Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Duben 10, 2025, 09:56:19
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 11 12 [13] 14 15

Autor Téma: Série Mass Effect  (Přečteno 48308 krát)

Adam23

  • Pokročilý
  • ***
  • Příspěvků: 154
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #180 kdy: Únor 18, 2017, 20:08:11 »

Andromeda se blíží, máte někdo předobj.? Takový Bioware (rozuměj nekřesťanský) ceny :D
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #181 kdy: Únor 18, 2017, 20:15:04 »

Tak jsem dokončil to DLC Citadela, no, je to takový, fakt zajímavý. Po porážce hlavní zlouna se mi pak tedy otevřela čtvrť, nyní blbnu se zápasy v aréně, mám uspořádat večírek.

Samotné dlc se mi těžko komentuje. Není to špatný, ale čekal jsem od toho něco úplně jiného :) Nejlepší na něm byly asi hlášky společníků během boje, hlavně Wrexe, jenže jsem je nějak nestihal číst. Kolikrát jsem ani nebojoval a jen četl, zatímco Wrex a ostatní společníci to tam mydlili. Je na tom hodně znát, že to dlc vzniklo jako poslední a že v Bioware věděli, že hra již nebude dále pokračovat.

Adam23: ME4 neplánuji kupovat a pokud, tak až bude čeština.Do té doby o tom nemá cenu vůbec uvažovat.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #182 kdy: Únor 18, 2017, 22:33:16 »

U zbraní asi opravdu záleží, co člověk používá. Ty slabší kousky vs typ munice jsou hodně znát. Mě to moc netáhne používat novější kousky, s těmi současnými si prostě stále vystačím dobře. U třetí rozehrávky už to bude jiné, tam si asi dám na výběru zbraní více záležet :)

Andromedu jsem předobjednal a stále na tom trvám. Rád bych to viděl v češtině, ale pro tu hlavní linku dialogů, co sleduju, to není pro mě nezbytně nutné. Pokud by šlo i o kodex a spol. tak asi váhám. Na to by byla míra textů už příliš. Spíš je u mě otázkou, jestli po Andromedě sáhnu i po dalším díle, protože to podle mě bude opět minimálně dvojdílná série. Zatím mě míra modernizace u tohoto dílu přijde přiměřená ;)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #183 kdy: Únor 18, 2017, 23:00:17 »

Tak jsem uspořádal večírek, docela se to rozjelo. Ty hlášky tam byly docela vtipné. Ash a James se asi dali dohromady :). Jediný, kdo tam chyběl z živých, byla Miranda. Ta je celkově tajemná jak hrad v Karpatech. Vždycky se objeví, pak zmizí, ale úkol s ní není žádný.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #184 kdy: Únor 19, 2017, 21:08:59 »

Tak jsem potkal i Mirandu, bohužel až nyní, takže na mejdanu a na pohřbu nebyla, ale alespoň jsme se 2x sešli v bytě/v kasínu. Tydle rozhovory v tom dlc Citadela jsou docela zajímavé. Hlavně s Gruntem.

Taky jsem ještě chvíli blbnul s tou arénou, koupil všechna ta vylepšení, udělal ty různé výzvy v aréně. Nakonec jsem se dostal se skóre na 10200, ale maximum ukazatele je 9999 a pak jsem dostal asi poslední výzvu, kde nastala nějaká kritická chyba. Díky té chybě jsem zvedl skóre na 14tisíc, což je moje maximum a dál už na to kašlu. Pootevíral jsem tedy i všechny mapy v té aréně a když jsem potkal Mirandu, tak i koupil všechny společníky.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #185 kdy: Únor 19, 2017, 23:03:25 »

Za dnešek jsem prošmejdil vše kolem, co šlo a skončil jsem misí u Asarijek - pomoc Samařiným dcerám. Na mapě mi zbyl úkol s leteckou základnou Cerbera, což bych se pokusil vynechat a pak Tali. Na letecké základně mě docela nebavil úkol s porážkou Smrťáka, byť teď už vím, jak na ně. Ostatně včera to bylo podobně zajímavé se Smrťákem vs Karlos na Tuchance. Když už vím, co udělat, tak je to jednoduché a dal jsem to hned na první pokus, ale při první rozehrávce jsem v téhle fázi musel několikrát loadnout :)

Zrovna jsem rozjel DLC Citadela a hned začátek mě pobavil :) Je to opravdu vtipné. Už na Citadele jsem měl s Liarou klíčovější rozhovor, který jsem nakonec odložil, ale začínám k ní mít větší sympatie, jak k Ash. Ash mě obecně zklamala, protože ona si jede tu stejnou linku, jako bych s ní vůbec žádný vztah neměl. Pokud jde o Mirandu, to je něco podobného, akorát že ta si jede svojí paralelní dějovou linku. Nicméně i tak je toho s ní v případě romance více (společný večer na Citadele).

