Might & Magic II

The Gates to Another Wolrds

Dle Pavla Dobrovského (1)

Pokračování Gates to Another world vyšlo o dva roky později (pozn. v roce , po prvním díle) se všemi proprietami, které od druhého dílu očekáváme: zlepšená grafika, zvuky a vnitřní herní systém. Herní svět se tentokrát jmenoval CRON, kupodivu se moc nelišil od předešlého VARNu a nabízel stejné hráčské vyžití.

CRON zabydlovalo 250 druhů animovaných příšer, na které bylo možné aplikovat stejný počet zbraní a 96 kouzel. Nepředstavitelné se dnes zdá, že potvora se objevila teprve ve chvíli, kdy jste vkročili na její políčko. Hra nabízela praktickou funkci automapování a svižnější hratelnost, protože byla více orientována na příběh, než její bratříček. Úkolem bylo standardně zachránit svět s pomocí přestupů mezi časovými rovinami.

Corak a Sheltem se opět objevují a šest dobrodruhů (nové povolání: barbar) musí zastavit Sheltema.

Na mnoha místech CORNu jsou k pronájmu bodyguardi, kteří fungují jako posila družině. jeden z bodyguardů se jmenuje Jed I, jiný Jean-Luc - ten nabízí pití k "energetizaci" schopností a ukončuje své projevy slovy "make it so", stejně jako kapitán Picard ve Star Trek: The Next Generation.

Souboje nebyly hlavním řešením jednotlivých úkolů. Ke slovu se dostaly hádanky, páčkové přepínání anebo změna pohlaví v jedné jeskyni. Vzhledem k tomu, že velká část setkání byla náhodně generována a počet nepřátel v jedné bitvě mohl dosáhnout až čísla 255, docházelo k nesmyslným situacím, kdy proti partě hrdinů stálo 255 časostrůjců, což se prostě za boha nedalo pobít.

Jinou perličkou je maximální dosažitelná úroveň: 255. Na této úrovni měla postava 65 535 bodů života a v případě čaroděje 9 999 magických bodů. A to není málo, přátelé. (Zdroj: Pavel Dobrovský, Level 136, hlavní téma časopisu, věnované sérii M&M)

Herní mechanismy jsou převzaty z prvního dílu, pokud jej někdo hrál, bude při hře 2. dílu této ságy jako doma

Hra je rozsáhlá, komplikovaná a asi i těžká, ale na druhou stranu je pro ni (tak jako pro ostatní hry této série) typické, že vychází hráči vstříc příjemným ovládáním, a různými vychytávkami, systémem kouzel, dovedností apod.

Například hned u prvního hostince se nachází fontána, která umožní funkci Wizard´s eye, což umožní hned v počátcích orientaci - automatu ve městě i v prvním dungeonu.

Tvorba postav

Drobná rada do začátku. Družinu jsem si pochopitelně vytvořil dle svých představ (Barbar Conan, Paladin Ronnie (na počest mého bratrance Romana a jeho AMIGY, 2 Kouzelníci Celeborn a Galadriel, Kněz Gabriela a Zlodějka Xena). Žádná z nových postav ale u sebe nemá peníze, a z poražených nepřátel penízky taky nepadaly. Proto jsem nejprve si vzal do party přednastavenou postavu Sira Felgara, který (jako jediný) má u sebe zlaťáky (200). No a vybrání kapes jsem jej propustil, nakoupil základní vybavení a vydal se do města nabírat zkušenosti.

Postavy se mohou z úvodního seznamu, za pomoci klávesových zkratek CTRL-D a CTRL-N, buď smazat, nebo přejmenovat.

