Návod na hru Requiem: Avenging Angel

Obsah

Obecné rady do hry (Zpět na obsah)

Requiem je vcelku netypická střílečka z pohledu první osoby, poněvadž krom vlastní akce obsahuje i prvky RPG. Mimo konvenčních zbraní budete mít k dispozici i sadu kouzel, částečně přejatých ze světa Might and Magic, která se budete postupně učit a věřte tomu, že mnohá z nich shledáte velmi užitečnými. Narozdíl od zbraní k nim totiž nepotřebujete žádné náboje, vystačíte si pouze s manou, která se sama plynule regeneruje. Pro obnovení zdraví budete mít k dispozici lékárničky, vaky s jídlem a později se budete moci uzdravovat pomocí kouzla.

Abyste mohli prvek magie dokonale využívat, budete se muset dobře seznámit se systémem ovládání. Kouzla jsou rozdělena zhruba do dvou skupin - na útočná kouzla a vázané síly. Útočná kouzla si defaultně volíte přepínáním kláves R a T, sesíláte je pak pomocí klávesy ctrl nebo zcela typicky levým tlačítkem myši. Vázané síly se pak schovávají pod klávesou V nebo pod pravým tlačítkem myši a volíte si je z nabídky zobrazené pod písmenem A, kde vidíte všechna kouzla (lze tak volit i útočná kouzla). Pokud chcete používat útočná kouzla, nesmíte držet v ruce žádnou zbraň. Toho docílíte přepínáním zbraní pomocí klávesy W nebo rovnou přes klávesu 0. Vázané síly lze používat společně se zbraní v ruce. U ovládání hry se pozastavíme ještě ihned v Prologu, ono má totiž ještě jednu odlišnost.

Přestože je hra postavena na modifikovaném enginu z Quake II, neubírá jí to na kráse. Jeho možnosti jsou sice omezené, ale přesto se budete nad řadou prvků podivovat. Jako v řadě jiných stříleček platí, že hlava nepřítele je nejlepším terčem, ale na druhou stranu tohle ví i vaši nepřátelé a budou toho dosti využívat. Umělá inteligence je docela vyspělá, nepřátelé na vás nebudou útočit zcela bezhlavě, budou vás přepadávat i ze zálohy a umějí se dobře krýt. Co se však lidských protivníků týče, i sebelepší brnění jim nepomůže před magií. Kupodivu mě velmi překvapilo, že ani taková zbraň jakou je granátomet se nevyrovná dobře mířenému Pentecostu či dálkové likvidaci pomocí Kobylek. Samozřejmě ne všichni jsou určitým typem magie dotčeni, i zde budete muset dobře rozmýšlet, uvedený roj např. nepůsobí na obrněnce. Kouzla však disponují ještě jednou předností. Řada z nich dokáže projít i přes menší překážky, stačí protivníka alespoň z části vidět, takže zejména těžkooděnce budete moci likvidovat z relativního bezpečí. Nejásejte, často se na vás vyhrne přesila - jakmile někoho napadnete, počítejte s tím, že si zavolá pomoc.

V celé hře se nevyskytuje žádné vysloveně zákysové místo. Pokud budete dobře číst titulky a veškeré informace, vždy vám bude jasné, co dělat. Informace o úkolech naleznete pod klávesou F1. Stejně tak nelze zabloudit, hra vás pustí jenom tam, kam je potřeba a u zavřených dveří platí, že někde v dané úrovni je třeba najít správný ovladač nebo identifikační kartu. Tím se pomalu dostáváme k prvotnímu nastavení hry a nakonec i k samotné instalaci. Tady vás čeká několik nepříjemností. Bohužel základní verze hry nešlape pod DirectX 8 a vyšším. Je proto třeba nainstalovat nejprve patch 1.2 a poté ještě patch 1.3 (alespoň pro D3D). Neni třeba zoufat, oboje naleznete zabalené v archivu s češtinou, kterou lze stáhnout ze stránek Bonuswebu. Nemám však ozkoušeno, zda-li Requiem spustíte i na Vistách. Instalace vám nabízí ještě jedno specifikum. V Custom instalaci narazíte na položku 3Dfx, kterou zaškrtněte v případě, že vlastníte kartu značky Voodoo. Podle některých zdrojů existoval i opačný problém, kdy naopak byla volitelná položka D3D (všechny současné karty), takže pokud to tam máte vy, tak si to nezapomeňte aktivovat. Hra běží velmi plynule a pro lepší vizuelní pocit doporučuji nastavit maximální rozlišení. V konfiguraci si nezapomeňte zapnout zobrazování titulků, jinak si češtiny moc neužijete.

Tak to bychom měli za sebou a můžeme se vrhnout do samotné hry.

Prolog (Očistec) (Zpět na obsah)

Prolog je to správné zahřívací kolo, u kterého si jistě mnozí z vás z plných plic zanadáváte. Pokud jste totiž zvyklí na standardní rozložení pohybových kláves A-W-D-S a nemáte rádi změny, pak budete často na pokraji zhroucení, protože hra používá defaultně stejné rozložení jako v případě Crusader of Might and Magic a to S-E-F-D. Můžete to samozřejmě změnit, ale věřte, že z lennosti jsem tak neučinil. Toho předefinování je v takovém případě potřeba udělat mnohem více, neboť si hnete i s nastavením kouzel a zbraní. Možnosti klávesových zkratek jsou bohaté, můžete si dokonce navolit sloty kouzel, ale to vše ponechám na vás. K používání předmětů (páky, tlačítka) a vedení rozhovorů se používá klávesa TAB. Obtížnosti vás čekají celkem tři: Nebe, Očistec a Peklo. Vyberte si, co vám nejvíce vyhovuje, osobně bych řekl, že obtížnost se nejvíce projevuje na soubojích s bossy. Protože máte v záloze i magii, nemusí vám rychlejší úbytek nábojů při zvětšujícím se počtu nepřátel vadit. Hrál jsem to za obě první úrovně a musím konstatovat, že na Očistec už to taková procházka nebyla. U vyšších obtížností se také setkáte se silnějšími vojáky dříve. Nedivte se proto, že je setkání s nimi v návodu popsáno a vy je při tom nevidíte (návod je psán při obtížnosti Očistec). Jakmile výběr potvrdíte, spustí se animace s následujícím textem:

Z hluboké temnoty

Malachi, Pánem vyvolený anděl, rozprostřel

svá křídla, aby sestoupil do hrůz chaosu,

království démonů spojujícím úrovně

života a smrti. V Chaosu musí Malachi

najít Portál Stvoření do říše lidí.

