Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic
Might and Magic I - IX => Hospoda Might and Magic => Téma založeno: ZecK Březen 17, 2022, 11:45:16
-
Ahoj,
náhodně jsem narazil na stránky, které se věnují nepoužitému/odstraněnému obsahu her. Mimo spousty jiných her je tam i série M&M.
Chtěl jsem se zeptat, zda jste někdo zkoumali ten nepoužitý dungeon v MM VI? Pokud ano, mohl by mi někdo dát návod, jak se do něj dostat? Jaký je potřeba hexa editor?
https://tcrf.net/Might_and_Magic_VI:_The_Mandate_of_Heaven
Děkuji.
-
Ahoj, ke konci té stránky je návod - buďto hexaeditace mm6.exe (i když ta adresa asi platí jen pro EN verzi) nebo použít MMEditor při spuštěné hře (to jsem nikdy nezkoušel). Každopádně díky za info.
-
Kedysi som to skúšal. Sú to nejaké nepoužité miestnosti. Aj pridanie schopností zlodeja fungovalo, len by to chcelo aj učiteľov tohoto skillu. A samozrejme praktické použitie v hre je tiež otázne.
-
I tak díky, vyzkouším hned jak se k tomu dostanu... U toho věžovitého mám podezření, že je to "interiér" věže v Kriegspire, pokud je vchod do dungoenu "nahoře" (věž má ve střeše dveře). Ten větší absolutně netuším, kde a co by měl být....
Pak u MM8 je pro mě zajímavá čapka Piráta Stantleyho, což asi mělo souvislost s úkolem nalezení toho pokladu (důkaz)...
-
Teď jsem to zrovna dozkoušel s pomocí hexaeditace ...
Já k tomu používám PSPad, který obsahuje integrovaný hexaeditor, ale použít lze samozřejmě jakýkoliv plnohodnotný hexaeditor. K testování jsem použil GOG verzi hry.
V mm6.exe je potřeba najet na adresu c06f4, což je obvykle řádek c06f0 a 9 "znak" zleva. V defaultu tomu odpovídá písmenko "o" z názvu souboru oute3.odm. Stačí tento název přepsat na libovolný název dle seznamu Unused Areas (např. zddb02.blv) a soubor uložit. Po spuštění hry se použije např. Quickstart a družina se objeví v dané místnosti:
originál řádek c06f0:
0000 0000 6F75 7465 332E 6F64 6D00 0000
řádek po změně na zddb02.blv:
0000 0000 7A64 6462 3032 2E62 6C76 0000
Pokud je (další) název kratší, např. návrat k původnímu oute3.odm, tak je potřeba nadbytečné znaky zaměnit opět za nuly (v hex části, nikoliv za tečky v textové části!!).
Poznámka: u jiných verzí hry, např. po aplikacích GrayFace patchů, se patřičný řádek pro změnu mění (není to už c06f0), ale v takovém případě stačí najít si v souboru pozici textu oute3.odm a úprava je pak už úplně stejná.
-
Díky, ještě jsem se k tomu nedostal... Zkoušel jsi ten velký dungeon projít a "splnit"? podle těch stránek by měl fungovat... monstra v tom nejsou, takže by neměl vadit ani 1. level družiny.
-
Zkoušel, ale dostal jsem se jen do nějaké krypty (s mrtvým dobrodruhem) a dál už ne. Nenašel jsem nic, co by mě posunulo dále přes zavřené dveře.
-
Chápu to správně, že jen v PSPadu otevřu mm6.exe, přepíšu řádek, spustím hru a jsem v tom dungeonu? Pak přepíšu zpět a jsem v klasické hře?
-
Jo.
-
Tak jsem také zkusil projít ten velký dungeon. Skončil jsem na stejném místě jako Elemir. Podle webu, bych se měl dostat k nějakým zadavatelům úkolů, ale nikoho jsem nenašel. Možná by první zadavatel otevřel ty dveře za mrtvým dobrodruhem...
Zkoušel jsem hledat i nějaké video na YT, buď ale hledám špatně, nebo k tomu nice neexistuje.
Nicméně, kdybyste kdokoliv měl nějaké další info, tak dejte prosím vědět. Docela mě to zajímá :)
-
Ahoj, podle mě k tomu video vůbec neexistuje, je otázka kolik lidí o tom ví/vědělo... v té hře toho mělo být zjevně o dost víc, než tam je. Co mě zaujalo, tak zmínka, že měl být jiný úkol pro povyšování klerika, možnost stát se lichem a vlkodlakem. Koukal jsem, že na tu stránku doplňují další nevyužitý obsah ze hry, tak uvidíme, co najdou :-)