Z romancí má dlouhodobější význam opravdu jen Liara a pak Tali. U ní je totiž problém v tom, že v trojce se k ní člověk dostane docela pozdě - ke konci druhé části. Všechny ostatní ženské, které se nějak aktivně podílejí na hlavní lince vlastními přídavky, stojí za prd. Resp. scénárista nedomyslel až takovou míru detailu. Ash třeba měla u pamětní stěny při obřadu lehký náznak, ale jinak celá scéna probíhala stejně, jako když jsem měl předtím vztah s Mirandou.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #186 kdy: Únor 20, 2017, 07:46:32 »

To já to včera dohrál. Závěrečná pasáž, počínaje snahou dostat se do paprsku, je jeden velký hnus. Je nepochopitelné, jak ve hře, kde člověk non-stop střílí a kde není žádné jiné řešení žádného úkolu, závěr, kde by měl být boj s nějakým bossem, udělají tak, že se tam jen kecá a to ještě o naprostých nesmyslech, které nedávají smysl. Což vyvrcholí tím, že hráč dostane absurdní volbu, kde ani jedna z možností nedává smysl a je k ničemu, ačkoliv se hra snaží všemožně tvářit, že syntéza je to nejlepší, co může hráč udělat. Taky bych čekal, že ten závěr vysvětlí podstatu problému, veškeré nezodpovězené otázky, které si hra buduje tři díly. Přitom ten rozhovor s UI na závěr prostě nedává smysl, nevysvětluje to skoro nic, spíš naopak. Když člověk hrál to dlc leviathan, mohl tam zmínit i existenci toho druhu, ale ani na to nereagovala ta UI tak, aby to dávalo smysl. Podle mě scénáristi v této fázi vývoje asi museli hodně chlastat, když dali dohromady todle.

Jinak hra je skoro totéž, co dvojka. Vylepšili trochu systém rozvoje a vybavení, z nepochopitelných důvodů odstranili minihry jako hackování a podobně, udělali dialogy na lodi se společníky ještě stupidnější, než v ME2, na druhou stranu se mi líbí, že posádka na lodi "žije", tedy že se různé přemisťuje, vedou spolu různé dialogy a podobně. Já tak třeba nachytal Tali s Garrem, jak spolu souloží u hlavního  děla lodě a podobně.

Z hlediska obtížnosti boje, bych řekl že je to ještě o dost lehčí, než druhý díl. Ten, kdo navrhl ovládání a to, že se všechno bude dělat přes mezerník, počínaje sprintem, konče přeskoky mezi překážkami, by si zasloužil facku.

Jednotlivé mise nemají takovou atmosféru, jako ve druhém díle, na druhou stranu dávají smysl a celkově je hra přirozenější a smysluplnější. Jenže to naprosto zabili tím závěrem, který smysl nedává. Nevím, proč ve hře nepoužívají humor. Ono to obecně není moc silná stránka Bioware a jejich hry jsou vždycky moc vážné, ale v tom dlc Citadela ukázali, že to umí.

U rozvoje hrdiny je škoda, že je to limitováno 60 úrovní. Tedy skoro od poloviny hry jsem neměl co dělat a jak se rozvíjet. Zůstali mi 3 body, které nebylo kam dát. Jedna z nejlepších dovedností je dovednost Ovládnutí, kterou se člověk může naučit na ošetřovně po splnění asi DLC Omega. Podobnou funkci by měla mít dovednost sabotáž na roboty, jenže robotů je ve hře málo. Každopádně byla sranda ovládnout třeba Bestii Smrťáků a pak sledovat, jak likviduje všechno kolem.