Ovládajíce armádu nevědomých lidských

vojáků, Lilith a její armáda Padlých

Andělů porazila anděla Aarona Stvořitele

a nyní okupuje město Nový Damašek, město

rozhodující pro vládu nad lidstvem.

Vysoko nad městem se vznáší Leviathan,

první lidská mezihvězdná koloniální loď.

Lilith a její přisluhovači ovládli

tuto loď. Nyní jejich raketoplány dopravují

na Leviathan nesčíselné množství lidí

pro smrtelníka z nepochopitelných důvodů.

Malá skupina rebelů povstala proti

okupaci, nevědoma si moci Padlých Andělů

ani jejich plánu. Malachi může zachránit

lidstvo před branami zatracení, jen

když se postaví do čela odboje.

Poté se objevíte na začátku zmiňovaného Chaosu, který představuje samotné peklo. Jakmile projdete skleněnými dveřmi před sebou, získáte speciální sílu Létání a dostanete první úkol - Projdi Chaosem. Neni to tolik obtížné, ale už nyní se setkáte se svými prvními protivníky, pekelnými psy a kostlivci. Jedinou zbraní vám bude kouzlo blesk, které aktivujete klávesou T nebo R a můžete ho vysílat pomocí levého tlačítka myši. Delší stisk znamená větší nabití a vyšší účinek kouzla, ale na druhou stranu bude střelba pomalejší. O zdraví se nemusíte příliš obávat, do pekla vstupujete v plné síle s 200 HP a 200 body many. Mana se vám navíc bude postupně regenerovat. Ovšem nesmíte zas na sebe nechat útočit přesilu monster, jinak nebudete boj zvládat a pak skutečně zemřete. Všudypřítomných lidských torz a chňapajících rukou si nevšímejte, jsou to jen zatracené duše, které vám neublíží.

Vydejte se tedy chodbou rovně a dojděte na první rozcestí. Chodba vpravo vede k propasti pod níž je dost psů, tak se jí vyhněte, dostanete se k nim jinudy. Cesta rovně vede do místnosti se vznášející se lávkou, na kterou se odtud nedostanete. Jděte tedy chodbou vlevo. V místnosti se rozbije sklo a napadnou vás pekelní psi, které zabijte a vydejte se chodbou vpravo nahoru. Dojdete ke zmiňované lávce, přes kterou přeskočte do protější chodby. Pokud byste spadli, dostanete se do prostřední chodby a tou se můžete opět vrátit k lávce. Jděte stále rovně až do místnosti s velkými hady a proběhněte nakonec. Dojdete k dalšímu rozcestí. Zkuste skočit do chodby vpravo. Když se nezadaří, propadnete se dolu, ale to nevadí. Dole vás čeká velká místnost s kotlivci, na jejímž konci můžete pomocí Létání skočit nahoru do chodby (při běhu stiskněte klávesu Z). Cesta vás dovede zpět k místu propadu, ale tentokrát budete mít tu správnou chodbu přímo před sebou. Skočte do ní a vydejte se dále. Projděte organickými dveřmi a dostanete druhý úkol - Najít Portál Stvoření.

Chaos máte tedy za sebou. Jděte rovně a dalšími dveřmi a rovně. Ve velké místnosti se vám zjeví Lilith a chvilku se vám bude vysmívat. Jakmile zmizí, objeví se v místnosti velcí hadi. Nijak si jich nevšímejte, ve skutečnosti nejsou tolik nebezpeční. Musíte se dostat přes propast do chodby naproti, ale běžným způsobem tam nedoskočíte. Vylezte si proto na zeď vpravo a dobře se rozeběhněte a na pokraji propasti zmáčkněte klávesu pro let. Jakmile se vám to podaří, neváhejte a běžte rovně. Zabijte posledního kostlivce a chodbou nahoru, dokud nedojdete do kaple. V ní naleznete chodbu k portálu. Vydejte se nahoru a po chvíli se spustí animace. Budete teleportováni na zem.

Act One: Liturgy of the World (Zpět na obsah)

Po průchodu portálem přijdete o část své původní síly a objevíte se v Novém Damašku. Zapíše se vám nový úkol - Najdi hospodu Jonah´s pub kde Aaron kontaktoval Hnutí Odporu. V současné chvíli je to váš hlavní a jediný úkol (občas dostanete úkoly dva). Na místě, kde se objevíte je poněkud prázdno a pro orientaci si dobře tento bod zapamatujte (za vámi je zábradlí se lvy). Brzy narazíte na vojáky, kteří vás informují o zákazu vycházení a budete mít možnost shlédnout, jak dopadli ti, co neuposlechli. Vojáky můžete pozabíjet, ale otázkou je, nakolik se vám to vyplatí. Po transportu máte k dispozici jen kouzlo Pentecost, které podobně jako blesk disponuje dvěma módy. Pokud ho necháte nabít delším držením tlačítka myši, stane se opravdu smrtícím, ale jeho efekt se zároveň změní v plošný, takže by to mohli odskákat i civilisté.

Když už vás procházka přestane bavit, vydejte se ulicí vpravo od místa transportu a po schodech nahoru. Jděte dále a přes most až do následující budovy. V patře naleznete páku, která otevírá dveře dole do stok. Vejděte tedy do nich a dejte se cestou vlevo přes dvojici dveří. Objevíte se v další části stok, kde vylezte po žebříku (mezerník) a přejděte na druhou stranu stoky ke dveřím. Před žebříkem naleznete i vaši první pistoly a náboje. S přikrčením vylezte na okraj stoky a prolezte k oknu. To rozstřelte a zabijte vojáka dole. Hra vás ještě v této části bude na podstatné věci upozorňovat, takže veškeré pokyny se dozvíte i během hry. Dole aktivujte páku a projděte otevřenými dveřmi ven. Naleznete zde opilce, se kterým si můžete promluvit. Jděte po schodech nahoru a zabijte vojáky, kteří vás napadnou. Nahoře nad schody naleznete úzký průlez, kam přeskočte a na opačné straně seskočte po stupíncích dolu. Objevíte se v ulici a hned v další ulici nalevo objevíte Johan´s pub (po pravé straně bude vstup do kanalizace, kam se časem též vydáte).

