Deník Might & Magic III

The Isles of Terra

Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

úvod recenze GODS, Lands of Infinity, Lukáš Grygar, Level 135

Jedná se o třetí hru v sérii Might and Magic, vydanou Jon Van Caneghenem, jeho společností New World Computing v roce 1991.

Dle P. Dobrovského(2): Na třetí díl, s podtitulem Isles of Terra, čekali hráči do roku 1991 - a dostali ho ve VGA rozlišení, s nádhernou grafickou stránkou a ikonami hlavních hrdinů v místech, kde předtím byly jen textové popisy. New World Computing v té době zaměstnávala kolem stovky programátorů a grafiků, tím pádem byl skok v kvalitě hratelnosti a technického zpracování neuvěřitelný. Hra byla jednou z prvních, které vyšly v rozšířené verzi i na CD-ROM. Isles of Terra podporovala několik zvukových karet a měla v sobě zdigitalizovanou řeč. Uložení pozice bylo možné kdykoliv, ne pouze v hospodách, jako v předchozích dílech, a nepřátelé byli viděni na vzdálenost několika políček- takže bylo možné využít střelné zbraně. Terra v názvu je označením domovské planety samotného Sheltema. Správně, bojovat se bude zase proti tomuto neporazitelnému arcizlosynovi. Dočkáme se dokonce i honičky ve vesmírných lodích! Třetí díl série vstoupil grafickým zpracováním a přirozenou rozpracovaností (přebranou z předchozích dvou dílů) mezi klasiku krokovacích dungeonů.

Jednu z fandovských recenzí nalézt na www.rpghry.cz jak od Davesadeho, tak od Ringa http://www.rpghry.cz/game.php?id=100§ion=recenze

Základní dějová linie

Dle wikipedie (1): Poté, co Sheltem znovu uprchl z Corakových spárů, podařilo se mu přistát se šesti biosférami ze známé vesmírné stanice VARN na planetě jménem Terra; jednotlivé části těchto biosfér, které pronikly na povrch ohromného oceánu jsou známy jako "Ostrovy". Na konci tohoto dílu Sheltem uniká zpět na mateřskou stanici, samozřejmě s Corakem a hráčem samotným v patách (závěr hry a její pointu Vám ale zatím neprozradím).

Pozn. VARN (Vehicular Astropod Research Nacelle) se táhne všemi díly této série, je to v podstatě obří vesmírná loď, koncipována jako klasické středověké fantasy prostředí.

Popis hry:

Jedná se o rozsáhlý, komplexní a propracovaný krokovací dungeon. Parta dobrodruhů jde ve šlépějích Coraka, tak jak putoval po světě Terry při pronásledování Sheltema. A tak o každé lokaci si lze přečíst něco z jeho poznámek, což příjemně a postupně vtahuje hráče do hry. (Kromě obecného popisu herní plochy, či dungeonu, se tak hráč může připravit na nepřátele, na charakter dungeonu, na jeho specifika, a taky na cíl, kterého by v dungeonu měl dosáhnout). Svět je otevřený, a hráč je omezen jen svými dovednostmi (a pochopitelně levelem postav). Přitom hra nehází klacky pod nohy, podobně jako v ostatních hrách této série je zde spousta užitečných drobností, vychytávek a kouzel, které zpříjemňují hru. Aniž by hráč byl považován za konzumního pitomce, nebo měl pocit, že je hra směšně jednoduchá.

Postup hrou je však komplikován omezeným přístupem do určitých lokací chyběním příslušného klíče či hesla (na což jsem při vytváření návodu myslel).

Délka hry:

Na RPG starého typu asi průměrná, mně hra zabrala asi měsíc a půl, tzn. 60 hodin času, ale v této době je započítána tvorba tohoto návodu a překlady manuálů apod.

Tvorba postav:

Nábor nových postav je příjemný, vcelku jednoduchý, a záleží na každém, jakou partu si zvolí.

V principu jsem při tvorbě postav používal zdravý selský rozum.. avšak jsem se nevyhnul některým chybkám. Moje kouzelnice měla nízkou endurance, a proto začínala na pouhých dvou životech, což bylo poměrně frustrující. A pak taky jsem se dočetl od cybermage (3), že driud/ranger jsou (na rozdíl od pozdějších her) jediné postavy schopné se naučit veledůležité kouzlo Walk on the water. Na druhou stranu jsem v průběhu hry v jedné z beden narazil na předmět nabitý tímto kouzlem, dříve než jsem toto kouzlo skutečně potřeboval.

Moje doporučení pro skladbu družiny je:

Barbar/Knight + Paladin (bojovník + sekund. léčitel) + Ninja/Robber

Ranger/druid + Sorcerer + Clerik

Záleží ale čistě na vás, představa dvou kouzelníků zvládající Dračí dech a Loydův maják taky není k zahození.

Ninja je lepší bojovník zloděje, ale častěji budete narážet na jeho menší schopnost otevírat bedny (musel jsem si dělat poznámky o lokacích, kam se mám ještě vrátit). Paladin i Ranger jsou slabými kouzelníky, ovšem hned poblíž prvního města (Fountain Head) se nalézají dvě lokace (studna A1, X13,Y1 + malá chajda s křišťálovou koulí A2,X14,Y14) které naboostují manu ...

Podrobný návod na tvorbu postav, jakož návod na celou hru lze nalézt na (4)

Atributy

Síla: Důležitá pro boj, jak jinak. Navíc ovlivňuje schopnost vyrazit dveře (při vyrážení dveří spolupracují první dvě postavy v partě), nebo otevřít kamenné sarkofágy. Pozor však na některé fontánky, nebo sudy, které přidávají permanentně na síle - mohou zvyšovat věk postavy. Než jsem se nadál, tak můj rytíř zestárl o 25 let ... primární statistika pro rytíře a paladiny.

Inteligence: Spell points pro Lukostřelce, Kouzelníka, Driuda, Rangera- hraničáře

Osobnost: Driud, Cleric, Paladin, Ranger

Endurance: Barbar, Ranger, Paladin

Rychlost: Ninja, Ranger

Accuracy- přesnost: Lukostřelec, Ninja, ovlivňuje ale i schopnost se trefit kouzlem. Takový kouzelník s gramlavýma rukama je hotové neštěstí

Luck- štěstí- ovlivňuje jak se vyhne postava negat. kouzlům, jestli úspěšně uteče z boje. Prim. dovednost pro zloděje, ovlivňuje schopnost otvírání zámků.

Postavy

Rytíř - Knight - podmínka je 15 Síla, nejlepší bojovník, neumí kouzlit (jak překvapivé :)), dává nejsilnější údery, má nejvíce HIT pointů (kromě barbara) , plnohodnotný člen party. V MM VI jsem preferoval partu tří kouzelníků a jednoho klerika, ovšem zde jsem zjistil, že rytíř na jednu, maximálně dvě rány kilne skoro každou silnější postavu

Paladin- Síla , Osobnost, Odolnost- každá alespoň 13 bodíků. Na začátku má dovednost Crusader, a sesílá Clerická kouzla. Sice funguje jako sekundární léčitel, ale dva rytíři taky nejsou k zahození

Archer- Přesnost, Inteligence alespoň na 13. Bojovník podobně jako Paladin, omezen zbrojí (max kroužkové- chain mail), nenosí štít. Zvládá Arcane spells. Měl jsem ho v první partě, ale podle mě je to skoro zbytečná postava. Na dálku jsem raději, místo výstřelu ze šípu, na uvítanou posílal dračí dech. Ovšem, pokud máte v partě 2-3 lidi s luky, pak stojí za uvážení. Jeho největší nevýhodou je, že neumí kouzlo water walk.