Čím si nejsem tak jistý je vliv rozvoje a vybavení na poškození. Měl jsem vše nastaveno tak, abych zvýšil poškození zbraní. Dokonce i zbroj jsem si vybral tak (s jednotlivých dílů), abych maximalizoval poškození ze všech zbraní a přišlo mi, že nepřátelé zraňuji +/- skoro stejně. Lehké cíle na jednu ránu, středně silné na dvě, silné na 3 a víc. Záleželo, jestli jsem trefil hlavu. Ačkoliv tedy trošku vliv to asi mělo, protože například u vojáků Cerbera chlapa se štítem jsem zabil jednou ranou, ať jsem jej trefil kamkoliv. (zatímco zpočátku jsem musel trefit skrz hledí, aby padl na jednu ránu). Ale to byl vliv jen minimální.

Na mapě mi zbyl úkol s leteckou základnou Cerbera, což bych se pokusil vynechat a pak Tali. Na letecké základně mě docela nebavil úkol s porážkou Smrťáka, byť teď už vím, jak na ně.
Mám za to, že tam není smrťák, ale že to je jen malý úkol. Smrťák byl na závěr úkolu s Tali. Tedy jestli myslíš to, že hráč ho má zaměřit nějakým zaměřovačem a Normadie na něj střílí, zatímco smrťák po něm střílí svým paprskem.

Co se týče romancí, já myslím, že autoři si zavařili již v prvním díle a od té doby jim prostě to hořelo a nevěděli, jak to řešit. Protože Ash může v prvním díle umřít a místo ní žít ten Kaidan, nebo jak se jmenuje. Už ve druhém díle tak tadle dvojpostava hrála roli, aby byla snadno nahraditelná. Tedy aby bylo jedno, jestli je tam Ash nebo Kidan. Pokud by byla Ash součást třeba posádky, měla by své vlastní rozhovory a svůj úkol loajality, bylo by to mnohem složitější. Podobně třeba Wrex, který mohl v prvním díle umřít, tak ten v druhém hrál zřejmě taky roli, aby byl snadno nahraditelný. V ME2 k tomu přidali pak prakticky všechny, celou posádku. Nevím, jestli v ME2 mohl umřít Garrus a jak by jej v ME3 nahradili. Totéž Tali. Pravděpodobně, pokud by v ME2 umřeli, by jednoduše v ME3 nebyli, nahradili by je nějaké neutrální postavy a hráč by je nemohl získat do posádky. Totéž Ash/Kaidan. Hráč by tak zřejmě měl jen Liaru, Jamse a Edi. Všechny ostatní postavy z ME2, aby si to nekomplikovali, tam pak hráli roli jen malou a snadno nahraditelnou. Stejně opět Ash/Kaidan, ti by tam byli vždy a vždy by hráli tu stejnou roli, nicméně je autoři nemohli moc rozvést, protože pak už by bylo těžší je tak snadno zaměnit.
Jediná stálice tak zůstává Liara, která nemohla umřít ani v jednom díle.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #187 kdy: Únor 20, 2017, 15:08:33 »

Mě do konce hry ještě kousek chybí, ale nějak jsem po dnešku ještě více na rozpacích ohledně romancí. Cvičmo jsem uspořádal večírek a James mi na něm sbalil Ash! Teď už mi ta romance z jedničky nedává vůbec smysl. Nikterak si nevybavuju, kde jsem případně něco špatně zvolil, protože ono nebylo ani co volit. Zjistil jsem, že na promenádě můžu celkem snadno uzavřít vztah s Liarou. Napadlo mě, jestli se do toho nějak nemíchá DLC Shadow Broker z dvojky, ale stejná možnost vztahu s Liarou byla ve hře i před všema těma DLC. Všechny ty akce okolo Ash tím pádem postrádají smysl (knížka v nemocnici apod.).

Večer kouknu na nějaké stránky nebo videa, čistě pro klid duše, ale upřímně mě to zklamalo. Nejspíš je to opravdu dané tím, že postavy jako Ash jsou záměnné, takže nejsou dotažené do detailu. Nicméně si myslím, že je to docela hrubá chyba, když i dvojka ten vztah reflektovala. Večírek odložím a nechám si ho až na úplný závěr, až budu mít v družině i Tali. Garrus mohl ve dvojce umřít, našel jsem to v diskuzi na abecedaher.cz, kde se právě probíralo, jak to je s loajalitou vs přežitím členů posádky při sebevražedné misi. O Garra šlo přijít třeba tím, že sis ho vzal do týmu v pasáži, kde měl biotik udržet ochranné pole a biotik byl přitom neloajální.