Uvnitř hospody dostanete nový úkol Promluv s Johanem. Krom něj si můžete promluvit i s civilisty, doporučí vám sehnat si nějaké dokumenty pro bezpečný pohyb městem. U Johana se dozvíte něco málo o Aaronovy, ale hlavně dostanete propustku a Johan vás pošle za vůdkyní Hnutí Odporu - Elijah (úkol je Použij doklady, aby ses dostal přes bránu). Neni to nic složitého, brána se nachází za rohem napravo od průlezu, kudy jste přišli do ulice. Vojákovy ukažte dokumenty a on vás pustí dále. Objeví se vám nový úkol Jdi do hotelu a najdi Elijah. Vojáky v této oblasti už můžete začít systematicky vraždit, neboť jste už za bezpečným pásmem a vojáci vám falešné dokumenty stejně odhalí. Dejte se dveřmi napravo a na konci ulice dolu do průchodu a po schodech nahoru. Po pravé straně budou zavřené dveře od nichž nemáte identifikační kartu. Ta se nachází v kancelářích v budově naproti schodům. Je třeba blok obejít a ve vodě naleznete průlez do budovy. V poslední místnosti je pak hledaná karta. Cesta dále vás dovede zpět k průchodu. Nyní tedy otevřete zavřené dveře a probijte se skladištěm nahoru. Od jednoho z vojáků získáte útočnou pušku. Na konci uvidíte naproti místnosti přes ulici průlez, kam musíte skočit. Na konci průlezu pak rozstřelte mříž a jste v další budově. V místnosti napravo naleznete brnění, jež se vám bude určitě hodit (poměrně dobře chrání před kulkami). Cesta ven vede od průlezu nalevo a stále nahoru. Až se dostanete na ulici s civilistou, uvidíte naproti malou stoku. Vydejte se skrz ní a pak kanálem dále a nahoru. Jakmile projdete dveřmi, získáte vázanou sílu Spěch. Objevíte se v další části s kanály. Obejděte chodbu a z druhé strany naleznete místnost se dvěma tlačítky. Ty otevírají průlezy v kanálech (musíte podplavat). Jeden vás zavede ven do následující ulice odkud vás jediná možná cesta dovede před hotel.

Hotel je vzhledově velmi precizně zpracovaný, ale moc se tím nekochejte, je také velmi precizně hlídaný. Jediná možná cesta vede chodbou vlevo přes recepci a pak rovně do haly, kde spadne sloup. Po něm se dostanete nahoru k výtahu a ten vás odveze do patra. Za jedněmi z dveří naleznete stráže Hnutí Odporu a ti vás po krátkém rozhovoru pustí k Elijah (Promluv s Elijah). Ta už tak upovídaná neni a hned vám do ruky vrazí granátomet a dostanete další úkol - Najdi cestu do věže. V rohu místnosti se vám otevře tajná chodba, kterou se dostanete přes výtahovou šachtu nahoru do patra a chodbou dále až na střechu. Ve výtahové šachtě je třeba přeskočit na žebřík, což jde nejlépe tak, že na něj skočíte z protější strany zdi.

Po cihlových kostkách přeskákejte nahoru a výtah vás vyveze na římsu, kde potkáte starce s dalekohledem a získáte kouzlo Kobylky. Ten vám poví o zabezpečení pevnosti a možnosti použití jeřábu. Jděte dále až se dostanete na poslední střechy domů. Dole můžete odstřelit pár stráží, ale vaše další kroky by měly spíše směřovat po římse severovýchodně a za roh. Je zde další plochá střecha a v rohu napravo je tlačítko k vratům po vaší levé straně. Nově otevřenou chodbou se tedy vydejte dolu do ulice. Objevíte se před dveřmi a v ulici napravo od nich skočte nahoru a cestou vpravo vylezte do ulice nad ní. Na druhé straně jděte podobnou uličkou opět dolu. Cesta vás dovede až do prostoru s jeřábem. Nahoře na ochozu stojí dobře ukrytí vojáci s raketomety, ale můžete je geniálně přelstít pomocí kouzla kobylky (puškou je těžké je zasáhnout). Naproti místu vstupu naleznete tlačítko k jeřábové plošině a po levé straně jsou dveře nahoru na ochoz. Tuto cestu si dobře projděte, za chvíli vás čeká časovka. Jděte tedy zpět k tlačítku od plošiny, nastavte si jako vázanou sílu Spěch, stiskněte pravé tlačítko myši, aktivujte spínač a nyní co nejrychleji vyběhněte na ochoz a skočte na plošinu. Musíte to stihnout, jinak si to zopakujete (po neúspěšném pokusu je třeba nechat nejprve plošinu sjet dolu). Plošina vás vyveze nahoru a po ramenu jeřábu přejděte na druhou stranu a skočte na okraj ramene, odkud zkuste s rozeběhem skočit naproti na traverzu k mříži ve stěně. Neni to tak snadné, ale zase to neni nemožné. Malá rada: vyskočte na levý okraj ramene, aktivujte Spěch, zmáčkněte klávesu pro skok a pak pro pohyb vpřed. Skok se tak prodlouží. Jakmile projdete průlezem, jste ve věži.

Tady vás čeká hlavní velký úkol Najdi a osvoboď Judithu a poté Uprchni z věže s Judithou. Na konci průlezu do věže doslova spadnete a aktivuje se poplašný systém. Věž je na slovní popis složitá, ale opět platí, že zde nelze zabloudit. Stačí jít stále rovně až narazíte na zeď s nápisem Armory. Cesta vlevo vede do zbrojnice, kde naleznete brokovnici. Pokud vylezete v místnosti s nápisem po žebříku nahoru, najdete po chodbě kousek zpátky tlačítko, které alarm vypne a uvolní dveře v chodbě napravo od nápisu. Dveře musíte poté ještě otevřít ručně. Projděte jimi a před sebou uvidíte další dveře (za nimi toho moc není). Po levé straně je však chodba, kde je ukřižovaná Judith a po pravé straně schodiště na lávku. Judith vás poprosí o vysvobození a řekne vám o ovládacím panelu nahoře. Za místností s Judith jsou i dveře, které si dobře zapamatujte, budete tudy za chvíli prchat. Vraťte se tedy zpět a po schodech nahoru a po lávce dále. Po levé straně uvidíte ony ovládací panely a v další místnosti je vidět nastavení ovladače. Zapamatujte si ho a ty samé symboly ve stejném pořadí nastavte na ovládácích panelech nad Judith (červený, oranžový a zelený) a poté aktivujte spínač. Sundejte Judith a utíkejte s ní zmíněnými dveřmi k výtahu.

