Když nelezeš do inventáře z truhel
Jinak pro někoho, kdo by hrál MM6 poprvé je to podle mě dost těžká hra
Odolnost proti šílenství? K čemu? Zvedá sílu, zvedá damage :-D.
jasně že má. V tatálii v horní vesnici.
Najdi vidláka a udělej si druida sám.Už to riešim, ešte to bude chcieť povýšiť. Inak ten Arcomage potešil ;)
Tak jsem si řikala, že vyzkoušim tu novou verzi. A vyzkoušela jsem. Hodně změn. A podařilo se mi to nastavit na hardwarovou akceleraci, což jsem měla před tim šedý.
Tak jsem si řikala, že vyzkoušim tu novou verzi. A vyzkoušela jsem. Hodně změn. A podařilo se mi to nastavit na hardwarovou akceleraci, což jsem měla před tim šedý.
Taktéž jsem to rozjel po novu (verze ze dne 22.09.2019). Taktéž mám zašedlou HW grafiku, ačkoliv při prvním spuštění se mi tam nadetekovala RX Vega11. Takže nezbývá, než kdyby ses pls podělila o postup (pokud možno nenáročný :D), jak to zprovoznit. Bo ta hra se SW akcelarací vypadá hůř než na starých Win98 před 20 lety. Nebo čím se tam dají vyhladit ty texturky ??
U mě to funguje tak že to prostě nainstaluju a buď to jde, nebo to nejde. Tak to prostě nainstaluju znovu a buď ano nebo ne. Myslim, že hardware na to má přesně nulovej vliv.
ještě technické drobnůstky:
1) jak zobrazit herní čas ? (musím lozit do restu a tam se dívat)
2) jak vlézt a pokecat s najatými NPC (to je snad na dotykovej displej nebo co) ??
3) ten myšičkovej kurzor mě tam s.... , aka nejde tam nějaká dračí pracka nebo tak ?? :D
4) hra občas přicucává do textur a už nepustí - naposledy se mi to stalo ve svahu jeskyně u Spider Queen
Jinak z nějakého důvodu když vylezu z dostavníku v Silver Cove, jdou po mně guards - mágové, a nějak se jim daří mě i sejmout, bo nemám resistence.
Takže při plnění questů jsem taky narazil na bugy. Klíče k DragonTowers nefungují min. u jedné věže, a to ve FreeHeaven (spínač se prostě nerozsvítí, Stromgard to nechce uznat:-(
Áno tie kľúče sú už nahlásené autorovi modu. Skús to ešte raz obehnúť a s postavou ktorá má u seba tie kľúče klikaj na kľúčové dierky tých veží. Mne to pomohlo.
Mě osobně nezabralo nic. Řešeno ignorovánim questu a vyřešenim povyšováku v mm7.
Druhá možnost je městská brána seslaná na konkrétních místech. Konkrétně pro šestku v oáze jak je sloupek na sošku, mě se ty pouště vždycky pletly, ta co je tajňák. Je nutný stát blízko u toho sloupku. Taky se mi to podařilo v sorpigalu, myslim že je na to nějakej trik s vypitim vody z magický fontány a pak kouzlit.
ani prohození klíčů v družině mi nezabírá.
Zkusím znova Stormgarda přimáčknout ke zdi, jestli to uzná....
ehm... nebo jak to že přelezu do jiného dílu než MM6 na povýšení ?? :D
Přes tu kulatou černou perlu nebo tak něco....
Druhá možnost je městská brána seslaná na konkrétních místech. Konkrétně pro šestku v oáze jak je sloupek na sošku, mě se ty pouště vždycky pletly, ta co je tajňák. Je nutný stát blízko u toho sloupku. Taky se mi to podařilo v sorpigalu, myslim že je na to nějakej trik s vypitim vody z magický fontány a pak kouzlit.
Našla si takéto miesto aj v MM7 ?Spoiler: ukázat
Nemuzu se dostat ze smaragdoveho ostrova. . vsechno mam odevzdane starosta me posila na lod ale tam me to nechce pustit dal . :/
Díky za tu představu Mr. Malwicka prodávajícího mušle :-D.
