Mám za sebou zhruba něco málo přes 3 hodiny hraní a taky už můžu něco málo sumarizovat
O absenci manuálu už jsem mluvil.
Příběh začíná v oblasti Velegarn, které vévodí stejnojmenná osada. Ještě před vstupem si lze na pláži zabojovat s trojicí Askary Warriors a vyzkoušet si souboj. Vesnice (vstup po zaplacení mýtného 100 zl.) obsahuje celkem málo zajímavých bodů. Jsou tu dva obchodníci (kovář s funkcí smíšeného zboží a obchodnice s jídlem). Poté hospodský, kněžka a vysloužilý armádní trenér. Hospoda je asi jasná, stejně tak kněžka (eh, myslím tu, co ovládá léčivá kouzla a tak
). Se všemi si lze tak nějak popovídat, přičemž kněžka toho dost poví o událostech na ostrově a doplní tak vyprávění trenéra. Všechna NPC stojí venku a stejně tak venku probíhají i rozhovory (objeví se jen dialogocé okno).
Trenér je vlastně celkem klíčová postava, protože krom toho, že posunuje příběh, tak je možno od něj získat jeden vedlejší úkol a nabízí i trénink skillů za úplatu - zatím jsem tedy nepřišel na to, jak to funguje
Jinak je ve vesnici dost objektů k interakci - studny sudy apod. Funguje to pak podobně jako v Might and Magic (MM) a každý člen družiny získá nějaký bonus (např. 1 bod k určité resistenci). Případně se hra otáže, kdo se napije apod. (pak jde bonus jen tomu konkrétnímu charakteru).
Odejít lze celkem dvěma dalšími směry. Na sever je cesta hlídána již zmíněným obrem (viz příspěvek lordgraa) a vede odtud cesta na pláž a do lesa hub (hlídaná z této strany taktéž jednotkou s obtížností impossible
). Pláž je jedno z míst, kde může dojít k náhodným setkáním (prostě vás ze zálohy přepadne nějaká skupinka monster, která není na mapě vidět). Náhodných setkání je omezené množství, jakmile se vyčerpají, další už se objevovat nebudou a prý je to i bonus. Naproti tomu pevně dané skupinky monster jsou na mapě vidět a stojí na místě. Ovšem každý typ má nastaveno určité okolí, kdy po vstupu do tohoto prostoru budete napadeni (lze zobrazit klikem pravým tlačítkem - krom počtu a typu jednotek ukáže právě i radius, kam až je bezpečné se přiblížit).
U náhodných setkání přichází na řadu Golan, což je vskutku zajímavá postava, tedy hlavně to povolání Explorera. Krom bylinkaření a šetření jídla je tu i šance na útěk z náhodného setkání nebo kamufláž (skrytí před náhodným setkáním). První je univerzál a dá se cvičit. Prostě máte určitou % šanci ze setkání utéct. Druhá stojí body many a čím je nepřítel silnější, tím více many to bude (potřebu many lze snížit tréninkem skillu). Musím říci, že jsem to už párkrát vyzkoušel hlavně v lesíku hub, kde je to tak trochu o hubu
Ono je to totiž problém, dlouho jsem se potýkal s družinou na levelu 1. Hra tu nemá žádné jednoduché udělátko, jak rychleji poskočit. Je to podobné MMX, kdy je třeba zkoušet, kudy už to družina zvládne a kde si ještě bude muset počkat. Ovšem jakmile jsem skočil na level 2, bylo to hned vidět i na monstrech, protože se okamžitě přepočítala jejich obtížnost a je to hodně znát.
