč ještě nebyl a kde se nové potvory generují při vstupu. To by mohlo obcně některé dungeony poměrně dost ztížit už v rámci 6dílu, hlavně ty, kde jsou paměťové šutry. Takový ti různí orkové, hunové, klerici a podobně, by asi mohli být o dost silnější. Ostatně pomalu ale jistě se k této fázi hry v 6tce blížím, jelikož už nezbývá moc věcí, co by se ještě dalo udělat. Chybí mi projít celé Kriegspire a všechny tamní dungeony a najít hodiny času. Pak už bych měl začít opravovat Orákulum.

Ale pořád si myslím, že díky tomu systému 4-7-10 je samotná 6ka překvapivě snadnější, především tedy, pokud má hráč v partě kouzelníky. To, že nemusí magie zvedat na 14 bodů, aby se stal mistrem a i ta možnost velmistrovské úrovně, jim to hodně usnadní. Díky tomu s kouzlem jiskry jsem zatím prošel úplně všechny dungeony (tedy i ty, kde jsem při normální hře přešel už na kouzla, jako zpopelnění a podobně). Běžně jedna jiskřička dělá poškození přes 60 životů.

Na druhou stranu s tímto systémem to zejména bojovníci a party s nimi, to budou mít asi o dost těžší.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #362 kdy: Červen 24, 2023, 04:40:44 »

Reputace má překvapivé efekty. Stačí být brán jako nepřátelský a hlídači měst hned začnou útočit, pak stačí se trošku pomodlit v chrámě a hned je to zase přejde :). Nicméně to, ž reputace na úrovni "oblíbená" způsobí, že postavy začnou prodávat předměty za skutečnou cenu (jako by všichni byli velmistři v obchodování), jsem netušil. Já si říkal, proč to nefunguje, jak tono píše a že jsem si na začátku nevšiml, že prodávají všichni věci za stejnou cenu a že nemusím přemisťovat věci k postavě s nejlepším obchodováním. Musím, jen když jsem oblíbený, tak na dovednosti obchodování jednoduše asi nezáleží :D. Přitom to jde zvednout relativně snadno.

Ale nepamatuji si, že by to tak bylo v původní hře.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #363 kdy: Červen 24, 2023, 19:45:56 »

Na hradě v Kriegspiere mi konečně došlo, proč Q nepoužívá Dotek smrti a nezabíjí hrdiny na ránu. Je to jednoduše proto, že toto kouzlo ve hře vůbec není. Proto jej nepoužívají ani Králové minotaurů, díky čemuž jsou víceméně neškodní. Je to trošku škoda a mohli jím dát autoři nějaké jiné kouzlo, které by mělo podobný efekt. Třeba nejsilnější verze titánů hrdinu pořád zabít na ránu dokáží.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #364 kdy: Červen 24, 2023, 21:05:32 »

Na hradě v Kriegspiere mi konečně došlo, proč Q nepoužívá Dotek smrti a nezabíjí hrdiny na ránu. Je to jednoduše proto, že toto kouzlo ve hře vůbec není. Proto jej nepoužívají ani Králové minotaurů, díky čemuž jsou víceméně neškodní. Je to trošku škoda a mohli jím dát autoři nějaké jiné kouzlo, které by mělo podobný efekt. Třeba nejsilnější verze titánů hrdinu pořád zabít na ránu dokáží.

Na pana Q som nenašiel žiadny konfigurák.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #365 kdy: Červen 25, 2023, 18:02:49 »

Reputace má překvapivé efekty. Stačí být brán jako nepřátelský a hlídači měst hned začnou útočit, pak stačí se trošku pomodlit v chrámě a hned je to zase přejde :). Nicméně to, ž reputace na úrovni "oblíbená" způsobí, že postavy začnou prodávat předměty za skutečnou cenu (jako by všichni byli velmistři v obchodování), jsem netušil. Já si říkal, proč to nefunguje, jak tono píše a že jsem si na začátku nevšiml, že prodávají všichni věci za stejnou cenu a že nemusím přemisťovat věci k postavě s nejlepším obchodováním. Musím, jen když jsem oblíbený, tak na dovednosti obchodování jednoduše asi nezáleží :D. Přitom to jde zvednout relativně snadno.