Přesně tak jak píšeš je to přeházené a nemohu dostat klobouk protože mi nabízí pouze luk :D A paní mi nabízí mušli místo hudebního nástroje. Děkuji
Musím si zakvičet na ten loot v modu. Prostě load/save trvá asi 3x pomaleji než u klasických her. Navíc ani z draků to moc na krásno nepadá. Hrozný cetky, v obchodech rovněž bída.
Tak si říkám, co reálně pro hráče to přináší?? Propojení 3 her, no dobrá, ale zase takový problém to hrát každé zvlášť by nebyl. Graficky to lépe nevypadá, protože to nepodporuje HW grafiky.
No a pak ty ques-bugy, co k tomu dodat.... Jedinou hmatatelnou výhodou zůstává asi volnost při skládání party.
Ty problémy s češtinou mě ovšem pobavily :)
Další bug. V Monolithu nejde v místnosti č. 3 (se skrytými penězi) otevřít dveře dál do m. č. 4. Není tam u dveří šutr. Google mlčí...
Podle Elemirových stránek tam má být u dveří šutr. (v mé verzi tam není)
Je tam jeden strom a 3 kytky. Chytání na kytky a ni strom nefunguje....
Zkus se podívat do starého save ve tvé verzi a vleť znova do Monolithu, jestli tam máš ve 3. místnosti šutr u dveří a dostaneš se do místnosti 4.
tono: při tý jeho povaze se s nima stihl pohádat ;)
Když to nehraješ, tak proč se k tomu vyjadřuješ?
Odpovídat Ti nehodlám, když na tom nezáleží. Pak ale nechápu, proč se na to vůbec ptáš.
Tak snad tam konečně opravijou ten deník a bordel v zápisu úspěchů..
Neexistuje aktualní čeština na tento mod?
https://www.celestialheavens.com/forum/10/16657 - tady neco je , ale není to ideální.
Bylo by super kdyby to bylo na verzi z 30.8.2022 - https://gitlab.com/cthscr/mmmerge/-/wikis/Manual/Install
Neexistuje aktualní čeština na tento mod?
https://www.celestialheavens.com/forum/10/16657 - tady neco je , ale není to ideální.
Bylo by super kdyby to bylo na verzi z 30.8.2022 - https://gitlab.com/cthscr/mmmerge/-/wikis/Manual/Install
Čeština na tento mod nebola nikdy funkčná a pri odkaze je už nejaký ten rok poznámka "Czech: currently broken". Niekoľko krát som oslovil autora tohoto prekladu. Templayer sľúbil že sa k tomu vráti, ale asi z toho už nič nebude. Ono v podstate preložené to je vrátane nových questov, ale treba to ešte napasovať na samotnú hru.
Verze z 30. 8. 2022?
Pokud vím, poslední verze je z 15. 2. 2022, takže to bude za chvíli rok. Nebo teda pokud je někde něco aktuálnějšího než na těch ofiko stránkách.
https://www.celestialheavens.com/forum/10/16657
Verze z 30. 8. 2022?
Pokud vím, poslední verze je z 15. 2. 2022, takže to bude za chvíli rok. Nebo teda pokud je někde něco aktuálnějšího než na těch ofiko stránkách.
https://www.celestialheavens.com/forum/10/16657
Aha, tak děkuju, sleduju jen to "ofiko" fórum.
Ale už to sosám.:-)
Každopádně nepočítám, že by tam stejně opravili to, co mě trápí nejvíc.:-D
Ano, stačí vzít data soubor a texty doplnit podle původní češtiny + doplnit ty nové věci, ostatně takhle nějak ta čeština pro Merge vznikala. Udělat to může kdokoliv, kdo má čas a chuť ;). Pokud jde o Templayera, tak jak je u něj dobrým zvykem, tak se velmi rychle stihl se všemi pohádat a z Celestial Heavens se stáhl. Ostatně i tady jsme si ho chvilku užili :).
Samozřejmě, že to musíš vyplňovat manuálně po řádcích, vím, jak to funguje ;). Proto jsem psal, že na to dotyčný potřebuje mít čas. Každopádně pointa je stále stejná, až to opět přeindexují, tak můžeš začít znovu a to se vyplatí :D.
