Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Leden 30, 2025, 06:18:23
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: 1 ... 7 8 [9]

Autor Téma: LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard  (Přečteno 28146 krát)

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7559
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #120 kdy: Leden 03, 2025, 12:43:43 »

Ještě k tomu Bylinkaření a dovednosti Vzdělávání ...

Začnu ingrediencemi. Ve hře je celkem 14 bylinek/hub, ke kterým se váže odbornost Bylinkaření:

Agaricus - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Boží odolnost o 1 bod
Alnicola - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Sílu o jeden bod
Amanita - 10 ks zvyšuje vybrané postavě zdraví i 1 HP
Boletus (hnědý typ) - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Odolnost proti ohni o 1 bod
Boletus (bílý typ) - 10 ks zvyšuje vybrané postavě manu i 1 SP
Descolea - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Odolnost proti chladu o 1 bod
Entoloma - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Rychlost o jeden bod
Galerina - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Odolnost o jeden bod
Lactaria - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Hbitost o jeden bod
Milesina - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Energii o jeden bod
Ramaria - 10 ks přidává vybrané postavě 1 dovednostní bod
Tapinella - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Odolnost proti elektřině o 1 bod
Ustilaga - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Odolnost proti duchu o 1 bod
Vararia - 10 ks zvyšuje vybrané postavě Odolnost proti jedu o 1 bod

Při úrovni Bylinkaření 30, sbírá Gaulen z každého trsu vždy 5 ks ingrediencí, takže ze dvou trsů má rovnou jednu dávku pro navýšení příslušné statistiky. Ingredience sbírá Gaulen i náhodně formou náhodných eventů, ale není to až tak významné množství.

Následuje soupisek ingrediencí podle jednotlivých oblastí (není to určitě kompletní soupis, vůbec si nedělám iluze, že jsem někde něco přehlédl, ale pro ilustraci celkové množství ingrediencí ve hře to stačí). Jako počty uvádím jen počet trsů v dané oblasti, teprve na konci to převedu na maximální počet získaných ingrediencí ze všech trsů.

Velegarn - venkovní mapa:

Agaricus - 2
Alnicola - 3
Amanita - 10
Boletus (hnědý typ) - 6
Boletus (bílý typ) - 8
Descolea - 7
Entoloma - 4
Galerina - 5
Lactaria - 5
Milesina - 3
Ramaria - 12
Tapinella - 6
Ustilaga - 10
Vararia - 6

Velegarn - Krysí jeskyně:

Agaricus - nic
Alnicola - nic
Amanita - 3
Boletus (hnědý typ) - nic
Boletus (bílý typ) - nic
Descolea - nic
Entoloma - nic
Galerina - nic
Lactaria - 2
Milesina - 1
Ramaria - 1
Tapinella - 1
Ustilaga - 1
Vararia - 1

Nabros:

Agaricus - 9
Alnicola - 2
Amanita - 5
Boletus (hnědý typ) - 3
Boletus (bílý typ) - 4
Descolea - 8
Entoloma - 6
Galerina - 2
Lactaria - 3
Milesina - 2
Ramaria - 11
Tapinella - 5
Ustilaga - 6
Vararia - 6

Sorrentie:

Agaricus - 5
Alnicola - 1
Amanita - 5
Boletus (hnědý typ) - 2
Boletus (bílý typ) - 4
Descolea - 4
Entoloma - 4
Galerina - 2
Lactaria - 2
Milesina - 3
Ramaria - 4
Tapinella - 10
Ustilaga - 7
Vararia - 5

Hadiros:

Agaricus - 6
Alnicola - 4
Amanita - 7
Boletus (hnědý typ) - 12
Boletus (bílý typ) - 5
Descolea - 8
Entoloma - 5
Galerina - 4
Lactaria - 9
Milesina - 11
Ramaria - 3
Tapinella - 5
Ustilaga - 9
Vararia - 3

Cunavarn:

Agaricus - 3
Alnicola - 3
Amanita - 10
Boletus (hnědý typ) - 8
Boletus (bílý typ) - 7
Descolea - 6
Entoloma - 2
Galerina - 2
Lactaria - 4
Milesina - 3
Ramaria - 7
Tapinella - 6
Ustilaga - 7
Vararia - 6

Karraga:

Agaricus - 7
Alnicola - 2
Amanita - 10
Boletus (hnědý typ) - 2
Boletus (bílý typ) - 2
Descolea - 5
Entoloma - 4
Galerina - 2
Lactaria - 5
Milesina - 4
Ramaria - 5
Tapinella - 10
Ustilaga - 4
Vararia - 9

Hamaleth:

Agaricus - 1
Alnicola - 1
Amanita - 4
Boletus (hnědý typ) - 4
Boletus (bílý typ) - nic
Descolea - 5
Entoloma - nic
Galerina - 4
Lactaria - 3
Milesina - 4
Ramaria - 4
Tapinella - 4
Ustilaga - 2
Vararia - 2

Varaskel:

Ve Varaskelu krom rostlin s jídlem nic jiného sebratelného neroste, nicméně Gaulen tu může kupodivu něco málo najít formou náhodných eventů.

