Seznam předmětů

Všechny starší díly Might and Magic, tedy zrovna od pátého dílu níže, disponují tzv. textovým inventářem. Jakákoliv věc, kterou družina nebo herní postava má, je prezentována jen slovním popisem. Navíc zde nefunguje žádné informační okno, které by nám o předmětu řeklo vše, co je o něm známo. Jedinou možností jak vlastnosti předmětu zjistit je navštívit kováře a předmět nechat identifikovat. Údaje si pak musíte někam poznamenat, protože pokud to zapomenete, tak vás celá identifikace čeká znovu. Předmětů ve hře není tolik, abyste si to časem nemohli zapamatovat, ale co chybí na množství, to vyrovnávají různé bonusy a těch už je o poznání více. Najdete zde různá magická očarování zlepšující primární statistiky postav, bonusy k útoku nebo odolnosti atd. viz kapitola Bonusy předmětů.

Podobně jako u novějších dílů jsou i ve světě Xeenu zbraně (Weapons) v základu rozdělovány na jednoruční a obouruční. Společně s jednoručními zbraněmi pak postava smí nosit i štít (tedy pokud ji to povolání dovoluje). Dělění samotných zbraní na další kategorie už neni třeba, protože zbraní je opravdu málo a najdete zde jen to nejnutnější. Vedle zbraní jsou tu samozřejmě i zbroje (Armor) kam patří krom zbrojí samotných i pláště, helmy, boty a opasky. Amulety, náhrdelníky a prsteny patří do kategorie doplňků (Accessories) a všechny ostatní předměty (hůlky, svitky, kameny apod.) pak mezi ostatní (Miscelaneous Items).

Manipulace s předměty se může zdát poněkud komplikovaná, ale lze si na to rychle zvyknout. Chcete-li předměty nakupovat nebo prodávat, stačí navštívit kováře. Pokud nakupujete, kovář vám zároveň pomocí příslušné ikonky "zákazu" označí, jestli kupovaný předmět smí daná postava vůbec používat (v závislosti na povolání). Nicméně o identifikaci platí to samé, co jsem řekl už dříve. Vlastnosti nakupovaného předmětu se dozvíte až poté, co předmět koupíte a necháte ho zpětně identifikovat. Přenášení předmětů v rámci družiny se dělá tak, že si otevřete inventář, kliknete na daný předmět a pak kliknete na postavu, které se má předat. Používané předměty (ty právě nošené) jsou označeny ikonkou před jejich názvem. Pokud některý z nich chcete vyměnit za jiný, musíte na ten nošený kliknout a pomocí klávesy Rem ho sundat. Poté kliknete na nový předmět a pomocí klávesy Equip ho dáte postavě k nošení. A aby toho nebylo málo, tak vám pozradím poslední věc, kapacita inventáře je omezená, takže na to nezapomeňte až budete procházet divočinou.

Zbroje

Jméno Nákup (zl.) Prodej (zl.) Třída zbroje Omezení pro povolání
Robes 150 - bez omezení
Scale Mail 100 - nesmí nosit kouzelník a druid, maximum pro barbara
Ring Mail 200 - nesmí nosit kouzelník, barbar a druid, maximum pro ninju
Chain Mail 400 - nesmí nosit kouzelník, ninja, barbar a druid, maximum pro lučištníka a zloděje
Splint Mail 600 - nesmí nosit lučištník, kouzelník, zloděj, ninja, barbar a druid, maximum pro klerika a hraničáře
Plate Mail 1000 - smí nosit pouze rytíř a paladin
Plate Armor 2000 - smí nosit pouze rytíř a paladin
Cloak 250 - bez omezení
Cape 200 - bez omezení
Shield 100 - nesmí používat druid, ninja, kouzelník a lučištník
Helm 60 - bez omezení
Gauntlets 100 - bez omezení
Boots 40 - bez omezení
Belt 100 - bez omezení

Jednoruční zbraně

Jméno Nákup (zl.) Prodej (zl.) Zranění Omezení pro povolání
Long Sword 50 3d3 nesmí používat klerik, druid, ninja a kouzelník
Short Sword 15 2d3 nesmí používat klerik, druid, ninja a kouzelník
Broad Sword 100 3d4 nesmí používat klerik, druid, ninja a kouzelník
Scimitar 80 2d5 nesmí používat klerik, druid, ninja a kouzelník
Cutlass 40 2d4 nesmí používat klerik, druid, ninja a kouzelník
Sabre 60 4d2 nesmí používat klerik, druid, ninja a kouzelník
Club 1 1d3 bez omezení
Hand Axe 10 2d3 nesmí používat klerik a kouzelník
Katana 150 4d3 smí používat pouze rytíř a ninja
Nunchakas 30 2d3 smí používat pouze rytíř a ninja
Wakazashi 60 3d3 smí používat pouze rytíř a ninja
Dagger 8 2d2 nesmí používat klerik
Mace 50 2d4 nesmí používat kouzelník
Flail 100 1d10 nesmí používat kouzlník
Cudgel 15 1d6 nesmí používat kouzelník
Maul 30 1d8 nesmí používat kouzelník
Spear 15 1d9 nesmí používat kouzelník a klerik

Obouruční zbraně

Jméno Nákup (zl.) Prodej (zl.) Zranění Omezení pro povolání
Bardiche 200 4d4 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Glaive 80 4d3 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Halberd 250 3d6 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Pike 150 2d8 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Flamberge 400 4d5 nesmí používat klerik, kouzelník, druid, ninja, barbar a zloděj
Trident 100 2d6 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Staff 40 2d4 bez omezení
Hammer 120 2d5 nesmí používat kouzelník
Naginata 300 5d3 smí používat pouze rytíř a ninja
Battle Axe 100 3d5 nesmí používat klerik, kouzelník, druid a ninja
Grand Axe 200 3d6 nesmí používat klerik, kouzelník, druid a ninja
Great Axe 300 3d7 nesmí používat klerik, kouzelník, druid a ninja

Střelné zbraně

Jméno Nákup (zl.) Prodej (zl.) Zranění Omezení pro povolání
Short Bow 25 3d2 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Long Bow 100 5d2 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Crossbow 50 4d2 nesmí používat klerik, kouzelník a druid
Sling 15 2d2 nesmí používat klerik, kouzelník a druid

Amulety, náhrdelníky a prsteny

Jméno Nákup (zl.) Prodej (zl.) Efekt Omezení pro povolání
Broach 250 - bez omezení
Medal 100 - bez omezení
Charm 50 - bez omezení
Cameo 300 - bez omezení
Scarab 200 - bez omezení
Pendant 500 - bez omezení
Necklace 1000 - bez omezení
Amulet 2000 - bez omezení
Ring 100 - bez omezení

Ostatní předměty

Jméno Nákup (zl.) Prodej (zl.) Efekt Omezení pro povolání
Whistle 10 - bez omezení
Jewel 1000 - bez omezení
Gem 500 - bez omezení
Box 10 - bez omezení
Orb 100 - bez omezení
Horn 20 - bez omezení
Coin 10 - bez omezení
Rod 50 - bez omezení
Wand 50 - bez omezení
Scroll 100 - bez omezení
Potion 10 - bez omezení