Diakritika je normálně řešená přímo exe souborem, kde by měly být uložené některé fonty (u MM6 to pak hází tu známou chybu s výsledkovou listinou, která má taky náhradní znaky). U Merge to už může být jinak. Nějaké fonty jsou třeba v datových souborech. Zkoušel si třeba ty texty uložit v jiné znakové sadě (např. Windows-1250 vs iso-8859-2)?
Dobrá práce.:-)
Přepíšou se do češtiny i údaje v deníku a úspěchy u postavy, když jsem je předtím dosáhl v angličtině?
Jenom drobná technická, to je standardní LOD, ten si mohl v pohodě otevřít s pomocí MM8LevelEditoru, na který tu mám odkaz (https://svetmightandmagic.cz/download/mmd_index.php#o10). Pravda, je poněkud starší, ale jinak funguje prakticky stejně.
Teď jsem se kvůli jednomu mailu koukal na jednotlivé lokalizace a střelím čistě od boku ... není jedním z problémů to, že CZ použivá jen xT.lod soubor, kdežto ostatní lokalizace mají i xD.lod soubor? Nemám v úmyslu se dívat do obsahu těch souborů, ale to dělení má nejspíš nějaký význam (používá to už samotný MM8 engine). Jinak chybka může v pohodě vzniknout zpětným importem txt souborů, pokud mají chybu ve formátu, o tom jsem se už sám kdysi přesvědčil (mezera místo tabulátoru apod.).
Tono, ty jsi ten Arch-vile z Celestial Heavens? Jen abych měl představu, kolik lidí se vlastně pokouší o opravu toho překladu :D.
Edit: tak xD.lod jsou jen zvuky a překlad UI (přeložená grafika).
Chtěl bych se zeptat ke hře. Mám v MM6 kontinentu partu kazdy cca 90 llv. Portnul jsem se na MM8 kontinent a najmul místo jedné postavy 15 lvl vampira. Jak ho jednoduše vylevelovat (alespoň na 50 lvl) aby mi nechcípal. Zkoušel jsem Armageddon v Dobré vodě, ale vypadá to, že dostává jen malou část xp.
Chtěl bych se zeptat ke hře. Mám v MM6 kontinentu partu kazdy cca 90 llv. Portnul jsem se na MM8 kontinent a najmul místo jedné postavy 15 lvl vampira. Jak ho jednoduše vylevelovat (alespoň na 50 lvl) aby mi nechcípal. Zkoušel jsem Armageddon v Dobré vodě, ale vypadá to, že dostává jen malou část xp.Najviac expov dostávaš za plnenie questov. Pokiaľ postava je na nízkom lv, môžeš za ne vymeniť nejaké goldy pri jednej studni v Kriegspire a v MM7 pri studni v Eofole zase zameniť goldy za skills body. Postavu treba povýšiť na Nosferatu a môžeš ju vybaviť tým najlepším čo si našiel a body nahádzať do zdravia. Inak 15 level je už celkom ok. Merge som prešiel z partiou ktorá mala 50 level a moja postava bola na level 1 ;)
A samozrejme v Kriegspire je aj studňa čo postave dočasne pridá 10(?) levelov a nie je problém tam hodiť point.
JJ +30 levelov
Ak chceš upíra na 50 lv, tak ten je v Krajine tieňov, ale pridá sa až keď potopíš Regnanskú flotilu
Chtěl bych se zeptat ke hře. Mám v MM6 kontinentu partu kazdy cca 90 llv. Portnul jsem se na MM8 kontinent a najmul místo jedné postavy 15 lvl vampira. Jak ho jednoduše vylevelovat (alespoň na 50 lvl) aby mi nechcípal. Zkoušel jsem Armageddon v Dobré vodě, ale vypadá to, že dostává jen malou část xp.Najviac expov dostávaš za plnenie questov. Pokiaľ postava je na nízkom lv, môžeš za ne vymeniť nejaké goldy pri jednej studni v Kriegspire a v MM7 pri studni v Eofole zase zameniť goldy za skills body. Postavu treba povýšiť na Nosferatu a môžeš ju vybaviť tým najlepším čo si našiel a body nahádzať do zdravia. Inak 15 level je už celkom ok. Merge som prešiel z partiou ktorá mala 50 level a moja postava bola na level 1 ;)
A samozrejme v Kriegspire je aj studňa čo postave dočasne pridá 10(?) levelov a nie je problém tam hodiť point.
