Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Leden 17, 2025, 07:01:15
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 26

Autor Téma: mm 6/7/8 merge mod shrnutí  (Přečteno 68264 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #315 kdy: Květen 08, 2023, 13:21:56 »

Ivan: on už mu Tono psal, ale to je už z principu obvykle ztráta času, viz můj koment u češtiny k CZ na merge.
IP zaznamenána
This is the end ...

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #316 kdy: Květen 09, 2023, 11:06:56 »

Je to celé obšlehlé, koukal jsem zběžně na pár pasáží, co jsem si zeditoval dle předchozích příspěvků. Tono, jediná cesta, jak mu zamezit v jeho počínání, je nejspíš podat na něj žalobu za porušení autorských práv. Ono je defacto jedno, že jsi to vydal zadarmo, pořád k tomu držíš nějaká autorská práva (minimálně, co se týká překladu a úprav souborů), takže bys mu tímto zamezil v šíření jeho "verze" češtiny (ať už ji upravil nebo ne), protože jsi mu k šíření nedal souhlas. Ale otázka je, jestli to má cenu.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #317 kdy: Květen 10, 2023, 16:46:20 »

Tak minimálně provozovatelé prekladyher.eu by to mohli prozkoumat a případně bloknout, což by tak nějakej zdravej rozum očekával. Nebo to třeba sám ten "autor" stáhne sám, pokud je možný, že to tady čte taky..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #318 kdy: Květen 11, 2023, 10:37:03 »

Mezitím si to s Tonem vyříkali - dotyčný přiznal, že použil Tonův překlad, doplnil Tona jako autora a tím se to mezi nimi nejspíše vyřešilo a dál bych se v tom nepitval ;). OK jednání to samozřejmě nebylo, ale tohle je zkrátka věc, se kterou je potřeba počítat. Dneska je holt neúcta k práci druhých docela běžný jev. Normální by bývalo bylo oslovit všechny dotčené strany a pak se teprve do něčeho pouštět, protože dotyčný o přípravě češtiny věděl (právě odtud ;)).
IP zaznamenána
This is the end ...

ZecK

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 167
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #319 kdy: Květen 11, 2023, 11:12:42 »

Druhá varianta je, že si klidně mohl dotyčný udělat svou verzi češtiny i bez tonova souhlasu. Akorát ji do získání souhlasu všech stran (autorů, jejichž práci použil) nesmí publikovat. Pro vlastní účely si můžeš upravit co chceš, ale pouze pro vlastní potřebu (navíc nekomerčně).
IP zaznamenána

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #320 kdy: Květen 11, 2023, 16:36:32 »

Tak dopadlo to ako to dopadlo. Nakoniec to vlastne pomohlo spopularizovať tento super mod, ako aj celú sériu M&M. Nebudem to ďalej komentovať, môžete si to pozrieť (odkaz je niekde v predchádzajúcom komente) a urobiť si vlastný názor. Chalanisko to už odpublikoval ako 100% počeštené a uzavreté. Ja po menšej pauze pokračujem ďalej. A hlavne by som chcel ešte niečo spraviť so samotnou hrou. Mám jedného šikovného programátora, ale chýbajú nám nástroje ktoré má k dispozícii pravdepodobne len autor merge teda Rodril. Skúsim ho ešte raz osloviť.

Aby som nezabudol keď som žiadal autorov pôvodného CZ a neskôr aj FR prekladu o povolenie čerpať z ich textov, niekto z nich mal podmienku aby som to nepublikoval na celestialheavens. Preto to tam ani nie je.
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #321 kdy: Květen 12, 2023, 16:46:38 »

Zajímavá podmínka teda..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #322 kdy: Květen 13, 2023, 09:54:47 »

Vzhledem k určitým událostem, ke kterým na Celestial Heavens okolo merge došlo, tu podmínku celkem chápu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #323 kdy: Květen 13, 2023, 14:01:10 »

Je pravda, že neznám okolnosti.

