Čistě ženská družina ničemu nevadí

Jezdectví na koni určitě nevyužiješ, to není v celé trilogii

U plavání a horolezectví nejde ani tak o to, co můžeš fyzicky dělat ve hře, ale jde o různé události skrze infotexty, kdy se pak daná dovednost testuje a hra ti pak už jenom oznámí výsledek (jde o události během cestování, např. možnost přeplavat řeku ... topící se postava pak třeba snáze onemocní apod.).
Poznámka: tam, kde budu psát, že se hodí, stačí jen pár plusových bodů. Dá se to většinou potom obejít kdyžtak s pomocí save/load. Dostatečné znamená okolo 9 bodů v plusu.
Body Skills:
Acrobatics, Ride, Stealth a Carouse můžeš vynechat, Dance je na tobě (ideálně u elfky).
Social Skills:
Convert, Lie, Human Nature určitě ne, Seduce a Evaluate se hodí, Streetwise se hodilo spíše v originále (měl to leader družiny pro cestování po městě).
Nature Skills:
Track a Orientation důležité pro vůdce v přírodě, Herb Lore pro bylinkáře (ten je zároveň primárním léčitelem družiny), Survival pro lovce družiny (obstarává jídlo a vodu).
Lore Skills:
Geography určitě ne, History, Read/Write a Tongues pár bodů u někoho (typicky mág), Ancient Tongue a Tactics určitě ano, Ritual u mága a druida (kvůli speciální meditaci), Alchemy ideálně u bylinkáře (druid, elf) nebo mága, ale určitě ano!
Craftsmanship Skills:
Train Animals a Drive určitě ne, Pickpocket a Cheat jsou pro přivýdělek, ale dá se bez nich žít, Instrument to samé (podobně jako Dance), Locks se dá nahradit kouzlem. U léčitele určitě měj dostatečně zvednuté Treat Disease, Treat Poison a Treat Wounds (ideálně dva léčitelé v družině kvůli počtu pokusů - hra hází na úspěch, bylinkář může být jen jeden).
Intuition Skills:
Danger Sense a Perception pro postavu, která povede družinu v dungeonech.
Bojové dovednosti vycvič alespoň dvoje u každé postavy + unarmed. Bodů není mnoho, ale pořešíš tím nedostatek určitého typu zbraně. S ohledem na možnou Rivu bys měl cvičit jako sekundární zbraně oštěpy, ale to předbíhám

Typicky to pak v družině vypadá tak, že oba elfové umí léčitelství - pokud není druid, tak jeden z nich se věnuje bylinkaření (popř. alchymii), druhý pak lovu (tím se kompenzuje náročnost tréninku talentů - oba se doplňují). Trpaslík je specialista na dungeony a popř. města. Jeden z elfů (třeba ten lovec) je zároveň leader družiny v přírodě, ale to je čistě o volbě. Elfové totiž musejí dávat body i do magie, proto ti nenápadně dohazuji k úvaze toho druida

Ale zase je to na úkor fyzické převahy. Mág se věnuje jazykům, je sečtělý a ovládá starobylé jazyky a rituály. Krom toho může vařit lektvary.
U kouzel ber určitě Balm, hodí se Pure and Clear a Witch Spit (vše obor Healing). Z Domination jsou dobré Ball and Chain, Bambaladam a samozřejmě Evil Eye. Confusion je dobrá podpora, Horriphobus asi můžeš vynechat (já to zkusil asi 2x). Respondami by mělo být nad nulou, ale hodí se až později. Z Movement je nutné Foramen (namísto páčení), z oboru Clairvoyance je to pak Analyze Magic (identifikace u magických předmětů).
Krom léčení je ovšem klíčová bojová magie, kde je určitě dobré mít na paměti Lightning, Iron Rust (prima debuff ... teda když se ho podaří na cíl zakouzlit), Fulminictus vřele doporučuji, je to středně silné zraňující kouzlo a elfové s ním dokáží pěkně pomíchat kartami na bojišti, stejně tak mágové, Ingifaxus určitě také, ale už je náročnější na manu (tedy vlastně spell pointy). Plumbumbarum taky doporučuji zvážit. Pár bodů by mělo být v Melt the Solid a Banish Spirit (tady jenom pozor, ne všechny školy magie může každý umět, mág si třeba vybírá a tím je pak limitován, vol tedy podle toho).
U kouzel se jinak při levelupu zaměř nejprve na ta klíčová a teprve poté zbylé pokusy věnuj něčemu dalšímu, co si vybereš.
Tak co, ještě jsem tě neodradil?

Popravdě, já když to zkoušel, tak jsem v tom taky dokonalý zmatek a hodně věcí jsem navolil čistě jen proto, že se mi líbily. Teprve později jsem zjistil, kolik z toho bylo zbytečného, nebo jsem to použil jen na dvou, třech místech.