Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic
Might and Magic I - IX => Hospoda Might and Magic => Téma založeno: ZecK Duben 05, 2023, 09:41:58
-
Založil jsem toto vlákno, abych s tím neplevelil Merge. Navazuji na tento příspěvek -> https://www.svetmightandmagic.cz/forum/index.php?topic=1163.msg20733#msg20733
Prohledal jsem items.txt, ale nenašel jsem ani tu knihu (která je z MM8 a slouží v Mergi jako jednorázové Dimmension door) ani záznamy těch 8 nepoužívaných klíčů, z čehož plyne, že MMEditor pro editaci savů zobrazuje nejspíš jen to, co je v items.txt . V kterém souboru jsou k těmto předmětům řazeny jejich "obrázky" (ať už v invu nebo mimo inventář odhozené na zemi)? Mohl bych upravit Items.txt ale potřeboval bych znát jejich grafickou reprezentaci, jinak se zobrazí placeholder a nebude to fungovat. K 2D eventům jsem se dostal, ale zatím plně nechápu, kde jsou uvedeny ty zamčené dveře. Budu zkoumat ve volných chvílích dál.
-
Obrázek určuje hned druhý sloupec -> Pic File v tom item.txt. Jedná se o název "položky", kterou pak najdeš v souboru icons.lod (v něm je zabalená 2D grafika).
Které klíče máš vlastně na mysli? Respektive jak ses k nim dostal?
-
Tabulka Unused Items tady -> https://tcrf.net/Might_and_Magic_VIII:_Day_of_the_Destroyer
je tam 8 klíčů. Mám takové tušení, že některý z nich do těch dveří bude pasovat. Protože tam něco bylo. Těžko by autoři dávali aktivní dveře někam, kde by je nepotřebovali.
-
Ještě mě napadlo upravit to tak, aby ty dveře šly otevřít.
-
Nj, to jsou ale klíče, které mají jen vytvořenou grafiku, nic víc. Jde o položky item231, item229, item228, item227, item226, item225, item223 a item222. Fyzicky definovány nejsou a tudíž nemusí mít ani žádné skryté propojení na cokoliv ve hře.
-
To nemusí, o tom vím. Jen mě zajímá, proč tam ty dveře jsou. Prošel jsem zběžně některé další txt soubory, jako Quest, Sound, a další, ale na žádnou indicii jsem nenarazil. Jedině tedy upravit hru tak, aby se ty dveře daly otevřít. Možná hra spadne, protože tam nebude nic definováno, možná tam něco je...
-
Vytvořil jsem záznamy pro klíče v souboru ITEMS.txt, přiřadil jim ikonu ve druhém sloupci, soubor vrátil pomocí MMArchive zpět do EnglishT.lod, ale stejně při editaci savu pomocí MMChe nemůžu tyto předměty přidat do inventáře postavy, protože je program nenabízí v nabídce. Dělám něco špatně? Zkoušel jsem otevřít i save pomocí MMArchive, ale narazil jsem na to, že netuším, v jakém souboru mám ty inventáře hledat....
-
Vytvořil jsem záznamy pro klíče v souboru ITEMS.txt, přiřadil jim ikonu ve druhém sloupci, soubor vrátil pomocí MMArchive zpět do EnglishT.lod, ale stejně při editaci savu pomocí MMChe nemůžu tyto předměty přidat do inventáře postavy, protože je program nenabízí v nabídce. Dělám něco špatně? Zkoušel jsem otevřít i save pomocí MMArchive, ale narazil jsem na to, že netuším, v jakém souboru mám ty inventáře hledat....
Môžeš sem hodiť ten texťák a o ktoré riadky sa konkrétne jedná ? Nejak som sa v tých tvojich postoch stratil :)
-
Přikládám upravený textový soubor ITEMS.txt, do kterého jsem vložil záznamy pro ty klíče -> řádky 690 - 699 určené pro Quest item (ale asi je to jedno, kde jsou).
-
MMChe nepracuje s datovými soubory hry, ty položky jsou v něm nakódované natvrdo.
-
Budeš si je muset přidat hexaeditací. Vem si jednu postavu, všechno jí vyházej z inventáře a udělej save. Poté si do inventáře vlož 1-2 předměty a udělej si další save. Porovnáním binárního kódu zjistíš, kde je inventář a podle hexů zase ID předmětů. Pak si do inventáře vlož pomocí MMChe předmět před těmi tvými klíči a pak ten jeho hex začni zvyšovat o 1.
-
Přikládám upravený textový soubor ITEMS.txt, do kterého jsem vložil záznamy pro ty klíče -> řádky 690 - 699 určené pro Quest item (ale asi je to jedno, kde jsou).
Ešte som v práci a nemám tu nainštalovanú MM8 :), ale skús ešte pozrieť do rnditems.txt
-
OK, takže rnditems.txt upravuje náhodnost generování předmětů v truhlách? Pokud to chápu správně, tak by stačilo ty předměty přidat i sem, nastavit ve sloupcích 1 - 6 generování na 100 a pak otevřít nějakou libovolnou ještě neotevřenou truhlu a předměty by to mělo vygenerovat? Nebo je třeba začít novou hru?
-
Kdyby to generování náhodou nevyšlo, tak první předmět první postavy je offset 4FC40 byte 13 a 14 (0C0D), přitom každá položka je dlouhá 36 bytů. Hexkódy klíčů jsou:
B402
B502
B602
B702
B802
B902
BA02
BB02
-
Takže vyzkoušeno. To generování předmětů funguje. Ale je tu jiný problém, nefunguje přiřazení ikony k předmětu, zobrazí se v truhle i inventáři placeholder. Buguje to inventář při jeho přeplnění... Zkontroluju znovu přiřazení ikonám a uvidíme.