Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 10, 2025, 09:57:25
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 12 13 [14] 15

Autor Téma: Série Mass Effect  (Přečteno 48309 krát)

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #195 kdy: Únor 21, 2017, 22:12:33 »

To ovládnutí je dobré na ty o něco slabší obludy - tedy na elitní nepřátele. Ne na tu superelitní (Robot u Cerbera/Banší u smrťáků) dle názvosloví Arény. Dobré je tu schopnost nastavit tak, aby zraňovala a co nejvíce oslabovala ovládnutého nepřítele. Protože ona ztrácí efekt a pokud se stejného nepřítele snažíš ovládnout znovu, vydrží to kratší dobu a nemusí to jít vůbec. Je to dobré hlavně na obludy, které bojují na blízko a které pro mě, jakožto odstřelovače byli nejvíce nebezpečné. Zrovna třeba ta "Bestie" u smrťáků. Ale funguje to i na střelecké jednotky. Stáze tuším způsobí, že je obluda ve stázi odolná proti útokům. Tedy nemůže se hýbat, současně jí ale nejde zabít.
« Poslední změna: Únor 21, 2017, 22:19:24 od Milhaus »
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #196 kdy: Únor 22, 2017, 08:41:17 »

Tak jsem zkusil hrát ME1 za zlou holku adeptku (něco asi jako Jack v ME2 :D ), obtížnost jsem dal na Veterán, jelikož spektru nelze vybrat. Překvapilo mě, že si na začátku jako bonusovou dovednost můžu vybrat odstřelovací pušky  (nejspíše asi proto, že jsem před tím dohrál hru za infiltrátora). Tedy mám čistou biotičku, která se může naučit odstřelovat nepřátelé. Strom dovedností se tak ještě rozrostl a v zhledem k limitu 50 level je tak jasné, že se nenaučím většinu těchto dovedností. Odstřelovačku jsem zatím nechal být a rozvíjel ty bitotické dovednosti. Nemůžu si ale zbavit pocitu, že jsem nějaká moc slabá. Ty schopnosti nepřátelům skoro nic nedělají, navíc se dlouho nabíjí a celkově asi úplně nechápu jejich použití. Zatím jsem většinu nepřátel ustřílel pomocí pistole. Také jsem zjistil, že schopnosti společníků se asi přecejen přenáší na hrdinu. Jelikož má hrdinka vůbec neumí schopnosti jako dešifrování, nebo elektronika, ale když jsem sebou vodil Tali, která to uměla, tak ty zámky a věci otevřít šli. Pravděpodobně to tak bude i u první pomoci, že hra u těchto dovedností bere tu nejvýše naučenou dovednost v rámci těch tří postav. Vzhledem k vyšší obtížnosti ale Tali (jakožto čistý technik) nepřežije skoro žádný souboj a během pár vteřin jde vždycky k zemi. Ash jí hned vzápětí (jakožto čistý bojovník následuje), tedy většinu bojů musím zvládat sám a to pistolí (jakožto čistý biotik). Je tedy fakt, že zatím jsem moc bojů nedělal, jen jsem dokončil Citadelu a lodí přeletěl na ten asteroid, který chtějí Batariané hodit na tu planetu, což jsem vyřešil a zastavil. Právě ty boje s Batariany byly ale tuhé docela dost. Jejich odstřelovači naprosto běžně střílí přes zeď a tu schopnost atentát používají skoro furt, takže i když se kryji za zdí a vůbec nevytáhnu hlavu, tak mě na jednu ránu zastřelí, aniž bych toho nepřítele vůbec viděl :). Nakonec jsem to teda dal, ale nevím nevím.

Taky jsem zjistil, že hrát za zlou holku je docela složité. Snažím se schválně volit ty volby, co mi připadají špatné, drzé či neuctivé, občas mi to nějaké body do odpadlíka dá, nicméně mi hra víceméně vnucuje ty volby dobré a neustále mi vnucuje body do ochránce. Plnění některých úkolů, pokud je člověk vůbec chce plnit, pak vyžaduje aby člověk pomohl a hned mi za to nacpou ty nechutné body dobra a já se tak cítím zneuctěna.

V dalším postupu zkusím jako první nejprve zachránit Liaru a pak s ní letět za Benzenou, je to její matka, takže si určitě budou mít o čem povídat.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #197 kdy: Únor 22, 2017, 09:59:43 »

V jedničce jsem našel jeden okamžik, kde se mi zdálo, že lze technických schopností společníků normálně využívat. Bylo to na té obchodní planetě, kde se jde zrovna ke královně rachni. Neměl jsem dostatečnou úroveň hackování a k počítači šlo normálně poslat jinou z vybraných postav. Pokud bych měl Tali, tak to asi normálně odblokovala. Setkání Benezie vs Liara mě taky zajímalo, ale naneštěstí jsem to udělal obráceně.

