Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Leden 16, 2025, 23:19:19
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 22 23 [24] 25 26

Autor Téma: mm 6/7/8 merge mod shrnutí  (Přečteno 68224 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #345 kdy: Červen 12, 2023, 15:54:54 »

Merge má i docela zajímavé glitche ... teď jsem se v Opuštěném chrámu pustil do kober (kvůli svícnu pro Andovera) a couvl jsem při tom po schodech nahoru, kde jsem zapnul tahový mód. Kobry se při pokusu o kousnutí svezly po schodech pěkně dolů a musely tak šplhat zpět, aby při dalším pokusu opět sklouzly a sklaply na prázdno :). Ani jedna mě tím pádem nedokázala kousnout.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #346 kdy: Červen 12, 2023, 17:38:42 »

To vylepšené hledání cesty má své zásadní mezery. Většinou se nepřátelé jaksi seknou pod kopcem - pokud jsou pod hrdinou a vlastně stačí udělat krok vzad, když se blíží a oni zmateně pobíhají dole a krok k nim pro útočení.

Zjistil jsem, že alespoň v 6tce stačí být mistr obchodování, aby hrdina obchodoval za 100% ceny. Netuším tedy, co bude dělat velmistrovská úroveň.

Přijde mi, že hra je s tímto nastavením snadnější, než byla původně. Hlavně asi kvůli tomu systému 4-7-10 při zlepšování dovedností. Zvednout třeba magie je mnohem snadnější.

Taky zase začínám mít pocit, že jsem do party neměl vůbec brát rytíře a klerika, protože to jsou povolání do počtu. Bral jsem je kvůli opravování (rytíře) a léčení, ale nemá to cenu. Měl jsem vzít 2 druidy a 2 mágy a temnou elfku :). Ale ono i tak je to jednoduší, než bylo.

Trochu se obávám toho, jak hra bude upravovat sílu oblud v dalších dílech, tam bych si tipl, že pokud to bude nějak výrazný, budou bojovníci na blízko ještě víc ze hry.
IP zaznamenána

Yuyana

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2357
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #347 kdy: Červen 12, 2023, 18:34:54 »

Podle mojí zkušenosti hra upravuje sílu oblud velmi... originálnim a exotickym způsobem, kdy člověka gogové zabíjej na jednu ránu, ale mnohem silnější potvory jsou lehký. Je to hodně nevyvážený a občas to vzbuzuje potřebu omlátit hlavu o zeď.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #348 kdy: Červen 12, 2023, 18:40:58 »

Klerika a rytíře mám taky, další dva jsou temný elf a druid, o páté postavě se rozhodnu později. Zprvu jsem to chtěl vzít podle možnosti postupu v dovednostech, ale nakonec jsem prostě naklikal to, co se mi zdálo výhodné. Venkovní prostor Nového Sorpigalu jsem vyčistil celkem snadno. Moc velký rozdíl v tom nevidím. Možná mám o něco menší úspěšnost zásahu, ale jinak to probíhá podobně jako v původní šestce. I když zase v Opuštěném chrámu jsem měl u pavouků obrácený pocit, tedy že jsem je ukrájel snadněji než v originále a přitom mě ani nestihli pořádně zranit. Asi to bude potvora od potvory.

Nejvíc mě zatím vadí mixování předmětů napříč díly, protože RNG teď vybírá z mnohem většího balíku předmětů, takže mi padají většinou podřadné věci. V originále jsem měl touhle dobou i trpasličí sekerku a lepší palcáty a zbroje.

Chtěl bych na levelu 1 ještě projít Goblinní hlásku, pak polevelit a dokončit Opuštěný chrám, abych porovnal další rozdíl oproti originálu. I když tady se obávám, že porovnávat merge a originál asi opravdu nemá smysl. Poté bych zamířil na hrad Ironfist a v kombinaci s průzkumem Mistu bych se pokusil o stejný průraz, jako kdysi dávno při prvním hraní šestky. To mám kupodivu celá ta léta ještě v paměti :D. No a poté bych si asi začal počítat pro a proti, protože se mi dál moc pokračovat nechce.
IP zaznamenána
This is the end ...

