Povyšovací úkoly

Každé základní povolání můžete v rámci hry jedenkrát povýšit. Zadavatele najdete po celém poloostrově a od každého dostanete specifický úkol. Byť se část úkolů může zdát triviální, počítejte s tím, že zas taková procházka růžovým sadem to nebude. Některé z nich budou splnitelné až ve třetím aktu hry. Desítka nezná čestná povolání, proto pokud nebudete mít příslušné povolání v družině, neobdržíte nebo nebudete moci dokončit jeho povyšovací úkol - úkoly dostanete jen pro ta povolání, která v družině máte.

Žoldák na Větrný meč

Vyžaduje: Žoldáka v družině.

Úkol zadává: Myranda, Posádka Větrných mečů v Seahavenu [4,28].

Cíl: Složit přísahu v Chrámu Yalatha.

Řešení: Chrám Yalatha se nachází v horách Methilského pobřeží na souřadnicích [20,59]. Abyste se sem mohli vůbec dostat, budete potřebovat nejprve požehnání Yalatha. Uvnitř budete muset projít nejprve skrz řadu teleportů, což není noc složitého a poté vás čeká boj s harpyjemi a šamany. Jakmile se probijete až nakonec, stačí kliknout na "zvon" uvnitř kaple a zvolit třetí možnost v rozhovoru.

Křižák na Paladina

Vyžaduje: Paladina v družině.

Úkol zadává: Jon Morgan, trůnní místnost na 3. patře hradu Portmeyron (buďto uvnitř hradu, nebo dle postupu v ději je později místnost dostupná i z venčí hradu).

Cíl: Najít způsob, jak uklidnit duchy v Prokletých rozvalinách.

Řešení: Budete se muset vypravit do Prokletých rozvalin a uvnitř nalézt 4 zakrvácené stránky, které popisují ztracenou relikvii. Tu po vás bude chtít přátelský duch v 2. patře. Neobejdete se ovšem bez odhalování tajných skrýší, takže buďto mít patřičně vycvičeného mága nebo nakoupit svitky. První zakrvácená stránka se nachází v prvním patře na souřadnicích [2,9]. Další tři najdete ve druhém patře na souřadnicích [1,3], [10,10] a [1,13]. Díky tomu se dozvíte, že hledanou relikvií je kamenný disk. Ten byl ovšem ukraden a rozdělen na tři části. Pokud už jste byli v Doupěti zlodějů, tak v prvním patře jste v truhle na souřadnicích [1,7] mohli najít jednu část. Další se nachází ve 2. patře Ztraceného města v truhličce na souřadnicích [13,17]. Třetí pak můžete koupit za 1000 zlatých od pašeráka ve Skrýši Černých tesáků v Karthalu (Chudinská čtvrť). S kompletním diskem se vraťtě a předejte ho přátelskému duchovi. Tím máte splněno.

Svobodný mág na Arcimága

Vyžaduje: Svobodný mág v družině.

Úkol zadává: Zouleika (Karthalské stoky nebo Velký dům ve Skalním útesu. Závisí na postupu v hlavním dějové linii - Morganův informátor vs Osvobození Falagara, ale spíš počítejte s tím, že to půjde až po osvobození Falagara.).

Cíl: Najít svitky Kaamla Asiya ve Věži Enigma.

Řešení: Věž Enigma se nachází na souřadnicích [74,48] Agynského poloostrova, poblíž města Karthal a nebudete v ní muset bojovat. K věži se dá dostat celkem bezpečně oklikou přes Hallotský lesík a mezi strážemi v okolí města vykličkovat, ale se Zouleikou se stejnak setkáte až v Act III, tedy není kam spěchat. V prvním patře věže je třeba zjistit pomocí knih v rozích zjistit přístupové heslo do 2. patra. U jednoho ze stojanů (kniha s číslem "0") si můžete povšimnout startovní šipky, která udává i směr čtení knih. Vyjde vám z toho heslo 0451. To zadejte u vstupu do 2. patra.

V druhém patře je to o něco zajímavější. Po chvilce dojdete do místnosti 3 x 3, která obsahuje nášlapné dlaždice. Je nutné je všechny rozsvítit. Dlaždice u vstupu (ve dveřích), slouží jako reset. Řešeních je několik, ale nemělo by to činit potíže. Jakmile se všechny dlaždice rozsvítí, otevřou se dveře do další místnosti. Tady je pro změnu zapastěná podlaha. Budete tedy muset najít správnou cestu ke dveřím v rohu napravo. Pokud se podíváte na podlahu blíže, uvidíte na ní vzor, který ovšem není všude stejný. Stoupejte jen na takové dlaždice, které mají stejnou orientaci vzoru jako ta u dveří. Poslední místnost obsahuje "pohyblivý" teleport. Po stranách místnosti najdete dvě nášlapné dlaždice, kterými teleport usměrníte a pak je potřeba ho "natlačit" do středu místnosti. Teprve poté do něj bude možno vstoupit a dostat se ke vchodu do 3. patra.

Třetí patro obsahuje v místnosti na jihovýchodě sochu, která po vás žádá odpověď na hádanku. Jakmile jí uhodnete (odpověď je "tajemství" ... i když v poznámkách ze hry mám "strach", čemuž bych věřil více :)), dostanete svitky Kaamla Asiya a máte splněno. Nyní už jen stačí zajít za Zouleikou.