Dneska jsem se doučil stázi, má to normálně bonusy k poškození ovlivněné potvoře, ale vadí mi u tohohle obecně jedna věc. Když se naučím nějakou z těchto "bonusových" dovedností, tak mě to stojí jen 4500 kreditů a k tomu rovnou dostanu plný počet bodů k jejímu rozvinutí. Můžu tak prakticky cokoliv zvednout rovnou na maximum. To už nemá s RPG nic společného. V jedničce bylo právě hezké, že u toho pořád bylo potřeba přemýšlet a rozvíjet to s ohledem na levelcap.

Zrovna mám za sebou veškerý obsah druhé kapitoly a v Citadele se chystám na závěrečný večírek. Po něm už mě čeká jen Záhadný a přesun na Zemi a do finále. Celková síla armády přesáhla mírně 8000 bodů a síly jsou vyrovnané. Asi jsem udělal chybu s Alersovou, že jsem jí na lodi nezaměstnal, protože i ona přivede nějakou podporu.

Galaxii mám jinak prozkoumanou celou. Na Normandii jsem si šel poprvé od začátku hry pokecal do strojovny a je docela zajímavé sledovat, jak některé postavy vůbec nepočítají s tím, že od počáku hry už nějaký čas uběhl a občas promluvily o věcech, které už jsou dávnou mimo :) U Ash jsem si pak uvědomil další věc, postavy občas komentují jakoby z první ruky události, kterých se ovšem osobně neúčastnily (jako člen výsadku). Je to detail, ale když si to člověk uvědomí, tak to trochu kazí dojem.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #198 kdy: Únor 22, 2017, 11:13:16 »

U té hry co hraji, nikam jinou postavu posílat nemůžu, ale hra asi počítá tu nejvyšší dovednost, kterou ta trojka má. Nicméně samotné hackování třeba truhle musím dělat stejně já, jako vždy. Můžu ale díky Tali v partě otevřít třeba nejsložitější zámky. Při mé první hře mi přišlo, že to nefunguje. Jelikož já sám jsem měl elektroniku, ale moc jsem jí nerozvíjel a na nějaké planetě byly sondy, které pro prozkoumání tu dovednost potřebovaly. I když jsem sebou měl technika (Tali), tak asi ani ona neměla elektroniku na dostatečné úrovni. V praxi to znamená, že stačí naučit jen jednu postavu z těch tří, co jakože chodí na akce šifrování, elektronice a první pomoci. Také to asi nemá cenu učit hlavního hrdinu, ale spíše je asi dobré to učit někoho jiného, koho pak už jen v těch čistě bojových misích, kde není třeba tyto věci dělat, nahradí jiná postava. Hlavního hrdinu je asi dobré rozvíjet co nejvíce v boji. Zde je ale problém v tom, že já postavy docela často střídám. Například ve dvojce jsem sebou nikdy nevodil furt ty stejné, ale pokaždé jsem vzal někoho jiného. Ve trojce jsem vzal většinou Liaru a pak jako doprovod některou z těch zbývajících. Ale i zde jsem to občas vystřídal.

No, já to tak neměl, že bych se naučil bonusovou dovednost a měl hned plný počet bodů, které bych do ní mohl dát. Získal jsem jen ty body, které jsem do té dovednosti dal. Celá schopnost se vynulovala a body byly volně k dispozici, abych je tam mohl opět přiřadit. Ale nezískal jsem tím jakože bod vědomostí žádný. Proto mi ostatně na konci 3 body zbyly a nebylo je kam dát.

Ten ukazatel procent připravenosti galaxie v ME3 jsem nepochopil. Podle mě na to hra a to, jak hráč získává armádu a jak postupuje, nemá vůbec žádný vliv a pořád je to na 50% celkově i u všech systémů. Možná to ovlivňuje multiplayer. Já měl armádu 4192 efektivní vojenské síly, kolik celkové nevím, ale byl to cca dvojnásobek. Podle různých stránek je potřeba, aby Shepard přežil zničení smrťáků, aby měl hráč 4000 efektivní vojenské síly (teda myslím, že efektivní). Což bych ale bez DLC určitě nezískal.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #199 kdy: Únor 22, 2017, 14:54:39 »

Jj, mě totiž u jedničky přišlo (ale už si to přesně nevybavuju), že v tom okamžiku, kdy jsem zmáčkl mezerník, tak jsem měl dole ikonku pro hackování, což normálně k ničemu není. Kdyžtak až budeš mít u sebe Tali, tak koukni, jestli ti tam ikonka přibude.