Arwek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 19
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #349 kdy: Červen 12, 2023, 19:36:44 »


Pořád jsem nepřišel na to, jak se dostat z jednoho světa do jiného. Městskou bránu už umím, ale skrz ní to asi nejde a žádný spešl předmět jsem na to nenašel.

Těch míst je více, musí se tam objevit hláška že místo je naplněno magickou energií...nebo něco podobného... MM6 - Sorpigal po vypití fontány s magií
                    MM7 - Tularean forest - věž na ostrově se stromem povyšujícím hraničáře (podruhé)
                    MM8 - Dagger Wound Islands - uprostřed jezírka na prvním ostrově u hl. města..

nicméně po získání Lloydova majáku je nejjednodušší označit si jedno místo v každém světě a portovat se.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #350 kdy: Červen 12, 2023, 19:36:59 »

Zajímavě funguje lov za odměnu na radnicích, kdy hra generuje ze všech oblud ve hře (a dělá to asi dle levelu hlavního hrdiny, postupně se odměny zvyšují). Obluda se taky vždy objeví někde na dané mapě, kde je radnice, často i třeba přímo ve městě a zabíjí občany.

Hra je podle mě určitě lehčí, už jen tím, jak se dá naučit schopnosti, na začátku hlavně luk. Já prošel Sorpigal, Hlásku, Opuštěný chrám, Ironfist a Mist, úkryt stínové gildy a chrám baa na prvním levelu. Pak jsem to zvedl na 6 level, zachránil dámu v nesnázích v Mistě a prošel Zátoku pašeráků, Svobodný přístav (a stoky), Zamrzlou vrchovinu (a zloděje), Stříbrnou zátoku a Blackshire. Ono ty jiskry i ve třech postavách jsou prostě mocné kouzlo :).

Pak jsem začal pomaloučku levelit, vždy tak, aby uběhl měsíc a mohl jsem se pomodlit u svatyně. Momentálně mám ve hře tuším říjen a postavy na 24 levelu. Můžu se dostat na cca 30.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #351 kdy: Červen 12, 2023, 20:25:11 »


Pořád jsem nepřišel na to, jak se dostat z jednoho světa do jiného. Městskou bránu už umím, ale skrz ní to asi nejde a žádný spešl předmět jsem na to nenašel.


Těch míst je více, musí se tam objevit hláška že místo je naplněno magickou energií...nebo něco podobného... MM6 - Sorpigal po vypití fontány s magií
                    MM7 - Tularean forest - věž na ostrově se stromem povyšujícím hraničáře (podruhé)
                    MM8 - Dagger Wound Islands - uprostřed jezírka na prvním ostrově u hl. města..

nicméně po získání Lloydova majáku je nejjednodušší označit si jedno místo v každém světě a portovat se.

jj na to by som takmer zabudol. A ešte jedna okrem púšte je aj v MM6, len momentálne si nespomeniem kde :)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #352 kdy: Červen 12, 2023, 20:28:04 »


Pořád jsem nepřišel na to, jak se dostat z jednoho světa do jiného. Městskou bránu už umím, ale skrz ní to asi nejde a žádný spešl předmět jsem na to nenašel.

Těch míst je více, musí se tam objevit hláška že místo je naplněno magickou energií...nebo něco podobného... MM6 - Sorpigal po vypití fontány s magií
                    MM7 - Tularean forest - věž na ostrově se stromem povyšujícím hraničáře (podruhé)
                    MM8 - Dagger Wound Islands - uprostřed jezírka na prvním ostrově u hl. města..

nicméně po získání Lloydova majáku je nejjednodušší označit si jedno místo v každém světě a portovat se.

Jo, budu to muset vyzkoušet. Lloydův maják už mám u druida, ale asi počkám, až povýším po druhé všechny postavy.

Přemýšlím, že bych rytíře z party vyhodil a vzal někoho užitečnějšího :). Ty NPC, co hra generuje, zdá se se generují opravdu náhodně, ale drží zhruba level s hrdiny (a asi berou to, na jak velký level se hrdina může dostat, ne jaký  reálně má) a taky jsou zřejmě povýšené dle toho, jaké úkoly hráč již splnil. Tedy případný další druid, nebo podobné povolání, by měl být podobný mé hlavní postavě.