Ale nepamatuji si, že by to tak bylo v původní hře.

Nejak mi to nefunguje podľa teba.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #366 kdy: Červen 25, 2023, 21:50:49 »

Mě to tak funguje. Dokonce jsem si to ověřil oběma směry. Měl jsem jí na oblíbenou a všechny postavy se chovaly jako velmistři, pak jí snížil na normální (po kliknutí na hlavu Baa a pomodlení se v chrámech) a každá to prodávala jinak, dle obchodování (a žádná nebyla velmistr) a pak jí zase zvedl po dokončení úkolů rady na oblíbenou a opět všichni všechno obchodovali jako velmistři.

Zkoušel jsem postupně snižovat reputaci přes dávání daru v chrámu Baa a když jsem jí snížil na 62 (a byl oblíbený pořád), tak má nejhorší postava v obchodování (začátečník a 2body), prodávala helmu 19914. Ostatní (experti se 4 body a mistři s 7 nebo 10 body to prodávali za plnou cenu).

Při poklesu na 56, začali experti se 4 body prodávat přilbu za 19914, začátečník s 2 body jí prodávala za 18714. Mistři za plnou cenu.

Při poklesu na 42 začal mistr se 7 body v obchodování jí prodávat za 19714.

Při poklesu na 34 začal mistr s 10 body prodávat za 19914.
(pořád jsem byl oblíbený).

Tedy to není o tom, co se píše, ale o bodech v karmě. Ale mělo by jí prostě stačit mít na 64-66, aby každý hrdina prodával věci za plnou cenu, jako velmistr. Respektive každý hrdina, co obchodování umí jako dovednost.

Pokud hrdina neumí obchodovat vůbec, je třeba mít reputace nad 70, aby se choval jako velmistr. Viz screeny.
https://postimg.cc/N5qr4j2t
https://postimg.cc/06Q6Q6FY
https://postimg.cc/Fkt1DTRp
« Poslední změna: Červen 25, 2023, 22:05:18 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #367 kdy: Červen 26, 2023, 10:51:20 »

Tak paměťové šutry všechny získány, ty dungeony jsem prolítl všechny v podstatě na jeden zátah, aniž bych se musel teleportovat na léčení. Nejjednodušší byl překvapivě Darkmoor a Vyšší chrám Baa (to je jasný), pak asi Kriegspire a nejtěžší byl Alamos. Potvory tam opravdu levelují s hrdinou, takže všechny nejsilnější verze všech nepřátel měly vždy nad 320 životů a víc.

Zajímavé je, že nejsilnější verze minotaura ze 7čky, hrdinu na ránu zabít umí, ale nejsilnější verze z 6 to prostě neovládá. Škoda, že autoři ty potvory trošku nepromíchali, že by se mohli vyskytovat ty 7čky a 8čky i v 6tce a naopak, aby ta variabilita nepřátel byla větší.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #368 kdy: Červen 26, 2023, 14:39:43 »

Zajímavé je, že nejsilnější verze minotaura ze 7čky, hrdinu na ránu zabít umí, ale nejsilnější verze z 6 to prostě neovládá. Škoda, že autoři ty potvory trošku nepromíchali, že by se mohli vyskytovat ty 7čky a 8čky i v 6tce a naopak, aby ta variabilita nepřátel byla větší.

Musíš to brať tak že 6 diel je úplne iný než 7, 8. Inakšie konfiguráky a iné skriptovanie. Možno by šlo miešať nepriatelov 7,8 ale tá šestka je rada že vôbec funguje.

