Zbraně

Meče (Zpět na obsah)

Všechny meče ve hře se dělí celkem do čtyř samostatných kategorií - na dlouhé meče, obouruční meče, široké meče a šavle. Krom obouručních mečů se všechny ostatní drží jen v jedné ruce. Každá z kategorií je pak opět seřazena podle kvality od nejhoršího po nejlepší.

Dlouhé meče

Jméno: Dlouhý meč
Útok: 0
Zranění: 3d3
Ač jednoduchého provedení a vzhledu, tento dlouhý meč je přesto smrtelný.
Cena: 50
Jméno: Válečný meč
Útok: 3
Zranění: 3d3+3
Dlouhý meč výborné síly a ostří.
Cena: 200
Jméno: Křižácký meč
Útok: 6
Zranění: 3d3+6
Tepané kovové obrazce na čepeli tohoto dlouhého meče naznačují vysoce kvalitní trpasličí výrobek.
Cena: 350
Jméno: Rytířský meč
Útok: 9
Zranění: 3d3+9
Dlouhý meč extrémní kvality, tato zbraň je jedna z ne více než tisíce svého druhu ukovaných mistrem kovářem Mekorigem Slepým cca 780-800.
Cena: 500
Jméno: Meč Lví srdce
Útok: 12
Zranění: 3d3+12
Zbraň tak vzácná jako starobylá, tento dlouhý meč byl ukován během Času zázraků. Proces použitý k ukování oceli této kvality byl ztracen někdy po Tichu.
Cena: 650

Obouruční meče

Jméno: Obouruční meč
Útok: 0
Zranění: 4d5
Základní obouruční meč. Tisíce těchto zbraní nízké kvality lze nalézt po celém Enrothu.
Cena: 400
Jméno: Velký meč
Útok: 2
Zranění: 4d5+2
Opět další jednoduchý obouruční meč, tato barbarská zbraň staví na odiv vlnitou a značné křivou čepel. Je pevné konstrukce a čepel je ostrá.
Cena: 500
Jméno: Hrdinský meč
Útok: 8
Zranění: 4d5+8
Obouruční meč neobvykle vysoké kvality, toto ostří je jak silné, tak spolehlivé.
Cena: 800

Široké meče

Jméno: Meč s širokou čepelí
Útok: 0
Zranění: 3d4
Obvyklý meč se širokou čepelí. Tyto čepele lze najít po celé zemi v rukou jak hrdinů, tak i zloduchů.
Cena: 100
Jméno: Ocelový meč s širokou čepelí
Útok: 4
Zranění: 3d4+4
Meč se širokou čepelí z ryzí erathianské oceli excelentní kvality a ostří.
Cena: 300
Jméno: Mohutný meč s širokou čepelí
Útok: 10
Zranění: 3d4+10
Ostří a rukověť tohoto meče se širokou čepelí jsou očarované a nedotčené časem. Čepel vypadá jako kdyby byla ukována včera.
Cena: 600

Šavle

Jméno: Šavle
Útok: 0
Zranění: 2d4
Šavle gobliní výroby, toto ostří je stejně smrtelné jako ošklivé.
Cena: 40
Jméno: Pirátská šavle
Útok: 5
Zranění: 2d4+5
Tradiční rezervní zbraň regnanských pirátů žijících na nespočetných ostrovech na východ od ostrova Mist. Tyto šavle byly ukovány jedním z dlouhé řady kovářů.
Cena: 290
Jméno: Šavle mistrů
Útok: 11
Zranění: 2d4+11
Chytře ukryté iniciály blízko záštity této šavle prokazují, že tato krásná zbraň je dílem Aleca Telinga, mistra kováře Harecka IX, Pána Regny, a císaře Nekonečného oceánu.
Cena: 590

Dýky (Zpět na obsah)

Podobně jako je tomu u mečů, tak se i dýky dělí do dvou samostatných kategorií - na obyčejné dýky a na dlouhé dýky. Každá z kategorií je opět řazena podle kvality od nejhorší po nejlepší.

Jméno: Dýka
Útok: 0
Zranění: 2d2
Obyčejná dýka, oblíbená mezi zloději a vrahy po celém světě.
Cena: 8
Jméno: Obětní dýka
Útok: 2
Zranění: 2d2+2
Obětní dýky jsou ceremoniální zbraně nošené regnanskou šlechtou. Jejich popularita se v posledních letech rozšířila také mezi enrothskou šlechtu, a nyní je lze nalézt po celé zemi. Přestože ceremoniální, jsou to ostrá a spolehlivá ostří.
Cena: 100
Jméno: Dýka temnot
Útok: 3
Zranění: 2d2+3
Schválená Erikem Šíleným, když byl ještě člověk, říká se, že tyto dýky mají spojení se Světem mrtvých. Užívají se při jistých magických rituálech určených k nepřirozenému prodloužení života.
Cena: 150
Jméno: Dýka mágů
Útok: 5
Zranění: 2d2+5
Jedna z méně než sta takovýchto čepelí, dýky mágů byly ukovány členy Alchymistické aliance, zhruba před 300 lety, v plamenech pod hradem Alamos. Dnes již tak jemné ostří není možné vykovat.
Cena: 250
Jméno: Zdobená dýka
Útok: 6
Zranění: 2d2+6
Zbraň z Času zázraků, tato čepel je jak velmi stará, tak velmi kvalitní.
Cena: 300