U těch dovedností si teď nejsem jistý, jestli píšeme o tom samém. Normálně dovednost koupím, mám jí prázdnou, ale hra mi rovnou poskytne 21 volných bodů k rozdělení. Tedy ty body normálně kupuju, nikoliv získávám z levelovaní. Stalo se mi to u obou koupených dovedností, takže předpokládám, že to nebyla zrovna náhoda, že bych zrovna o tolik polevelil.

V trojce bez DLC určitě tolik armády získat nejde. U galaktické připravenosti jsem přemýšlel, jestli to nesouvisí s multiplayerem, protože i ten má na armádu vliv. Někde psali, že v půdovní hře si kvůli získání větší armády musel MP podstoupit i kvůli singlu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #200 kdy: Únor 23, 2017, 08:43:29 »

V noci jsemjsem se zdárně dopracoval k totálnímu zničení Smrťáků a mnohem více jsem si dal záležet při sledování souvislostí. Napoprvé mi ten konec přišel také ujetý, ale pořád to tak nějak šlo, napodruhé už je to celkem o ničem.

Začnu ovšem odjinud a tím je závěr romance :) S Ash to má po potvrzení vztahu v Citadele jiný průběh a Ash se ke mě hlásila i na večírku. Před dobytím základny Cerbera to skončí klasicky v Shepardovo kajutě a ze zvědavosti jsem vzal Ash i na finální misi, společně s EDI. I tam to má pár vsuvek ve specifických dialozích. Rozhodně to už konečně vypadá jako normální romance, tedy tak, jak to mělo vypadat už od počátku.

Před odchodem na základnu Cerbera jsem se rozloučil skoro se všemi, zapomněl jsem akorát na Mirandu. Druhá várka loučení nastala na Zemi přes spojovacího důstojníka (toho jsem při první rozehrávce minul). Je to takový doplněk k večírku na Citadele, který to ovšem nepřekoná :) Pozval jsem na něj všechny a některé pasáže byly opravdu vtipné - Grunt jako vrátný nebo jeho extempóre v koupelně, Kasumi a můj šatník, rozhovor EDI se Samanthou apod.

A teď k finále. Viděl jsem i pár videí, které ukazovaly původní verzi a dokonce ještě jednu verzi s Extended cut ;) Liší se to v drobnostech. Teorii indoktrinace bych zavrhl zcela, závěr hry je opravdu nesmysl, ani jako záměr to prostě neobstojí. Protheanská VI sice o přítomnosti indoktrinovaných mluví, ale to se v okolí společně se Shepardem zrovna objevil Kai Leng nebo Záhadný, u nichž je indoktrinace jasná. Shepard před vstupem do paprsku utrží masivní poškození od laseru Smrťáka, což je první bod zlomu (za chvíli se k tomu vrátím).

Je s podivem, že Citadela je domovem UI, která tohle před řadou cyklů celé sama spískala. UI, která stojí za indoktrinací a ovládá nejmocnější stroje v této části galaxie. A najednou je ta samá UI bezbranná a klidně nechá Sheparda jít a zničit jí společně se Smrťáky. Samozřejmě, že nechá, tahle UI je neschopná už od jedničky, kdy i přes své dovednosti ztratila kontrolu nad Strážci a Vládce musel navštívit Citadelu osobně, aby vyslal signál. Ona sama by to prostě nezvládla ;)

Přítomnost Záhadného v Citadele je tedy zcela očekávaná, je to poslední fyzická překážka, která může Sheparda zastavit (nakonec jsem musel Záhadného zastřelit, z nepochopitelného důvodu jsem nebyl schopný ho ukecat, aby se zastřelil sám). Od této chvíle mě může UI max. tak zkoušet překecávat. Pokud je tu možnost jí odmítnout a ona je najednou zase destrukční, tak je to prostě totální hovadina. Stejně jako její náhlé prozření směrem k syntéze - tak proč se mě asi Záhadný snažil zabít a UI nezasáhla?

Rozhovor s UI sám je nelogický, celé se to navíc tváří jako sen a tím se vracím k tomu zásahu laserem na počátku. Leviathan se Shepardem taky nepromlouval přímo, ale prostřednictvím telepatie uchopil jeho mysl. Celé to klidně může být iluze, která v případě volby zničení Smrťáků a dostatečné síly armády vede k Shepardovo přežití, byť on přežít dle UI neměl :) Smysl to dává jedině v případě, že k pokoření Smrťáků nakonec došlo konvenčním způsobem, zatímco Shepard bloudil vlastní myslí a snažil se přežít (tenhle motiv byl tuším použit už v jedné epizodě Star Treku). Ostatně pochybuju, že by Anderson kolem Sheparda jen tak v klidu prošel a nechal ho ležet venku před paprskem.