Klerik- Osobnost 13. Maximum je splint mail, má překvapivě více spell bodíků než paladin, nezvládá střelné zbraně. Nutnost, zejména ochranná kouzla a boostovací kouzla jsou velice fajn a Town Portal je prostě skvělé kouzlo

Kouzelník- Inteligence 13, maximum je padded armor (polstrované brnění), z dovedností v úvodu umí kartografii. Klasika

Lupič- Robber Luck alespoň na 13. Průměrný bojovník, nemá manu, neunese těžší brnění než chain (řetězové) mail (brnění). Na počátku hry má Theivery skill na 30. Nezapomeň ... beden k otevírání je ve hře mnoho ...

Ninja- Rychlost, přesnost na 13. Maximum je ring mail (kroužkové), ne štít, ne kouzla, Thievery na 15. V partě jsem ho měl místo zloděje, ovšem ... Ninju jsem nechal člověkem, což ve výsledku vedlo k tomu, že po návštěvě Halls of Insanity měl méně bodů v Thievery než elfové :)

Barbar- Odolnost 15. Maximum je scale mail, je to ale kompenzováno větším počtem Hit pointů a větším počtem útoků za kolo. A překvapivě: neumí kouzlit :) Jinak, co se týče brnění- jedná se o poněkud křehké zboží, oprava kvalitního brnění vyjde i na 100 000, a tak se tato "nevýhoda" u barbara nezdá tak strašná. (zkrátka jsem si rozmýšlel zda tak drahé brnění vůbec nosit, raději jsem bojovníka naboostoval prsteny, amulety (nerozbitnými). Ve hře bohužel není skill opravování věcí apod.

Druid: Intelekt, osobnost na 15, špatní bojovníci, ale mají schopnost přírodních kouzel. Začíná se schopností kompas, jedna ze dvou postav, kteří umí kouzlo Water walk

Ranger- Hraničář: Intelekt, osobnost, odolnost, rychlost na 12, od všeho trochu, poloviční síla přírodních kouzel, umí již zpočátku dovednost Pathfinder (hledání cest). Může se naučit kouzlo Water walk

Rasy

Elfové, Gnomové, trpaslíci i Half-orci mají nějaké ty bodíky do zlodějství od začátku. (gnomové +5, ostatní +10). Každá rasa pak má jiný stupeň rezistence vůči magii a elementům, nic nového pod sluncem.

Dovednosti:

Arms Master- Mistr zbraní- zvyšuje šanci na zásah během boje

Astrologer: + 2 spell point v Natural Magic

Body Builder- naučit se lze v Vildabaru, přidává HP (hit points)

Cartographer- umožnuje automaping, pro celou partu stačí jeden charaktrer s touto dovedností, kouzelník ji umí od začátku, zbytek se může naučit ve Fountain Head

Crusader- bez tohoto titulu Vás do žádného hradu nepustí :) Lze získat v dungeonu Ancient Temple of Moo (jižně od Fountain Head)

Danger Sense- stačí u jednoho charakteru, způsobí, že netopýr v horní straně obrazovky začne třepat dolní čelistí v blízkosti nebezpečí. Stačí pro jednu postavu. Umí trpaslík, jinak lze získat v dungeonu pod Fountain Head.

Direction Sense- Klasický kompas, umí druid, jinak v dungeonu pod FH

Linguist- Lingvista- stačí jen jeden, naučit lze v Arachnoid Cavern, umožní porozumět řeči lebek na kůlech.

Merchant- obchodník- lepší nabídky v obchodech, na cenu oprav brnění, nebo tréninku nemá vliv. Naučit lze jižně od FH A1,X14,Y8 (alespoň dvě postavy však musí umět dovednost pathfinding, aby se proklestili lesem ...)

Mountaineer- Horolezec. umožní lozit po horách (a hledat skryté poklady), stačí jen pro dva členy party, možno naučit v Baywatch.

Navigator- umožní snadnější útěk z bitvy ... no nevím, nevím (Vildabar)

Pathfinder- cesta lesem- umí od počátku hry Ranger, jinak se lze naučit v Baywatch

Prayer Master- +2 spell point za level pro kleriky, Arachnoid cavern B4,X0,Y7

Prestidigitator- + 2 spell points za level pro Arcane Magic, opět Arachnoid cavern

Spot secret doors- gargoyla v pravém dolním rohu začne vrtět packou před tajnou zdí. Stačí jedna osoba, nebo Gnóm, lze naučit v dungeonu pod FH většinou jsem se orientoval podle Wizard´s eye

Swimmer- plavec- musí umět všechny postavy, pak je možno se brodit v malé hloubce (jedno pole od pevniny), naučit lze v dungeonu pod FH

Thievery- zlodějská dovednost- + 2 point za level, lze se naučit od lva v Halls of Insanity A3,X6,Y6

Tracker- Bůh suď, nevím k čemu to je, dá se naučit také v Halls of Insanity

Všechny dovednosti se lze naučit v Halls of Insanity A3 X6 Y6, cena je však 100 000/za postavu (neodolal jsem :) )

Kouzla

Jsou trojího druhu:

Přírodní magie (natural magic) má za úkol vyvažovat útočnou a obrannou magii, proto mnohdy obsahuje kouzla z obou předchozích skupin.

Cena za kouzla - u silnějších kouzel- závisí na lvl postavy. Od lvl postavy tak odvisí cena kouzla (spell points, gemy) na druhou stranu roste jejich efekt. Kouzla lze obvykle koupit v gildách (členství v gildách lze získat v jednotlivých dungeonech pod městy), často se kouzla dají najít různě rozesety po světě (lokace důležitých kouzel uvádím níže). Nabídka kouzel ale závisí na lvl postavy, na nízkém lvl ti Implosion prostě nenabídnou. A ne každá gilda má v nabídce všechna kouzla, pochopitelně. Nejúčinnější kouzla lze zakoupit (od cca 17. lvl postavy) v Eagle´s guild.