Taky mi tedy chvíli trvalo, než mi došlo, že vetešníci v 6tce se přeměnili na alchymisty a někteří asi generují i černé lektvary (Blackshire), ale zdá se, že prodává pořád stejné a zvyšují jen odolnosti proti magiím (ty, co má).

Obchodování bude asi nějak zabugované, nebo v 6tce prostě nepočítají obchodníci s velmistrovskou úrovní. Budu muset to zkusit, jestli budou věci prodávat za skutečnou cenu i v jiných světech, pak by velmistr asi neměl žádný smysl. (a nebo je špatně popisek v češtině a velmistr dělá něco jiného)
IP zaznamenána

Arwek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 19
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #353 kdy: Červen 12, 2023, 20:47:30 »


Obchodování bude asi nějak zabugované, nebo v 6tce prostě nepočítají obchodníci s velmistrovskou úrovní. Budu muset to zkusit, jestli budou věci prodávat za skutečnou cenu i v jiných světech, pak by velmistr asi neměl žádný smysl. (a nebo je špatně popisek v češtině a velmistr dělá něco jiného)

No vzhledem k tomu, že v původní hře MM7 mohl být klerik velmistrem v obchodování (aspoň myslim) a v merge může být jen mistr, je možné že velmistr byl ,,suspendován,,
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #354 kdy: Červen 12, 2023, 20:51:19 »

Temný elf může být velmistr. Zatím jej nemůžu povýšit, protože nemám osobnost ani na mistra, ale po povýšení se velmistrem stát může.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #355 kdy: Červen 12, 2023, 20:55:38 »

Aha, takže krámy zásadně prodávat a kupovat v 6tce a na velmistra se tak může hráč vykašlat :). Možná to tak v šestce tedy bude i s dalšími dovednostmi, že stačí mistr.
IP zaznamenána

Arwek

  • Nováček
  • *
  • Příspěvků: 19
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #356 kdy: Červen 12, 2023, 21:21:04 »

Otázka zní jestli to takhle moc řešit, i s mistrem sem nevěděl co s penězi...
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #357 kdy: Červen 12, 2023, 21:30:49 »

Jo, to je taky pravda :). Jen ze začátku jsou třeba.
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #358 kdy: Červen 14, 2023, 12:59:14 »

Aha, takže krámy zásadně prodávat a kupovat v 6tce a na velmistra se tak může hráč vykašlat :). Možná to tak v šestce tedy bude i s dalšími dovednostmi, že stačí mistr.

Myslím že budeš spokojný. Upravil som to tak, že aj na majstra obchodníka budeš v obchodoch MM6 stále s cenou tovaru slušne ošúlený :D
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #359 kdy: Červen 16, 2023, 00:18:53 »

Jo, zjistil jsem až v půlce hry, že nemusím věci přesouvat postavě, která umí obchodování, aby je prodala, ale že se její schopnost vztahuje na všechny členy skupiny :). Je to zajímavé, funguje to jen při obchodování, při vyjednávání lepších cen při učení schopností, nebo trénování levelů, to vliv nemá.

Ale zdá se, že při opravování to takto asi nefunguje a je nutné předmět opravdu přesunout postavě, která to umí. Identifikace je zbytečná schopnost, zvlášť, když hrdina může mít 4 NPCčka (ale asi to bude jako u opravování). I když časem by mohlo být pro partu s kouzelníky užitečnější mít 4 mistry kouzel a mít tak bonus +16 do magií :D (případně u bojovníků nějaký její ekvivalent, nejsem si jist, asi mistra zbraní). Ale zdá se mi, že berou asi 15%-20% zlata jeden, tedy by si vzali asi 60-80% všech získaných peněz :D.

Taky nevím, jestli je v 6tce učitel mistra zbraní. Mám dojem, že jsem někde viděl učitele na experta, ale nemůžu si vzpomenout kde.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 22 23 [24] 25 26