Jenomže výsledek je takový podivný mix obou možností, který podkopává samotný Extended cut, tedy pohled na události z pohledu další(ch) osoby. V mém konci paradoxně na tabuli cti chybí EDI, která tam být měla :) Ve videu havarované Normandie a u tabule chybí i jako fyzická bytost, ale to mělo být právě kvůli tomu, že zemřela. Nicméně i Shepard přežil, takže ... Bioware nejspíše pár věcí ještě v tichosti dodatečně upravili, ale je to jen detail, který ničemu nepomůže a ani neublíží.

Podle mě je jediná správná volba porážka Smrťáků, protože všechno to kolem je jen bluff UI (v obou dalších případech se ho snaží donutit zemřít, nehledě na to, jak komicky je zdůvodněná syntéza a její funkčnost). Přijde mi, že scénárista měl v zakončení jasno, ale když se to začalo realizovat, tak to působilo příliš stroze a rozhodně ne jako epické zakončení trilogie. Načež vznikla ta patlanina s rozhodováním, které nemá vůbec nic společného s tím, jakým způsobem se hráč proplétal dialogy a možnostmi v rámci celé trilogie. Za mě to mělo skončit už u toho laseru, kde mělo být jasně naznačeno, že ten zbytek je už jen iluze. Já vím, nic epického, že by Shepard nakonec mohl takhle prachbídně umřít těsně před koncem, ale rozhodně by to bylo mnohem zkousnutelnější.

Někde jsem četl, že původní scénárista měl pro trojku připravená dvě zakončení. Nejspíše to měl sepsané i jako koncept, ze kterého pak v Bioware vyšli, jenomže tohle nikdy nedopadá dobře. Navázat na práci někoho druhého, obzvláště pokud jde o psaní, je vždycky těžké.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #201 kdy: Únor 23, 2017, 13:09:39 »

Jj, mě totiž u jedničky přišlo (ale už si to přesně nevybavuju), že v tom okamžiku, kdy jsem zmáčkl mezerník, tak jsem měl dole ikonku pro hackování, což normálně k ničemu není. Kdyžtak až budeš mít u sebe Tali, tak koukni, jestli ti tam ikonka přibude.
Tak tam je ikona, která je svázaná s dešifrováním/elektronikou, ale ta souvisí s dovedností, kterou můžeš nepřítele poškodit, tedy tu můžeš použít v boji. Ale nesouvisí s hackováním věcí.

U těch dovedností si teď nejsem jistý, jestli píšeme o tom samém. Normálně dovednost koupím, mám jí prázdnou, ale hra mi rovnou poskytne 21 volných bodů k rozdělení. Tedy ty body normálně kupuju, nikoliv získávám z levelovaní. Stalo se mi to u obou koupených dovedností, takže předpokládám, že to nebyla zrovna náhoda, že bych zrovna o tolik polevelil.
No, já měl vždy jen jednu bonusovou dovednost, kterou jsem mohl získat v ordinaci. Pokud jsem se naučil jinou, stálo mě to 5000 kreditů a ta nová nahradila tu původní. Body z ní se pak restartovali. Tedy měl jsem volné všechny body do znovupřiřazení, které jsem dal do té původní naučené dovednosti. Ale žádné nové jsem nezískal. Například jako první jsem se naučil masakr (tuším že tu dovednost uvolnil James hned na začátku). Dal jsem do ní všechny body a úplně jí rozvinul, ale prakticky vůbec jsem jí nepoužíval. Pak jsem se rozhodl, že zkusím to ovládnutí, tak jsem si jej koupil. Tím jsem Masakr ztratil a tedy jsem jej již nemohl použít, dovednost byla nenaučená a já získal volných 21 bodů, které jsem tam hned vzápětí přiřadil.

Co se týče toho závěru, nemyslím si, že by to byl sen. Možná tak zlý sen hráče (obzvláště pak, je-li to fanoušek série). Ale pokud to scénárista myslel jako sen hrdiny, pak je to ještě víc absurdní konec, než jsem myslel. On nejprve prošel hrdina, pak Anderson. Tedy hrdina je na Citadele dřív, ale později se probere k vědomí. Já nevím, jak hra měla původně dopadnout a jestli měli konce nějak měnit, já to nesledoval a nemám tušení, co bylo dřív. Hodnotím to tak, jak to je nyní ve hře. A ano, nedává to absolutně smysl. Celý závěr trojky víceméně popírá vše, co se stalo v prvním i druhém díle. Nemluvě o tom, že celou dobu hra tvrdila, že každý Smrťák, jakožto stroj, je inteligentní syntetická bytost. Tedy něco jako EDI. Vládce v ME1 a Posel v ME2 tomu odpovídali. Na konci trojky se hráč dozví, že to nejsou bytosti, ale jen nástroje, které ovládá někdo jiný.