Dlouhé dýky

Jméno: Dlouhá dýka
Útok: 0
Zranění: 2d3
Obvyklá dlouhá dýka. Na pomezí mezi meči, tyto dlouhé dýky jsou oblíbené mezi vrahy, kteří chtějí zbraň, jenž je lehce zatajitelná, ale přitom má delší dosah než tradiční dýka.
Cena: 15
Jméno: Ostrá dýka
Útok: 4
Zranění: 2d3+4
Skutečně spíše krátký meč než dýka, úzká čepel skrývá neobvyklou sílu a možnost očarovat ostří.
Cena: 200
Jméno: Dýka bohů
Útok: 7
Zranění: 2d3+7
'Zbraň Bohů', tato zbraň je jedna z posledních vytvořených než velké kovárny upadly do Ticha v roce 113 P.T (Po Tichu).
Cena: 350

Sekyry (Zpět na obsah)

Aby to nebylo tak snadné, tak i sekyry mají své dvě samostatné kategorie. Krom běžných seker se ve hře setkáme i s obouručními sekyrami, které se zcela dle očekávání drží oběma rukama. Nemůžete je tedy používat společně s meči. Každá z kategorií je opět dělena podle kvality od nejhorší po nejlepší.

Jméno: Ruční sekyra
Útok: 0
Zranění: 4d2
Spíše nástroj než zbraň, tato jednoduchá zbraň bude fungovat v případě nouze. Ale neočekávejte mnoho.
Cena: 30
Jméno: Bojová sekyra
Útok: 2
Zranění: 4d2+2
Vytvořena jako zbraň pro válku místo jako nástroj, bojová sekyra je obvykle používána barbary a nedisciplinovanými armádami.
Cena: 100
Jméno: Válečná sekyra
Útok: 5
Zranění: 4d2+5
Tato válečná sekyra vypadá jako jedna z velké zásilky takových sekyr ukořistěné Rolandem za Nástupnické války. Byla vyrobena v Karigoru na příkaz Archibalda Ironfista pro použití proti jeho bratrovi v jejich zápase o trůn Enrothu.
Cena: 250
Jméno: Trpasličí sekyra
Útok: 8
Zranění: 4d2+8
Příklad vysoce kvalitní práce odvedené trpaslíky v Rudých horách, čepel je ostrá a vyvážení perfektní.
Cena: 400
Jméno: Skvělá sekyra
Útok: 11
Zranění: 4d2+11
Tato zbraň má nepochybně temnou historii. Sekyra této kvality bývá ukována pouze jako osobní zbraň urozeného trpaslíka, a nikdy se neprodává ani se s ni neobchoduje...
Cena: 550

Obouruční sekyry

Jméno: Širočina
Útok: 0
Zranění: 3d7
Tento typ sekyry s dlouhou rukojetí je typicky používán východními kmeny a elitní stráží některých aristokrátů.
Cena: 225
Jméno: Těžká širočina
Útok: 3
Zranění: 3d7+3
Silnější verze základní širočiny, tato zbraň je často používána městskými strážemi a jinými bojovníky, kteří neočekávají velkou bitvu ve velkých koordinovaných skupinách (jako armády).
Cena: 450
Jméno: Mocná širočina
Útok: 9
Zranění: 3d7+9
Hlava čepele této zbraně byla zjevně stvořena za pomoci magie. Je neobyčejně ostrá a přitom velmi lehká.
Cena: 900

Kopí (Zpět na obsah)