Vlastnosti:

Mgt: Might Síla, jak jinak
Int: Inteligence, ovlivňuje počet spell points u mága
Per: Personality, charisma- klerik
End: Počet Hit points (životů)
Spd: Speed, rychlost v boji, a základní třída zbroje
Acy: Přesnost, ovlivňuje schopnost se trefit do soupeře; velice důl. vlastnost, nejen pro lukostřelce, ale i kouzelníky
Lck: Luck, štěstí, neovlivňuje přímo boj, má vliv na házení kostkou (spuštění pasti u zloděje)
HP Hit points
SP Spell points
AC Armor class
SL Spell level
Exp Expy
Cond Condition (herní série MM je pověstná množstvím možných pozitivních i negativních stavů, očarování a nemocí)

Vlastnosti mohou mít rozmezí od 3 do 21

modifikace vlastností dle rasy:
Gnome +2 luck, -1 Speed, -1 Accuracy
Elf +1 Intellect, +1 Accuracy, -1 might, -1 Endurance
Half- orc +1 Might, +1 Endurance, -1 Intellect,-1 Personality, -1 Luck
Dwarf +1 Endurance,+1 Luck ,-1 Intellect, -1 Speed

Přesvědčení:

Good,Neutral, Evil- na statistiky nemá vliv, může ale ovlivnit některé, specifické herní situace.

Pohlaví:

nemá vliv na statistiky, může ale ovlivnit některé specifické herní situace (vstup do určité lokality apod).

Pozn. k levelování postav. V tomto dílu již není použito náhodné navýšení počtu životů při přechodu na vyšší úroveň.

Povolání:

Knight: síla minimum je 15, Hit points/lvl 1-12

Může nosit vše (zbraně, brnění) vyjma některých specifických věcí (dané přesvědčením, pohlavím, či povoláním).

Paladin: Might, Personality (alespoň 13), HP/lvl 1-10

Může i střelné zbraně s podobnou dovedností jako lukostřelec, ale nemůže užívat luk v přímém boji, Kouzla- klerická, od vyššího lvl

Archer: Intellect, Accuracy (alespoň na 13), HP/lvl 1-10

Sorcerer spells, od vyššího lvl maximum je chain mail, nepoužívá štít, střílí lukem i v boji tváří v tvář

Cleric: Personality- minimum 13, HP/lvl 1-8

nemůže používat střelné zbraně

Sorcerer: Intellect 13, HP/lvl 1-6

Pouze Padded armor (vycpávané brnění), nenosí štít apod.

Robber: Luck 13 a více, HP/lvl 1-8

bojové dovednosti odpovídají kněžským, má schopnost bodnutí ze zálohy

Ninja: Musí mít všechny statistiky na 13 a více, HP/lvl 1-8

Maximum je ring mail, schopnosti má podobné jako lupič, může se mu povést extra první útok (assassination) s extra dmg

Barbar: Odolnost 15 a více, HP/lvl 1-12

Maximum je scale armor

Pokud je jméno postavy (na hlavní, 3D obrazovce :)) znázorněno v bílém poli, pak to znamená, že je ovlivněno negativním stavem (otrava, nemoc, smrt apod.)

Otevírání dveří: Automaticky, nebo za pomocí klávesové zkratky U (unlock), B (bash) a nebo za pomoci hesla ...

Boj

Celá herní série M&M je pojata akčním způsobem, počty poražených nepřátel jsou do stovek, až tisíců. I přesto je způsob boje pojat velice svižně (na rozdíl od taktických, nicméně poněkud zdlouhavých soubojů v sérii Realms of Arkania, nebo Amberstar, Ambermoon, Albion).

Při setkání s nepřáteli máte několik možností:

"A" Útok

"B" Bribe- úplatek- může dopomoci při vstupu do jinak nepřístupné lokace a nebo, pokud se chcete vyhnout boji (cena? chybí pak expy za pobité nepřátele apod.)

"H" Hide- odboba útěku, procento selhání je vyšší, pokud ale uspějete, zůstanete na dosavadním políčku

"R" Run- pokud uspějete, dostanete se na nejbezpečnější políčko v současném herním poli

Samotný boj:

Boj probíhá klasicky na kola, a systém vedení boje Vám rychle přijde do krve.

"A" Útok na nepřítele na pozici A

"F" Fight- útok na kteroukoliv zvolenou a dosažitelnou postavu

"S" Shoot- střelba. Pozn.: pouze lukostřelec může užívat luk tváří v tvář.

"C" Cast- kouzla

"B" Block- daná postava si v tomto kole u sebe navýší obranné číslo

"U" Use - umožní použít věc z inventory

"R" Run- uteče z boje, a pak se vrátí zpět (jakoby se nechumelilo, nebo na ně počká v hospodě (to když za ni hrdinsky padnou v boji) a nebo na ně počká za bukem (pokud se i oni rozhodnou utéct z boje).