Jinak pokud jde o tu akčnější část DLC Citadela, závěr taky nic extra. Tedy jako ono samotné odhalení podstaty spiknutí bylo nečekané, ale závěrečný souboj nic moc. Nemám tenhle styl soubojů prostě rád, kdy je to rozložené do několika fází, které jsou proložené cut-scénami. Nehledě na to, že poručici jsem sejmul hned v prvním kole a ona byla na konci zdravá jak rybička. Ovšem ta část před večírkem, kdy jsem se měl potkávat s několika členy posádky, byla docela vtipná, obzvláště Javik jako herec :)

Půjdu si teď pro Tali a uvidím, co pak dále. U té základny Cerbera si nejsem jistý, já měl právě za to, že tam je ten Smrťák schovaný. Na závěr hry už mám scénář připravený, tedy příslušnou volbu. Teď když mám přehled o celé trilogii a začalo se v tom objevovat tolik mezer, tak jsem jednoznačně pro vyhlazení Smrťáků ;) Trojka se vůbec neměla přiklánět k jedničce a měli by bývali po starostech. Nehledě na to, kolik voleb se v trojce vlastně ani neodrazilo.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #188 kdy: Únor 20, 2017, 15:28:19 »

S večírkem bych počkal, až potkáš Mirandu. Protože ta jediná mi na večírku chyběla. Nevěděl jsem, kdy mi hra znemožní jít na Citadelu a který je to bod, ani kdy Mirandu potkám, tak jsem to udělal dřív. Stejně tak je tam třeba pohřeb Thana, kde by měla Miranda být. Ono ty postavy pak různě chodí a píší maily, že se sejdete. Můeš je pozvat do bytu, nebo se s nimi někde sejít ve městě. V tomto ohledu mi neunikla ani ta Miranda.

Co by mě naopak zajímalo, jestlije v aréně možnost koupit Legiona a Soluse. Já je tam neměl, protože v době, kdy jsem se dostal do arény byli už oba mrtví. Ale možná, že kdybych plnil to DLC Citadela v době, kdy byl Solus na palubě Normandie, hra by mi jej umožnila koupit a i když by pak zemřel, zůstal by už v partě k možnosti pronajmutí. Totéž Legion. Možná podobně by to bylo i v případě večírku. Pokud bych ho uspořádal v době, kdy byli na palubě, nejspíše by tam byli. Hlavně Legion by mě na to večírku docela zajímal :).

Tak já myslím, že trojka musela pokračovat v sérii a v nastoleném trendu z ME2. Nemohli by najednou ignorovat ty volby, které hráč udělal. Spíš si pořád myslím, že chyba byla ME2. Už jen ten odklon od aliance k Cerberu byla blbost. Z hlediska děje to též nebylo ideální. Bylo tam příliš mnoho postav a příliš mnoho možností, kdo může přežít a kdo umřít. Tedy pokud by na to v ME3 chtěli navázat, museli by to řešit hodně složitě.

Z těch závěrů jsou všechny špatné. Zničení Smrťáků defakto znamená konec civilizace tak, jak jí galaxie zná. Dojde ke zničení vysílačů a tedy jednotlivé národy zůstanou zřejmě navždy odříznuty. Také to zničí skoro každou techniku. Ale zas je to možnost, jak může Shepard přežít.

Co se obecně vztahů týče, trojka je jako celek udělána špatně. Je v podstatě jedno s kým chodíš, ten samotný systém je udělaný nesmyslně. V té době, co šlo sbalit Liaru na prezidiu je podle mě moment, kdy teprve opravdu definitivně některou holku ve hře sbalíš. To se pak zřejmě projeví tím, že se s tebou před finální bitvou vyspí.
« Poslední změna: Únor 20, 2017, 15:40:53 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #189 kdy: Únor 20, 2017, 17:24:12 »