Rasmura:

Agaricus - 17
Alnicola - 5
Amanita - 17
Boletus (hnědý typ) - 11
Boletus (bílý typ) - 2
Descolea - 4
Entoloma - 5
Galerina - 5
Lactaria - 9
Milesina - 12
Ramaria - 15
Tapinella - 12
Ustilaga - 8
Vararia - 11

Devonia - venkovní mapa:

Agaricus - 6
Alnicola - 5
Amanita - 7
Boletus (hnědý typ) - 6
Boletus (bílý typ) - 6
Descolea - 16
Entoloma - 6
Galerina - 8
Lactaria - 8
Milesina - 7
Ramaria - 6
Tapinella - 7
Ustilaga - 3
Vararia - 13

Devonia - jeskyně:

Agaricus - 1
Alnicola - nic
Amanita - 1
Boletus (hnědý typ) - 8
Boletus (bílý typ) - 1
Descolea - 3
Entoloma - nic
Galerina - 2
Lactaria - 2
Milesina - 1
Ramaria - 1
Tapinella - 2
Ustilaga - 4
Vararia - 2

Nagira - venkovní mapa:

Agaricus - nic
Alnicola - 5
Amanita - 3
Boletus (hnědý typ) - 5
Boletus (bílý typ) - 3
Descolea - 4
Entoloma - 6
Galerina - 4
Lactaria - 2
Milesina - 2
Ramaria - 3
Tapinella - 3
Ustilaga - 4
Vararia - 2

Nagira - dům čarodějnice Wendofel:

Agaricus - 1
Alnicola - 2
Amanita - 3
Boletus (hnědý typ) - 1
Boletus (bílý typ) - 1
Descolea - 1
Entoloma - nic
Galerina - 3
Lactaria - nic
Milesina - 1
Ramaria - nic
Tapinella - 4
Ustilaga - 5
Vararia - 1

Souostroví Varas Talak:

Agaricus - 4
Alnicola - 3
Amanita - 9
Boletus (hnědý typ) - 7
Boletus (bílý typ) - 3
Descolea - 6
Entoloma - 3
Galerina - 6
Lactaria - 3
Milesina - 4
Ramaria - 4
Tapinella - 9
Ustilaga - 6
Vararia - 7

Vilak:

Agaricus - 3
Alnicola - 3
Amanita - 3
Boletus (hnědý typ) - 1
Boletus (bílý typ) - 1
Descolea - 4
Entoloma - 1
Galerina - 1
Lactaria - 2
Milesina - 2
Ramaria - 2
Tapinella - 2
Ustilaga - 1
Vararia - 3

A teď přepočet ...

Souhrn:

Agaricus - 65 trsů x 5 ks max = 325 ks neboli 32 bonusových bodů (325 : 10 atd.)
Alnicola - 39 trsů x 5 ks max = 195 ks neboli 19 bonusových bodů
Amanita - 97 trsů x 5 ks max = 485 ks neboli 48 bonusových bodů
Boletus (hnědý typ) - 76 trsů x 5 ks max = 380 ks neboli 38 bonusových bodů
Boletus (bílý typ) - 47 trsů x 5 ks max = 235 ks neboli 23 bonusových bodů
Descolea - 81 trsů x 5 ks max = 405 ks neboli 40 bonusových bodů
Entoloma - 46 trsů x 5 ks max = 230 ks neboli 23 bonusových bodů
Galerina - 50 trsů x 5 ks max = 250 ks neboli 25 bonusových bodů
Lactaria - 59 trsů x 5 ks max = 295 ks neboli 29 bonusových bodů
Milesina - 60 trsů x 5 ks max = 300 ks neboli 30 bonusových bodů
Ramaria - 78 trsů x 5 ks max = 390 ks neboli 39 bonusových bodů
Tapinella - 86 trsů x 5 ks max = 430 ks neboli 43 bonusových bodů
Ustilaga - 77 trsů x 5 ks max = 385 ks neboli 38 bonusových bodů
Vararia - 77 trsů x 5 ks max = 385 ks neboli 38 bonusových bodů

Ve výsledku není přínos Bylinkaření zrovna zanedbatelný. Je pravdou, že u klíčových atributů jako je Rychlost, Síla a Energie si můžete ke konci pomoci i jinými ingrediencemi (trofeje z monster), ale max. úrovně Bylinkaření dosáhnete přeci jen o poznání dříve. Nicméně dá se bez toho žít, jak jsem v předchozích rozehrávkách názorně ukázal :).