To platí aj o obchodoch v MM6. Iné prepočítavanie cien. Znova som na to pozrel a postava bez skillu obchodovania potrebuje mať reputáciu minimálne 50, aby kupoval 1:1. Tú hodnotu reputácie už neviem zvýšiť len znížiť :(
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #369 kdy: Červen 26, 2023, 21:46:36 »

Jak to, že ti nejde zvýšit? Já jí měl přes 100. Nicméně postava bez obchodování uměla prodávat věci jako velmistr až, když jsem jí měl nad 70. Ale mám tam i úplně jiný text. Nejspíš máš na mysli, že obchodník v 7čce-8čce funguje od 50 a víc?

Nicméně s potvory pracovat umí, na radnicích generují i ty, které jsou ze 7čky a 8čky a ve hře fungují. Jistě by tedy šlo docílit toho, aby třeba na hradě Kriegspire byli všechny typy minotaurů (jak z 6ky tak 7čky)
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #370 kdy: Červen 26, 2023, 23:25:37 »

Jak to, že ti nejde zvýšit? Já jí měl přes 100.

To číslo v skripte nejde zvýšiť tak aby šlo obchodovanie 1:1 až povedzme od reputácie 150.
Stále hovorím o MM6 časti. V 7,8 obchodovanie funguje inak
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #371 kdy: Červenec 26, 2023, 12:44:33 »

Rodril vydal update [upd. 23.07.2023]
https://www.celestialheavens.com/forum/10/16657

Dnes som z autorom odkonzultoval niektoré odlišnosti novej verzie. Vlastne to začalo už včera, keď som potreboval (už zase) opraviť pád hry u Vysokého Kňaza. Pozrel som na to ako to vyriešil a to by som už fakt nedal. Ale hlavne že je to fixnuté a konečne budem môcť nainštalovať aj najnovší MMExtension kde sú okrem iného aj rozšírené príkazy pre nové questy. Inak v novej verzii pomenil aj nejaké väzby, takže češtinu už nemožno jednoducho nakopírovať. Ale myslím že ju budem schopný nejak napasovať :)
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #372 kdy: Červenec 27, 2023, 07:54:01 »

Rodril je už zase vo svojom živle a rieši nepodstatné veci. Naposledy som napísal, že NPC Učenec je nefunkčný. Odpísal že to nie je chyba a že vlastne opravil chybu pôvodnej hry kde Učenec nemal identifikovať všetko, ale len určité predmety.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #373 kdy: Červenec 27, 2023, 09:23:53 »

Proto jsem za, aby se to stoplo na nějaké verzi, která se bude dál po stránce CZ upravovat a testovat a na to další už bych se vykašlal. Protože to různé překopávání to bude pořád narušovat a už v minulých úpravách se řešily v podstatě jen blbosti. Ve finále totiž vynakládáš dost velké usilí na něco, co vlastně využije jen pár desítek hráčů.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #374 kdy: Červenec 27, 2023, 09:43:21 »

No tipl bych, že v mechanikách 7čky a 8čky by měl Učenec nejspíše přidat nějaké body do dovednosti Identifikace věcí a Vzdělávání, jako je to u ostatních NPC. Protože je pravda, že s ním v partě se hráč už nemusí učit tu dovednost vůbec a může mít 4 postavy.

Na druhou stranu mi to vyhovovalo, protože pak dokázal identifikovat předměty každý v partě a nemusel jsem věci přehazovat mezi inventáři.

Ono by to obecně byla super funkce (vylepšení), které bych ocenil od autora mnohem víc, kdyby zařídil, že dovednost vždy použije nejlepší postava ve skupině, aniž by jí hráč musel věci přímo dávat, nebo se na ní přepnout. (v rámci třeba obchodování, identifikace věcí a stvůr, opravování a podobně). Učenec to řešil alespoň z hlediska toho poznávání věcí a karma a její hodnota v módu to zřejmě řeší z hlediska obchodování (alespoň v 6tce).
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 23 24 [25] 26