Miranda už se mi ozvala mailem, ještě než jsem odletěl za kvariany. Jedná se o setkání v bytě na Citadele, na což jsem docela zvědavý, jaké volby to bude mít tentokrát. S Legionem uvidím, jak se to vyvine a zda-li se bude moci na večírku objevit - zajímá mě, jestli ho hra spojí do trojice s EDI a Jokerem. S Mordinem se podle mě nepočítalo, mě se třeba DLC Citadela objevila až v souvislosti s pokrokem v hlavní lince a to bylo až někdy po Tuchance. Na pohřeb Thana jsem pozvánku dostal, ale zatím jsem nepřišel na to, kde to hledat. Postupně mi došel mail ještě od Jack apod. Zase je hezké, že ta nová promenáda není jen jednoúčelová.

Předtím mě hra z pohledu děje přišla celkem OK, protože jsem ve dvojce teprve skládal střípky toho, co se asi událo před tím. Skok zpět k Alianci byl sice divný, ale bylo to pro mě něco nového, tak jsem si postupně zvykl. Osobně se mi teda kopalo za Cerberus lépe :) Rozhodila to až rozehrávka jedničky, kdy se dvojka opravdu tváří spíše jako úlet, ale pořád mi k jedničce sedí lépe.

Likvidace Smrťáků na konci trojky se podle mě neobejde bez smrti Sheparda, je to tam myslím i zmíněno. Shepard je od dvojky docela zaplněný technologiemi, které jsou s ním už naplno integrovány, takže bez nich nepřežije. Zničení vysílačů by neměl být až takový problém, tedy z pohledu izolovanosti, někde ve dvojce padla zmínka, že přelet mezi systémy je sice zdlouhavý, ale jedná se "jen" o roky. Díky boji v našem systému se navíc zrovna okolo Země objeví veškeré vyspělé rasy pohromadě, takže o izolaci se vůbec nedá mluvit :D Samozřejmě je to stejně nesmyslný závěr, jako ty dva další, technika se dá znovu vystavit apod.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #190 kdy: Únor 20, 2017, 17:40:22 »

No, pozvánku můžeš udělat v tom bytě. Je tam ten komunikační nástroj. Ono záleží, jestli chce být postava pozvaná do bytu, nebo jestli se s tebou chce někde sejít. Pokud sejít, musíš dojít tam, kde by měla být. Pokud do bytu, musíš jí pozvat přes tu komunikaci. Tydle rozhovory jakože nejsou příliš důležité. Je to spíše takové loučení s postavou Sheparda. Nebo mi to tak alespoň přišlo. Největší borec je bezesporu Grunt.

Podle mě Mordin může přežít. A pokud přežije, určitě jej půjde pozvat do bytu atd. Je ale fakt, že se to DLC otevře až po té, co se hráč rozhodne v první fázi a dostane se do druhé. S Legionem by to ale mohlo jít řešit ještě když je napalubě a než se hráč rozhodne, co s Kvariany a Gethy udělá. Co se týče Mirandy, tak Miranda mě potkávala normálně během hry, jenže pak asi zmizela a proto se mi neozvala až dokud jsem nevyřešil ten její úkol.

Já myslím, že Aliance dává větší smysl v kontextu hry a Cerberus byl asi nápad hodně narychlo. V jedničce se vyskytoval, tak jej prostě použili, ačkoliv v jedničce nijak extra zvlášť významnou roli neměl. Jen pár vedlejších úkolů. Vyřešili tím právě tu návaznost na jedničku, takže se mohli mnoha postavám vyhnout. Sheparda mohli nechat umřít a znovu postavit a tím jej oslabit, aby začínal na 1 levelu a podobně. Nicméně dějově to moc dobré není a trojka tím dost trpí. Ale zas Záhadného na konci trojky jsem ukecával tak dlouho, až se zastřelil, takže pohoda.

Shepard může trojku přežít, pokud zničí Smrťáky a má dostatečně velkou armádu. Já jí měl.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #191 kdy: Únor 20, 2017, 18:33:26 »

Jo, ještě je čtvrtá možnost, odmítnout si vybrat a poslouchat tu UI :)
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #192 kdy: Únor 20, 2017, 20:12:23 »

Vida, zvaní do bytu jsem přehlédl :) Teď jsem zrovna koukal na romancing guide a v podstatě jsem udělal vše, vyjma jedné drobnosti - Ash má podobně jako Liara na Citadele podobnou možnost rozhovoru, akorát jsem zapomněl, kde se po pohřbu švagra nachází. Měl jsem za to, že se vrátí na Normandii, ale tam žádnou dialogovou volbu nemá. Tudíž ano, romanci je v podstatě potřeba zahájit úplně znovu! Trefil si to dobře. Pokud tedy někdo vleze do DLC Citadela ještě před touhle volbou, riskuje podobné překvapení.