Levelup je manuální, je nutné si otevřít obrazovku charakterů a zvolit ho z nabídky. V tu chvíli už nejde couvnout! K dispozici jsou 2 body do atributů, přičemž zvýšit atribut lze jen o 1, tedy zvýšíte dohromady 2 atributy o 1 bod. A tady doporučuju dobře číst, co který dělá a jestli se vám hodí. Absenci manuálu proklejete právě v tuhle chvíli
Máte nízkou Agility? Máte smůlu, veškeré lepší zbraně, co jste posbírali, postavě prostě nenasadíte
Jako další za levelup dostanete 5 dovednostních bodů. Ty už není nutné rozdělovat, ale pokud to neuděláte, budete je moci rozdělit až při dalším levelup atd.! Investice dovednostních bodů do jednotlivých skillů je odvislá od povolání - bonus vs penalizace. Přitom platí obdobné pravidlo, jako u atributů. Skill můžete zvednout jen o 1 level! Každý skill má jinak 30 levelů, takže pokud by každý stál 1 dovednostní bod, dosáhnete na maximum až s postavou zhruba na levelu 28-29 (pokud už máte něco investováno z tvorby postavy, jinak to bude plných 30 apod.). Trochu to tedy láká cvičit více skillů dohromady. Vlastně když to vemu, tak levelup bylo moje první větší setkání s atributy a skilly a vůbec netuším, kterým směrem budu postavy dále cvičit
K levelu 2 jsem si musel projít kus mapy, podstoupit řádku soubojů a hlavně vyřešit obligátní krysí dungeon (krom krys plný i pavouků a jednoho kostlice ... ano opravdu jen jednoho, ale na levelu 1 i tak tuhého
). Je v něm i dost pastí a hlavně tma, takže řadu věcí lze snadno přehlédnout (lze využít louče z inventáře). Za kostlivcem se skrývá řešení nepovinného úkolu a tím pádem porce zkušeností. Vyplatilo se mi chodit postavy doléčovat ke kněžce, vyjde to finančně celkem dobře. Jinou variantou je spánek 8 hodin, ale to ubírá zásoby jídla (jídlo pomalu ubývá s časem, takže i to je potřeba hlídat). Za zajímavost stojí, že 24 hodinový odpočinek dokonce vzkřísí mrtvé členy družiny, ale opravdu bylo jednodušší chodit zpět do města, případně se snažit v boji moc neumírat (load a trocha štěstí).
S vyšším levelem jsem si mohl troufnout i na skupinku Askarianů vedenou bardem. To je přesně to, na co mě bestiář připravil, protože při jeho sestavování se přímo určité kombinace potvor nabízely
Samozřejmě je to zas o něco tužší souboj. Jaké pak bylo překvapení, že tahle skupinka hlídala jen zamčenou mříž do jednoho z chrámů a sochu Yula. Podobně dvojice havranů, hlídající zamčený vchod do věže melancholie. Zbylo tak na mě dočištění krysího dungeonu a cesta do lesa hub. V téhle fázi jsem to prozatím utnul, přičemž do levelu 3 mi chybí kousek.
Boje tu zaberou dost času, ale věc která mi podobně jako v MMX trochu vadí, je to pendlování a hledání kudy jo a kudy ne. Náhodná setkání v této fázi také nejsou zrovna nic prima, když už se někam probiju, tak jsem rád, že tam jsem. Jenomže skupinka v náhodném přepadení může být relativně dost silná (není vidět předem), takže je potřeba si opravdu hlídat zdraví družiny nebo se pokusit setkání vyhnout. Je to sice zajímavý herní prvek, ale možnost utéct přímo z boje by asi na škodu nebyla, protože jsme tak u klasického save & load. Chce to zatnout zuby a krůček po krůčku se tím začátkem prokousávat. Za pár levelů budou tihle protivníci nejspíše pro smích
Málem bych zapomněl. Zajímavě je tu řešeno i otevírání zámků. Je to formou minihry. Potřeba je paklíč a pak spojit startovní pozici s cílovou. Každá chyba paklíč poškozuje, na začátku bez tréninku tedy 1 chyba = 1 zlomený paklíč. Samozřejmě jsem zkusil neúspěch loadnout, ale "herní" pole se pokaždé znovu generuje, takže není stejné
Podobně je to s předměty v truhlách, ty také nejsou pevně dané.
Jsem zvědav, co to přinese dále, ale už zůstanu při zvolené družině.