Výtah vás vyveze do vězeňské části, kde se vydejte jedinou možnou cestou rovně. Na konci narazíte na zavřené dveře, vedle nichž je napravo místnost hlídky. Vydejte se přes ni dolu k celám. Po pravé straně je za rohem výtah. Teď však jděte dále dolu a v kruhové chodbě naleznete na opačné straně tlačítko k otevření cel. Vraťte se zpět a vyjeďte výtahem nahoru. Na zdejší lávce opět aktivujte všechna tlačítka cel a pak jděte k zavřeným dveřím. Nyní lze aktivovat spínač a dveře se otevřou. Projděte jimi dále. Po chvíli se opět sepne alarm. Objevíte se v místnosti s dalšími zavřenými dveřmi. Chodba za vámi vede ke spínači, který je otevírá. Za dveřmi pak naleznete chodbu do haly a v ní musíte projít následující dvojicí dveří. Jste v další hale. Cesta před vámi vede na jakési nádvoří, kde jsou věže s ostřelovači - můžete si zde sebrat sniperku, ale nic jiného zde nečekejte. Vydejte se tedy spíše po schodech nahoru a dozadu chodbou dále. Narazíte na pancéřovaného těžkooděnce. Jděte dále až nakonec k výtahu. tady sjeďte dolu a jedinou možnou chodbou jděte ven. Zabijte dalšího pancéřáka a rozbitým plotem projděte ven a do další chodby ke dvojici dveří. Za nimi vás čeká poslední žebřík a venku dostanete poslední úkol této mise Doveď Judithu do Johan´s pub.

Jste na známém prostranství kousek za branou, ke které jste předtím potřebovali propustku. Do Johan´s pub to máte tedy kousek, tak tam Judithu dopravte. Juditě neni zrovna nejlépe, potřebuje krev a oznámí vám, že zřejmě umírá. Před hospodou se vám zobrazí úkol Předej Judithu Johanovi, tak také učiňte. Johan si ji převezme a pošle vás pro krev do nemocnice - Najdi nemocnici a získej krev pro Judithu. Poté se uvidíte až na základně. Jako možnou cestu do nemocnice vám poradí kanalizaci. Když vyjdete z hospody, brzy zjistíte, že už se není kam vrátit. Jediná cesta vede dveřmi v budově po levé straně (to je ta, které jsme si předtím nevšímali). Ovšem tady na vás již čeká přízrak Lilith a po krátkém rozhovoru vás nemine první souboj s bossem. Je jím jistý Geryon, což je poněkud tuhá potvora odolná na útočnou magii a nezranitelná slabšími zbraněmi. Jediné co na ni v tuto chvíli zabírá je granátomet. Ovšem pozor, na vyšší obtížnosti už je jich více (na Očistec jsou to dvojčata, na Peklo dokonce trojčata ;)). Geryon dokáže granáty odvracet a tak neni snadné ho zasáhnout. Jako náhodou však po dopravení Judithy dostanete další kouzlo, Vyhnání, které umí nepřítele na chvíli zastavit. Je to vázaná síla, takže budete moci rychle útočit i zbraní. Jakmile Geryona kouzlem ochromíte, stane se velmi snadným cílem. Na vyšší obtížnosti je třeba jednotlivé potvory nejprve oddělit a likvidovat je postupně. Naštěstí si vystačíte s malým počtem granátů (cca 6-8). Sami kouzlí docela zajímavý blesk, kterému doporučuji se vyhýbat. Jakmile vyhrajete, budete transportováni poblíž vchodu do nemocnice.

Zabijte vojáka u hlavních dveří a jděte kolem nich kousek dál. Otevřou se tam menší dveře, na jejichž konci aktivujte počítač - otevře hlavní dveře do nemocnice. Vejděte do ní a získáte úkol Získej krev pro Judithu. Uvnitř to neni nijak obtížné, jděte stále rovně, výtahem dolu a rovně a pak po schodech na pohotovost. Tady se dejte dveřmi vlevo. Personál nebude mít pro váš příchod pochopení a bude na vás volat stráže. Na konci chodby nastupte do výtahu a vyjeďte nahoru. Dejte se do místnosti dolu a chodbou doprava a dolu, kde naleznete sestru, jež vám předá klíč od krevní banky. Jděte dále a výtahem opět dolu. Objevíte se opět na pohotovosti. Nyní však můžete vstoupit do dveří naproti (aktivujte počítač u výtahu, otevře dveře) a výtah vás sveze dolu do suterénu. Po chvíli budete mít po pravé straně dveře do krevního skladu. pokud byste šli původní cestou rovně, přišli byste na malou pitevnu (těžko říct, jestli je to operace anebo pitva). Ve skladu se dejte chodbou vlevo a dolu. Na zdi vás nápis upozorní na potřebu udržovat ve skladu nižší teplotu, tak poštelujte teploměry a výplň komor praskne -klikněte na ovladač pro exterior temperature a poté na ovladač interior temperature a čekejte, až se ručičky měřáků ustálí, poté opět klikněte na interior temperature a výplň se rozbije. Seberte ze stolku krev. Tím máte úkol splněn a nově se vám zapíše nový úkol, Najdi základnu rebelů v kanalizačním systému. krom toho získáte kouzlo Uzdrav druhého. Vydejte se tedy cestou dále (nevracejte se), chodba je podobná té, kterou jste přišli, ale vede do velké pitevny (Mortuary). Čeká vás zde halda vojáků, tak se jimi prostřílejte a na konci rozstřelte mříž průlezu. Vlezte do něj a pokračujte v cestě.

