Pan Malwick

 

Narozdíl od války lidí a elfů, tato část může mít na hlavní dějovou linii významný vliv. Na pana Malwicka neboli Mr. Malwicka narazíte na Smaragdovém ostrově poblíž magických gild a nabídne vám pomoc s řešením sběratelské soutěže. Za slib pozdější protislužby od něj dostanete Alakornskou hůlku ohnivých koulí, která vám může velmi usnadnit průchod začátkem, popř. pro ni můžete nalézt uplatnění i na pevnině. Návrh se vám nikam nezapíše a dostanete ho jen v případě, že ještě nemáte sběratelskou soutěž splněnou. Jinak se s vámi na toto téma nebude bavit.

Na ostrově však také naleznete svitek se zprávou, v níž budete před Malwickem a jeho podivným chováním varováni. Jeho návrh je více než podivný a nebude divu, když ho odmítnete. Pokud však jeho návrh přijmete, dostanete hůlku a v nějaké fázi po volbě cesty světla nebo temnoty vás dostihne v oblasti Harmondale posel. Od něj dostanete úkol navštívit Stantleyho v Cechu žoldáků v Tatalii a od něj poté úkol ukrást tapisérii z hradu vašich spojenců. I se zlodějem s vysokou úrovní dovednosti kradení je to prakticky neřešitelné, poněvadž tapisérii nelze pomocí této dovednosti ukrást. Běžnou krádeží proti sobě poštvete stráže a tím se uzavře trůnní místnost příslušného hradu. Nebudete tedy moci pokračovat v příběhu a osvobodí vás až respawn mapy - hrad Lambent a Gloaming se obnovují po 12-ti měsících, když tedy počkáte 1 rok, bude váš čin "zapomenut" a budete moci pokračovat, což je poněkud zdlouhavé.

Dalším možným a také schůdnějším řešením je krádež ignorovat. Když totiž nestihnete tapisérii donést včas nebo se prostě rozhodnete úkol nesplnit, obsadí po uplynutí lhůty městečko Harmondale armáda goblinů a žoldáků, která se vesele pustí i do obyvatel. Dokud všechny gobliny a žoldáky nepozabíjíte, budou uzavřeny všechny obchody a domy. Musíte pozabíjet nejen nepřátele venku ve městě, ale i ty v hradu (ve vězení nezapomeňte na tajnou chodbu do podzemí). Poté už bude vše v pořádku. Je to přijatelnější řešení, než si znepřátelit spojence, takže radím spíše tapisérii nekrást. Také se můžete částečně spoléhat na možné chybky v zahájení úkolu - stalo se mi, že mě posel po celou dobu hraní nenavštívil (upřesnění viz Dodatek dále). Jen za cestu světla se mi ho podařilo objevit ve chvíli, kdy postavy při plnění finálního úkolu zahynuly a objevily se v Harmondale. V době trvání úkolu také neni možné v cestě světla splnit úkol s povýšením lovce, protože se po celou tuto dobu nebudete moci dostat ani dovnitř Cechu žoldáků.

Pokud se pro krádež rozhodnete, budete muset nejprve najít příslušnou část hradu, kde se tapisérie nachází. Nejsnažší je to za cestu temnoty, protože v hradu Gloaming se tapiserie nachází v místnosti dosažitelné ihned z ochozu vstupní části a je slabě střežená. Za cestu světla budete muset navštívit hrad Lambent a dojít do místnosti naproti chodbě k trůnní místnosti. Vedle okýnka s výhledem na nádrž je páka, která do nádrže napustí vodu a vy tak budete moci projít do zadní části k tapisérii. Pro bezpečný průchod do hlídaných částí jednotlivých hradů je vhodné použít neviditelnost, jinak vás stráže při neuposlechnutí výzvy napadnou.

Dodatek (jaro 2008): Nedalo mi to a po delší době jsem se vrátil k pozorování výskytu posla Cechu žoldáků. K opětovnému pátrání po souvislostech mě přivedla oficiální příručka strategie, kde se píše, že posel by se měl objevit během šesti týdnů od chvíle, co se přidáte k jedné ze stran (světlo vs. temnota). Tudíž by to mělo být pravidlem a posla byste měli potkat vždy. Při pokusech mi pak vyšlo, že oproti údajům v příručce se posel objevuje až po uplynutí šesti týdnů od chvíle, kdy dopravíte soudce do jeho domu. Po této době se už může objevit prakticky kdykoliv jakmile vstoupíte do Harmondale. Je přitom vcelku jedno, jestli do oblasti vstoupíte pěšky, přijedete povozem nebo použijete kouzlo městské brány (pokud jste na přelomu datumu zrovna v Harmondale, tak stačí jenom vejít do hradu a poté vyjít ven). Původně jsem si myslel, že chyba s výskytem posla, kterou jsem předtím popisoval má zřejmě co do činění s přenášením uložených pozic mezi různými verzemi hry, ale vysvětlení je mnohem prostší. Když jsem spočítal čas, za který jsem se od volby soudce dostal až na konec hry tak jsem se vešel právě do šesti týdnů. Stačilo proto jen pár dní počkat, až uplyne požadovaný čas a vše fungovalo normálně. Poslu se tedy dá vyhnout i tímto způsobem, zkrátka hru dohrajete dříve, než uplyne potřebný limit nebo po limitu už přestanete navštěvovat Harmondale.

Aby byl dodatek kompletní, přidám ještě jeden tip k tomu, jak Malwickovu hůlku získat a přitom se úkolu bezpečně vyhnout. V Knize návštěv mě na to upozornil Marcel Mráz. Jedná se o jednoduchý trik, který spočívá ve využití vážek na ostrově. Pokud totiž vážky nalákáte do vesnice, tak napadnou nejen vás, ale vrhnou se i na vesničany. Na pomoc vám i vesničanům vyrazí stráže, ale pokud je vážek mnoho, tak na to nebudou stačit. Obecně si takto můžete strážemi vypomáhat, ale to teď neni účelem. Abyste předešli masakru, je třeba vylákat jen malé množství vážek a postupně je přivést až k Malwickovi. Když se s nimi kolem něj budete chvíli motat, máte dostatečnou šanci, že se vrhnou i na Malwicka a zabijí ho dříve, než stihnou přiběhnout stráže. Vy si pak budete moci zcela beztrestně hůlku vzít. Hm, ano neni to zrovna fér, proto jsem to také neuvedl přímo do návodu a tomuto řešení se sám vyhýbám ;), ale i když hůlku nevyužijete, můžete ji výhodně prodat. U hůlek totiž platí, že i za předpokladu, že ji zbývá jediný náboj, tak ji můžete prodat za plnou cenu.