Jméno: Kopí
Útok: 0
Zranění: 1d9
Stěží více než naostřená tyč, toto kopí je přesto poměrně smrtelné. Jako všechna kopí může být používáno jednou nebo oběma rukama (+1D9 při použití obouručně).
Cena: 15
Jméno: Ostré kopí
Útok: 1
Zranění: 1d9+1
Toto kopí má posílený ocelový hrot pro lepší proniknutí skrz brnění a zákryty. Jako všechna kopí může být používáno jednou nebo oběma rukama (+1D9 při použití obouručně).
Cena: 50
Jméno: Hadí kopí
Útok: 5
Zranění: 1d9+5
Zdobené vyřezávanými hady obtáčejícími se kolem násady, toto kopí je vybaveno příčnou částí, která má zabránit probodnutým umírajícím nepřátelům v posouvání se podél násady kopí. Jako všechna kopí může být používáno jednou nebo oběma rukama (+1D9 při použití obouručně).
Cena: 250
Jméno: Divoké kopí
Útok: 9
Zranění: 1d9+9
Celá vytvořena ze vzácného, namodralého kovu, spodní polovina tohoto kopí je obtočena drahou kůží. Sběratelský předmět! Jako všechna kopí může být používáno jednou nebo oběma rukama (+1D9 při použití obouručně).
Cena: 450
Jméno: Posvátné kopí
Útok: 13
Zranění: 1d9+13
Symbol kovárny a datum značí, že toto kopí bylo vyrobeno v magických výhních vládce Padishe 12 let před Tichem (+1D9 při použití obouručně).
Cena: 650

Halapartny (Zpět na obsah)

Jméno: Halapartna
Útok: 0
Zranění: 3d6
Kombinace halapartny a kopí, halapartník může zasadit strašlivé rány, ale pomalu se znovu rozmachuje. Tento kousek je průměrné kvality a zpracování (+1D6 při použití obouručně).
Cena: 200
Jméno: Robustní halapartna
Útok: 4
Zranění: 3d6+4
Solidní konstrukce, tato halapartna má zvláště těžkou čepel. V rukách silného válečníka může být nepochybně použita k zabíjení nejodolnějších stvůr (+1D6 při použití obouručně).
Cena: 400
Jméno: Nejlepší halapartna
Útok: 10
Zranění: 3d6+10
Malá známka na čepeli této zbraně značí, že byla zkonstruována ve slavné Mekorigově slévárně mistrem samotným, Mekorigem Slepým. Těžko bys kdekoli na světě hledal lepší halapartnu (+1D6 při použití obouručně).
Cena: 700

Trojzubce (Zpět na obsah)

Jméno: Trojzubec
Útok: 0
Zranění: 2d6
Válečné trojzubce jako tento jsou zbraně dobré kvality používané Císařským regnanským námořnictvem k výběru cla na širých mořích. Většina kupců a jiných vlád ale tuto aktivitu nazývá pirátství...(+1D6 při použití obouručně).
Cena: 100
Jméno: Zdobený trojzubec
Útok: 6
Zranění: 2d6+6
Válečný trojzubec typu používaného důstojníky Císařského regnanského námořnictva. Tento kus byl pravděpodobně získán od důstojníka v bitvě o "clo", která se pro Námořnictvo nevyvíjela moc dobře (+1D6 při použití obouručně).
Cena: 400
Jméno: Titánský trojzubec
Útok: 12
Zranění: 2d6+12
Tento nádherný trojzubec je vyroben hlavně z Kergaru, vzácného namodralého kovu, který nerezaví ani se časem neotupí (+1D6 při použití obouručně).
Cena: 700

Luky (Zpět na obsah)

Jméno: Dlouhý luk
Střelba: 0
Zranění: 5d2
Jednoduchý dlouhý luk zkonstruovaný z obvyklých materiálů a neinspirativního vzhledu.
Cena: 100
Jméno: Elfí luk
Střelba: 2
Zranění: 5d2+2
Zbraň vyráběná pouze elfy z velkého erathianského lesa. Tento vykazuje stejnou vysokou kvalitu zpracování jako všechny elfí artefakty.
Cena: 200
Jméno: Přesný luk
Střelba: 4
Zranění: 5d2+4
Vyřezané iniciály prozrazují, že tento luk vznikl v proslulé dílně elfího mistra Ivana Selvinga během Válek o dřevo koncem sedmého století.
Cena: 300
Jméno: Kouzelný luk
Střelba: 6
Zranění: 5d2+6
Tento luk je složený z podivných materiálů vázaných dohromady důmyslnými kouzly. Je extrémně lehký a přesný.
Cena: 400
Jméno: Kompozitní luk
Střelba: 8
Zranění: 5d2+8
Vytvořený z částí Nebeských kováren, když se staly zbytečnými několik let po Tichu, pouze velice málo z těchto luků přežilo cestu času. Těch pár zbylých nahromadili elfové a sběratelé.
Cena: 500

Kuše (Zpět na obsah)

Jméno: Kuše
Střelba: 0
Zranění: 4d2
Kuše jsou nejsmrtelnější střelné zbraně vytvořené od Času zázraků. Tato kuše je udělána z dubového dřeva a kovových upínadel, ale jinak je spíše obyčejná.
Cena: 50
Jméno: Přesná kuše
Střelba: 3
Zranění: 4d2+3
Tyto kuše byly shromážděny Archibaldem právě před Nástupnickou válkou, protože je chtěl použít proti jeho bratrovi. Jako při všech rozhodnutích týkajících se smrti, Archibald vybíral moudře. Tyto kuše patří k nejlepším v zemi.
Cena: 200
Jméno: Spolehlivá kuše
Střelba: 7
Zranění: 4d2+7
Vybavené ruční klikou a mířidly, tyto mimořádné kuše jsou kvalitnější než jakékoliv jiné. Jenom jejich původ je v současné době záhada...
Cena: 400