Na konci spadnete do stoky. Rozsviťte si kouzlem, ve vodě nalezete průlez, kterým proplavte na druhou stranu a vylezte po žebříku. K velkému údivu se objevíte poblíž kontejneru, kde předtím seděl ožrala, když jste tudy šli do Johan´s pub. Cesta dál vás zavede do stoky, kde je nyní otevřen poklop dolu. Slezte dovnitř. Získáte kouzlo Solný sloup. Stoky jsou kupodivu zajímavé místo a jsou i docela rozlehlé, ale v této první části zcela určitě nezabloudíte. Vydejte se jedinou možnou cestou stále dolu. Budete potkávat hordy pekelníků a vážek, nebude těžké je likvidovat. Ve spodní části pak budete chodit po lávkách a mostících. Na úplném konci této chodby seskočte pod lávky, je tam otvor do další, nižší, části. Vydejte se novou chodbou dále. Na prvním rozcestí naleznete nalevo červený spínač, který otevírá dveře naproti do skladu munice. Je vcelku jedno, kam se nyní vydáte, pokaždé dojdete ke kanálu do potrubí, kam musíte seskočit. Najdete zde i žebřík, po kterém se dostanete na plošinu se spínačem. Stiskněte spínač a v potrubí se otevřou propusti. Dostanete se do modré části potrubí a vaším cílem je červená část, kde naleznete zatopený průlez dále do stok. Na jeho konci se objevíte na začátku základny.

Vydejte se kolem vojáka nahoru po schodech a pak opět hned doprava nahoru, opět doprava a kousek rovně. Napravo pak uvidíte výtah k veliteli. Nastupte do něj a vyjeďte nahoru, kde se ohlašte vojákům. Úkol s krví je tím splněn a otevřou se vám dveře na základnu. Navíc obdržíte kouzlo Uzdravení (tentokrát pro vlastní potřebu, bohužel stojí dost many). Na základně se vydejte rovně a na prvním rozcestí doleva a rovně a pak dveřmi doprava. Přijdete tak k pokoji Judith. Orientace zde neni dobrá, budete si to tu muset trochu projít, abyste dostali lepší přehled. Každopádně se v té chodbě za rozcestím držte stále směru doprava. U dveří stojí voják, se kterým si promluvte. Pustí vás k Judith, kterou též vyzpovídejte. Mezitím proběhne hlasová komunikace s velením a dostanete úkol Promluv s vůdcem rebelů. Je to o trochu jednodušší, protože půjdete cestou kousek zpátky a až narazíte na dveře naproti vám, tak vstoupíte do dveří, které budou hned po pravé straně. Stojí za nimi Elijah. Pošle vás dolu za velitelem. Ten vám po krátkém rozhovoru předá úkol Dones bojové plány Victorovi v uprchlickém táboře. Máte k tomu využít druhý východ ze základny.

Vraťte se tedy do ubykací kde je Judith a u zadní stěny naleznete otevřený průchod dolu, tak tam slezte. Jděte stále dolu a na rozcestí doleva a kolem vojáka dále. Skočte do průlezu a držte se pravé chodby. Za chvíli se objevíte poblíž krypty, kde jsou dva stany a vodní kanál. Skočte do kanálu a plavejte levou chodbou až se objevíte opět v chodbě. Potkáte vojáka a objeví se vám další úkol - Najdi Aarona. Jděte dále a budete-li se držet po pravé straně, v jedné z místností naleznete Aarona, který vám poví zajímavé věci. Po jeho objevení získáte kouzlo Zborcení času. Vydejte se dále až ke dveřím za nimiž jsou krypty. Dejte se cestou směrem nahoru až se objevíte poblíž dalších krypt (uvidíte ve zdi kus zlomeného sloupu). Tam naleznete dveře do temné místnosti, kde se vám opět ozve Lilith a pošle vás na druhý souboj s pekelným bossem. Tato potvora se mi pro změnu zdála na znehybnění imunní, ale za to se dá dobře ustřílet granáty i bez toho. Musíte být jen dostetečně rychlí a nenechat na sebe působit její kouzla. Často se zastavuje, tak toho využívejte. Po souboji se vám otevřou dveře ven a získáte kouzlo Nárazová vlna.

Za dveřmi se vám zapíše další úkol, Ukradni šipkomet, a kousek dále narazíte na velitelství a Victora, tak s ním promluvte. Zadaný úkol souvisí právě s jejich rozkazy, ale Victor už nemůže nikoho postrádat a tak se na výpravu vydáte sami dva. Tímto rozhovorem také končí první akt a začíná druhé dějství.

Act two: Liturgy of the Eucharist (Zpět na obsah)

Spolu s Victorem se objevíte poblíž budovy společnosti SLR (Serpenta Research Lab), kam se musíte dostat. Vejděte dovnitř a projděte kancelářemi. Dobře to tu pročistěte, nepřátel začíná notně přibývat. Na konci jsou proti dveřím dva stoly s počítačema, které musíte aktivovat a dveře se otevřou. Za nimi je výtah do laboratoří. Zde se musíte opět dostat na druhý konec chodby a do dalších dveří, kde opět sjedete dolu. Na konci najdete dveře a za nimi je Victor, který se pokouší prolomit ochranu počítače. Vydejte se jedinou otevřenou chodbou vlevo, až dojdete do laboratoře. Naproti máte nákladní výtah a vlevo za dveřmi je na ovládacím pultu aktivace výtahu. Výtah aktivujte a nastupte do něj. Nahoře se vydejte dveřmi nalevo a výtahem nahoru. Pokračujte stále vpřed. Na konci bude velký kruhový výtah, který vás vyveze do patra. Doporučuji připravit si kouzlo Solný sloup. Zdejší mechaničtí drobečkové jsou na něj velmi citliví; ostatně jako většina nepřátel, ovšem tady se vám jeho použití vyplatí nejvíce. Jděte poté cestou nahoru a za sloupy vlevo naleznete cestu dále. Vyjděte nahoru a opatrně seskočte na most. Můžete si to tu nejprve celé projít, ale nic zajímavého zde nenaleznete. Vydejte se směrem k velkým dveřím, za nimiž je výtah. Dole vás čeká nepříjemné přivítání a výtah do prvního patra. Zde naleznete v místnosti nalevo ovládací páky ke komorám napravo, tak je aktivujte. V komorách jsou nefunkční Šipkovače (nejspíše měli na mysli raketomety). Jakmile jeden z nich spatříte, bude vám přiděleno kouzlo Vzkříšení a dostanete další úkol - Najdi cestu zpět na základnu rebelů.