"E" Exchange- změna pozice v boji (po skončení boje se navrátí zpět na původní místo).

Ve hře se na určitých místech neustále generují nepřátelé různého typu a počtu (ale odpovídajícího levelu), avšak pokud již máte převahu (=dostatečně vysoký lvl), pak stačí zmáčknout klávesovou zkratku CTRA-A, a boj probíhá automaticky, velice rychle (a někdy velice sebevražedně :)).

Po boji doporučuji zmáčknout klávesu "S" (jako Search). Dva dny jsem jak šílenec pobíhal po městě, zabíjel co se dalo, a pořád byl bez peněz ..., než mně kmonster na fóru http://www.gog.com/en/forum/might_and_magic_series/mm_ii_gates_to_another_worlds_money_on_the_beginning navedl na správnou cestu a já si konečně na tuhle fintu (známou z MM I) vzpomněl ...

Prohledat dané pole není nutno okamžitě po boji, můžete se vypsat, vyléčit apod. (ovšem nesmíte políčko mezitím opustit).

Klávesové zkratky

Hra nepoužívá myš, proto se většina činností ovládá přes klávesové zkratky. Nemusíte se bát, mají svou logiku.

"C" Controls- nastavení hry, zvuku, hudby, obtížnosti. Delay - v dnešní době nemá smysl se jím zabývat (kdysi mělo vliv na rychlost PC, početních operací, nebo tak nějak).

"D" Dismiss- propustit najatou postavu. Najmutelné postavy si žádají žold vždy před odpočinkem, chceš-li ušetřit, propusť jej dříve, než se někde ukempuješ. Posléze je můžeš najít v poslední hospodě, kde jsi předtím byl.

"E" Exchange- změna pozice v družině. (pokud toto provedeš během boje, tak po jeho skončení se postavy přesunou na své původní místo.

"Q" Quick ref- souhrn družiny, včetně jejich HP,SP, levelu apod.

"R" Rest: Odpočinek- klasika, klasická, všem se doplní zdraví, mana, pokud nejsou mrtví apod. Během spánku můžeš být napaden, na nebezpečných místech se spát nedá a některé události ve hře jsou vázány na čas (je na to dobře myslet, občas ...). Spotřeba 1 jídla na osobu.

"S" Search- prohledá danou lokalitu (pole na kterém stojí postavy) bližší funkce popsána také v kapitole Boj. Pokud najdeme bednu, můžeme ji otevřít přímo, nebo ji zloděj může opatrně otevřít a nebo se kouzelník může pokusit detekovat past kouzlem.

"U" Unlock- odemknutí- dveří

"C" Část - spell- jak v boji, tak mimo něj, se používají číselné zkratky (např. kouzlo Flame Arrow kouzlo 1. lvl, č. 4, seslání kouzla je tedy C,1,4 enter) k většině silnějších kouzel je potřeba gemů (vypadávají z mrtvých nepřátel).

"D" Discard- trvale vyhodí nějakou věc z baťohu postavy.

"E" Equip- Vybaví danou postavu věcí z baťohu postava může mít na sobě maximálně šest věcí. Vybavit postavu lze, dle logiky věci, dle povolání, pohlaví apod.

"G" Gather- shromáždí zlato, gemy nebo jídlo u dané postavy (zejména zlato jsem dával postavám vzadu, aby nebyly okradeny zloději v boji)

"R" Remove- Přemístí danou věc do baťohu postavy

"S" Share- rovnoměrně rozdělí zlato, gemy nebo jídlo v rámci družiny.

"T" Trade- umožní přemisťovat určené množství zlata, gemů, jídla či předmětů mezi jednotlivými postavami

"U" Use- Aktivuje danou věc, pokud má nějakou speciální vlastnost. Tato věc může, ale také nemusí být nošena (pomocí "E"), může být jen v baťohu.

"P" protect- ukáže všechny aktivní kouzla družiny (ochrany, světlo, Wizard`s eye - indoor. kouzlo, Eagle eye - venkovní kouzlo) apod.

