Takže. Pár lidí se tu ptalo na věci kolem módu na spojení mm 6/7/8, a tak jsem se rozhodla tady udělat něco jako seznam změn a poznámek. Hru jsem ještě nedohrála celou, ale postřehů je dost a lovit z fóra o dvouset stranách informace neni legrační, zvlášť když hodně lidí nemá angličtinu na nějak dramaticky velký úrovni.
Takže, odkaz na mód už tu byl několikrát, ale pro pořádek:
https://www.celestialheavens.com/forum/10/16657Mód umožňuje začít na kterymkoliv ze tří kontinentů a v průběhu hry přeskočit na další, a to buď městskou branou v konkrétní oblasti, nebo „svitkem“ (vypadá jako fialová knížka), kterej se dá koupit v nejlepších magickejch obchůdkách. Dějovou linku konkrétního kontinentu neni nutný dokončit, naopak se může vyplatit si zaskákat dřív. Mód má vlastní děj, ale pokud si člověk jen chce zahrát mm6 ve stylu osmičky a na všechno ostatní se vykašlat, taky může. Nepřátelé jsou místy zesílený, je tam nějaká funkce, která má zajišťovat, že hráč hru prostě nepřeválcuje, ale myslim že její funkci by autoři měli ještě trošku vychytat (viz moje rozhořčení nad modrejma gogama, který na dvě rány zabijou 2x povýšenou postavu na 35lv s ohnivou odolností 180).
Co se týče výběru postav, hráč má omezenej výběr portrétů a povolání podle kontinentu kde začíná, a třeba mm6 portréty nejdou vzít jako startovní na Jadame. Zvláštní je, že minotauři jsou v Enronthu. Teda.. zvláštní to neni, autoři viditelně brali rasy a živočišný druhy podle toho, co je reálně na kterym kontinentu, ale lidi z mm6 jsou asi považovaný za extra živočišnej druh (možná proto že nejsou z gumy). Stejně tak nejde vzít libovolný povolání k portrétu, a třeba temný elfové jsou omezený na lučištníka, rytíře a vidláka, kterej nemá žádný schopnosti, ale dá se povýšit na libovolný povolání v domečkách po startovnim ostrově. Trollové a upíři maj smůlu a jsou trollové a upíři. Ale.
Ze začátku člověk volí 1-5 postav, který si nakliká jak chce, s tim že každá postava má vlastní body na rozdělení, už žádný nefér dělení. Pokud člověk nemá plnou partu, může buď najímat lidi najmutelný po Jadame jako v základní hře, nebo sbírat náhodný společníky často k nalezení v tréningovejch halách a hospodách. Najímání NPC mm6/7 stylem funguje taky, i když ta ikonka která signalizuje najmutý lidi je taková otravná. Ale funguje a jdou tim dostat bonusy a samozřejmě plnit questy.
Ale nastupuje módování módu.
http://www.templayer.cz/storage/MMMerge%20Character%20selection%20Race%20and%20Classes%20Unlocker%20(Templayer%20+%20Kinthalas%20+%20Kliff)%20V3.7zUlož.to download:
https://www.ulozto.net/!vlbYsTm52Fnh/mmmerge-character-selection-race-and-classes-unlocker-templayer-kinthalas-kliff-v3-7zTahle věcička umí odmontovat brzdy. Chcete si začít za sorcerera/drakolicha? Žádnej problém. Daj se s tim dělat legrácky, ale hlavně to dává svobodu v portrétech a povoláních, kterou by člověk očekával od začátku.
V zásadě si člověk tyhle věci může udělat sám, editovánim patřičnýho texťáku, dokonce je na to extra nástroj (
https://grayface.github.io/mm/#Txt-Edit), ale proč nepřijít k hotovýmu, že.
Další zajímavost je možnost schopností vázanejch na rasu místo na povolání. I tady je k tomu tabulka, kterou si člověk může editovat sám, a nebo se dá zkusit tohle:
http://www.templayer.cz/storage/MMMerge%20Modification%20-%20Racial%20Skills%20Replacing%20Racial%20Classes%20(Templayer).7zUlož.to download:
https://www.ulozto.net/!t4jThOwAss7e/mmmerge-modification-racial-skills-replacing-racial-classes-templayer-7zIdeální pro vaše drakoliche/sorcerery.
Co se týče povyšování postav, je tu celá ta nefér věc mezi 6/7 a 8, která má jen jeden povyšovák. Takže pokud povýšíte svýho rytíře na Jadame, je to jeden quest, pokud na ostatních kontinentech, jsou to dva. Ale je to furt ten samej rytíř. Zajímavá novinka je možnost povýšit si třeba druida na warlocka, i když člověk hraje za dobro a drak kterýho za to dostanete je prej normálně jako společník. Netestovala jsem, ale chystám se. Přikládám dole obrázek systému povyšování, je to anglicky, ale ať vidíte ten salát, zvlášť u kouzelníků a kleriků.
Alchemka!
Funguje 7/8 stylem, granda má druid. Jop, jen druid, lichové ostrouhali. Zvláštní, ve hře kde je tolik lektvarů by člověk řek, že by si to hráči měli mít možnost užít.
Zmiňovala jsem, že v alchemce jsou nový poťáky. Některý permanentní, některý ne. Měla jsem v plávu udělat a to tabulku a furt ještě mám, ale teď se mi nechce.
Essence of Might=Remove Fear+Heroism
Essence of Intellect=Remove Curse+Shield
Essence of Personality=Remove Fear+Haste
Essence of Endurance=Remove Curse+Recharge Item
Essence of Accuracy=Cure Insanity+Stoneskin
Essence of Speed=Cure Insanity+Harden Item
Essence of Luck=Haste+Heroism, Recharge Item+Shield, Harden Item+Stoneskin
Potion of Doom=Remove Curse+Remove Fear/Cure Insanity, Remove Fear+Cure Insanity
Divine Boost=Divine Power+X (Stat) Boost
Divine Protection=Divine Cure+X (Element) Resistance
Divine Transcendance=Divine Restoration+Cure Insanity/Remove Fear/Remove Curse
Potion of the Gods=Essence of Might+Harden Item, Essence of Intellect+Stoneskin, Essence of Personality+Recharge Item, Essence of Endurance+Haste, Essence of Accuracy+Shield, Essence of Speed+Heroism
Pure Resistance=X (Element) Resistance+Essence of Luck
Protection from Magic= Remove Curse+Water Breathing
A přichází něco, z čeho nejsem nadšená. Takzvaný „rebalancování“ povolání.
Takže, střelba z luku a tedy i z blasteru má vzpamatování 30, už žádný kulomety. Proč to někomu vadilo, netušim, proč to neni prostě jen možnost nastavení taky ne.
Pak jsou tu změny v samotnejch povoláních. I přes to, že si člověk může udělat jednoduše změny jaký chce editací souboru, prostě považovali za nutný hráčům vysvětlit, že některý classy jsou špatně.
Druidi jsou teď velmistri ve všech svejch magiích. Společně s alchemkou to znamená, že neni důvod mít partu bez druida. Trošku moc, podle mě. Ale zase jim sebrali experta s lukem. Zní fér, ne?...
Ranger má z nějakýho zvláštního důvodu mistra s armsmasterem.
Kradení neni implementovaný, kdokoliv ho měl ho nemá.
Klerici maj jen mistra obchodníka, jako maj v osmičce. Naproti tomu lichové nemaj granda alchemky ani identifikace monster.
No, prostě udělali v tom guláš, viz tabulka.
Tolik prozatim k módu, když najdu něco zajímavýho, možná se ozvu.