Dveře naproti vám nepřinesou nic nového (vedou k lince vyrábějící roboty). Vydejte se proto dveřmi napravo a jděte do zasklené místnosti. Jsou zde dva spínače, jeden je zelený a ten červený musíte sepnout. Otevřou se dveře dále. Pokračujte do laboratoře s brněními. V rohu místnosti vstupte do průlezu a pokračujte až do stok. Odtud přejděte na druhou stranu a po schodech do místnosti. Zde vylezte po žebříku a jste zpět v táboře rebelů. Známou cestou se vydejte na velitelství.

Zde vás velitel obeznámí se smrtí Judithy a dostanete úkol Podívej se na Judithino tělo. To hned můžete udělat. Po vstupu do Judithina pokoje získáte kouzlo Ovládnutí a přidělí se vám úkol Získej nálože k přepadení elektrárny. O tomto úkolu vám Juditha za chvíli poví, jen co ji vzkřísíte. Jakmile se tak stane, hlídající voják přivolá velitele a proběhne menší debata mezi ním, Elijah a Judit. Budete posláni splnit onen úkol s elektrárnou. Tak, teď to začíná být zajímavé. Vyjděte ven z ubykací, naproti nim se otevřel muniční sklad. Vejděte do něj a opět se setkáte s přízrakem Lilith. Tentokráte však naposledy, protože nyní budete bojovat přímo s ní. Teleportuje vás k sobě do komnaty, kde začne mnohem tužší souboj. Lilith je docela odolná kouzlům a zbraněmi ji moc neublížíte (odvrací střely, obzvláště poblíž svého trůnu). Navíc čaruje nepříjemná útočná kouzla jako je Blesk a Pentecost a občas si na pomoc povolává známé pekelné stvůry, avšak v odolnějším provedení. Mezi sloupy se moc neschovávejte, často vás zde dostihne právě blesk.

Taktika na Lilith je závislá na nastavené obtížnosti, protože na úroveň Očistec se mi při útoku zdvojovala, což značně znesnadňuje zásah (kupodivu i na obtížnost Peklo zůstane jen u zdvojování). Tuším, že na úroveň Nebe to nedělala a byla tak mnohem snadnějším cílem. Každopádně ihned po skončení rozhovoru dostanete kouzlo Pekelná síra, které i přes svůj název zabírá nejlépe. První kolo souboje musíte vydržet celé. To znamená musíte si nastavit ono kouzlo, přijít k ní co nejblíže (kouzlit lze jen v okruhu červeného kruhu kolem trůnu!) a zahájit palbu. Jakmile vám začne docházet mana, jděte se ukrýt za sloupy (po vnějším obvodu a vyhýbejte se kouzelným střelám, dokud se vám nezregeneruje a pak pokračujte). Když budete úspěšní hned napoprvé a dostatečně ji zraníte, uvidíte jak zvedá ruku k povolávání (po prvé tohle gesto asi přehlédnete). Teď nastal váš čas. Co nejrychleji běžte za jeden z prvních sloupů a schovejte se tak, aby vás nebylo od trůnu vidět. Ty potvory, které vás neuvidí na vás také nezaútočí. Zároveň platí, že dokud je všechny nepobijete, Lilith nebude v boji pokračovat. Takže zabijte jen ty co zaútočí. Poté si navolte jako vázanou sílu Uzdravení a vylečte si všechny body zdraví. Nakonec zabijte zbylá monstra a můžete v boji pokračovat. Chce to trochu cviku a často ukládat. Jakmile zabijete monstra po přibližně třetím vyvolávání, Lilith zaútočí sama i mimo kruh (na nejnižší obtížnosti to tuším nedělá). V této chvíli je perfektně zranitelná a moc se nebrání, takže ji nešetřete. Po chvíli z ní vypadne lékárnička a ona uteče zpět k trůnu. Pokračujte v boji stejným způsobem. Tohle udělá ještě tak dvakrát. Pokud jste to vydrželi až sem, tak máte v podstatě vyhráno. Poté, co se vám ji podaří zabít, otevře se u trůnu portál (stoupající déšť), kterým vylétnete ven. Upřímně řečeno, boj s Lilith považuji za nejtěžší a prvně jsem to v této fázi hry vzdal.

Shlédněte animaci, která vám bude velmi připomínat váš první vstup do Nového Damašku. Ano, jste opět na začátku a máte zapsán úkol Setkej se s Elijah v elektrárně. Jděte stejnou cestou jako prvně. Schody však budou zamřížované, tak se dejte dolu do metra. Seskočte na kolejiště a jděte tunelem. Na konci vyskočte na zastávku a jděte až nakonec, dokud nedojdete k řece. Vlezte do vody a plavte do tunelu. Projděte potrubím a na druhém konci sestřelte vojáky na mostech. Nad řekou se vznáší hlídková loď. Jděte do dalšího potrubí, které vás zavede do stok. Na konci naleznete zavřený průchod. Otočte kolem a průchod se otevře. To samé udělejte o pár metrů dále. Ve čtvercové místnosti je v jednom z rohů cesta dál a ta vás zavede do stok pod elektrárnou. Objevíte tu Elijah, jak se pokouší nabourat do ochranného systému. Neúspěšně, nálož ji roztrhá na kusy, takže ji nebudete moci ani oživit. Ovšem cesta je volná a Elijah vám stihla zadat další úkol - Najdi Catharta, rebelskou spojku.

Vejděte tedy do elektrárny. V první místnosti je v rohu páka ovládající dveře. Otevřete je a v další místnosti nastupte na nákladní výtah. Jděte jedinou možnou cestou rovně a za dveřmi doprava do skladiště. Zde seskočte dolu a jděte rovně. Na konci najdete dveře, kudy se dáte rovně až narazíte za dalšími dveřmi na schodiště. Na konci dlouhé chodby naleznete za dveřmi Kancelář Cantharta. V tu chvíli se vám objeví nový úkol - Vyhoď do vzduchu záložní reaktor pomocí náloží. S Canthartem si nejprve promluvte. Poradí vám, že záložní generátor je v suterénu a po jeho likvidaci máte nastoupit do metra a zavolat mu (dostanete od něj telefon). Vypne proud a budete mít čas zmizet. Vyskočte v jeho kanceláři k oknu a rozstřelte ho. Slezte po žebříku dolu a průlezem do šachty. Jděte stále rovně, až se objevíte ve spodní části plné pekelných psů. Naproti vám, za protější zdí, je místnost s pákami, kde jednu musíte zatáhnout dolu. V místnosti napravo od ní se pak objeví průlez, kterým projdete dále a průlezem se pak vyšplháte k potrubí. Psi se stále respawnují, takže zybtečně neotálejte a šetřete municí. Na konci vás vzduch z ventilace vynese na střechu k chladícím věžím a dostanete přiděleno kouzlo Vroucí krev. Jedinými dveřmi vstupte dovnitř.