"M" Map, location, odpovídá kouzlu location od kouzelníka, udá vaši současnou lokaci v X,Y souřadnicích

Mapa a herní svět:

M&M2 obsahuje 60 herních ploch (16x16 čtverečků), 5 měst a jejich podzemí

  1. Middlegate
  2. Atlantium
  3. Tundara
  4. Vulcania
  5. Sandsobar

20 venkovních dungeonů, 4 hradní labyrinty, 6 hradních dungeonů, 16 jeskyní a 4 elementální labyrinty. Dungeony jsou několika levelové, s tím, že v nižších patrech jsou tužší příšerky. Venkovní svět je rozdělen do několika sekcí (Water, Air, Fire, Earth a central world.)

Věk postav:

Postavy se mohou dožít 80 let věku, a pak , přes noc, zemřou. Dá se to ale částečně ošidit kouzly :)

Secondary skills - sekundární dovenosti:

Pozor ! Jedna postava se může naučit jen dvě dovednosti, je tedy potřeba být při nabídce získání dovedností velice opatrný.

Arms Master Zvyšuje přesnost zásahu
Athlete Zvyšuje rychlost
Carthographer Umožnuje fci automapy
Crusader Umožnuje přístup k určitým questům
Diplomat Zvyšuje osobnost (údajně :), nefunguje to)
Gambler Zvyšuje štěstí
Gladiator Zvyšuje sílu
Hero/Heroine Zvyšuje všechny statistiky
Linguist Zvyšuje inteligenci
Merchant Obchodník
Mountaneer Chůze v horách, potřebná alespoň pro 2 členy družiny; velice důležítá dovednost
Navigator Družina se tak lehce neztratí v pustině
Pathfinder Procházka lesem, potřebná alespoň pro 2 členy družiny; velice důležítá dovednost
Pickpockets Zvyšuje thievery o 15%
Soldier Zvyšuje odolnost

SAVE: V tomto dílu (podobně jako v díle předchozím) lze pozice ukládat jen ve městech (v hospodě)

Najmutelné postavy:

Podobně jako v ostatních dílech se dají (v různých lokacích) nabírat další členové party.

Těchto postav je 24, mohou se kdykoliv propustit - poslušně se vrátí, tak kde jste je najali (většinou do hospody). Důležitá se samozřejmě cena, kterou si za denní pronájem účtují, na druhou stranu mohou pomoci v těžkém boji, nebo přispěchat na pomoc některou z dovedností

Také se mohou , za příslušný poplatek , trénovat- tohle si musím ale ještě ověřit.

Přesný přehled najmutelných postav je na http://www.gog.com/en/frontpage

Sir Hyron Drog [0, 15] Middlegate Cavern
H K Phooey [4, 10] Sandsobar
Thund R. Aeriel [4, 2] Vulcania
Big Bootay Cleogotcha [0, 14] Atlantium
Harry Kari No Name [1, 10] Vulcania Cavern
Gertrude Rat Fink [15, 10] Tundara
Friar Fly Dark Mage [8, 4] Castle Hillstone
Red Duke Dead Eye [14, 1] D1
Nakazawa Sherman [10, 1] B4
Flailer Fumbler [8, 1] A3
Sir Kill Jed I [7, 2] Sarakin's Mine
Holy Moley Slick Pick [4, 11] Dawn's Mist Cavern
Mr. Wizard

Kouzla:

Každá postava (ovládající kouzla) má u sebe Spell book (lze si ji prohlédnout v každé hospodě). Kouzel je celkem 96 (48 pro mága, 48 pro clerika). Cena- dražší kouzla obvykle vyžadují, kromě many, gemy.

Cleric Spells Level

Cleric Spells Level 1

  1. Apparition - v mysli nepřátel (až 10) vyvolá odstrašující zjevení, což je vyleká ( a tím sníží šanci na zásah)
  2. Awaken - probere odpočívající partu
  3. Bless- celá parta - během boje - navýšena přesnost zásahu
  4. First aid - 8HP
  5. Light- 1 Light factor, osvětlení lze kumulovat opak. sesíláním
  6. Power cure- cena 1/lvl + 1 gem, 1-10 HP/lvl
  7. Turn undead- All, efekt závisí na lvl sesílatele a postav