To, že ta UI, která je celou dobu ovládá, je na Citadele, je pak samo o sobě absurdní z mnoha důvodů. Jednak není jasné, kdo Citadelu postavil. Celou dobu to vypadalo, že Smrťáci. Nicméně UI existovala už před Smrťáky, tedy Smrťáci jí nepostavili. Taková UI, která dokáže ovládat tolik strojů po celé galaxii i mimo ní, pak musí mít neuvěřitelnou výpočetní sílu a komunikaci. Protože ona se Smrťáky komunikuje celou dobu, tedy i když jsou kdesi daleko v galaxii, nebo i když obsazují jeden systém galaxie za druhým. Pokud by chtěli Smrťáci tuto UI někam dát, aby je řídila, bylo by pak logické jí dát někam naprosto mimo dosah organiků. Stejně tak pokud je Citadela převaděč, který Smrťákům omžňuje cestovat z galaxie pryč a zpět (ME1), bylo by logické dát i Citadelu mimo dosah smrtelníků a nenechat jí naopak uprostřed a ještě na ní nechat žít ty organiky. Vždyť  by ti organici mohli celou Citadelu zničit několikrát, během těch 50tisíc let, co trvá cyklus. Ne, že by chtěli, nebo ne, že by věděli, že Smrťáci, ale kvůli válkám mezi sebou navzájem, protože organici neustále válčí mezi sebou navzájem.

Tím se dostáváme k tomu, že UI chce "řešit" chaos v galaxii tím, že vyhladí veškerý vyspělý organický i syntetický život. Nicméně celých těch 50 tisíc let je galaxie v chaosu a neustále se v ní válčí. Ať už lokálně, nebo globálně. Celá historie jen lidí je jedna velká válka, celá historie galaxie je jedna velká válka. Hra mluví o válce s rachni (která mimochodem vznikla kvůli Smrťákům a tomu, že je ovládali), mluví o válkách s Krogany, které zastavili až pomocí genofágu. Mluví o válce s gethy. atd. A když konečně některá rasa dospěje do takové úrovně, že už válčit nepotřebuje, protože je dominantní rasou v galaxii, nebo je na takové úrovni iteligence a sociálního života, že se dokáže s jinými rasami domluvit nebo poradit a kdy tedy choas konečně končí, tak dojdou smrťáci a v rámci zastavení chaosu jí sklidí a nechají jen zaostalé rasy, které mezi sebou zase začnou okamžitě válčit. (zvlášť, když mají k dispozici hmotové vysílače a tedy i když nejsou mentálně dost vyspělí, technicky již jsou).

UI navíc řeší chaos tím, že rozpoutá chaos. Rasy, které sklízí nezničí úplně, ale zotročí je a pak je používá ke svým potřebám jako stroje. Viz Správci na Citadele, nebo Koleketoři ve dvojce. Stejně tak ti Rachni a bezesporu mnoho dalších. Pokud jí jde o dobro galaxie a o zastavení chaosu, pak to dělá docela zvláštními metodami. Nemluvě o brutalitě, kterou k tomu používá.

Když už máme UI na Citadele a když tato UI dokáže ovládat organiky, logická otázka je, proč už v jedničce dávno všechny na Citadele neovládla. Navíc ta UI ovládá Citadelu, takže ty organiky ani nepotřebovala, mohla jí rovnou otevřít jako převaděč pro návrat svých nástrojů. Nemluvě o tom, že je nelogické, proč své nástroje posílá kamsi do neznáma mimo galaxii, zatímco ona sama zůstává ve středu dění.

A také je nejasné, jaké "proměnné" se změnili tím, že hrdina k ní došel a proč by to její "řešení" již nadále nemohlo fungovat. Tedy pokud vynechám to, že nikdy nefungovalo. A proč fungovat začít zase může, když hrdina odmítne si vybrat s těch tří absurdních voleb.

Prostě samé otázky, ale žádné odpovědi na nejasnosti a otázky, které si hra tvořila již od prvního dílu a na které by člověk čekal odpověď, aby to jako celek zacvaklo a zapadlo.

Já si konec představoval tak, že tam dojde k nějaké opravdu pořádné bitvě. Že se uplatní nějak veškerá ta snaha hráče, kterou dělal již od prvního dílu. Všichni ti spojenci, ať už na úrovni ras nebo jednotlivců, že každá výhoda tam se nějak projeví a že mezi tím bude docházet k bojům i na úrovni hráče (například nějakých spešl misí), dokud nedojde k finálnímu boji.

Nicméně je třeba otázka, pokud je to tak, jak to je, na co hráč vlastně potřeboval tu Nišej. Vždyť stačilo tu UI prostě vypnout a bylo vymalováno. Vždyť ona řídí smrťáky. Tedy pokud by jí vypl, tak by neměl kdo ty smrťáky řídit.