Orientace uvnitř elektrárny trochu vázne, takže nejlepší cesta bude ta, kdy se vydáte stále rovně až na druhý konec k výtahu. Sjeďte dolu a vydejte se cestou doprava dolu na most a do protější chodby. Místností s haldami pak doleva a stále rovně až na konec chodby s nápisem Safety first. Tady se vydejte velkými nazelenalými dveřmi vlevo a na konci skladu doprava. Objevíte zde průlez, kterým projděte na druhou stranu a za dveřmi vás již čeká reaktor. Sejděte k ovládacímu panelu a někam klikněte (je třeba zkoušet). Na zem by se měly umístit nálože a dostanete další úkol Nálože jsou uloženy. Najdi únikovou cestu z továrny. To neni žádný problém, stačí slézt po žebřících vedle reaktoru napravo a jste v chodbě ven. Na konci vylezte po žebříku nahoru a dostane známý úkol Najdi základnu rebelů. Je jedno kudy se ulicí vydáte (nejkratší je to držet se vpravo), nakonec dojdete na malý plácek, kde spolu bojojí vojáci rebelů proti okupantům. Pomožte jim a projděte chodbou do místnosti, kde na zemi naleznete průlez se žebříkem dolu.

Jakmile budete dole, objeví se vám nový úkol Najdi vůdce rebelů. Ano, toto je skutečně základna rebelů. Zatím, co jste plnili předchozí úkol, byla základna přepadena a dokonale zničena. Příliš se nepokoušejte oživovat spojenecké vojáky, jakmile zaútočíte na okupanty, okamžitě vás napadnou. Běžte stejně, jako byste šli do ubykací. Před vámi se objeví ve stěně průrva, kterou projděte a jděte chodbou dále až se dostanete ke schodišti. Nahoře je sklad, na jehož konci naleznete zamřížovaný průlez. Mříž rozstřelte a do průlezu vlezte. Jste v klimatizaci. Kousek před vámi budete moci slézt níže. Rozstřelte mříž pod vámi a jste v jednom z pokojů ubykace. Namiřte na sklo a vylezte do chodby. V místnosti naproti je vůdce rebelů. Promluvte s ním. Sice považuje další pokraování v boji za zbytečné, ale nakonec souhlasí s dalším postupem. Tímto končí druhý akt hry.

Act three: Liturgy of the Dead (Zpět na obsah)

Po rozmluvě s nalezeným vůdcem rebelů začíná třetí akt. Objevíte se opět ve městě, tentokráte poblíž vstupu do metra a dostanete další úkol - Zavolej Cathcarta, aby přerušil přívod elektřiny. Rozhovor začne automaticky, tak jen sdělte, že jste připraveni. Poté sejděte dolu do stanice a prostřílejte se přes vojáky. Jakmile přeskočíte turnikety, bude vám přiděleno kouzlo Apokalypsa a dostanete další úkol - Pokračuj na voze Metra. Pokračujte tedy směrem dolu k vozu a cestou zlikvidujte poslední zbytky odporu. Nastupte do vlaku a jděte směrem do řídící kabiny. Vlak se rozjede a budete velmi často napadáni vojáky. V předním vagónu narazíte na vůdce rebelů a začne velmi zajímavý rozhovor. Teď už nebudete na pochybách, máte před sebou samotného Lucifera. Po chvíli zmizí a vlak havaruje. Vylezte z něj tedy ven a vydejte se únikovými tunely pryč.

Bez ohledu na to, kudy se vydáte, nakonec přijdete do místnosti s dvojicí dveří. Ty nalevo jsou zavřené a otevírá je páka za dveřmi napravo. Až je otevřete, naleznete zde dvě červené kontrolky a páku. Za páku zatáhněte a seskočte do nádrže v místnosti. Potrubím proplavte na druhý konec a vylezte po žebříku. Chodba vás dovede až do raketového komplexu. Výtahem vyjeďte nahoru a v další místnosti naleznete zavřené dveře do prosklené místnosti. Jděte tedy dveřmi napravo a na konci skočte na pás. Nová cesta vás dovede do prosklené místnosti. Pokračujte stále rovně a směrem nahoru, až dojdete do místnosti s trojicí dveří. Otevřít půjdou jen ty naproti vám. V místnosti za nimi naleznete žebřík a na plošině nad ním páku, která otevře dveře vlevo v předchozí místnosti. Projděte jí a pokračujte přes další místnosti po žebřících stále nahoru. Nakonec se objevíte ve velkém skladišti s trojicí vrat a mostem se strážemi. Před sebou máte dvoje dveře a je jedno, kterými se nyní dáte. V chodbě za nimi naleznete žebřík dolu, kterým se dostanete do další chodby. Tou projděte a pak po schodech nahoru a k malému výtahu. Dostanete se k vesmírné lodi, která vás přepraví na Leviathan. Proběhne krátká animace.

Dostali jste kouzlo Blesk a po dlouhé době zas máte přidělen jeden nový úkol - Najdi vstup do strojovny. Jediné dveře, kterými můžete projít jsou ty napravo. Dostanete se přes ně do druhé přistávací haly. V mezimístnosti si všimněte dalších dveří napravo. V druhé hale vstupte do dveří hned nalevo, navolte si Spěch a stiskněte páku. Okamžitě se rozeběhněte zpět ke dveřím v mezimístnosti. Musíte to stihnout včas. Tak a jste dole. Dveře nalevo vás daleko nedovedou, další dveře za nimi jsou průchozí jen z opačné strany. Dveře napravo jsou ta správná volba a zavedou vás do dalšího skladu, kde jsou větší útoční roboti a po pravé straně jsou dveře s nepovoleným vstupem. Opět platí, že nejlepší je používat kouzlo Solný sloup. Vylezet po žebříku a jděte do malých dveří. Na pultu stiskněte tlačítko pro povolení vstupu. Zavřené dveře dole ve skladu se otevřou, tak jimi projděte. Jděte stále rovně. Až narazíte na rozcestí, tak se dejte do dveří dolu. Pod sebou uvidíte další sklad s velkým robotem. Po žebříku slezte dolu. Uhlopříčně jsou dveře a za nimi další dvoje dveře. Ty nalevo vedou zpět do přistávací haly (ony dveře průchozí z opačné strany), jděte proto dveřmi rovně a přes všechny ostatní místnosti též rovně, až dojdete k výtahu, který vás odveze dolu. Dostanete nový úkol Najdi montážní linku.