A teď ještě k tomu Vzdělávání ...

Přínos Vzdělávání není rozhodně zanedbatelný, jak by se mohlo z některých mých příspěvků zdát, ale pokud na konci hry nepasete po co nejvyšších levelech, tak to není nutné nijak hrotit. V současné rozehrávce, kdy jsem opravdu pečlivě navyšoval Vzdělávání každý levelup, tak jsem se ve finále mohl dostat pohodlně na level 63-65, respektive po porážce posledního strážce ještě dokonce na level 64-67 (za strážce je ohromná porce zkušeností, ale pro hru už to nemá žádný význam).

V předchozí Hard rozehrávce jsem to právě moc nehrotil a dostal jsem se se Vzděláváním jen na úroveň 15, takže na konci by se mi postavy mohly posunout maximálně na level 60-61. Jelikož je hra pohodlně dohratelná v hard obtížnosti i na levelu 50, tak je to pořád dostatečná rezerva. Neproinvestované body jsem tak mohl dávat do jiných, pro mě důležitějších, dovedností.

Na druhou stranu, na konci družina končí s obřím přebytkem financí, takže zhruba od Rasmury je možné běžně dokupovat bonusové dovednostní body a družinu to nijak neohrozí. Tím pádem není nutné se příliš škrtit v učení dovedností. Čím nižší obtížnost, tím je to rozhodnutí vlastně ještě jednodušší.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #121 kdy: Leden 04, 2025, 08:43:28 »

Já postupoval tak, že jsem tedy nejprve šel do Cunavarnu, kvůli obchodníkovi. Zde jsem vyčistil cestu od zlodějů a vos, což mi stačilo cca na 14 úroveň. Pak jsem se pustil do zdejšího lesa stromů, starého jsem v této chvíli bez nedal, ale stačilo mi to na 16 úroveň.

Pak jsem se přemístil do Hadirosu. Tato lokace je o dost méně obtížná, řekl bych možná i snadnější, než Sorrentie, tedy projití to zde byla spíše formalita. Přepadovky psů neustávaly, zde na mě už útočil tuším jeden dospělý a 4 mláďata, nebo tak nějak, vlastně to byl nejtěžší boj v této lokaci. Celkově jsem zde dosáhl 17 úrovně.

Následně jsem se vydal do Nagiry a zabíjel zde ty zloděje a podobně. Zbyli mi zde pouze dvě skupinky Moatauro+Gotauro a jedna skupinka s 1 Grazteronem (já si myslel, že je tu jen jedna Moatauro+Gotauro). Každopádně krom hvězdic a peněz jsem tu získal 18 úroveň, splnil ten zdejší úkol.

Pak jsem se vydal do Karragy. S Yotumy na pláni jsem se momentálně ani nesnažil bojovat, neboť mají hodně životů a je to na dýl. Ale procházel jsem ty lesy a tak nějak zabíjel ty zdejší skřety, hlavně jsem se ale chtěl dostat co nejrychleji do hradu, takže lesy jsem nevyřešil celé. Na hradě jsem vyčistil všechny ty slabší vojáky prince, to mi mám pocit všechno stačilo asi na 20 úroveň a jelikož Gaulen měl již nyní bylinkářství na maximum, tak po vyčištění hradu jsem je šel sbírat do lokací, kde jsem již byl.

V průběhu sbírání bylo zajímavé, že na mě ve všech těch obvyklých lokacích (tech konkrétních zónách na každé mapě), útočili pekelní psi (tentokráte mám dojem 3 dospělý a 2 mláďata), ačkoliv jsem tam nebojoval a prostě jen všechny lokac procházel a hledal bylinky. Při té příležitosti jsem sejmul i ten starý strom v lese a navštívil i zdejší věž a získal artefakt. V Cunavarnu jsem vynechal jen hrobku, protože mág neměl kouzlo zažehnout vzduch a svitky se mi kupovat nechtělo.