Mordin mi v obou případech zemřel, vůbec mě nenapadá způsob, jak by to mohl přežít. Tedy v kontextu úspěšné léčby genofágu. Přežití Sheparda na konci by mě taky nenapadlo. Znamenalo by to, že Catalyst bluffoval.

Nevybrat si na konci ani jedno mi přijde tak nějak nastejno :D V principu to nic neřeší. Docela mě zajímá, jak se s tím vypořádá Andromeda, která se odehrává "jen" 500 let poté.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2025
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #193 kdy: Únor 21, 2017, 08:23:58 »

No Mordin může přežít, ale je tam asi více podmínek a určitě nemůžeš vyléčit genofág. Tedy v tom dialogu, kde jde na věž ho vyléčit, ho musíš přesvědčit/ukecat, aby tam nechodil a neobětoval se. Pravděpodobně musí umřít Eva. Jestli jsou nějaké další podmínky, to nevím,

Já zkoušel všechny ty závěry a možnosti dialogu ke konci.

Třeba dialog se Záhadným je skoro pořád to samé. Moc se neliší v závislosti na volbách. Liší se jen jeho závěr v momentě, kdy vytáhne zbraň. Pak jej můžeš ukecat, aby se sám zastřelil, nebo jej můžeš zastřelit dřív, než zastřelí admirála, nebo ho můžeš zastřelit po té, co zastřelí admirála, nebo tě může zastřelit (v takovém případě hra končí neúspěchem). Podle toho taky v té další fázi ještě Záhadný něco řekne/neřekne. (tj pokud ho zastřelíš ty, ještě tam prohodí nějakou větu).

Rozhovor s UI má v podstatě jen dvě možnosti. Buď se rozhodneš pro výběr jedné z těch tří nabízených možností, nebo odmítneš. Pokud odmítneš, hra končí. Závěrečný monolog říká Liara a je to nejhorší možný konec.

Pokud se rozhodneš pro syntézu, závěrečný dialog říká EDI. Všichni se změní v něco jiného, přinese to asi největší "výhody" pro galaxii, nicméně je to konec nejvíce absurdní. Shepard zde definitivně a úplně umře.

Pokud se hráč rozhodne Smrťáky ovládnout, pak asi záleží na tom, jak hráč hru před tím hrál, jaké volby dělal a jestli byl ochránce nebo odpadlík. Nejspíše to tu závěrečnou animaci změní. Shepard fyzicky umře, ale jeho vědomí přežije. Závěrečný monolog ostatně říká on sám. Já byl třeba skoro svatý, tedy z mého pohledu to byla asi možnost nejlepší. Galaxie získala hodně a současně se celý život nezměnil v něco, co už nemůže nikam dál pokračovat ve vývoji. Smrťáky jsem použil na obnovu galaxie a na ochranu všech živých bytostí. Současně také přežijí všichni syntetici, tedy EDI, gethové atd. Nicméně člověk z toho nemá moc osobní pocit vítězství.

Pokud se hráč rozhodne Smrťáky zničit, pak to má asi nejhorší možné důsledky pro galaxii, protože ta touto volbou nic nezíská, vše je zničeno a všichni živí tvoři musí začít s obnovou skoro od začátku. Shepard může přežít, přináší to i asi největší pocit vítězství, ale jako varianta jak to mohlo dopadnout pro galaxii je to jednaz těch nejhorších. V tomto případě říká závěrečný monolog admirál Hakett (nebo jak se jmenuje).

Podle mě se v Adromedě na todle nebudou ohlížet. Vůbec ani nepůjde inportovat postava a save z trojky. Okecají to tak, že galaxie byla prostě obnovena a opravena, smrťáci byli zničeni a zmizeli, nebo byli překonáni technologií přeživších ras.