Arcane spells

Kouzlo Spell points Gemy Efekt
Light 1 0 Světlo, co dodat ...
Awaken 1 0 Vzbudí partu, pokus je přepadena při kempování
Detect Magic 1 0 Ukáže, nakolik je nabitý příslušný magický předmět. Vhodné pokud potřebuje vědět, zda se po použití kouzla předmět nerozpadne
Elemental Arrow 2 0 8 zranění ohněm/ledem/elektrikou/kyselinou - podle Vaší volby
Energy blast 1/za level 1 2-6 zranění za lvl
Sleep- spánek 3 1 Uspí nepřítele, nefunguje na nemrtvé, a budete se asi divit, když spáče praštíte,tak se vzbudí :)
Create rope- vytvoř lano 3 0 Pomocí tohoto kouzla ušetříte na nákupu lan před vstupem do některých dungeonů či děr s poklady.
Toxic cloud (mrak) 4 1 Toxický mrak 10 damage for all
Jump-skok 4 0 Skok o dvě pole kupředu, dobré před pastmi, nebo otravnými teleporty, na druhou stranu neprojdete dveřmi, ani magickými bariérami od 4. lvl
Acid stream - Kys. proud 5 0 25 damage kyselinou pro jednoho nepřítele, mockrát jsem jej nepoužil ...
Levitovat- Levitate 5 0 Velice vděčné kouzlo v dungeonech, vyhnete se tak padacím dveřím, neproboříte se do tekoucího písku (ostrov WATER - E3) apod.
Wizard´s eye 5 2 Velice důl. kouzlo, dá se koupit od 5. lvl, já ji koupil v Albatrosí gildě, dá se získat i v dungeonu pod Baywatch. Po seslání tohoto kouzla můžete prosmějčit mapu skrz naskrz, a nevynechat tak jediný skrytý poklad, studnu, či svitek zaklíněný v korunách stromů.
Identify Monster 5 0 No, co asi jako ...
Lightning Bolt 2/lvl 2 4-6 dmg/lvl, dobré kouzlo mého Ragera, většinou až po naboostování v nějaké té magické studni, či fontáně.
Lloyd beacon - maják 6 2 Lze koupit od 7. lvl, nebo najít v dungeonu pod Baywatch. Můj tip byl dát značku v Fountain Head u chrámu. Z posledních sil jsem se vždy teleportoval zpět, podle potřeby vyléčil a cestou z FH na jih navštívil studnu na A1,X11,Y13 + A1,X13,Y1 + A2,X14,Y14 (navýšení HP+SP) a vyrazil znova na nějakého toho bosse v dungeonu. (Nebo maják před bosem, a Town portal - v pozdějších fázích hry)
Power shield 2/lvl Lze naučit od 7. lvl, absorbuje určité % zranění dle lvl sesílatele. Účinné ale drahé kouzlo (kouzelníkovi pak chybí mana na útočná kouzla). Je velice fajn, pokud máte předmět s tímto očarováním
Detect Monster Užitečné, pokud chcete zjistit, zda na Vás za rohem nečeká překvapení, řekl bych téměž zbytečnou kouzlo
Fire Ball 2/lvl 3-7 damage/lvl, dá se , ale Dračí dech je Dračí dech
Time Distortion 8 3 Náhodně Vás teleportuje na bezpečné místo (obvykle na začátek dungeonu) ... skoro nikdy jsem ho nepoužil ...
Feeble Mind- Slabá mysl 8 0 Kouzelníci se přestanou soustředit na sesílání kouzel (funguje do doby, než je kouzlo překonáno). Nemrtví mají imunitu k tomuto kouzlu. No, mockrát jsem ho nepoužil ... v tohle směru je lepší pořádný meč ... :)
Teleport 10 0 Mnohem lepší než Jump, můžeš skočit až o 9 polí kupředu, klasicky přes nepříjemnou bariéru (levnější kouzlo než Ethrealize, na druhou stranu nefunguje vždy), použitelné při návštěvě tajných lokací (za pomoci Wizard`s Eye si doskočíš pro schovaný poklad).
Finger of Death 10 4 Kouzlo, nekouzlo- pokud se povede, pak nepřítel zemře. Závisí na jeho rezistenci vůči magii. Nevím, četl jsem, že pokud nepřítel takto bídně zhyne, nedostaneš expy. Takže je to na tobě, toto kouzlo prostě nemám rád.
Super Shelter 15 5 Umožní kempovat i v nepřátelské oblasti. Mockrát jsem ho neužil ... a ehm, nefunguje na vodě ...
Dragon Breath 3/level 5 Můj milášek ... 5 dmg/level sesílatele, mocné kouzlo, můžeš si vybrat, zda je dračí dech plný ohně, ledu, kyseliny, či blesků. Plošné kouzlo, zasáhne i postavy v druhé linii
Recharge item 15 10 Přidá 1-6 nabití, ovšem save před tímto kouzlem není špatná věc.
Fantastic freeze 15 5 40 ledového zranění
Duplication 20 50 Vytvoří přesnou kopii předmětu, pokud není příliš mocný, nefunguje vždy stoprocentně
Disintegrate 25 8 Má dva efekty. nejprve jsou nepřátelé zraněni mag. energií , a pak záleží, zda jsou schopni odolat magii ... nepoužíval jsem jej
Etherealise 30 8 Postavy dostanou status jakési mlhy, a mohou projít zamčenými dveřmi, překonat pasti, či magické bariéry, které jinak nelze překonat. Velice užitečné kouzlo (a drahé)
Dancing Sword 3/lvl 10 Obrovský meč, 6-14 dmg za level sesílatele ... nepoužíval jsem
Enchant item 15 10 Funguje jen na "basic" items, save-load nutností, mockrát jsem toto kouzlo nevyužil (ani jednou :)) ... nepotřeboval jsem ...
Incinerate 35 10 One enemy, 250 fire dmg ... nepoužíval jsem
Mega volt 40 10 150 elektr. dmg pro celou grupu nepřátel
Inferno 75 10 250 fire dmg for all ... nepoužíval jsem
Implosion 100 20 1000 energy dgm ... oops ... nejlepší kouzlo ve hře, a relativně levné
Star Burst 200 20 Imploze je silnější, ale ale, zde je 500 dgm for all ve výhledu, a jedná se o fyzické zranění ... nepoužíval jsem ...