Pak jsem se vrátil do Karragy, doklepl zdejší skřety, čarodějnici i Yotumy. Chvíli to vypadalo, že dospělého nedám, ale jelikož mě tu pořád honil a otravoval, při sbírání bylinek, nakonec se mi povedlo zabít i jej. Dostal jsem se tak na 23 level a jelikož se mág naučil kouzlo uhasit plameny, ještě jsem se stavil v Nagiře, sejmul ty zbývající hlídky, uhasil ten oheň mezi domy a do prozkoumal tak vesnici.

Pak jsem sháněl, co bych zabil, abych se dostal na 24 úroveň. Pozabíjel jsem ty silnější vojáky, co blokují cestu Sorrentii do Vilaku, v Nabrosu do Rasmury a taky u hradu v Karraze, pak si ještě zabojoval s mágem, zlodějem a barbarem v aréně a jim to tedy na 24 úroveň stačilo (taky jsem tam nechal bojovat Gaulena, ale tomu to nestačilo). Každopádně mág se naučil kouzlo zažehnout vzduch a tak jsem ještě doraboval hrobku v Cunavarnu. To stačilo pak i Gaulenovi na 24 level.

Následně jsem zkoušel jít do toho Vilaku ze Sorrentie. Nějaké skupinky jsem tu zabil (na 24 úroveň se dostal i klerik), nicméně je to tu vážně poněkud složité a nebavilo mě to.

V této fázi hry a v těch oblastech Velegarn - Cunavarn již tedy nebylo moc co dělat (dva dospělé Yotumy jsem zatím nedal, chtělo by to kouzlo hromadného léčení pro klerika) a tak téměř přesně 100 den jsem vyrazil do Hamalethu s tím, že přejdu přes strážce do Varaskelu.

Je hrozně zajímavé, že od určité chvíle na mě ti pekelní psi už úplně přestali útočit. Asi cca od 23 úrovně, se už prostě neobjevovali tak, jako dřív. Přitom jsem procházel lokace podobně, jako při sběru bylinek kvůli jídlu atd. (dřív by na mě při stejné činnosti určitě zaútočili). Tedy buď má hra nějaký limit, kolik těchto smeček může v této fázi být, nebo si řekne, že od 23 úrovně do třeba 28 žádné nepošle, nebo těžko říct, čím to je. Obecně bych řekl, že jejich výskyt je asi přece jen dán spíše těmi kroky, podle toho, jak na mě útočili, když jsem sbíral bylinky. Během toho jsem jen chodil, s ničím nebojoval, ale napadali mě poměrně často.

Mág se taky naučil ten meteor na maximum, ale nedokáži říct, jestli na to kouzlo má nebo nemá síla vliv. Ono samo o sobě se pohybuje v určitém rozmezí 90-150, do toho obludy fyzické zranění redukují, tak nevím. Zkoušel jsem mu zvednout sílu na 20, pak začarovat kouzlo na třeba Yotuma, následně zazpívat bardovu píseň zuřivosti, což by mělo sílu zvednout o 15 bodů, což by mělo zvednout zranění o 10 životů a opět zkoušel začarovat, ale nedokážu určit, jestli to funguje. Někdy to vypadalo, že možná je, někdy zas spíše ne, pořád se to taky pohybovalo v tom rozmezí kouzla, ale při vyšší síle spíše k té vyšší hranici, ale mohla to být i náhoda.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #122 kdy: Leden 04, 2025, 08:57:59 »

@Elemir: Já při sběru těch bylinek je všechny screenoval, co jsem dokázal najít, tak to pak můžeme případně porovnat a kdybys chtěl, můžu ti i ty screeny pak poslat (pravděpodobně jsem též nenašel všechny).

Myslím, že vzdělávání a i ty předměty, co přidávají bonus do zisku zkušeností, nejsou ani tak důležité z toho hlediska, jakou úroveň mají postavy na konci hry, ale spíše v průběhu hry. Dle všeho je možné hře díky tomu poutéct a být silnější (hlavně mít třeba dřív kouzla nebo dovednosti). A pokud se postavy dřív (díky tomu) učí to vzdělávání, měl by ten efekt teoreticky narůstat, protože ten bonus získává postava dřív. Ale těžko říct, jaký to má reálný efekt.