Ok. Díky. Myslel jsem jestli něco nedělám blbě, protože v "tělocvičně" na hradu Ironfist je najmutelná postava a vypadá to, že její level je závislí na levelu party (u mě má teď level 93 a nerozdělené body cca 305). Čekal jsem, že něco podobného bude i v MM8 a ono ne.
Jo jinak v Kriegspire ta studna dává xp za 5000 gold opakovaně, ale jen pro jednu postavu, 1x denně. Ta druhá studna dává dočasně 30 levelů.
"Jak jako naházet body do zdraví?"
No myslel som tým body do Posilovania. Ale keď tak nad tým premýšľam, tak upír sa posilovanie naučiť nevie. Takže mu ešte ostáva Alchemka a jej čierne lektvary :)
stále trpí těmi neduhy, které mi vadí. Tedy rozházeným a neúplným deníkem a herními Úspěchy.
stále trpí těmi neduhy, které mi vadí. Tedy rozházeným a neúplným deníkem a herními Úspěchy.
Môžeš byť trochu viac konkrétny ?
"Jen" spojit hry dohromady taky asi nebylo úplně triviální, protože engine v MM6 a MM8 není úplně stejný. Proto některé věci v MM6 nefungují, jak by měly (třeba neviditelné stěny v polovině otevíraných dveří...
@tono, to omezení počtu řádků v autonote/deníku, to je hardcoded ? nemohlo by to být někde "pouze" na parametr ?
@tono: mno bylo by asi lepší, aby čeština fungovala tak, jak AJ, tedy i s tím rozbitým deníkem. Chápu Ivana, že je to pro něj důležité, nicméně někteří hráči by ocenili české texty ve hře (zadání úkolů/NPC/atd.). Btw. může tento problém nastat i pro zadání úkolů? Teoreticky si lze v mergi nabrat desítky úkolů ze všech tří původních her a je otázka, jestli je i tady nějaké omezení, kterého by se případně dalo taktéž dosáhnout?
Ano, měl by Tě zjebat za špatný hudební nástroj, že nepoznáš flétnu od harfy :-D Přesnou hlášku si nepamatuju, ale nějaká reakce tam v originále v AJ je :-)
@tono: Btw. může tento problém nastat i pro zadání úkolů? Teoreticky si lze v mergi nabrat desítky úkolů ze všech tří původních her a je otázka, jestli je i tady nějaké omezení, kterého by se případně dalo taktéž dosáhnout?
@tono : Ty nezobrazující se úkoly mi potencionálně přijdou jako větší problém než ty splněné, protože si dovedu představit situaci, že si hráč nabere mrtě úkolů, delší dobu nebude hrát a pak nebude vědět, co má zadáno a co nemá. Korunu tomu pak nasadí to, že splněné bude hledat na víc místech... Tady by asi byla dobrá Tebou navrhovaná úprava, že by si zobrazovalo jen to, co patří k dílu, na jehož mapě se hráč aktuálně nachází + případně úkoly přidané Mergem (pokud by nebylo lepší je dát také zvlášť). Nejlepší by bylo mít asi stránkovaný deník + úkoly rozdělené dle původních dílů. Ale to nevíme, jestli půjde.
Btw. u učitelů dovedností je ten samý problém, předpokládám?
Tak alchymie a všechny lektvary fungují korektně. Vyzkoušeno v MM8 části kvůli zápisům do deníku. Všechny lektvary lze vyrobit i použít. Je pravda, že jsem to dělal v MM8 části, všechny lektvary měly grafický model z MM8 části a použité suroviny rovněž v MM8 části.