Pokud by chtěli navazovat, bylo by bezesporu zajímavé, jak by navázali na možnosti, že hráč UI řekne, že si vybírat nebude :).
« Poslední změna: Únor 21, 2017, 08:29:48 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7604
Re:Série Mass Effect
« Odpověď #194 kdy: Únor 21, 2017, 19:24:53 »

Andromeda bude možná posunutá mimo Galaxii z trilogie, což by bylo asi i nejlepší. V principu jde spíše o restart značky, než příběhu. Navázat by to očividně mohlo jen na ten konec s ovládnutím Smrťáků a ještě by se to muselo poprat s volbou přesvědčení (podle mě to taky hraje roli, renegát bude mít nejspíše jiný monolog závěrem).

Syntéza mi přišla jako schůdné řešení jen při první rozehrávce a to z důvodu přežití EDI a Gethů. Její důsledek mi však sympatický není a v podstatě je to totální nesmysl. Ovládnutí Smrťáků by se jakžtakž ospravedlnit dalo, byť to znamená dát za pravdu Záhadnému, kterého jinak považuju v určitém ohledu za neutrála. Tahle možnost je tedy asi nejblíže tomu, co by se dalo považovat za plichtu, byť je mi taky krajně nesympatická.

Včera jsem shodou okolností prolézal různé diskuse a podle všeho měla trojka původně mnohem obyčejnější závěr, který paradoxně celou situaci popisoval lépe, anebo jinak, dal se mnohem lépe okecat - tzv. teorie indoktrinace. Extended cut spíše ještě více ukázal, že to byla matlanina od počátku :) Happyend mi ve hře nechybí, klidně ať si Shepard zemře, ale ani jedna volba mi nedává možnost nikoho a nic nezradit.

Po dnešku jsem kousek od poslední části hry. Zrovna jsem probíhal Útočiště, když mi hra spadla, takže to dojedu ráno. Smrťáka na Ranochu jsem sundal celkem snadno, při tom pročítání diskuzí jsem narazil na tip zrovna k tomuto souboji, který mi lépe osvětlil funkci zaměřování laseru. V první rozehrávce mi tohle nějak nešlo a dost mi vrtalo hlavou, jak to vlastně funguje. Většinu souboje jsem zaměřoval mezi všemožnými úskoky, což trvalo docela dlouho. Přitom základ úspěchu tkví v tom, aby se Shepard při zaměřování nehýbal vůbec :D Tedy co nejvíce zaměřit v klidu a uhýbat jen v případě nutnosti. Najednou jsem měl dost manévrovacího prostoru a moc úskoků jsem dělat nemusel. Smrťák padl výrazně rychleji.

Po Ranochu se najednou o slovo přihlásila zase romance - přišel mi mail od Ash :) Skončil jsem tak na promenádě Citadely, kde jsem si s ní mohl promluvit a potvrdit zájem o obnovení vztahu ... hm, toho vztahu, který vlastně nikdy formálně neskončil. Hned poté jsem šel za Liarou a ta tuhle volbu plně reflektovala změnou možností v odpovědích, takže jsme zůstali přáteli. Nakonec to tedy nějakou hlavu a patu má, ale spíš mi to přijde, že si najednou někdo na konci scénáře vzpomněl, že někde v téhle větvi příběhu zůstal volný konec, což hezky podtrhl předsazením DLC Citadela. Ta se podle mě měla zpřístup opravdu až na konci, tedy před útokem na základnu Záhadného. Mimochodem, Legiona jsem nevyzkoušel, ke vší smůle jsem zjistil, že hra má omezený počet save pozic, takže jsem si to přehrál, ale podle diskuzí se Legion v Citadele nenachází.

Hodně teď beru na mise Liaru, takže jsem měl možnost si lépe prohlédnout biotické dovednosti v praxi, ale jsem z toho spíše zklamaný. Obrněné cíle (i jen ty se štítem), docela odolávají různým efektům, jako je třeba zrovna Singularita, takže v boji to nijak výrazně nepomáhá. Sám sebe jsem naučil Ovládnutí, ale to je užitečností taky docela sporné. Banshee je třeba imunní. Mnohem více začínám uvažovat o Stázi, což by se mi jako odstřelovači mohlo hodit více.
IP zaznamenána
This is the end ...
Strana: 1 ... 11 12 [13] 14 15