Nyní třeba některé mé postavy mají 5 předmětů s +5% do zkušeností (doufám, že se to sčítá, podle toho, jak to ovlivňuje postavy, když si je nasadí když je získám, tak asi ano, podle toho, že zloděj, který je neměl, po chvilce zaostával za všemi a musel jsem jej dorovnat v aréně, pak jsem mu dal dva a zase během chvilky byl první) a snažím se mít neustále aktivní požehnání Golota s +5%. Tedy by to mělo být 30%. Se vzděláváním mám nyní 45%, tedy dohromady 75%, ještě pár bodů do vzdělávání a měl bych získávat dvojnásobek zkušeností. Ale jestli to má reálný vliv na úrovně, že by postavy opravdu výrazně utekly hře, to těžko říct. Můžu to srovnávat jen s předchozí rozehrávkou, kde jsem též prošel vše, jako nyní, ale předměty a požehnání moc neřešil a mám dojem, že do Varaskelu jsem šel cca asi na 21-22 úrovni. Tedy bych hře utekl jen o 2-3 úrovně. Což zase není tak moc. (ale je tedy pravda, že jsem ty předměty našel až postupně a vzdělávání rostlo v obou hrách stejně), uvidím, jaký rozdíl bude třeba po příchodu do Devonie, když si ty předměty nechám.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7559
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #123 kdy: Leden 04, 2025, 12:32:17 »

@Milhaus: jj, klidně mi ty screenshoty pak pošli. Docela by mě i zajímalo, jestli jsou ty trsy pevně dané, nebo se to generuje náhodně. Nicméně to mohu kouknout rovnou, protože tu mám uložené savy i z minulých rozehrávek.

Jinak pokud by měl někdo náhodou instalačku verze 1.6, tak bych jí také uvítal. Já si jí bohužel zapomněl zazálohovat. Chtěl bych na ní vyzkoušet editor, abych případně poupravil info na webu. Celkově mám v plánu tu sekci upravit a možná i dodělat :).
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #124 kdy: Leden 04, 2025, 21:58:59 »

Spíše mám občas pocit, jestli hra nevygeneruje tu a tam další. Ale možná jsem je jen přehlédl, nicméně mi přijde divné, že bych je přehlédl třeba na nejvíce frekventované cestě, kde jsem určitě byl :).
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #125 kdy: Leden 05, 2025, 11:09:18 »

Šel jsem tedy do Hamalethu a zkusil bojovat s golemem. Hra jej hodnotila jako obtížného soupeře, dlouho to i vypadalo, že jej dám na první pokus, ale pak v rozhodující moment klerik selhal při léčení a golem tu postavu zabil. V dalších dvou pokusech mi golem vysvětlil, že to nebude tak jednoduchý. Říkal jsem si, že bych si navíc mohl pořídit to požehnání, co zvyšuje odolnosti, což v kombinaci s ochranou proti elementům by mělo zvýšit dost odolnosti, ale nejsem si tedy příliš jistý, jestli zrovna zde to kouzlo funguje. Přijde mi, že útočí magií země, tedy fyzickým útokem, ale nevím.

Abych se nemusel jen tak vracet, zkusil jsem porazit vojáky v bráně, ty hra hodnotila jako náročné, tedy měli by být těžší, než golem, ale dal jsem je na první pokus. Tím se mi trochu překvapivě celá lokace Hamalethu otevřela (v předchozí hře jsem s nimi šel bojovat až po Rasmuře). Pozabíjel jsem tu ty zvířata, co jsou tu tak po okolí a posbíral bylinky. šel se podívat i do zahrady na démony, teoreticky bych je porazit asi všechny mohl, ale bylo by to dost náročný, krom toho, že někteří dávají velké prdy, tak hlavně vysávají manu, čímž mě neobyčejně štvou. Po pár bojích, když vyprchalo požehnání Golota,  jsem se tak rozhodl se tedy vrátit, nakoupit jej znovu a pořídit si i to s odolnostmi a pak se pustil do golema. Tentokráte jsem jej dal, i když těsně a mohl jsem tak jít do Varaskelu.

Ve Varaskelu hra většinu nepřátel hodnotila jako lehké, ale moc lehcí tedy nebyli. Nejprve jsem šel pro trvalé požehnání do odolnosti (mám tedy již dvě), pak si odemknul portál, při té příležitosti jsem tedy bojoval s červi, kteří byli sólo a docela mi zatápěli, dávají neskutečné prdy a mají hodně životů. Raději jsem tedy nejprve vyčistil tu zónu, kde jsou svitky s informacemi, od těch různých pavouků a podobné havěti. Ono některé skupinky hra pořád vyhodnocovala jako vyrovnané, ale většina byla branná jako lehká.