Cleric spells, Level 2

  1. Cure wounds : 2SP, 15 HP
  2. Heroism,2 SP+ 1 gem, 1 charakter, během boje navýší lvl o 6
  3. Nature`s gate, mimo boj vytvoří portál mezi dvěmi lokacemi v CRONu
  4. Pain, 2-16 dmg
  5. Protecion of elements, 2SP + 1 gem, ochrana před strachem, ohněm, chladem, jedy, kyselinou i elektřinou. Trvá celý den. Účinek ochrany závisí na lvl postavy.
  6. Silence- 4 potvory + 1/lvl nemohou kouzlit
  7. Weaken- až 10 nepřátel je oslabených (fyz. zranění jsou redukována na polovinu)

Cleric spells, Level 3

  1. Cold ray, 2 gemy, účinek až na 5 nepřátel, 25 dmg
  2. Create food, 2 gemy, 8 jednotek jídla
  3. Cure poison
  4. Immobilize, 3SP, znehybní až 5 nepřátel
  5. Lasting Light, 20 světelných jednotek
  6. Walk on Water- 3 gemy, trvá 1 den

Cleric spells, Level 4

  1. Acid spray, 3 gemy, 3 nepřátele polechtá za 6-60 dmg
  2. Air Transmutation, 3 gemy, umožní partě přístup do vzdušných lokací
  3. Cure disease
  4. Restore Alignment- obnoví změněné přesvědčení
  5. Surface- přenese partu z podzemí na povrch zemský
  6. Holy Bonus- 3 gemy, zvýší zranění - 1 bod/2 lvl sesílatele

Cleric spells, level 5

  1. Air Encasement,5 gemů, obklopí cílovou potvoru vdušným vírem, způsobujícím 10 dmg za kolo, navíc je vyřazen z boje, a to až do doby, než pomine kouzlo, nebo na něj nazaútočíte
  2. Deadly Swarm, 5 gemů, 10 nepřátel, 4-40 dmg od bodavého hmyz
  3. Frenzy- šílenství, 5 gemů, jedna z tvých postav se zblázní, a útočí na všechny nepřátele v bitvě. Přijde o expy, a sníží se mu odolnost, po boji je kapku unavený (ztratí vědomí)
  4. Paralyze,5 gemů, 10 nepřátel, může a nemusí se povést ...
  5. Remove condition- odstraní všechny negativní efekty, vyjma smrti, zkamenění a eradikace

Cleric spells, level 6

  1. Earth Transmutation, 6 gemů, umožní prozkoumat Pláně zemských elementů
  2. Rejuvenate, 6 gemů, 1 postava, mimo boj, fontána mládí, odstraní 1-10 let, riziko opačného efektu
  3. Stone to flesh, 6 gemů, odstraní uhry na tváři
  4. Water Encasement, 6 gemů, obklopí 1 nepřítele vodní clonou, 20 dmg/kolo, a je po dobu trvání kouzla, nebo než na něj někdo nezaútočí, vyřazen z boje.
  5. Water transmutation, 6 gemů, možnost navštívit vodní svět.

Cleric spells, level 7

  1. Earth Encasement, 7 gemů, 40 dgm/kolo, nepřítel nemůže bojovat.
  2. Fiery Flail,7 gemů, 100-400 fire dgm
  3. Moon Ray,7 gemů, 10 nepřátel, družina získá od 10-100 HP, nepřátelé 10-100 dmg
  4. Raise Dead, je zde ale šance na selhání kouzla, vzácně i eradikaci. Sesilatel, i cílová postava zestárnou o jeden rok

Cleric spell, level 8

  1. Fire Encasement, 8 gemů, 80 dmg
  2. Fire Transmutation
  3. Mass Distorsion, 8 gemů, 2 nepřátelé, navýší svou hmotnost, upadnou a tak ztratí polovinu svých HP
  4. Town portal 8 gemů, portál do zvoleného města

Cleric spells, level 9

  1. Divine Intervention, 30 gemů, celá parta, odstraní všechny negativní efekty, vyjma eradikace. Sesílatel zestrárne o 5 let.
  2. Holy Word, 10 gemů, zničí všechny nemrtvé, sesílatel zestárne o 1 rok
  3. Resurrection, 10 gemů, odstraní eradikaci, cena ale brutální: Daná osoba zestárne o 5 let + ztratí jeden dob odolnosti, sesílatel zestárne o rok, kouzlo může selhat.
  4. Uncurse Item, 50 gemů, funguje na věci v baťohu.