Jinak já EDI měl na tom pomníku mezi mrtvými, když jsem zvolil zničení Smrťáků. Byla asi 4 od vrchu vlevo.
« Poslední změna: Únor 23, 2017, 13:15:54 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #202 kdy: Únor 23, 2017, 16:12:35 »

No, já měl vždy jen jednu bonusovou dovednost, kterou jsem mohl získat v ordinaci. Pokud jsem se naučil jinou, stálo mě to 5000 kreditů a ta nová nahradila tu původní.

To bude ono, já si myslel, že ty dovednosti pořád přibývaj, ne že se nahrazují. Vysvětlilo by to, proč jsem po Stázi najednou přišel o "ikonku" Ovládnutí. Bylo mi to divné, ale na tohle mě nenapadlo kouknout.

U toho závěru je dost matoucí právě i to různé omdlívání. Mě to přišlo tak, že Shepard a Anderson vyšli do útoku ve stejný čas, takže zatímco se Shepard sbíral ze země, tak celkem nepoškozený Anderson k paprsku došel. Mno, nehledě na to, že ten Smrťák tam měl normálně zůstat a né odletět, aby mu tam potom proklouzl další výsadek :) Překvapivá je i ta pasáž, kdy se dostanou do Citadely a vůbec netuší, která je to část. Čekal jsem, že Citadela bude dobře zmapovaná, obzvláště když vyjdou po "pár" metrech na místě, které je dobře vidět i z venku. Základy ramen Citadely musí být už z principu neměnné, takže padá argument o neustálém přestavování Strážci - ten jde navíc proti teorii řádu. V jedničce se tuším říká, že Strážci ruší větší změny, které kdo provede, takže nemá smysl něco extra upravovat.

I kdyby ten střed pod Nístějem nebyl normálně viditelný, tak mi pro změnu uniká smysl, proč tam vůbec je a najednou tak krásně k Nístěji pasuje. Úplně vynechám, že se tu zrovna jako náhodou nachází ovládání ramen Citadely. A už vůbec neřeším, jaktože UI Shepardovi vůbec dovolila se do počítače dostat. Kombinace Nístěje a Citadely mi jinak taky není vůbec jasná. Celá tahle pasáž je zbytečná.

Já jsem si to představoval tak, že Nístěj bude opravdu klasická zbraň, kterou pak budou vozit systém po systému a budou tím vyrovnávat sílu posbírané armády. A podle síly armády pak bude záležet, co se podaří či nepodaří zachránit. Klidně bych pochopil i kapitulaci Smrťáků :) Namísto bitvy o Citadelu bych spíš čekal bitvu na ochranu Nístěje.

Koukl jsem teď na záznam ze včerejška a EDI tam mám, je to u mě 2. řádek vlevo. Hledal jsem jí totiž napravo, kde je Legion.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #203 kdy: Únor 24, 2017, 08:43:32 »

No, prostě je to celé nedotažené a nedomyšlené. Ale ono to tak v "trilogiích" bývá, že autorům mnoho věci unikne, nebo jsou přímo protichůdné a že nevědí, jak to ukončit. Mně osobně to právě hlavně zklamalo, že to nebylo nijak zvlášť epické. Třeba smysl shánění té armády ve třetím díle mi do teď není moc jasný, když tam téměř nehrála roli. A to jsem měl takovou radost, že jsem získal i ty gethy a podobně. Celkově to, co hrdina na konci udělal, by mohl víceméně udělat už na začátku.

Má hra za zlou holku se krapek zvrhla. Zjistil jsem, že za biotika je hra hratelná, ale jen v přípatě, že se naučím ty odstřelovací pušky. Od momentu, co jsem to udělal, už to je poměrně snadné, ale trochu mi není jasné, v čem se to liší od hry za infiltrátora, krom tedy toho, že občas můžu použít nějakou tu bio dovednost. Taky už od začátku hra nebízela u obchodníků takové ty drahé zbraně vybavení spekter (ty nejlepší ve hře) a tedy velmi záhy jsem si koupil pistoli za 150 tisíc, které svými statistikami převyšovala vše, co se dalo v té době sehnat o dvojnásobek. Myslel jsem, že tím bude pistole použitelná a že pomocí ní konečně někoho zabiji. Ale rozdíl nebyl téměř žádný. Pak jsem si koupil i tu odstřelovačku, jen o kousek dřív, než se tyto zbraně běžně ve hře objevují. A posléze, když by už byly i ve hře normálně, jsem ještě koupil tyto zbraně pro mé společníky.

Taky se trošku zvrhl můj zájem hrát za zlou. Neustále volím ty nejhorší varianty odpovědí, třeba taková Liara na lodi ode mne dostává docela sodu (až se divím, že ještě neutekla), jenže body do odpadlíka mi to skoro žádné nedává. Naopak když jde o úkoly a já je chci splnit a to nějakým způsobem (abych z toho měl zisk), dává mi to body do ochránce. Třeba na Noverii jsem pomohl s vyšetřováním té babě a pak pustil královnu a dalo mi to dohromady snad 50 bodů do ochránce. V dialogu s tou vyšetřovatelkou jsem jí dokonce vyhrožoval a zastrašoval, aby mi dala peníze a i tak jsem získal +24 bodů do ochránce. Ve finále mám tak stejný počet bodů v ochránci i odpadlíkovi. Tak nevím. Asi jsem na hraní za zlouna dřevo a neumím to.