Mimochodem v tomto hodnocení hra nějak mi přijde zmatkuje, protože jsem si již víckrát všiml, že nejprve skupinu označí jako lehkou a pak tu stejnou skupinu jako třeba vyrovnanou a podobně. Nejvíce to bylo vidět v Karraze, kde 1 Yotuma mládě hodnotila jako lehkého, 2 mláďata jako vyrovnané a 1 dospělého též jako vyrovnaného. Pak to najednou přehodnotila, 1 mládě bylo z ničeho nic vyrovnané, 2 mladí, nebo 1 dospělý jako obtížní. Ale dělala to i u jiných potvor, netuším tedy úplně proč. Buď to to nehodnotí jen podle úrovní, ale třeba i podle předmětů a já je změnil (třeba za ty, co dávají bonus do zkušeností), nebo průběžně mění vlastnosti těch potvor dle úrovně, nebo je ve hře nějaký bug.

Když jsem byl hotov v kaňonu, šel jsem do síni hrdinů a vyčistil jí od těch golemů. (i ti jsou poměrně dost nepříjemní). Pak jsem tedy i vyřešil zdejší věž a dočistil i zbytek pouště od červů. Ten poslední prastarý byl vcelku zajímavý, zvláště když třeba zloděje sejmul na ránu a podobně. Naštěstí tedy útočil na barbara a já po zazpívání písně bardem zloděje a barda skryl co nejvíce na jednu stranu, takže vlastně ani nemohl útočit na nic jiného, než na barbara (a toho klerik stíhal léčit). Splnil jsem tu taky všechny úkoly, krom té zahrady s démony, ty asi nechám až na chvíli, kdy bude umět mág vysávání many. Minulou hru jsem tam šel až později a stejně chci alespoň trochu mít možnost to porovnávat a zahrada by to hodně zkreslila (jakože i tak to nejspíše již je). Každopádně Varaskel jsem dokončil s postavami na 28 úrovni, barbar je 29, protože si ještě zabojoval v aréně. V předchozí hře jsem tam šel cca na 26 úrovni, tedy ten rozdíl moc nevzniká a možná je dán spíše tím, že jsem bojoval s více smečkami psů. (mimochodem na mě při sbírání jídla jedna zaútočila (na 26 úrovni), tentokráte již ve složení 1 prastarý, dva dospělý a 2 mláďata. Ale pak zas nic. Asi Arraz Gulovi dochází a tak si je šetří.
Což tedy tak úplně moc nechápu. Měl bych mít výrazně víc zkušeností. Ono tedy je na další levely potřeba hodně zkušeností a potvory jsou pořád za stejné, tedy v expech ten rozdíl možná nějaký vzniká, ale v úrovních postav je menší. Ale tak i ty 2-3 úrovně jsou hezký :).
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #126 kdy: Leden 10, 2025, 16:46:05 »

Tak Rasmuru jsem konečně celou dokončil. Snažil jsem se cca postupovat stejně, jako v předchozí hře, takže jsem dokončil i vše, co šlo v těch jiných lokacích, vyčistil jsem zahradu od démonů a splnil úkol Varaskelu, vyčistil celou Karragu a získal bonus za tamní pláně, pak pozabíjel všechny vojáky na hradě a zabil i prince, vyčistil a očistil chrám Cunavarnu. Vyšlo by to tak, že by postavy byly na 36-37 úrovni (jak u které postavy). Předtím byly mé postavy na 34 úrovni, tedy 2-3 úrovni tam je rozdíl, ale to bude asi spíše obtížností. Hře se prostě asi nedá nějak výrazně utéct z hlediska úrovní, ale i ty dvě úrovně hrají svojí roli z hlediska dovedností.

Nakonec jsem si šel ještě zabojovat do arény, a celou jí tedy dokončil, abych získal trvalé požehnání Golota a nemusel jej furt kupovat. Ono to bylo už poměrně drahé (něco kolem 700) a hlavně jsem to pořád musel hlídat a vracet se zpět do vesnice. V tom je ale tedy i rozdíl o předchozí hry, kdy jsem arénu dokončil až o dost později (neboť jsem jí od určité chvíle ignoroval).