B3,X6,Y6 Etheralize scroll

B3,X12,Y7 teleport scroll

F2,X3,Y2 Divine intervention scroll

F3,X6,Y15 Holy word scroll

Kouzlo cena gemy Efekt
Light 1
Awaken 1 Budíček !!!
First Aid 1 První pomoc, vyléčí 6 HP
Flying Fist 2 0 6 fyzického dmg
Revitalize 2 0 Odstraní "Weak" condition
Cure wounds 3 1 15 HP
Sparks 1/lvl 0 Paprsky smrti?, asi ne, ale dává el. dmg, odpovídající dvojnásobku lvl sesílatele
Protection from elements 1/lvl Klasika, parta může být chráněna před všemi čtyřmi elementy (kouzlo se musí seslat 4x)
Pain 4 0 8 fyzického zranění celé grupě nepřátel (tedy až na nemrtvé)
Suppress poison 4 0 Oslabí efekt jedu, nic moc kouzlo
Suppress disease 5 0 Něco podobného jako nahoře
Turn undead 5 2 Docela šikovná věc
Silence 6 0 Na kouzelníky, ale meč je meč
Blessed 2/lvl 0 Navýší AC (obranné číslo) postavy o 1/lvl dle sesílatele
Holy Bonus 2/lvl 0 Zvýší možné zranění udělené cílovým charakterem o 1/lvl
Power cure 2/lvl 3 2-12 HP/ lvl sesílatele
Heroism 2/lvl 3 Zvyšuje šanci na zásah o 1%/lvl
Immobilize 6 3 Pokus o zmražení skupiny nepřátel
Cold Ray 2/lvl 4 All enemies, 2-4 dmg/lvl
Cure Poison 8 0 Léčí otravu otravnou, lze koupit od 8.lvl v gildách vyjma Ravens, Albatros
Acid spray 8 0 All enemies, 15 dmg, ani o bodík více
Cure disease 9 0 Léčí choroby, lze koupit od 9. lvl, ve stejných gildách jako u cure poison
Cure paralysis 12 0 Léčí paralýzu, lze koupit od 10.lvl
Paralyse 15 4 Podobně jako imobilize, ale s větší šancí na úspěch
Create food 20 5 od 11. lvl, to správné ořechové pro daleké cesty
Fiery Flail 25 5 100 fire dgm, ohnivý bič na nepřítele, oblíbené kouzlo mého paladina
Town portal 30 5 Lze se naučit od 12.lvl, nejde použít během bitvy, jiank se jedná ale o naprosto zásadní kouzlo, cíleně přenese do jednoho z pěti základních měst
Stone to flesh 35 5 Když nechceš býti golemem ...
Half For Me 40 10 Mocné milosrdenství- skoro vyléčí jeden charakter, ale sesilatel koupí polovinu zranění
Raise Dead 50 10 Pokud někdo zemře, lze jej oživit, ovšem pokud není eradikován, že
Moon Ray 60 10 Energy dmg 30 for all enemies, tvá parta obdrží 1-30 HP jako bonus
Mass Distortion 75 10 Dá se koupit v Eagles gild only, zvláštní kouzlo, pokud funguje, tak skupina nepřátel navýší svoji hmotnost, upadne a ztratí polovinu HP
Holy Word 100 20 Tak, tak to je to pravé kouzlo na lichy a další mocné nemrtvé na lichy je ale mnohem lepší pořádná rána mečem (po naboostování rytíře, sesílají nepříjemné kouzlo Finger of death, s vysokou účinností)
Resurrect 125 20 Léčí eradikované postavy, pozor ale - léčená postava může zestárnout o 5 let
Sun ray 150 10 All nepřátelé, 200 energy dmg
Divine Intervention 200 20 Když teče do bot, požádáš o pomoc Bohů. Vyléčí vše, avšak sesílatel zestárne o 5 let

B2 X2 Y15 Create food scroll

Natural Spell

V následující tabulce uvedu jen kouzla specifická pro tuto skupinu, zbývající kouzla pro Druidy a Hraničáře jsou kombinací výše uvedených kouzel

>Elemental Storm 100 10 Můžeš si vybrat kterým druhem energie zraníš nepřítele (150 dmg zvoleného typu)
Nature´s Cure 6 0 Vyléčí 25 HP
Walk on Water 7 0 Chůze po vodě po zbytek dne
Frost Bite 7 0 35 Cold dmg , funguje na jednoho nepřítele
Lightning Bolt 2/lvl 2 4-6 dmg/lvl, for all, oblíbené a vcelku levmé kouzlo (teprve s odstupem jsem zjistil, že i kozelník umí toto kouzlo ...)
Natures gate 10 0 Unik do bezpečí, nejde utéct z bitvy.
Deadly swarm 12 0 Včelky Máje, 40 fyzického dgm
Prismatic Light 60 10 velice nepředvídatelné kouzlo, zraní příšerky v dohledu, výše zranění může být 250 fire dgm, ale i jen 1 ele. dmg, ba dokonce může nepřítele léčit.

Mapa a herní svět:

Jednotlivé lokace jsou rozděleny na hení pole A1, A2..F4 Přičemž A1 je nejsevernější a nejzápadnější část světa, a F4 tak nejjižnější a nejvýchodnější oblast. Pokud máte zapnutí Wizard`s eye, a kliknete na mapu (v ovládacím sektoru herní obrazovky), tak se vám ukáží i souřadnice na mapě (X0-X27, Y0-Y27)

Ve hře se vyskytuje 5 měst: Fountain Head, Baywatch, Wildabar, Swamp Town a Blistering Heights (se svými dungeony, gildami, obchodníky a trenéry), a mnoho dalších dungeonů. Dungeony jsou striktně jednopodlažní, to ale neznamená že by byly nudné, či stereotypní. Do některých dunegonů je přístup volný, do některých je nutno získat přístup v jiných částech světa (heslo, či klíč)- bude uvedeno u konkrétného místa.

Inventář:

Práce e s inventářem je nepraktická a nepřehledná. Potíž je v identifikaci věcí: Hra si nepamatuje identifikovaný předmět (jeho vlastnosti), a to ani když za identifikaci zaplatíte nemalou částku u zbrojíře. Já to řešil tak- před obchodem save, pak obchod, identifikace, vypsal jsem si předměty na papír), pak ven z obchodu, LOAD a prodej nepotřebných věcí. Jakmile jsem si něco oblékl, nasadil, tak hupky dupky do WORDu, kde jsem si vedl pečlivý přehled postav (viz na konci tohoto návodu). Lze však samozřejmě použít i klasickou tužku a papír.

Výměna věcí mezi jednotlivými postavami probíhá tak, že na ni kliknete, a pak kliknete na postavu, které chcete tuto věc dát.

Peníze v této hře nejsou problémem, podobně jako gemy pro tvorbu silných kouzel.

Pozn.: Věci se nemají přehazovat, pokud jste v obchodě, mohly by se nenávratně ztratit.

Doprava

V každém městě je teleport

Fountain Head =HOME
Baywatch =SEADOG
Wildabar =FREEMAN
Swamp Town =DOOMED
Blistering Heights =REDHOT
Arena =ARENA
Area E4 X3 Y3 =EARTH
Area C2 X12 Y0 =FIRE
Area F1 X0 Y12 =AIR
Area E3 X7 Y10 =WATER

Nepřátelé

Lookni na http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/monsters.shtml

Jinak na téhle hře je fajn, že zde není automatický respawn příšer, jen v divočině se některé typy příšer objevující do doby, než jim zničíte stanoviště, nebo hnízdo. Některé příšerky hlídají zakopaný (cenný) poklad.

Podmínky nutné k dohrání hry:

Musíte nalézt (podobně jako Corak) Sheltena na jeho domovské planetě. Jenže tento pazgřivec uniká pryč do vesmíru, a jej jen na Vás aby jste jej zastavili.

K tomu potřebujete získat přístup do kosmické lodi (celá planeta prošla procesem terraformace, a po jednotlivých ostrovech jsou rozesety přístupy k lodi (žluté pyramidy).