Mečový tanečník na Mistra meče

Vyžaduje: Mečového tanečníka v družině.

Úkol zadává: Gathalel v Lese Yon-Chall - Agynský poloostrov [82,93].

Cíl: Přinést drahokam Talasyl z Hallotského hájku.

Řešení: Vstup do dungeonu pod hájkem naleunete na souřadnicích [49,38]. Budete muset projít až na druhé patro. Kupodivu se to obejde bez boje ;) Na konci však narazíte na nepřátelského čaroděje. Jakmile ho porazíte, začne ta pravá zábava. Obklíčí vás skupina hladových ghúlů a cestu na povrch si budete muset probojovat. Talasyl odevzdejte a máte splněno.

Hraničář na Strážce

Vyžaduje: Hraničáře v družině.

Úkol zadává: Monshan, Delta Navey - Agynský poloostrov [90,45].

Cíl: Najít tábor pytláků a osvobodit zvířata.

Řešení: Tábor pytláků naleznete v Lese Yon-Chall na souřadnicích [60,71]. Budete muset nejprve porazit celkem 4 tuhé protivníky a poté z klece osvoboďit psa Spike. Úspěch oznamte Monshan.

Druid na Druidského staršího

Vyžaduje: Druid v družině.

Úkol zadává: Tieru, Wyslinská džungle - Agynský poloostrov [40,53].

Cíl: Najděte knihu jménem Gorada Rael.

Řešení: Knihu má u sebe čaroděj Malik. Ovšem Malik je ve skutečnosti Sayid, kterého najdete v domě na souřadnicích [8,31] v Chudinské čtvrti v Karthalu. Sice před vámi uteče, ale knihu nechá ležet na místě. Vraťte se s ní k Tierimu a máte splněno.

Obránce na Štítového strážce

Vyžaduje: Obránce v družině.

Úkol zadává: Hedwig, Vantyrské hory - Agynský poloostrov [85,47].

Cíl: Najít a zachránit ztracené trpaslíky.

Řešení: K tomu, aby bylo možno Vantyrské hory vůbec prozkoumávat, je potřeba Yalathovo požehnání. V horách musíte najít ztracenou karavanu, kterou přepadli kyklopové. Vstupte do nebezpečné jeskyně opodál a zabijte kyklopa Davrose. V rohu pak naleznete trpaslíka jediného přeživšího trpaslíka Farmanna. Vraťte se zpět k Hedwigovi a máte splněno.

Zvěd na Průzkumníka

Vyžaduje: Zvěda v družině.

Úkol zadává: Erling, Trpaslíčí síň ve Vantyrských horách - Agynský poloostrov [116,99].

Cíl: Doprovoďte trpaslíka Geisliho do Seahavenu.

Řešení: Budete potřebovat požehnání Yalatha, abyste mohli navštívit Trpasličí síň ve Vantyrských horách. Promluvte si tu Erlingem a poté s Geislim, kterého doprovoďte do Seahavenu. Cestou z hor vás budou napadat skupinky nepřátel (elitní vzdušní elementálové, gryfové a kyklopi).

Runový kněz na Runového lorda

Vyžaduje: Runového kněze v družině.

Úkol zadává: Eldgrim, trpasličí čtvrť - Seahaven [27,2].

Cíl: Vstupte do Sutgerdu a zažehněte svatý oheň.

Řešení: Cesta do Sutgerdu není nijak snadná. Budete k tomu potřebovat požehnání Ylatha a probít si cestu do vnitra hor až na souřadnice [142,87]. Na prvním patře vás nečeká nic zvláštního, ovšem na druhém patře budete v jednu chvíli čelit přesile temných stvůr. Když to zvládnete, stačí už jen dojít směrem na sever k oltáři [7,22] a dotknout se ho.

Barbar na Válečného štváče

Vyžaduje: Barbara v družině.

Úkol zadává: Kraal, Sandorův stan v Pustině - Agynský poloostrov [41,17].

Cíl: Najděte Hnízdo Pao Kaie a poražte nepřítele.

Řešení: Dungeon se nachází v horách Methilského pobřeží na souřadnicích [8,76]. Budete k tomu potřebovat požehnání Yalatha. Cesty sem vedou dvě - buďto směrem od Pustiny nebo z Wyslinské džungle. Pao Kaie najdete v druhém patře.

Lovec na Záškodníka

Vyžaduje: Lovce v družině.

Úkol zadává: Ulagan, Skalní útes - Ulaganova loď [15,10].

Cíl: Ukradněte Mayneriho náramek aniž byste byli chyceni.

Řešení: Budete potřebovat požehnání Ylatha a vydat se do hor Methilského pobřeží na souřadnice [25,52], kde se nalézá Mayneriho tábor. V truhle naleznete hledaný náramek, ale pozor, truhla obsahuje nástražný systém, který nesmíte spustit.

Šaman na Vzyvatele krve

Vyžaduje: Šaman v družině.

Úkol zadává: Airini, Léčitelská bouda ve Skalním útesu [24,27].

Cíl: Vyhledejte Soví jeskyni a meditujte.

Řešení: Soví jeskyni naleznete ve Wyslinské džungli na souřadnicích [21,55]. Vstupte dovnitř a klikněte na ohniště. Během meditace se přesunete do snového světa. V zadní části jeskyně se otevře průchod, na jehož konci naleznete démona. Poražte ho a máte splněno. Sen opustíte tak, že odejdete vchodem.