V aréně si zabojovali hlavně barbar, zloděj a bard. Hlavně bard s requiemem mi pomohl vyřadit ze hry některé nepříjemné boje ke konci (jako písečného červa, nebo posledního prastarého ogra). Sice to vyžadovalo pár loadů, než zabral, ale fungovalo to. Některé boje musel zvládnout zloděj s hvězdicemi. Vtipná je třeba Kabruz, který mám pocit byl předposlední před ogrem a u kterého stačilo, aby jako první útok použil vysávání many, pak se hned přesunout na kraj bojiště a házet po něm hvězdice (ono jej nenapadlo se přesunout ke zloději, kterého by kosou i s krvácením zabil na ránu a pořád jen vysával manu). Také šéfa arény musel zvládnout zloděj, jakože to byla vcelku chuťovka. Musel jsem nakoupit předměty, abych zvedl rychlost alespoň na cca 55, pak jej párkrát trefit hvězdicemi a mít štěstí, aby minul, a pak se už jen přesouvat vždy o políčko dál od něj a nutit jej tím se taky pohybovat, dokud nevykrvácel. Nakonec tedy padl. Já tak mohl získat čtvrté trvalé požehnání -tj požehnání Golota. Také tím bard a zloděj utekli ostatním téměř o celou úroveň. Do Devonie tak půjdu s Gaulenem, zlodějkou, barbarkou a bardkou na 37 úrovni (bard a zloděj téměř na 38) a čarodějce a kleričce chybí kousek do 37.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #127 kdy: Leden 11, 2025, 18:26:06 »

Tak venkovní část Devonie jsem vyčistil od démonů a banditů, zbývá tam jen  jedna velmi nebezpečná hlídka, taky jsem prošel zdejší hrobku a věž Hněvu, která má tedy docela odpovídající název, protože to fakt není normální. Ať jsem dělal co jsem dělal všem těm střílejícím kravinám jsem se vyhnout nedokázal.

Nakonec bych měl jít do hradu na 42/43 úrovni. Řekl bych že hlavně 40-44 level je stěžejní, protože klerik se tam naučí hromadnou regeneraci. Pak už stačí v bojích jí jen zakouzlit a zbytek boje se modlit (a tu a tam odstranit krvácení a zranění).

Taky mě tedy přepadávají dál prokletí psi, situace se trochu ale obrátila a víceméně se těším, až mě zase napadnou, protože nemají moc šanci. Naposledy na mě tuším zaútočili asi 2 prastaří, 3 dospělí a 2 štěňata :).
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #128 kdy: Leden 12, 2025, 19:30:11 »

Devonii jsem tedy vyřešil celou, po likvidaci vojáků a prince jsem vyřídil i vůdce zlodějů, s hromadnou regenerací a trochou štěstí se to dá zvládnout. Pak jsem vyřídil ještě chrám raznet. Všechno mi to stačilo na 46 úroveň u všech postav, kdy už jediné místo, kam můžu jít, je Vilak. Prokletí psi na mě útočili 1, ve složení 3 prastaří, 1 dospělí a 2 štěňata.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #129 kdy: Leden 14, 2025, 07:21:30 »

Nejprve jsem chtěl získat trvalá požehnání, než vyrazím do Vilaku a tak jsem si zašel do Geldry, porazil ty dva obry a sebral sošku (a zároveň to tu prozkoumal) a pak si koupil loď a vyplenil ostrovy Varas Talak. Ty jsem tedy prošel úplně celé a získal i vajíčko wyverny, takže jsem měl 6 trvalých.

Trochu mě překvapilo, že nikde nejsou titáni, asi je nelze potkat, dokud hráč nemá daný úkol a nepozabíjí prince. Tedy v Geldře jsem ledového nepotkal a na ostrovech nešlo plout na ten, kde je ten vodní (kterého jsem potřeboval nejvíc, kvůli požehnání ke hbitosti). Navštívil jsem i Pernitii a taky tam nebyl (asi).

Ale tak posbíral jsem všude ty kuličky energie a poklady, v Pernitii jsem našel třeba ulnalumový meč bastard zabijáka démonů a na ostrovech u prokletého stromu v bedně ulnalumovou obouruční sekeru také zabijáka démonů. Barbarovi jsem dal jen ulnalumovou palici od mluvící truhly. Každopádně jsem tak byl slušně vybaven na Vilak, tak uvidíme, jestli to bude mít nějaký efekt.
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7559
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #130 kdy: Leden 14, 2025, 08:36:33 »

Na titány potřebuješ najít Oko Taliet z chrámu Golota. Je to poslední artefakt z věží, akorát ta v Nagiře byla zničena a artefakt byl ukraden. Teprve pak hra titány přidá. Prince kupodivu zabité mít nemusíš, tedy alespoň ne všechny - Ovengela jo, protože právě ten má klíč od chrámu.
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #131 kdy: Leden 14, 2025, 09:14:26 »

No, však jo, ale aby je člověk získal, tak nejspíše prince pozabíjí všechny. Tedy to požehnání, co zvyšuje hbitost, hráč nejspíše získá jako poslední. Pro sílu od toho démona, musí nejspíše zabít všechny prince, aby s ním mohl vést ten dialog.
IP zaznamenána

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #132 kdy: Leden 19, 2025, 22:35:57 »

Tak konečně jsem dohrál i tuto obtížnost, na konci se mé postavy krom Gaulena mohli dostat na 71 úroveň (i po uzavření studny).