Sorcerer Spells

Sorcerer Spells, Level 1

  1. Awaken- Budíček
  2. Detect Magic, funguje na item v baťohu sesílatele, počet nabití předmětu, identifikuje nebezpečí (očarovaná bedna).
  3. Energy Blast 1/L + 1 Gem, 1-6 dmg dle lvl sesílatele
  4. Flame Arrow, 2-8 dmg
  5. Light
  6. Location, udá polohu v souřadnicích
  7. Sleep, 4 nepřátelé + 1/lvl sesílatele

Sorcerer Spells, Level 2

  1. Eagle Eye- venkovní mapa
  2. Electric Arrow, 4-16 dmg
  3. Identify Monster, 1 gem
  4. Jump, hupky, dupky o dvě políčka kupředu (pokud v cestě nestojí magická bariéra)
  5. Levitate, platí 1 den, dobrá před nášlapnými pastmi, nebo tekoucím pískem (pokud je ovšem ve hře přítomen ... v M&M III byl :))
  6. Lloyd`s Beacon, 1 gem, non-combat, seslat lze jen v dungeonu, nejlepší kouzlo celé herní série
  7. Protection from Magic, 1 gem, záleží na lvl sesílatele

Sorcerer Spells, Level 3

  1. Acid Stream, 2 gemy, 1 nepřítel, 2-8 dmg/lvl sesílatele
  2. Fly , non-combat, co dodat..
  3. Invisibility, v boji, snižuje šanci nepřátel na zásah
  4. Lightning Bolt, 3 gemy, 4 nepřátelé dostanou 1-6 dmg/lvl sesílatele
  5. Web, 3 gemy, 4 nepřátelé + 1/lvl, pokud jsou zasaženi, tak jsou vyřazeni z boje
  6. Wizad Eye, 2 gemy, automapa uvnitř budov, měst a dungeonů

Sorcerer Spells, Level 4

  1. Cold Beam, 1 nepítel, 6dmg/lvl
  2. Feeble Mind, 5 nepřátel ochromí v boji (odstraní všechny jejich schopnosti)
  3. Fire Ball, 3 gemy, 1-6 dmg/lvl
  4. Guard Dog, ochránce party ve spánku
  5. Shield, 4 SP, celá parta, brání zranění od střelných zbraní
  6. Time Distortion, 3 gemy, umožní uniknout partě z nebezpečí v souboji

Sorcerer Spells, Level 5

  1. Disrupt, 5 gemů, 1 nepřítel obdrží 100 dmg
  2. Fingers of Death, 5 gemů, 3 nepřátelé (mimo nemrtvých)
  3. Sand Storm, 2/lvl + 5 gemů, 10 nepřátel, 1-8 dmg/lvl
  4. Shelter, 1 den ochrany (před napadením ve spánku)
  5. Teleport, posune partu až o 9 políček daným směrem

Sorcerer Spells, Level 6

  1. Disintegration, 6 gemů, 3 nepřátelé 50 dmg
  2. Entrapment, 6 gemů, celou bitvu obklopí polem, takže nikdo neunikne z boje
  3. Fantastic Freeze, 6 gemů, 3 nepřátelé (až 5?), 10 dmg/lvl
  4. Recharge Item, 6 gemů, 1-6 nabití, je zde určitá šance na zničení přemětu
  5. Super shock, 6 gemů, 20 electricity dmg/lvl

Sorcerer Spells, Level 7

  1. Dancing Sword, 7 gemů, 10 nepřátel, 1-12 dmg/lvl
  2. Duplication, 100 gemů, zdvojí daný předmět v baťohu sesílatele
  3. Etherealize, 7 gemů, družina dostane mlžnou formu, což jí umožní projít o jedno pole kupředu přes magickou bariéru apod.
  4. Prismatic Light 7 gemů, mocné, ale kouzlo s nepředvídatelným efektem, funguje na 10 nepřátel

Sorcerer Spells, Level 8

  1. Incinerate, 8 gemů, 1 nepřítel, 20-40 dmg/lvl sesílatele
  2. Mega Volts, 8 gemů, 10 nepřátel, 4-16 dmg/lvl
  3. Meteor Shower, Cena 8 many + 1/na nepřítele + 8 gemů, funguje na všechny (limitace počtem SP), 5-50 dgm
  4. Power Shield 8 gemů, kouzlo jen v boji (na rozdíl od pozdějších dílů), funguje na celou družinu, redukuje zranění na polovinu.