Opět nelze nikam zabloudit. Jděte rovně a pak přes most dále do místnosti se schody. Most si zapamatujte, hlavně to místo s ostřelovači. V místnosti můžete projít pouze dveřmi napravo. Objevíte se před vstupem do klimatizace. Slezte dovnitř a jděte tou delší částí. Bez ohledu na to, co jsem kdy o orientaci napsal, tady to už popsat moc nejde. Za chvíli vás totiž vezme proud vzduchu a nějakým zázrakem vás to vyhodí ve velké hale s roboty. Až je zlikvidujete, uvidíte ve stěně velká vrata a dva malé zavřené průlezy. Jedním z průlezů prolezte a v další místnosti vlezte opět do průlezu. Zabijte vojáka a pomocí tlačítek nastavte ventilátory. Vyjděte ven a rovnou naproti do obdélníkových dveří s červeným orámováním. Po chvíli dojdete ke vstupu na předchozí most. Dejte se tedy známou cestou zpět do klimatizace a nyní tam vyhledejte bazének. Přes něj proplavte o objevíte se poblíž můstku, kde předtím byli ostřelovači. Dejte se dlouhou chodbou rovně. Na rozcestí najdete napravo zablokované dveře (zakázaný přístup), tak se dejte směrem doleva a středovým sloupem po žebříku nahoru a tady dveřmi doprava a stále rovně. Objevíte se před dveřmi se žlutým nápisem. Za nimi je montážní linka. Po vstupu dostanete úkol - Najdi způsob, jak se dostat na můstek.

Montážní linkou vede jediná cesta. Opět při tom minete další dveře se zakázaným přístupem. Cesta vás po chvíli povede zase dolu. Uvidíte dvoje dveře. Nad pravými bude zelený symbol, nad levými červený symbol. Vstoupit lze jen do zelených, tak také učiňte. Vylezte po žebříku a na pultu zmáčkněte tlačítko. Ihned seskočte dolu a projděte otevřenými dveřmi. V následující místnosti zatáhněte za dvě páky po stranách (nejdřív nalevo, pak napravo). Připravte si raději spěch, abyste stačili dveřmi projít. Cestou minete schránku s dívkou z baru, promluvte si s ní, řekne vám jednu zajímavost. Když půjdete dále, skutečně narazíte na kolejovou dráhu. Dveře vpravo vedou do ovládací místnosti, kde stiskněte tačítko a vyjděte ven. Otevřou se dveře k vlaku. Jakmile nastoupíte, budete přepraveni do další části lodě směrem k můstku.

Jděte dveřmi nahoru a dále hned dveřmi před vámi. Přijdete k výtahu, který vás dopraví nahoru na můstek. Z druhé strany je zablokovaný výtah, ale to nám nevadí. Kolem dokola jsou kajuty, kde naleznete bojové vybavení a v druhé kajutě napravo od vstupu je identifikační karta na most. Budou vás zde sice obtěžovat vojáci, ale už jich nebude tolik. Otevřete tedy zablokované dveře a vyjeďte výtahem nahoru. Výtah ihned opusťte, jinak vás přimáčkne. Jděte na druhý konec patra do dalšího výtahu. Po pár krocích jste na můstku a dostanete poslední úkol - Pronásleduj Lucifera až do jádra.

Na můstku aktivujte tlačítko, které spustí výtah dolu. Uvnitř jádra jsou všechny cesty prakticky propojené, takže hledejte místnost s velkými dveřmi, kde naleznete žebřík. Po něm vylezte nahoru a v další místnosti opět po žebříku nahoru. Nyní už půjdete v podstatě jen rovnou za nosem. Lucifer k vám bude často promlouvat a až budete blízko, objeví se v chodbách známí pekelní hadi. Na konci naleznete široký průlez do chodby, na jejímž jednom konci je brnění a na druhém je Luciferova komnata. Seskočte dovnitř a začíná váš poslední souboj.

Ve srovnání s Lilith je boj lehčí, ale je pro změnu více náročnější na koordinaci pohybu. Lucifer se též umí vyhýbat střelám a navíc využívá teleportaci, ale to nám nemusí tolik vadit. Připravte si jako kouzlo Pekelnou síru a do vázané síly si pro jistotu dejte Uzdravení. Z konvenčních zbraní je nejlepší raketomet. Ovšem jak v případě zbraní, tak i v případě kouzel se připravte na možný dlouhý souboj. Základem úspěchu je udržet se plynule kroužit kolem místnosti a dobře mířit. Seskočte tedy dolu a počkejte až se souboj zahájí. Raketometem začněte střílet do míst před nebo vedle Lucifera tak, aby byl zraňován jen následným výbuchem. Přitom couvejte a snažte se udržet střelbu pravidelnou. Pokud se totiž Lucifer nezvedne ze země a nezačne kroužit kolem místnosti, tak si zároveň nezačne přivolávat pomocníky a to vám boj zrychlí. Vcelku umně totiž dokáže měnit bojovou arénu mezi světem a peklem a podle toho se v ní objevují i pomocníci. Luciferova kouzla jsou nepříjemná, ale v pohybu vás prakticky nedokáže zasáhnout. Na jeho likvidaci stačí přibližně třicet dobře mířených střel. Kdyby vám náhohou granáty došly, přepněte útok na kouzlo a doražte ho s ním. Po poslední ráně padne a máte vyhráno. Čeká vás už jen závěrečná animace.

Gratuluji k dokončení výborné 3D akce Requiem: Avenging Angel.

Elemir, 13.11.2007