Musíte tak získat

  1. Blue priority pass card- vydá jeden z králů v Hradech Whiteshield, Dragontooth nebo Bloodreign po doručení jedenácti UPO´s (Ultimate power Orb)
  2. Získat Hologram sequencing cards:
    • 001 se nachází v Fortress of Fear B2 X10 Y13 Vstup je umožněn buď získáním Yellow fortress key z Arachnoid Cavern (B4,X0,Y7)
    • 002 se nachází v Halls of Insanity A3 X6 Y6 (klíč od tohoto dungeonu se nachází v B1, X12,Y10 Cyclop Cavern)
    • 003 se nalézá v Dark warrior keep (B3 X0 Y6 ) - ke vstupu je potřeba red key z Cyclop cavern (B1, X12,Y10)
    • 004 se nachází v Cathedral of Carnage (B3), ke které lze najít klíč v Arachnoid cavern
    • 005 se nachází v Tomb of Terror F2 X0,Y0, klíč ke vstupu do tohoto dungeonu se nachází v Cursed cold cavern D1,X9,Y5
    • 006 Maze from Hell (F3,X4,Y6) - klíč lze nalézt v Magic cavern (E4,X7,Y7)
  3. Initialization sequence: 1. polovina se nalézá v hradu Greywing (C4): 645 2. polovina je ve hradu Blackwind (B4): 231
  4. Na ostrůvku A4, X15, Y13 je klíč k pyramidám a pak hurá do pyramidy na ohnivém ostrově

UPO´s (Ultimate power Orb)

K získání přístupu do kosmické lodi Vám významně pomůže jeden z vládců tohoto světa (Hrad Whiteshield, Blood Reign, či Dragontooth). Musíte získat pro jednoho z nich 11 Kings Ultimate power orbs, které pak použije na zničení konkurence. Celkem ve hře je 31 UPO´s (31 Ultimate Powers Orbs, takže se nemusíte bát nosit Orby i pro konkurenci. Každý král Vám dá za Orb dostatek zkušeností, množství ale odvislé od přesvědčení postav - v Castle Whiteshield- dostanete 1 000 000 expy za každý orb, ale jen pro ty s dobrým přesvědčením. Po doručení 11. orbu jsou zbylé dva hrady nenávratně zničeny, a vy dostanete , mimo jiné, Blue Priority Pass card.

V každém hradě mnichové sbírají mocné artefakty rozeseté po světě (každý dle svého přesvědčení (dobrý, zlý a ošklivý :))

Let´s BEGIN!

Vydejme se tedy spolu s Corakem na dlouhou cestu novém světem VARNu. Objevíme spolu nové království, nová dobrodružství a nová tajemství.

Hra začíná klasicky v hospodě, ve městě Fountain Head

Malá nápověda- po vytvoření party nákup zbraní u obchodníka, pak ven z města, pobít gobliny a jakési stromečky (ne nepodobné těm z Dungeon Masteru) a jejich zapálit jejich outposty (žluté domečky- hodně expy), navýšit lvl postav, pak do dungeonu pod městem, pak vykydlit dungeon Temple of Moo (získáte přístup do hradů) a pak ... no to už je jen a jen na Vás.

Fountain Head - HOME(A1)

Ve dnech kdy vznikl Fountain head, byl Morphose vyvolán, jako její ochránce, ale Rat Overlord ho uvěznil do magické cely. A tak se krysy mohly přemnožit a rozběhnout se po městě spolu se svými spojenci, tvarovanými ze zeleného smradu :) (něco jako zelení gumídci Michelin).

Musím tedy osvobodit Morphoseho a taky vymlátit Moose rats a Buble Many.

Najal (vytvořil) jsem si partu dobrodruhů ke svému obrazu. Na poprvé jsem ale udělal chybu, kouzelníkovi jsem dal malou endurance a tak startovací počet životů Galadriel byl pouhé dva, takže skoro v každém souboji bylo hned po ní, jak po žabě.

No nic, začal jsem znova. vylezl ven, pobil pár goblinů, jakési elektrizující stromečky, nakoukl do prvního dungeonu Vylezl jsem z města a dal jsem se do Ancient Temple of Moo, vcelku "jednoduchý dungeon" na počátek hry.

Po okolí jsem zničil několik outpostů (základem orků), prolezl cikánské karavany a naučil se nějakou tu dovednost.

V hospodě jsem nakoupil nezbytné jídlo, zachlastal s barmanem, a pokecal o nějakých novinkách v okolí:

Stal jsem se členem Ravern's Guild (otevírá jen v noci). Zápis je u borce, stojící u obchodu se zbraněmi. V Ravern's Guild mně naučili některá užitečná kouzla.

Úkol č. 2 Skull Miser ve Fountain Head mně požádal o dodávku stříbrných lebek, které najdu po okolí (hlavně v dungeonu pod městem).

Vyloupil jsem Store room, kromě mnoha krys a Buble manů jsem našel jak 3000 zlatých, 50 gemů, tak jakýsi pendant a plate armor

Dostal jsem se do dungeonu pod městem Fountain Head , kde kromě netopýrů, goblinů a nebezpečných kyvadel (kouzlo etherealise ještě neumím, později jsem ho našel - viz níže ...) postupně nacházím stříbné lebky, pak jakési monolithy- jeden se mně ptá na heslo (RATS), druhý mně naučil plavat (za 250 zlatých), další vycítit nebezpečí, a poslední mně naučil kompas, Na konec jsem Rats Overlorda pobil, a Morphose osvobodil

I vydal jsem se do divočiny ... Navštívil jsem Castle Whiteshield.

Hrad, který byl v minulosti napaden trpaslíky. I když byl útok odražen, přes to stačili trpaslíci (před uvězněním do dungeonu pod městem), zaklít poklady do tajemných truhlic ve městě. A bez příslušného hesla- máte smůlu. A i když heslo znáte- stále jej hlídají dva, VELMI silní rytíři.

Král Zealot ve městě nutně potřebuje Ultimate Power orbs (celkem 11), aby mohl (s jejich pomocí) zlikvidovat Castle Dragontooth a Castle Blood reign. Odměna jistě sladká- dobré přesvědčení, titul Šampion dobra + Blue priority pass card.

Ve hradě je také kněz Praythos, hledající Ancient artifacts of Good. Za ně nabízí mnoho zkušeností- 500 000 pro dobré charaktery, 100 000 ostatním postavám.

Ve hradě jsou tři tajné místa, kam se můžeš dostat pomocí kouzla teleport.(dobře střežené poklady)

Do dunegoenu pod městem se lze dostat po vyřešení logického problému, nebo za pomocí hesla JOABARY Zde se nachází mimo jiné Major Demon, po jeho zabití lze získat svitek Divine intervention + jsou zde nádoby , které přidají jedné postavě po 10 bodech ve všech statistikách - síla, odolnost ... štěstí)

Nicméně toto místo je na začátek hry nevhodné, a tak jsem se vydal do města Baywatch

Baywatch - SEADOG(A3)

Albatross' Guild.

Dovednost: mountaineering and pathfinding

Hledej bratry : Alpha, Beta, Gamma, Delta and Zeta., bohužel vlivem bugu ve hře nelze tento quest dokončit

Modli se (opakovaně) u Nymph fountain, dočasně se navýší Luck (je to skoro k ničemu :)).