Sledoval jsem v závěrečném chrámu v deníku, co ovlivňuje skóre a řekl bych, že skóre prostě ovlivňuje čistě množství získaných zkušeností skupiny. Vycházelo, že bylo třeba cca  135 bodů zkušeností, na 1 bod ve skóre. Přitom se ale zaokrouhluje nahoru, tedy o 1 bod mohlo skóre zvednout i odstranění pasti (které bylo za méně, jak 135 bodů) a celkově se to pohybovalo v rozmezí někde mezi 134-136 (podle asi toho, kolik bodů parta získala za boj s danou skupinou oblud).  Přepokládám, že na ještě těžší obtížnost bude to číslo ještě menší, mohlo by třeba platit, že 100 bodů zkušeností = 1 bod do skóre. Já tedy měl po zvření studny skóre 26 132. Byl jsem 99 úrovni ze 100. (zajímalo by mě, kolik skóre je třeba mít na tu 100 úroveň :D).

Dle statistik ve hře byla prospěšnost v boji postav na konci: Gaulen 19%, Zloděj 28%, Barbar 25%, Mág 14%, Bard 11% a Klerik 2%. Ale nejsem si jistý tím, z čeho to hra počítá. Pravděpodobně asi ze způsobených škod, přitom nepočítá okamžitou smrt skrz píseň barda. Todle rozložení se taky tedy měnilo v průběhu hry, zloděj pomaloučku klesal a mág a bard pomaloučku rostli (asi jak byli méně efektivní hvězdice a naopak luk barda a kouzla mága byli použitelnější).

Na úplný konec, po porážce závěrečného bosse, jsem na 70 úrovni zkoušel projít ještě svět, abych potkal poslední hlídku pekelných psů. Nejsilnější verze, kterou jsem tak potkal, bylo 5 prastarých a 2 dospělí, ale tu jsem tedy potkával již delší dobu, asi je to maximum, co hra dokáže vygenerovat. Byli za 6250 exp, tedy stále za méně zkušeností, než jejich boss (tedy je něco přes 7000). Myslím si, že pekelní psi se objevují čistě v závislosti na tom, kolik kroků hráč udělá a ten interval objevení se další smečky postupně roste. Ze začátku se tak mohou objevovat relativně často a později už moc ne. Taky si pořád myslím, že to hlášku o tom, že přichází, může hráč dostat jen v některých velmi konkrétních zónách. Každopádně by z toho mělo platit, že pokud jich hráč chce potkat co nejvíc, měl by všude chodit neustále pěšky (a nepoužívat teleporty), naopak pokud se jim chce vyhnout (třeba na začátku), tak se snažit chodit co nejméně (ale ono to moc nejde).

Taky jsem zjistil, že v chrámu Febret jsou 2 nebezpečné zóny, za které je možné dostat bonus za vyčištění. Neboť zabití toho prokletého stromu v zahradě dá hráči bonus 420 za vyčištění zahrady.

Co se bylinek týče, našel jsem:
Agaricus 74x            Alnicola44x
Amanita116x            Boletus (co přidává bod do many) 48x
Boletus (co přidává odolnost proti ohni)84x            Descolea 83x
Entoloma41x            Galerina54x
Lactaria47x            Milesina  46x
Ramaria79x            Tapinella 57x
Ustilaga 75x            Vararia 93x

Tady jsem nahrál všechny screeny: https://webshare.cz/#/file/X4MRPY3Pv7


Celkově jsem asi už dost přeloxovanej a byla chyba to hrát hned po druhé, po dohrátí předchozí hry. Hlavně závěr mě už vážně hodně nebavil :).
« Poslední změna: Leden 19, 2025, 22:50:29 od Milhaus »
IP zaznamenána

Elemir

  • Administrator
  • Zasloužilý člen
  • *
  • Příspěvků: 7559
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #133 kdy: Leden 20, 2025, 15:52:22 »

A co závěrečnou obrazovku do Síně slávy? :)
IP zaznamenána
This is the end ...

Milhaus

  • Zasloužilý člen
  • *****
  • Příspěvků: 2007
Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Hard
« Odpověď #134 kdy: Leden 20, 2025, 21:11:20 »

Tu jsem nějak nedělal.
IP zaznamenána
Strana: 1 ... 7 8 [9]