Sorcerer Spells, Level 9

  1. Implosion, 10 gemů, 1 nepřítel, HUGE dmg
  2. Inferno, cena 3/lvl + 10 gemů, 1-20 dmg/lvl sesílatele, 10 nepřátel
  3. Star Burst, cena 10+ 1/za nepřítele + 20 gemů, 20-200 dmg/osobu
  4. Encahnt Item, cena 50/50 gemů, vzroste hodnota předmětu na "+1".

Cleric Spells

Level 1 Appartition Awaken Bless First Aid Light Power Cure Tuirn Undead
Level 2 Cure Wounds Heroism Nature`s Gate Pain Protection Elements Silence Weaken
Level 3 Cold Ray Create Food Cure Poison Immobilize Lasting Light Walk on Water
Level 4 Acid spray Air Transmutation Cure Disease Restore Alignment Surface Holy Bonus
Level 5 Air Encasement Deadly Swarm Frenzy Paralyze Remove Condition
Level 6 Earth Transmutation Rejuvenate Stone to Flesh Water Encasement Water Transmutation
Level 7 Earth Encasement Fiery Flail Moon Ray Raise Dead
Level 8 Fire Encasement Fire Transmutation Mass Distortion Town Portal
Level 9 Divine intervention Holy Word Resurrection Uncurse Item

Sorcerer spells

Level 1 Awaken Detect Magic Energy Blast Flame Arrow Light Location Sleep
Level 2 Eagle Eye Electric Arrow Identify Monster Jump Levitate Lloyd`s Beacon Prot. from magic
Level 3 Acid Stream Fly Invisibility Lightning Bolt Web Wizard Eye
Level 4 Cold Beam Feeble Mind Fire ball Guard Dog Shield Time Distortion
Level 5 Disrupt Fingers of Death Sand Storm Shelter Teleport
Level 6 Disintegration Entrapment Fantastic Freeze Recharge Item Super Shock
Level 7 Dancing Sword Duplication Etherealize Prizmatic Light
Level 8 Incinerate Mega Volts Meteor Shower Power Shield
Level 9 Implosion Inferno Star Burst Enchant Item

Malý průvodce začátkem:

Vytvořil jsem si partu (začíná se ve městě Middlegate) Hned vedle hospody (místo pravidelných SAVE) jsem se dal 2x vpravo, protože je zde fontána (WIZARD`s eye). Prohledal jsem město, pobil pár nepřátel (expy, penízky). Na jihu města mě kouzelník Nordic požádal o přinesení magical golden goblets, které ukradli orkové (t.č. poschovávaní dole v podzemí města). Po jeho získání jsem dostal 1000 zlatých, 2000 expy, a kouzlo Eagle eye, a doporučení, abych navštívil jeho sestru Nordonnu ( v domku JZ), které mě vyslala opět do dungeonu pod městem hledat její dva syny: Sira Hyrona a Droga (0,15). Po jejich záchraně mi dala následující radu: Cestuj skrze všechny portály do měst, podaruj nějaké penízky ve všech chrámech, a pak navštiv Fedlecarb Fountain.(15,15) a získat důležitý klíč ke vstupu do hradů v okolí.

I vydal jsem se do Sansobaru. Jako první věc, kterou jsem udělal bylo vytištění map všech měst ve hře z http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm2/places.shtml protože kouzlo Wizard Eye vydrží jen chviličku, a docela jsem bloudil ... Naštěstí jsem záhy zjistil, že v Sansobaru ((7,4) domek s příznačným nápisem The Wizard`s Eye), se lze za pakatel (100 zlatých) tomuto veledůležitému kouzlu naučit.

A tak chci oběhat všechny magické gildy a chrámy, a pak se vrátit zpět do Middlegate. a po získání lvl 7-8 se vydat ven do divočiny.

StriderCZ

sstrider@seznam.cz

www.old-games.estranky.cz