Corakův deník: Jednoho dne na město přišla katastrofa a kdysi tak úspěšný přístav se stal městem mrtvých. V zemi se objevily ohromné trhliny, později zvané Unholy Pits (Bezbožné jámy). Nikdo nezná důvod tohoto prokletí, ale tvrdí se , že pro někoho dostatečně odvážného by se zde mohlo najít dostatek zlata, či majetku.

Každopádně, v Albatrosí gildě jsem se konečně naučil kouzla jako Levitace , Wizard eye (obě tyto kouzla lze také najít v dungeonu pod Baywatch, podobně jako veledůležité kouzlo Loydův maják), a později také Mountaineer a Path finding (tzn. můžete lozit po horách, a v lese :), tuto schopnost musí umět alespoň dvě osoby v partě), A až budu mít dost peněz, můžu se v chatrči poblíž Fountain head naučit umění obchodování na mistrovské úrovni (za 10 000)

Pro místní krásku mám pohledat nějaké shells ... a její bratr mi poradil, ať v dungeonu pod městem pohledám bratra beta. Ten mně (po nalezení) odkáže na bratra gamma (sídlí ve Wildabardu), a tem by mi měl konečně poradit, kde najít tolik potřebné shells ... nikdy jsem to nedokončil ...

V dunegonu pod městem jsem našel dvě najmutelné postavy- Sira Galanda a kněžku Darlanu. ale dost drazí, ehm, a tudíž málo použitelní ...

Vildabar -FREEMAN B4

Falcon`s Guild

V místnosti s MNOHA trpaslíky kouzelný měšec s scrollem- Walk on the water (pokud se ale negeneruje náhodně ... nevím)

Swamptown - DOOMED(E2)

V dungeonu pod městem, na konci labyrintu se nalézá The Altar of Karnen,Goddess of Suffrage- přidá celé partě hodně endurance- 2x3 násobek!!! konkrétně mně to dalo (32 26 24 16 17 18) (57 51 49 41 42 43)

Blistering Heights - REDHOT(D3)

Hrady:

Blood Reign (B4)

UPO's to King Chaos and the Artifacts of Neutral to the advisor.

Heslo "OGRE" do vstupu do dungeonu pod městem.

Nápověda NORTIC, otevření magické bedny:

Clues Letter sounds
In N
Oh O
Are R
Tea T
Eye I
Sea C

Dragontooth (E1,X10,Y5)

UPO's to King Malicious (Evil) and Artifacts of Evil

Hesla "TWENTY THOUSAND" a "ELEVEN" .nebo taky 20000,11 ... Velké množství Quatlo coins, které lze vyměnit v Slithercult Strongholdu u otářů za různé bonusy u postav. (+5 síla, odolnost, a rychlost)

Greywind (C4)

Nápověda:

Start with becomes becomes ends as
RANGER -> RAN GER -> RAN REG -> REGRAN
ARCHER -> ARC HER -> ARC REH -> REHARC
CLERIC -> CLE RIC -> CLE CIR -> CIRCLE

Zlato nebrat !Obrať sluneční brýle (4), udeř na gong

Zachraň a uvolni ducha Greywindu získej tak první polovinu z initialization sequence k aktivaci lodě: 645.

posaď se na trůny 50. den, abys získal poklad

Pozn. na tenhle hrad jsem se vybodl, takže co se týče dungeonu je to poněkud nejasné i pro mě

Blackwind (D4)

Heslo: Say "TEN"

zaplať všem třem sochám, bacha na skryté teleporty

Zachraň ducha Blackwindu - druhá polovina initialization sequence: 231.

Sit on thrones on the sixtieth day to get treasure. (Posaď se na trůny 60. den, abys získal poklad ... nechápu, nevadí

Na tento hrad jsem se také vybodl ...

Dungeony:

Temple of Moo (A1)

Halls of insanity A3 X6 Y6

klíč ke vstupu se nachází v B1, X12,Y10 Cyclop Cavern

Hned na začátku jsou přítomni střážci- modří lvi, kteří , výměnou na správnou odpověď (TEARS,BLINK,EYES) vypnou ochranná energetická pole (lze obejít kouzlem etheralize) Další lev za 100 000 na osobu naučí všechny dovednosti

POZOR: Narazil jsem na bedny, které jsem nebyl schopen otevřít (Thievery na 56 !!!) až mnohem později jsem zjistil, že tyto kamenné sarkofágy lze otevřít hrubou silou

V tomto dungeomu se mimo jiné (dvě UPO`s) nachází i Hologram sequecing card 002 (před důležitými předměty je neviditelný teleport, vše tak vyřeší kouzlo teleport.)

Slithercult Stronghold: B1

Na konci labyrintu je jezírko s 1 500 000 (pro člověka, ostatní rasy dostanou expy méně)

Ale hlavně, pokud správně odpovíte na otázku (Epsilon), tak se dostanete jak k bossovi bludiště (gilotiny + teleport- stačí se držet severní strany a občas použít kouzlo jump, či etheralize), tak k 3 hlavám, které vymění Quatloo coins za 5 endurance/5 accuracy/5 Might , což mně vzhledem k nacpanému inventory těmito mincemi vysloveně potěšilo.

Cyclop Cavern B1, X12,Y10

Jako bonus:

- jezírko + 20 electricity rezistence

Neutral + Good ancient artifakt (ceněny v patřičných hradech u místních sběratelů), nález Ancient Fizbin of Misfortune, pro odměnu v jednom domku na vodním ostrově E3 nebo tam někde, po použítí zahodit ... na X0,Y27 byla t.č. neodemknutelná truhla, X0,Y15 také byla neodmknutelná truhla :)

Jinak za kyklop kinga je 100 000 expy + a přes 100 000 zlatých ... docela slušné

Fortress of Fear B2 X10 Y13

Vstup je umožněn buď získáním Yellow fortress kye z Arachnoid Cabern (B4,X0,Y7), nebo od Sira Galanda (v.s. najmutelná postava v hospodě?)

Nutno porazit Mummy king, střežícího speciální, holografickou kartu Hologram sequencing card 001

V dungeonu je možno získat artifact of good

Dungeon: Dark warrior keep- B3 X0 Y6

potřeba red key z Cyclop cavern (B1, X12,Y10), 314 je tajné číslo. a po jeho zadání získáš 2 Kings ultimate power orbs

V bednách v místnosti s Top Juster je i Hologram sequencing card 003 Ancient artifact of neutrality 2x

Cathedral of Carnage (B3)

Klíč lze získat v Arachnoid cavern

Omlouvám se, v tomto dungeonu jsem byl až na konci hry, dungeon se nachází na ostrůvku a dlouho, dlouho jsem nevěděl, kde k němu najít klíč ... a moc jsem se s ním nepáral, došel si pro kartu a spěchal pryč.

Arachnoid cavern., B4,X0,Y7

X6,Y16, North- Brother Zeta, chce, abch ho nechal na pokoji, má mnoho starostí ... poblíž jsou také 2 krystaly, každý +5 inteligence trvale + Lordi- dávají logické hádanky, každopádně to nejdůležitější číslo je 20301. Mnoho dalších krystalů, přičemž jeden znich za 5000 gemů obnoví funkci všech krystalů ...

