Rozhovor Lords of Xulima

Poznámka: Jedná se o překlad článku Lords of Xulima Interview, který vyšel 3. března 2014 na portále RPGWatch. Autorem je Couchpotato. Jedná se o poslední mě známý anglicky psaný rozhovor, opět z období před vydáním samotné hry.

Lords of Xulima je RPG, na které mnozí z nás čekali. Pokud jste sledovali novinky, Numantian Games úspěšně rozběhli dvě kampaně. První na Indiegogo získala 12 021 USD a druhá na Kickstarteru získala 35 657 USD.

Podařilo se mi zprostředkovat rozhovor s Jesúsem Arribasem, vedoucím a hlavním designérem Lords of Xulima. Povídali jsme si, co se naučil o crowdfundingu a podařilo se mi položit i pár otázek ohledně nadcházející březnové bety. Také jsem získal informace o aktuálním stavu hry.

RPGWatch: Mohl by jsi nám říci něco málo o Lords of Xulima a historii studia?

Numantian Games: Numantian Games je malé studio situované ve Španělsku. V současné době všichni pracujeme na našem prvním titulu Lords of Xulima. Jakožto milovníci old-school RPG očekáváme, že vytvoříme tak dobrou hru, jak jen to bude možné; hru, kterou sami budeme rádi hrát. Ačkoliv je inspirována několika klasikami žánru, rád bych sdělil, že LoX není remake; je to zcela nová hra se zajímavým konceptem, který jak doufáme, přinese úžasný pocit z výzev a postup, kterým jsou mnohé old-school hry proslulé. Také si přejeme tuto zkušenost přinést skrze uživatelsky přívětivé rozhraní a moderní vzhled.

RPGWatch: Je to pár měsíců co obě kampaně, na Indiegogo a Kickstarteru, skončily. Byli jste překvapeni takovým zájmem o vaši hru?

NG: Musím přiznat, že je velmi těžké předvídat zájem, který by mohla nová hra vzbudit, obzvláště pokud jde o tak specifickou hru, jakou Lords of Xulima je. Přestože je inspirována dobře známými hrami, je to poněkud neobvyklý typ RPG.

Odstartovali jsme čestnou a transparentní kampaň. Lidé nám byli ochotni věřit, protože jsme ukázali projekt, který byl ze 70% hotov a financován převážně vývojáři. Jasně jsme ukázali, že naším zájmem bylo hru vylepšit a vypilovat, přičemž jsme vzali v úvahu i zpětnou vazbu backerů. Také jsme vysvětlili všechny cíle, kterých jsme chtěli od počátku dosáhnout a myslím si, že lidé z toho vycítili smysluplnost svých příspěvků.

RPGWatch: Mohl bys být podrobnější ohledně toho, co jste se naučili během obou kampaní? Vždycky jsem chtěl kouknout, jak to vypadá z pohledu vývojáře.

NG: Dobře, chtěl bych říci, že zorganisovat crowdfundingovou kampaň je velmi náročné! Zabere to zhruba měsíc příprav a když už jí odstartujete, znamená to být dostupný 24 hodin denně, abyste mohli na všechno dohlížet. Kdykoliv jsem si mohl během řízení průběhu kampaně dovolit malou pauzu, tak to byl většinou čas, kdy jsem se věnoval našim backerům s tím, co by si přáli vidět, např. speciální update nebo artwork.

Ohledně našeho výběru platforem, začali jsme na IndieGoGo, protože tam bylo pro studio založené ve Španělsku mnohem jednodušší navolit příslušná nastavení. Takměř na konci naší první kampaně jsme našli výborný způsob, jak zahájit kampaň na Kickstarteru, tak jsme se rozhodli přeskočit a pokračovat od bodu, kde kampaň na IndieGogo skončila.

Při pohledu zpět musím přiznat, že jsme v obou kampaních udělali několik chyb. Nejhorší z nich byla, že jsme nedokázali zrealizovat, aby jejich konec připadl na dny okolo díkůvzdání a černého pátku. Přesto jsme naštěstí uspěli a jsme s tímto výsledkem a odpovědí backerů náramně spokojeni.

RPGWatch: Jak probíhal vývoj, došlo k nějakým problémům, které mohly způsobit zpoždění? Jiné kickstarterovské projekty mají zpoždění i několik měsíců.

NG: Jako softwarový inženýr mám mnoho zkušeností s vedením projektů, které vyžadují přesný termín a plánování. Přesto musím přiznat, že videohry jsou nejméně předpovídatelný typ software, pokud jde o dodržování termínů (deadline).

Abych odpověděl na tvou otázku, ano Lords of Xulima jsou naneštěstí posunuty, jak jsme již informovali na našem webu. Spuštění bylo naplánováno na konec února 2014, ale s novými cíli, kterých jsme v obou kampaních dosáhli, máme asi tříměsíční skluz či tak nějak (konec května). Opravdu jsem si přál, abychom mohli hru sdílet dříve, ale kvalita je na prvním místě; hra má být vyladěná a prostá chyb, které by jí potápěly. Proces spuštění je tedy důležitý, pokud chceme oslovit co nejvíce hráčů. Nakonec vytváříme si i reputaci; dojmy z našeho prvního projektu zformují i náhled na Numantian Games.

V takovém případě je zpoždění nevyhnutelné. Mnoho našich backerů je naštěstí velmi laskavých a mají pro to porozumnění.

RPGWatch: V souvislosti s vaší poslední aktualizací jsi zmínil, že beta vyjde příští měsíc. Můžeš nám poskytnout pár detailů co bude jejím obsahem?

NG: Samozřejmě! Bude to první beta verze. Zahrnuto bude 100% herního obsahu a bude lokalizována do angličtiny (a španělštiny). V průběhu bety budeme shromažďovat zpětnou vazbu od všech našich testerů, abychom mohli hru vylepšit, co to jen půjde. Engine Lords of Xulima je flexibilní, vždy lze cokoliv doimplementovat a vylepšovat detaily. Vyvážení hry je pro nás také důležité; získávání zkušeností, průzkum světa a boje přinesou pocit uspokojení. Také máme v přípravě dabing, který pravděpodobně dodáme s pozdější verzí bety.

Všichni lidé, co během crowfundingové kampaně zvolili "beta player" editions LoX, jí budou moci hrát a spolupracovat s námi na vylepšení hry.

RPGWatch: To je pro zatím vše. Máš něco jiného, co by jsi chtěl předtím než skončíme dodat?

NG: Děkuji ti za rozhovor. Je potěšením mít možnost odpovědět na pár otázek pro RPGWatch; je to po dlouhou dobu jeden z mých oblíbených zpravodajských portálů. Jsem si jistý, že mnoho jeho čtenářů bude LoX potěšeno.

Pro ty, kdo by měli zájem, neváhejte a navštivte naše webové stránky a zanechte nám vzkaz! Velmi brzy uveřejníme skvělé novinky a plno informací ohledně vývoje hry. Ještě jednou děkuji!

Výborně, to je vše přátelé, stále můžete hře pomoci tím, že navštívíte webové stránky hry a prostřednictvím PayPal si jí objednáte. V nabídce je dokonce několik doplňků.