Celkově ale hra je teď pro změnu nějaká celá jednoduší. Od okamžiku, kdy jsem rezignoval na pistole, naučil se odstřelovačky a až pak rozvíjel některé ty další biotické schopnosti (které ale stejně nejde použít jako hlavní likvidační prostředek, protože se příliš pomalu obnovují), už moc problémy ani na tuto obtížnost nemám. Třeba Benzenu jsem sejmul na jeden pokus. JEdiné, co mě deptá, jsou odstřelovači, kteří stále střílí přes zeď a zabijí mě i když se kryji. Liara a Benzena pokecali, ale finále se nijak zvlášť nezměnilo.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #204 kdy: Únor 25, 2017, 10:14:23 »

Asi jsem udělal chybu, že jsem se začal o Andromedu více zajímat ... V Mass Effect: Andromeda si můžete průběžně měnit povolání a odemykat libovolné schopnosti. Pecháčkovi budiž k dobru jeho nížší věk.

Hra o Trůny, ... mno, vydržel jsem půlku jednoho dílu a už za to bych zasloužil minimálně pochvalu za statečnost. Tudíž je mi úplně jedno, která z těch svlečen koho v Andromedě dabuje. Naopak to oné postavě může nyní přitížit ;) Opravdu ne, romace ve hrách je založena na něčem jiném a pokud Bioware začínají sázet na podobné prvky, pak už přestali chápat sami sebe - tedy to, co je činilo vyjímečnými. Ale dobrá, Andromeda je další hra, která cílí na mladé publikum. Co naplat, to představuje hlavní zdroj příjmu pro EA.

Mnohem horší je samotný systém hry, tedy to, kam směřuje. Z počátku to neznělo nijak špatně, osobně nemám problém s hrami, kde se budoucí povolání hlavní postavy teprve profiluje volbou dovedností apod., ale problém s tím mám u her které jsou založené na družině, neřkuli na družině, kde si lze vybírat charaktery/povolání libovolně dle využití pro danou situaci. Parta by se měla vzájemně doplňovat, protože to je její hlavní smysl. Ti dva další, co jdou se mnou, by nikdy neměli být degradování na ocásky, co sebou tahám jen proto, že to prostě hra vyžaduje. V takovém případě bafnu hned dva první a je mi jedno, jestli za nejbližším rohem natáhnou bačkory, protože si to beztak odsóluju.

Dvojka už k tomuhle začala mít náběh, ale pořád mělo smysl uvažovat, koho si na kterou misi vezmu. Nehledě na to, že do poloviny hry jsem byl svým povoláním limitován např. ve zbraních. Andromeda půjde ještě dále, kdy bude možné zvládnout více povoláních a jednotlivé profily povolání pak půjde přepínat i během boje. To už je v podstatě fraška. Ne, opravdu mi to nepřijde zábavné. Zábavné je, když se po vzoru jedničky jako infiltrátor s pistolkou v ruce ubráním přesile, která se mi zrovna dostala na kobylku. Ne že si jen přepnu profil a usmažím je najednou biotikou. Za takového geroje opravdu hrát nechci. Zase je to všechno dělané tak, aby hráč na jedno zahrátí ze hry vytěžil maximum a mohl jít zas o hru dále. Nechápu, proč si samotné Bioware podkopává nohy, anebo už opravdu nechápu dnešní hráče.

Od zrušení předobjednávky mě zatím drží vědomí toho, že mě hra do podobných excesů nebude nutit. Přítomnost podobných možností mě sice bude prudit, ale pořád se dá dělat, že tam nejsou. Nicméně Andromeda opustila vody RPG zcela jistě.
« Poslední změna: Únor 25, 2017, 10:17:47 od Elemir »
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #205 kdy: Únor 25, 2017, 14:41:45 »

Mass effect není RPG hra počínaje druhým dílem. To, že jsou tam RPG prvky, z toho RPG hru nedělá. Andromeda mě osobně vůbec nezajímá, ale nepředpokládám, že by Bioware z ničeho nic zase začli dělat RPG hry. A co je na tom nejsmutnější je to, že ono právě ti hráči to vyžadují. Čím méně náročné a čím méně zaměřené to bude, tím více lidí si to koupí a bude to hrát. Ideál je tedy udělat co nejstupidnější akční střílečku s RPG prvky a něčím jako příběhem. Pak můžeš říct o té hře, že je to akční hra, můžeš taky říct, že je to RPG a taky můžeš říct, že je to hra orientovaná maximálně na příběh. Tedy všichni lidé, kteří toto žerou, si to koupí. To, že to neuspokojí ani jednoho člověka na maximum, není důležité.