Cursed cold cavern (D1,X9,Y5)

Hlavní: (2, 24) Získat Black Terror Key- v kotlíku (X2,Y24)

Vedlejší: Najít: ancient artifact of neutrality

(21, 8) fizbin of misfortune - pro domek na E2 (X8,Y8)

(9, 28) (22, 19) Pearl of beauty pro pirátskou královnu- plaví se severovýchodně od ostrova ohně - dá ti za ni 25000, jinak tě okrade o všechno zlato ...)

(12, 14-15) ancient artifact of evil + lze získat poměrně hodně bodíků v expy, a v odolnostech vůči magii

Maze from Hell (E3)

Tak tady dlouho nepobyl, přeskákal jsem teleportem k Hologram sequecing card 006 na X27,Y23 a popil něco z fontány ve středu mapy za pomoci mapy na http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/walkthrough/wmaze.shtml ...

E4,X7,Y7 Magic cavern,

Je zde klíč k Maze form Hell dungeonu (X26,Y3) poměrně hodně jezírek navyšujících inteligenci, a také několik sakrofágů s mocnými lichy jinak i magické plameny, způsobující tmu, a ztrátu wizard sigh, nic co by bylo moc otravného ...

F1,X10,Y10 Dragon Cavern

měl bych najít 4 orby

Po zabití několika zelených draků (velice vzdáleně připomínají mého miláčka z Dungeon Mastera) získáš docela slušný poklad, ale hlavně King`s Power Orb (X13,Y3) Taktická pomoc: draci jsou velice rychlí, dop. kromě klasických kouzel typu Power shield a pod navštívit sochu neznámého vojína nabízejícího rychlost a podobně (E1,X4,Y10)

Tomb of Terror F2 X0,Y0

Ancient artifact of good 2x

Kings Ultimate power Orb 2x

Ancient artifact of evil 2x

Další důležité lokace:

A4 X5 Y4 - Studna- teleport na E4

A4, X15, Y13 je klíč k pyramidám (Golden pyramid key card), potřebuji ale silného bojovníka ... dobré je rytíře vycvičit u trenéra Východně od cesty do Baywatch, a nebo se napít ze studny B1, X4,Y9

A4 X0 Y0 na moři nymfa- in love očarování

B1, X4,Y9 fontána, dočasně přidá na síle

B2 X2 Y15 Create food scroll

B2,X5, Y2 veledůležitý pirátský ostrov, kde se nachází fontána snižující uměle navýšený věk postav (např. po vypití lektvarů navyšujících sílu, nebo po očarování fantomy apod.). Pozn. dlouho, velice dlouho jsem ho hledal ...

Ovšem tenhle ostrov se objeví až po aktivaci v Forward Storage sector-pyramida jižně od Fountain Head, po zadání hesla YOUTH

B3,X9,Y9 hrob- skeleton dá otázku- co je mnoho pro jednoho, dost pro dva a nic pro tři? SECRET- můžeš si přečíst poznámky Coraka ohledně této oblasti, a budeš mít jasno ... a dostal jsem odpověď: Greywind the Illusionist married Anathema on day 50

D1, X0,Y8 - ostrov v moři- dost dobrá fontána, zvyšuje všem v partě všechny hlavní atributy, je však hlídána větším množstvím werewolfů (ovšem na 30.lvl jsem s nimi neměl tolik práce, že ...)

E1,X4,Y10 - na ostrově, kde se mimo jiné nachází Hrad Dragontooth je socha válečníka, , na jeho postavci je psáno: zaplať, jako poctu válečníkovi of speed 15 000 zlatých, přidá + 100 speed, bohužel jen na chvíli ...

E1,X7,Y11 - něco podobného, v bledě modrém, ale nabízející za 5000 navýšení odolnosti

E1,X10,Y7- Might

E1,X14,Y8- Accuracy (F1,X2,Y5-přidá HP)

F2,X11,Y2 bedna střežená VELMI odolným minotaurem

F3,X9,Y6 Domek, nemám klíč- myslím, že zde mám donést artifact of Misfortune ...

Area F4- Ostrov písku

- horký, s několika oázami, nabízejícími stínek, je to ale zrádné místo, pokud usneš, tak navěky ... Pár beden v písku, hlídaných Vulture roc (pták noh, ale dvouhlavý), měl jsem s nimi docela potíže, ale rytíř, naboostovaný od klerika, to zvládl ... a to vybavení- sekera 52-56 dmg, prsten + 30 Accuracy, shiled + 24- BOŽÍ

F4,X3,Y10 Studna magie

F4,X5,Y5 Studna experience

F4,X11,Y5 Studna remember- pokud zaplatíš na F3 všem sochám (vyjma zrádce) , tak dostaneš několik vzácných předmětů.

Poblíž Swamp Town se nachází smutná princezna, prokletá, nemůže opustit chajdu, čeká na 10 milenců (mužů, pak dá věc, co osvobodí Ikara na A1), asi ...

Poblíž Isle of Fire je několik zajímavých lokací - Walk on water nutností - tedy kromě pirátské královny ...

nebyl jsem zde ...

Pyramidy:

Pozn.: Pro vstup do pyramid je potřeba získat přístupovou kartu z ostrůvku A4, X15, Y13

Pyramida Alpha Engin sector

Kings Ultimate power orb 2x

Jeden z krystalů (ostatní přidávají jen věk postavám) praví:

The word for the Central Control Sector is CREATORS.

The passcode for the Alpha engine sector is WARP

The words for Castle Blood Reign are OGRE and NORTIC

The number for Arachnoid cavern is 20301

Nachází se zde i vstup do Main Engine sector (zaheslovaný ...

Forward Storage sector- pyramida jižně od Fountain Head

Charakteristika:

Interstellar Transport vehicle - Shikbath Zera

Codename- Wandering Seed

Cargo - Terraform Platform Modules

Destination - Third Sphere of Minos system

X9,Y11- monolith, klade otázku:

Enter the password to rise the sunken isle in Pirathe Bay - odpověď se nalézá zde v dungeonu, po správném zodpovězení otázky, se dostane rady:

Drink from the fountain that sits on the isle to return to your natural age.

The word for castle Greywind is CIRCLE

The word for castle Blackwind is TEN

Mysterious head v sektoru praví: číslo pro Dark Warriors keep is 314

další praví: Tell Slithercult stroghold, that EPSILON sent you

další praví: If you use the key, the moose will be WEEDS

další: The deactivation code in the Cathedral of Carnage is JVC

Pak modří lvi: The mirrors portale: Earth, Fire, Air,Water

Half of initialization sequence of the ship computer is 645

The mirrors portale : Home, Seadog, Freeman, Doomed, Redhot a hned poblíž je další Kings Ultimate Power Orb

The password for the Blink of Destruction is TEARS

The password for the Eyes of Eternity is BLINK

The password for the Well os Tears is EYES

The password for the raise the sunken island is YOUTH

Half of initialization sequence for the ship computer is 231 a hned poblíž je další Kings Ultimate Power Orb

Central Contriol sector- C2,X15,Y0

na ostrově, kde se nachází město Blistering Heights

odolné potvůrky uvnitř (terminátoři- odolní vůči fyzickým zraněním, způsobují velice nepříjemné vymýcení postav, i na 50.lvl mám s nimi potíže)

je zde vyžadováno heslo CREATORS (které jsem získal v Pyramidě- Alpha Engin sector) na písečném ostrově, po zadání kódu se dozvím:

This mission has been code name The Great Experiment. It extends futher away from the seat of the Ancients than away. other civilization. It is under much greater thread from the Creators

Spanning the farthest reaches of the universe , two super developed societies, the Ancients and the Creator, are engaged in a galactic race for power.