Já to sleduju jen tady. Takže ani Celestial Heavens a ani prekladyher.eu. A soudím, že upřímně asi o moc nepřicházím..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #324 kdy: Květen 14, 2023, 08:36:37 »

Taky to nijak extra nesleduji, ale na prekladyher.eu jsem teď sledoval diskusi okolo překladu Jedi Survivor, takže to byla docela náhoda, že se tam zrovna objevil překlad ne merge. Jinak by si toho asi ani nikdo nevšiml. Já tam hlavně občas koukám do obecných diskusí a po překladech starších her, např. na češtiny od Jurgena. Celestial Heavens bývalo dobré sledovat pravidelně, ale je pravdou, že co stálo za to, to jsem pak postoval sem, takže nebyl důvod tam chodit :). Merge jsem jinak z počátku sledoval se zájmem, koncepčně mi to přišlo zajímavé, ale můj zájem opadl hned po těch větších patchích, kdy přestala fungovat úprava CZ od Templayera. Dneska už mě merge neláká ani na zkoušku. To spíš dojedu druhou část TCC.
IP zaznamenána
This is the end ...

tono

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 836
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #325 kdy: Květen 15, 2023, 07:11:37 »

Dneska už mě merge neláká ani na zkoušku. To spíš dojedu druhou část TCC.

Hmm a ja že ti pošlem odkaz na finálnu verziu prekladu merge, aby si to zahral ako prvý...
IP zaznamenána

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #326 kdy: Květen 15, 2023, 19:37:18 »

To já bych si to zahrál hned. Upřímně fakt jo. Ten koncept mě strašně láká a přijde mi zajímavej. Bohužel jsem se zařekl, že dokud se nestane něco s tím deníkem, tak na to asi kašlu. Což se upřímně asi nestane nikdy.

A novej obsah mě neláká rovněž vůbec. Klidně by mi stačilo jen spojit ty tři hry bez vymýšlení dalšího obsahu..
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7522
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #327 kdy: Květen 15, 2023, 22:48:12 »

Tono: to jsi hodný, ale teď toho mám rozehráno příliš, takže merge bych beztak nerozehrál. Navíc mi pochroumaná ruka neumožňuje sedět u her déle jak pár hodin (a to ještě ne každý den), takže o to méně mi resty odsýpají.

Ivan: mě to nadšení opustilo spolu s tím, jak jsem začal rozmýšlet nad tím, jak to bude jako celek fungovat. Popis reality v diskusích mě pak vlastně jen utvrdil v tom, že to asi hrát nechci, no a pak přišly na řadu ty přidané "bonusy". Úprava deníku a spol. je pro mě podružná, to bych ještě skousl.
IP zaznamenána
This is the end ...

Ivan

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 704
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #328 kdy: Květen 16, 2023, 08:35:15 »

Já vím, že jsem v menšině, ale mě tohle na MM vždycky hodně bavilo, pak si tím listovat. Takže když jsem se dozvěděl o merge, že jsou všechny tři hry spojené, tohle byla první myšlenka, která mě napadla.:-D

A kvůli těm úspěchům to vlastně hraju.:-)
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 1984
Re:mm 6/7/8 merge mod shrnutí
« Odpověď #329 kdy: Červen 04, 2023, 19:13:49 »

Zdá se, že pokud člověk začne šestým dílem, je opravdu docela problém sehnat někoho, kdo by v rozumné době uměl odstraňovat pasti alespoň na experta. Z těch původních povolání šestky, se může asi naučit tuto dovednost na mistra jen lukostřelec, jenže i na experta musí být povýšený na bojového mága.  zdá se, že pasti jsou dost účinné, tedy už venku na hradě Ironfist, nejde v podstatě otevřít žádnou truhlu, aniž by to skončilo smrtí skupiny. A než se lukostřelec povýší, projde půlku světa :D.

Zajímavé je, že třeba temný elf, nebo minotaur se to může naučit na mistra hned po startu hry, ale jejich povýšení je možné udělat až v 8čce a mají tedy jen jedno, no. Ale pro pohodlí asi jednu z těch postav bude nutné vzít jako tu pátou a pak jí případně vyhodit.

Co taky moc nechápu, je povyšování stejných povolání. Například pokud v 6tce povýším třeba kouzelníka na mága a pak na arcimága, v 7čce již jej nepůjde třeba povýšit na licha a pravděpodobně ani nepůjde udělat ani první a ani druhý povyšovací  úkol? U některých postav by tak mohlo být výhodnější s povýšením počkat. Nechat si zadat ty první povyšovací úkoly ve všech světech a pak je splnit :).
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 26