Palcáty (Zpět na obsah)

Jméno: Palcát
Útok: 0
Zranění: 2d4
Jenom o trochu více než vylepšený kyj, tyto obvyklé palcáty jsou vyrobeny z obvyklých materiálů a bez kvalitního zpracování.
Cena: 50
Jméno: Palcát strachu
Útok: 2
Zranění: 2d4+2
Solidně navržený ke způsobení fatálních zranění i přes brnění. Vyvážení je nahoře trochu moc těžké, ale zpracování je dobré.
Cena: 150
Jméno: Hromový palcát
Útok: 5
Zranění: 2d4+5
Tento palcát je jeden z tisíců vytvořených v Nebeských kovárnách před Tichem. Ale to bylo před více než tisíci lety, a tak jich už moc nezbývá.
Cena: 300
Jméno: Čarovný palcát
Útok: 8
Zranění: 2d4+8
Pouze magie mohla udělat takovou těžkopádnou zbraň tak lehkou, ale přitom zachovat její tvrdý úder.
Cena: 450
Jméno: Smrtící palcát
Útok: 11
Zranění: 2d4+11
Zkonstruován Nekromancerskou gildou zrovna před jejich pádem v Následnické válce, tyto neobvyklé zbraně jsou téměř vždy očarované mocnou magií.
Cena: 600

Kladiva (Zpět na obsah)

Jméno: Kladivo
Útok: 0
Zranění: 2d5
Nemilostná a nevynalézavá zbraň, kladiva jsou pomalá, ale jejich zásah velmi tvrdý. Toto je obvyklé konstrukce a materiálů.
Cena: 120
Jméno: Kladivo temnot
Útok: 3
Zranění: 2d5+3
Krok kupředu v kvalitě konstrukce, tato kladiva jsou obvykle používána humanoidními stvůrami. A protože každý ví, že většina stvůr nevyrábí zbraně, vyvstává otázka 'odkud je tedy berou?'...
Cena: 300
Jméno: Svaté kladivo
Útok: 9
Zranění: 2d5+9
Magicky vytvořena, tato kladiva jsou majetkem Církve Měsíce v Karigoru.
Cena: 600

Kyje (Zpět na obsah)

Jméno: Kyj
Útok: 0
Zranění: 1d3
Primitivní zbraň používaná jen nejtupějšími ze stvůr. Nechcete ji snad používat, že ne?
Cena: 1
Jméno: Kyj s hroty
Útok: 3
Zranění: 1d3+3
Vylepšení jednoduchého kyje, tento kyj s hroty způsobí ošklivější rány.
Cena: 40
Jméno: Zabijácký kyj
Útok: 5
Zranění: 1d3+5
Král rodiny kyjů. Kdyby tato zbraň měla na konci homoli nebo kouli, byl by to palcát. Na tomto kyji jsou známky skutečné řemeslné zručnosti, ale nejsou na ní vidět žádné skutečné identifikační značky, které by značily, kdo ji vytvořil.
Cena: 100

Hole (Zpět na obsah)

Jméno: Hůl
Útok: 0
Zranění: 2d4
Hůl je tradiční zbraň utiskovaných. Tato je všední a rubín na konci je vlastně jen barevné sklíčko.
Cena: 40
Jméno: Smaragdová hůl
Útok: 3
Zranění: 2d4+3
Magicky lehká a tvrdá, tato hůl je vyrobena ze vzácného dřeva uloupeného efům během Války o dřevo 600 P.T. Smaragd na konci je pravý, a pravděpodobně slouží jako magická zásobárna, ze které hůl čerpá svoji sílu.
Cena: 250
Jméno: Mocná hůl
Útok: 7
Zranění: 2d4+7
Tato hůl, spolu s dalšími svého druhu, byla nalezena v pokladnici Nekromancerské gildy po jejich katastrofální porážce Rolandem na konci Nástupnické války.
Cena: 500

Blastery (Zpět na obsah)

Jméno: Blaster
Útok: 8
Zranění: 3d5+8
Zbraň strašlivé síly, zřetelně vytvořená během Času zázraků.
Cena: 0
Jméno: Plasmová puška
Útok: 12
Zranění: 5d5+12
Nejlepší z osobních zbraní vyrobených během Času zázraků, tato plasmová puška umí šířit smrt rychleji než jakákoli zbraň, kterou jsi kdy viděl.
Cena: 0