K závěrečné obrazovce z Merge se dostaneš jak? Teda jestli to není spojler. Stačí ukončit MM8 část hlavní příběh? Nebo všechny části? Nebo naopak stačí jen nějaká ta konkrétní úkoly a příběh ze samotného Merge?
Zatím mám splněny některý úkoly v MM8 a Smaragdový ostrov, Harmondale, Tularean a Erathii z MM7. Plus teda oběhaný všechny zatím dostupný hospody kvůli Arcomage.
A dál se mi nechce právě kvůli tomu zabugovanýmu deníku..
Podle toho, co psal tono, to vypadá, že max počet záznamů v deníku/autonote/zadaných questech/učitelích (?) bude hardcoded a nebude to parametr někde v "texťáku/konfigu". Takže to tak jednoduché nebude a bude třeba větší úprava někde v Mergi (např. nový skript...)
Samozřejmě, že s tím nepočítal. Na druhou stranu to omezení moc nechápu, protože do těch záznamů zapisuje defacto "pouze" hra samotná, byť na základě akcí/eventů uživatele, kterých je ale ve hře omezené množství, takže těžko tam může vzniknout neomezené množství záznamů. Každopádně dokud to nerozdělí tvůrci merge, tak se s tím nedá dělat nic, pokud to chápu správně.
Ještě mě napadlo, jestli má položka Různé přímo v deníku taky nějaké omezení..
Že by se třeba některé položky přesunuly tam. Jako ty zmiňovaný vítězství v Arcomage v jednotlivých hospodách, členství v ceších a gildách, lov odměn, vítězství v aréně..
Ono to s tím omezením řádků tak jednostranný nebude, protože to není tak, že by se zapisovalo úplně všechno a až by byla kapacita plná, tak se to přepisovalo jen některýma a ostatní mizely někam pryč..
Čím se ten save dá otevřít? CHtěl bych si přidat do inventáře všechny klíče (včetně těch označených jako "unused" -> na Havraním pobřeží je na domě u krystalu balkon s dveřmi, které mají 2D entry -> "postava hlásí, že je třeba klíč. Rád bych věděl, co je za nimi. Třeba autoři jen znemožnili najítí klíče a některý nepoužívaný to odemkne....
Ani se nedivím, dovednost Kradení byla v MM7 upřímně strašně zbytečná a popravdě nevím o nikom, kdo by ji využíval. Podle mě to nemá moc benefity, snad jen úplně na začátku hry, ale to stejně je dost slabá. Ani jsem nepostřehl, že jí dali pryč..
Asi ti tu Tono vyrůstá konkurence - Might & Magic: World of Enroth (https://prekladyher.eu/vlakno/might-magic-world-of-enroth.5297/) ... teda pokud to nejsi ty ;).
Podle mě se tam pokouší uveřejnit právě tu tvojí betu. Jsem zvědav, až (jestli) mu to schválí, co tam bude za soubory. On tam celkově hází zvláštní odkazy.
Koukal jsem, že se liší velikostí některých souborů, což je dané třeba tím, že v lua scriptu má doslovně přeloženo vše, co si myslel, že má být přeloženo. Ostatně co si psal, tak ten lua script je tebou upravený (opravený), takže je trošku zvláštní, že dva lidé nezávisle na sobě odstranili nemhlich ty samé chyby, protože se to liší opravdu jen tou hloubkou překladu :). Uvidíme, jestli bude tu svou CZ aktualizovat až vydáš opravu ;). Může to být kompilát dvou nezávislých úprav, ale stejně tak to může být prostě rozšířené jen o korekturu. Zajímavé by bylo porovnat pasáže, kde víš, že si to musel dopřekládat sám.
Dneska už mě merge neláká ani na zkoušku. To spíš dojedu druhou část TCC.
To rozhlížení myší je default chování?
Jo, potkal jsem ve hře nějakou cestovatelku času, ta o tom něco v tom smyslu taky říkala. Jen jsem tedy doufal, že městskou bránou by to mohlo jít odkudkoliv. Ale pokud bych si udělal majákem značku v jednom světě a přesunul se do jiného, tak by to pomocí něj mohlo jít, ne? :D
Pořád jsem nepřišel na to, jak se dostat z jednoho světa do jiného. Městskou bránu už umím, ale skrz ní to asi nejde a žádný spešl předmět jsem na to nenašel.
