Might&Magic IV

Sestavil StriderCZ

Dle Pavla Dobrovského (1):

O rok později ( pozn.:1992) přišla Might&Magic IV: Clouds of Xeen, kdy nová parta dobrodruhů musela porazit lorda Xeena, Sheltemova pobočníka. Čtyřka výborně dokumentuje vývoj počítačového hardwaru a vývojářských trendů- ostatně když se podíváte na jednotlivé fíčury předešlých dílů, můžete si harwarovou revoluci představit sami. Stejně jako Isles of Terra vyšla čtyřka v CD-ROM verzi a předvedla hutnější animační obsah ve vypravěčských mostech. Roku 1993 vyšel pátý díl s podtitulem Darkside of Xeen. Pakliže máte na disku nainstalovaný čtvrtý a pátý díl dohromady, vznikne kombinací obou World of Xeen s kompletním obsahem obou her a řadou nadstandardních lokací, úkolů a soubojů- Caneghem tak lišácky podpořil zpětnou koupi čtyřky. Trend se neuchytil, ovšem naznačoval, že NWC koketuje s možností MMORPG

V principu se dá říci, že herní mechanismy, zpracování, tvorba družiny apod. vychází z MM III. Ovšem drobné rozdíly lze nalézt:

Klerik konečně zvládá kouzlo Walk on water. Ochranná kouzla se již sdružují do skupin- Day of sorcery a Day of protection. Při souboji s těžkým nepřítelem se mohou poškodit i jiné části zboje, než brnění. Levelování postav je pomalejší, maximální úroveň dosažitelná ve IV. dílu je 20. (popř. 22) Dá se použít finta fň: když vystřelíš lukem na nepřátele, dá se (za pomoci klávesová zkratky) stihnout seslat ještě kouzlo navíc a naopak (prakticky jsem to ale nepoužíval). Střelba lukem je účinnější než ve III. Stále přetrvává nepraktický inventář, je v něm ale více místa (včetně sekce na questové předměty).

Základní dějová linie.

Vzhledem k tomu, že kompletní návod vyšel v Excalibru 38-1995 (viz odkaz na konci) tak zde uvedu jen základní kostru návodu. K dohrání MM IV je nutno porazit Lorda Xeena v jeho hradě, za pomoci speciálního meče.

Meč se nachází v dungeonu pod Vámi zakoupeným hradem (či spíše ruinou). Hrad si musíte koupit na C4,11,12. Ovšem k tomu, aby se hrad mohl opravit, budete si muset najmout stavitele, a to ve hlavním královkém hradu- Burlock D2,8,2 Stavitel chce za opravu zaplatit, a to celkem patnácti Královskými megacredity. První kredity na opravu lze nalézt v Evil Temple v Yak (E4,4,4) (úkol od Mirabeth the Mermaid- mořské panny D4,12,3). Po opravě prvního parta hradu vám dělníci předají vstupní kámen do dungeonu Thousands Terror (C4,6,6), kde se nalézají další megacredity nutné k dokončení oprav. Po kompletní opravě hradu je umožněn vstup do dungeonu, kde naleznete potřebný meč.

K cesta k Lordu Xeenu

V Cave of Illiuion B4, 2,15 si zakoupíte na místě X7,Y14 klíč od Tower of High Magic (C4,6,15), na konci získáte klíč od Darzdog`s Tower D3,4,13, a z vrcholu věže se lze teleportovat do Hradu Lorda Xeena.

Celková herní dobu odhaduji na 40-50 hodin.

Začátek hry:

Začátek hry je v městě Vertigo. Pochodil jsem po městě, poměrně záhy jsem se vydal ven z města, zlikvidoval jsem stanoviště Orků, a začal prohledávat trpasličí důl. Ve městě samotném opak. narážím na jakési přerostlé kobylky a zelený sliz. Narazil jsem na Joe`s Storeroome (SZ města, X6,Y29), kde v jedné bedně jsem získal důkaz o tom, že Joe si tyto potvůrky objednává, a tak jsem se vydal ho prásknout místními vládci města (stan, na hlavní třídě 14,15). Po dokončení úkolu (5000 expy, 5000 zlata, 50 gemů) mně poslal pomoci trpaslíkům do Rudého dolu (kousínek za městem), protože jej zabrali šílení trpaslíci z nepřátelského klanu ... A tak dále ... a tak dále ...

Zdroje:

(1) Pavel Dobrovský, téma časopisu Level, č. 136

(2) Kompletní návod: http://www.oldgames.sk/casopisy.php?gallery=615;page=1

Vím, že nestíháš, i přes to Ti posílám něco málo ke čtvrtému dílu