The Creators exist in a nebulous realm where they construct their plots and create vile, chaotic armies to disrupt the civilizations of the Ancients

The Ancients draw their power from the heat and light of stars to create intricate mechanisms of society, then send these civilizations to cultivate developing worlds.

Because of interference created by the regenade Guardian, Sheltem, the CRON and most of the VARNs carries by this vessel were lost in the Great Sea of Terra.

Na konci dlouhé chodby, jse se za pomocí kouzly etheralizace dostal za bariéru spojující tuto oblast s pyramidou Alpha engin sector a tam jsem narazil na Coraka se Sheltemem:

The air is filled with the smell of ether and the flickering of colored lights, like horrible lightning. Down the corridor to the left, two robed figures battle among the plasm of magic so thick it hangs in the air like fog. It is Corak and Sheltem, locked in mortal combat among the sparks of their supernatural clash. Sensing your presence, Corak looks away long enough to give Sheltem the chance to pass into a nearby transport tube. Cursing under his breath, Corak beckons you to follow before disappearing into the same transport tube.

(při vstupu vstupu do hlavního sektoru (tedy ne jen do samotné pyramidy) již bych měl být Ultimate Adventurer ((dá se obejít kouzlem Etheralize) Maze from Hell (E3)) po vybití odolných terminátorů (2x Implosion řeší vše), po aktivaci několika pák stačí vejít do záchranného modulu (X15,Y16) a vychutnat si luxusní závěrečnou animaci.

Passwords:

Zdroje, ze kterých jsem čerpal:

http://www.gog.com/en/frontpage skvělá věc, za pár babek jsem si koupil celou sérii MM I-VI, přímo chrochtám blahem, když si probírám všechny ty hry, co nabízí ... Hry jsou navíc bez jakékoliv DRM ochrany, či nutností zadávání hesel z manuálu, jsou přibaleny originální skeny manuálů apod.

(1) http://cs.wikipedia.org/wiki/Might_and_Magic_III:_Isles_of_Terra

(2) Level 136, hlavní téma časopisu- Pavel Dobrovský

(3) http://www.rpghry.cz/game.php?id=100

(4) http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm3/character.shtml

(5) http://home.flash.net/~rayearle/Mfiles/MgtnMgc3.html

(6) http://vgstrategies.about.com/od/pcgameguides/tp/MightandMagicIIIIslesofTerra.htm

Moje postavy na konci hry a jejich vybavení:

CONAN

Male good human knight

Hlava Obsidian Tiara +20AC
Přívěšek Photon amulet Pendant +47 Might
Poisonous wind medal + 20 poison rezist
Photon charm +17 speed, +47 AC
Brnění (Obsidian Plate Armor (Kn,Pa) + 30AC-oprava stojí 100 000)
Platinum Plate Mail +16 AC
Plášť Obsidian cape +21AC
Opasek Obsidian belt +20AC
Rukavice Obsidian gauntlets +21AC
1. Ruka Obsidian long sword 53-59 damage, +10 Hit modifier
2. Ruka Photon shield +4AC,+47 Might
Boty Gold boots +7AC
Prsteny 1. Gold ring +6AC
2. Gold Ring of Cold rays +6AC
3. Diamond Ring + 16 AC
4. Obsidian ring +20 AC

Ronnie

Male good human paladin

Hlava Divine Helm + 18AC
Přívěšek Amber cameo +3AC
Thunder pendant +17Might
Platinum charm +8AC
Photon medal +47 Might
Brnění Obsidian Scale Armor (all, except sorcerer) + 24AC
Plášť Sapphire robes +15 AC
Opasek Gold belt +6AC
Rukavice Diamond gaunlets +17AC
1. Ruka Obsidian hand axe (all exc. sor.) 52-56 dagame.
2. Ruka Obsidian shield +24AC
Boty Gold Boots +7AC
Prsteny 1. Ruby Ring +10AC
2. Platinum Ring +8AC
5.Exacto ring +30 Accuracy

Xena

Female good human ninja

Hlava Pirate crown +25 thievery
Přívěšek Steel medal +4AC
Divine Broach +16AC
Steel pendant +4AC
Platinum broach +8AC
Platinum charm + 8AC
Brnění Obsidian padded (for all) +22AC
Plášť Obsidian robes +21AC
Opasek
Rukavice Gold Gauntlets +7AC
1. Ruka Obsidian katana 54-62 dmg.
2. Ruka
Boty Platinum boots +9AC
Prsteny

Celeborn

Elf,good, ranger

Hlava Platinum crown +8AC
Přívěšek Platinum amulet +8AC
Brnění Obsidian scale armor +24AC
Plášť Obsidian cape +21AC
Opasek Static belt +9 el. rezist
Rukavice Flaming precision gaunlets + 1AC,+ 15 fire rezist, +15 accuracy
1. Ruka Obbsidian crosbow 54-58 damage, +10 hit modifier)
2. Ruka Box of arrows
Boty Vampiric boots +1AC.+ 50 HP
Prsteny Platinum ring + 8AC
Ruby ring +10 AC

Galadriel

elf, good, sorcerer

Hlava Steel helm +6AC
Přívěšek Spell pendant +4 spell points
Kinetic scarab + 20 energy rezist.
Gold Broach +6AC
Platinum medal +8AC
Platinum charm +8AC
Brnění Obsidian padded armor +22 AC
Plášť
Opasek Platinum belt +8AC
Rukavice Platinum gauntlets +9AC
1. Ruka Radiating platinum thunder dagger 12-14 (+20 el.dmg, +20 el. rezist, +17 Might)
2. Ruka Scorching jewel +6AC
Boty Platinum boots +9AC
Prsteny 1 Platinum Ring +8AC
Obsidian ring +20AC
Gold ring + 6AC
Genius ring +30 intelect

Gabriela

female, gnome, good, cleric

Hlava Divine helm +18AC
Přívěšek Steel broach +6AC
Divine medal +16 AC
Brnění obsidian scale armor +24AC
Plášť Obsidian cape +21AC
Opasek Steel belt +4AC
Rukavice Ruby gauntlets +11AC
1. Ruka Noxious cudgel (Cl,Ra,Ni,) 1-6,+32 poison damage,+40 poison rezist
2. Ruka Holy shield +4AC,+30 personality
Boty Obsidian boots +21AC
Prsteny 1. Gold ring +6AC

Vytvořil Strider, blahé paměti, během dlouhých, deštivých večerů v říjnu a listopadu 2010 (moje vizitka www.old-games.estranky.cz)

email sstrider@seznam.cz