Pořád jsem nepřišel na to, jak se dostat z jednoho světa do jiného. Městskou bránu už umím, ale skrz ní to asi nejde a žádný spešl předmět jsem na to nenašel.
Těch míst je více, musí se tam objevit hláška že místo je naplněno magickou energií...nebo něco podobného... MM6 - Sorpigal po vypití fontány s magií
MM7 - Tularean forest - věž na ostrově se stromem povyšujícím hraničáře (podruhé)
MM8 - Dagger Wound Islands - uprostřed jezírka na prvním ostrově u hl. města..
nicméně po získání Lloydova majáku je nejjednodušší označit si jedno místo v každém světě a portovat se.
Pořád jsem nepřišel na to, jak se dostat z jednoho světa do jiného. Městskou bránu už umím, ale skrz ní to asi nejde a žádný spešl předmět jsem na to nenašel.
Těch míst je více, musí se tam objevit hláška že místo je naplněno magickou energií...nebo něco podobného... MM6 - Sorpigal po vypití fontány s magií
MM7 - Tularean forest - věž na ostrově se stromem povyšujícím hraničáře (podruhé)
MM8 - Dagger Wound Islands - uprostřed jezírka na prvním ostrově u hl. města..
nicméně po získání Lloydova majáku je nejjednodušší označit si jedno místo v každém světě a portovat se.
Obchodování bude asi nějak zabugované, nebo v 6tce prostě nepočítají obchodníci s velmistrovskou úrovní. Budu muset to zkusit, jestli budou věci prodávat za skutečnou cenu i v jiných světech, pak by velmistr asi neměl žádný smysl. (a nebo je špatně popisek v češtině a velmistr dělá něco jiného)
Aha, takže krámy zásadně prodávat a kupovat v 6tce a na velmistra se tak může hráč vykašlat :). Možná to tak v šestce tedy bude i s dalšími dovednostmi, že stačí mistr.
Taky nevím, jestli je v 6tce učitel mistra zbraní. Mám dojem, že jsem někde viděl učitele na experta, ale nemůžu si vzpomenout kde.
Na hradě v Kriegspiere mi konečně došlo, proč Q nepoužívá Dotek smrti a nezabíjí hrdiny na ránu. Je to jednoduše proto, že toto kouzlo ve hře vůbec není. Proto jej nepoužívají ani Králové minotaurů, díky čemuž jsou víceméně neškodní. Je to trošku škoda a mohli jím dát autoři nějaké jiné kouzlo, které by mělo podobný efekt. Třeba nejsilnější verze titánů hrdinu pořád zabít na ránu dokáží.
Reputace má překvapivé efekty. Stačí být brán jako nepřátelský a hlídači měst hned začnou útočit, pak stačí se trošku pomodlit v chrámě a hned je to zase přejde :). Nicméně to, ž reputace na úrovni "oblíbená" způsobí, že postavy začnou prodávat předměty za skutečnou cenu (jako by všichni byli velmistři v obchodování), jsem netušil. Já si říkal, proč to nefunguje, jak tono píše a že jsem si na začátku nevšiml, že prodávají všichni věci za stejnou cenu a že nemusím přemisťovat věci k postavě s nejlepším obchodováním. Musím, jen když jsem oblíbený, tak na dovednosti obchodování jednoduše asi nezáleží :D. Přitom to jde zvednout relativně snadno.
Ale nepamatuji si, že by to tak bylo v původní hře.
Zajímavé je, že nejsilnější verze minotaura ze 7čky, hrdinu na ránu zabít umí, ale nejsilnější verze z 6 to prostě neovládá. Škoda, že autoři ty potvory trošku nepromíchali, že by se mohli vyskytovat ty 7čky a 8čky i v 6tce a naopak, aby ta variabilita nepřátel byla větší.
Jak to, že ti nejde zvýšit? Já jí měl přes 100.
Brzo to bude rok od poslední verze Merge Modu, vypadá to na nějakou další aktualizaci nebo už to autoři zabalili?