Co se týče Hry o trůny (jakože seriálu, pokud si myslel to), tak to je docela dobrý seriál. Já se mu taky dlouho vyhýbal a nezajímalo mě to, ale pak jsem si řekl, že to risku a podívám se alespoň na první sérii a musím uznat, že to má něco do sebe.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #206 kdy: Únor 25, 2017, 15:10:20 »

Nějak už mám tohle za sebou (fantasy seriály), mě na tom udivila akorát jedna věc. Vůbec jsem netušil, jestli to je myšleno vážně, nebo to má být nějaká parodie. Kdysi jsem v pohodě zkousl Hercula nebo Xenu, ale dneska už by mě to asi ani za to zabíjení času nestálo. Přitom je třeba zajímavé, že oba díly Dračího doupěte mi nijak špatné nepřišly, což pro některé může taky působit jako dobrá slátanina. Hodně šlo o to herecké podání, které mě nikterak nepřesvědšilo, ale scénu s opilým vojákem, kterého chtěli umučit uchlastáním, si budu pamatovat asi až do smrti :D

Vždycky si u toho vzpomenu, jak ošidné můžou být sympatie k tomu či onomu seriálu. Nikdy jsem třeba nepřišel na chuť Star Gate, byť jak jsem zaregistroval, v posledních fázích se to už pomalu blížilo námětově ke Star Treku. O mnoho hůře pak dopadla Battlestar Galactica, u které jsem oblíbenost vůbec nepochopil.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #207 kdy: Únor 25, 2017, 15:57:43 »

Když v tom seriálu Hra o trůny je fantasy spíše v pozadí. Ono tam jde hlavně o poměrně složitou interakci postav mezi sebou. Ve směs by se dalo říct, že dobří umírají a ze zlých se stávají dobří. Jenže těch postav a jejich osudů, které člověk sleduje, je hodně a jsou různě vzájemně propletené. Přitom hlavní zlo, kterému by měli všichni čelit, teprve roste (a jsou to bezesporu ti bílí chodci). Mezi tím se ale vzájemně ti lidé skoro vyvraždí, na druhou stranu ti, co přežijí, jsou o to silnější. Momentálně je 6 řada a měla by vyjít 7má. Situace se již docela zjednodušila, jsou tam jen 3 síly lidí, které se ovšem vzájemně dost nenávidí, tudíž asi mezi sebou budou válčit. Tak nějak předpokládám, že nakonec přežijí jen 2, které se spojí a v 8 řadě kuchnou ty bílé chodce. Ale ono to prostě není fantasy jako třeba Xena nebo Herkules. Todle je mnohem složitější a komplexnější a asi to nejde jen tak vysvětlit. To musíš prostě vidět.

Hvězdnou bránu jsem měl rád. Krom Orájů, tam mi přišlo, že už to moc natahují. Lepší než SG1 mi přišla Atlantida. Celý ten seriál byl víceméně postaven na jedné postavě vědce, protože toho hrál geniální herec a člověk se u toho lochal. Vlastně tam bylo hodně dílů, kde hrál jen ten jeden herec a nikdo jiný. Hluboký vesmír pak šel úplně mimo mě. Battlestar Galactica jsem viděl, ale moc mě to nebralo. Na mě je to příliš vážné a já mám právě rád, když součást toho seriálu je i humor (aniž by to ale narušilo příběh).
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #208 kdy: Únor 25, 2017, 17:11:05 »

Hluboký vesmír 9? Z počátku jsem tomu věnoval menší pozornost, přeci jen už bylo toho Star Treku v té době až příliš po sobě a hlavně jsem začínal mít jiné zájmy. S pauzama jsem dojel asi jen první sérii a pak to stejně nějak Nova utnula. Namísto klasických epizod to spadlo do typického stylu pro seriál na pokračování a ještě tomu navíc chyběla vesmírná loď :) Před pár lety jsem se však k DS9 vrátil a byl jsem překvapen, jak moc mě to chytlo. Ke konci už je to sice natahované, ale celý příběh a řešení různých sociálních aspektů stanice je naopak zajímavé. Pár záblesků bylo vidět i během hraní Mass Effectu. Ona hlavní zápletka nemá daleko ke Smrťákům :D
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #209 kdy: Únor 25, 2017, 17:43:30 »

Já měl na mysli Hvězdná brána: hluboký vesmír. Tam byly tuším jen dvě série, pak to utli autoři, protože se to asi moc nechytlo a celý ten univers hvězdné brány skončil.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 12 13 [14] 15